Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:06

Alleen nog maar open mondjes :')

Kreeg net een appje en ze gaat lessen bij degene van wie ik eerst les kreeg :) *happy*

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:22

Fantastisch nieuws lianne

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:23

myk_en_shant Ff een vraagje wat eigenlijk geheel off topic is maar daar weet jij misschien wel antwoord op en ik plaats de vraag hier omdat het misschien ook wel interessant is voor anderen.
Via fb was ik op zoek naar een instructrice in de regio die niet zo mega duur is hier vind je nl vrijwel niets onder de € 35,- per uur en voor een 16 jarige is dat toch best veel.
Nu heb ik daar heel veel reacties op ontvangen, maar ook veel reacties van mensen die geen diploma's hebben.
Nu mijn vraag dan.
Weet jij hoe dit verzekeringstechnisch zit als er wat gebeurd met ruiter en/of paard?
Ik als eigenaar ben ter aller tijden aansprakelijk voor de gedragingen van mijn paard, maar hoe zit dat als een intructrice je bijrijdster tot iets aan zet en het paard daar verkeerd op reageerd?
Nu gaat het mij er niet om dat ik een instructrice aansprakelijk wil stellen, maar of mijn verzekering in dit geval wel uit zal betalen als ik er dus 1 neem die geen diploma's heeft.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:51

Ieder heeft toch gewoon een eigen WA verzekering?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:04

Anke schreef:
Ieder heeft toch gewoon een eigen WA verzekering?

Dat is alleen voor een auto jij bedoel een aansprakelijkheidsverzekering.

Als er aangegeven kan worden dat mijn bijrijdster mijn paard tot iets aangezet heeft dan betaald mijn verzekering niet uit, mijn vraag was dus hoe zit dat dan als een ongediplomeerde instructrice mijn bijrijdster opdracht geeft om mijn paard tot iets aan te zetten.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:16

In de paardenwereld werkt het allemaal erg krom is mijn ervaring.
Als instructrice neem je volgens mij de volmacht over, dus als er iets gebeurd tijdens de les, sta jij als instructrice garant omdat het onder jouw leiding is gebeurd.

Ik zie regelmatig advertenties staan van jonge meisjes die wel effe les gaan geven met hun pony of paard.
Bij mij vliegen dan gelijk m'n nekharen stijlrecht omhoog, zonder papieren en verzekering ben je echt de sjaak als er wat gebeurd.

Dan praat je niet over een paar hondertjes, maar miljoenen. Bij blijvend letsel keert mijn verzekering, meen ik tot zes miljoen uit. Weet niet precies hoe dit in elkaar steekt, verzekeringsagent heeft dit helemaal voor mij uitgeplozen.

€35 voor gediplomeerd en zonder bedrijfsongevallenverzekering is echt veel te veel. Ook al zou ze grandprix niveau rijden en les kunnen geven, zonder die twee items zou ik zelfs nog geen 35 cent willen betalen.
Puur uit zelfbescherming.

En je zal eerst papieren moeten halen, voordat je een verzekering kan afsluiten.
Zonder papieren, neemt de verzekeringsmaatschappij je niet eens aan.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:21

myk_en_shant schreef:
In de paardenwereld werkt het allemaal erg krom is mijn ervaring.
Als instructrice neem je volgens mij de volmacht over, dus als er iets gebeurd tijdens de les, sta jij als instructrice garant omdat het onder jouw leiding is gebeurd.

Ik zie regelmatig advertenties staan van jonge meisjes die wel effe les gaan geven met hun pony of paard.
Bij mij vliegen dan gelijk m'n nekharen stijlrecht omhoog, zonder papieren en verzekering ben je echt de sjaak als er wat gebeurd.

Dan praat je niet over een paar hondertjes, maar miljoenen. Bij blijvend letsel keert mijn verzekering, meen ik tot zes miljoen uit. Weet niet precies hoe dit in elkaar steekt, verzekeringsagent heeft dit helemaal voor mij uitgeplozen.

€35 voor gediplomeerd en zonder bedrijfsongevallenverzekering is echt veel te veel. Ook al zou ze grandprix niveau rijden en les kunnen geven, zonder die twee items zou ik zelfs nog geen 35 cent willen betalen.
Puur uit zelfbescherming.

En je zal eerst papieren moeten halen, voordat je een verzekering kan afsluiten.
Zonder papieren, neemt de verzekeringsmaatschappij je niet eens aan.

Bedankt voor je reactie.
Dus eigenlijk als ik een instructrice ''neem'' moet ik ook vragen of ze een bedrijfsongevallenverzekering heeft?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:40

Dat is wel verstandig en op jaarbasis kost zo'n verzekering geen drol. Als ik mij goed herinner rond de 150 euro. Die kosten zijn een stuk lager, dan wanneer er iets ernstig gebeurd en je bent niet verzekerd.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 06:52

Krom is het ja,
Maar wil zeker niet zeggen dat de instructeur moet betalen wanneer het in de les fout gaat. Het blijft namelijk een geval dat het paard "eigen gedragingen" heeft, dus kan schikken etc. Dat de ruiter ook een stukje eigen verantwoordelijkheid heeft.
Anders zou die verzekering ook nooit slechts 150,- kunnen kosten.
Het is niet zwart-wit.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 07:04

Het zal idd niet helemaal zwart wit zijn. Maar ik ga geen risico's lopen voor het geval dat je het grijze gebied tegenkomt. En ik dus de sjaak zou zijn, als ik geen verzekering zou hebben.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:04

Grijs gebied blijft het, maar wel iets meer kans op vangnet.kan toch een gevecht worden welke verzekering moet betalen.

Echter zal het voor een verzekering moeilijk te bewijzen zijn als de "instructeur" weinig les geeft en geen handelsonderneming is gestart. (En dus ook geen extra verzekering heeft)
Het moet dan duidelijk zijn dat er voor de "les" is betaald. Daarbij kun je vaak verwachten dat die jonge meisjes geen opleiding etc hebben en zit daar dus ook een stuk verantwoordelijkheid bij (onderzoek)

Idem ook met een bijrijder. Als die betaald is het ook ander verhaal met de verzekering. Dan wil je als eigenaar Wsl helemaal geen bijrijder...

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:36

sneeuwpop schreef:
Grijs gebied blijft het, maar wel iets meer kans op vangnet.kan toch een gevecht worden welke verzekering moet betalen.

Echter zal het voor een verzekering moeilijk te bewijzen zijn als de "instructeur" weinig les geeft en geen handelsonderneming is gestart. (En dus ook geen extra verzekering heeft)
Het moet dan duidelijk zijn dat er voor de "les" is betaald. Daarbij kun je vaak verwachten dat die jonge meisjes geen opleiding etc hebben en zit daar dus ook een stuk verantwoordelijkheid bij (onderzoek)

Idem ook met een bijrijder. Als die betaald is het ook ander verhaal met de verzekering. Dan wil je als eigenaar Wsl helemaal geen bijrijder...

Wat bedoel je precies met de laatste zin sneeuwpop?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:07

Nou dat de verzekering zich kan terug trekken wanneer je er geld voor hebt gevraagd.
Dan ben je bezig met verhuren en dat valt onder een andere verzekering. En een bedrijfsverzekering kan niet ivm geen bedrijf...

Tenminste dat heb ik jaren terug van "de verzekering" gehoord.
Was toen iig niet echt mogelijk om dat goed te dekken zonder dat het meer geld koste dan het zou opleveren.

Wanneer de verzorgster het biks zou kopen en geven is het weer geen probleem... lekker krom dus.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:13

Gelukkig ben ik wel een bedrijfje, ben zzp'er paardrij-instructrice.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:15

sneeuwpop schreef:
Nou dat de verzekering zich kan terug trekken wanneer je er geld voor hebt gevraagd.
Dan ben je bezig met verhuren en dat valt onder een andere verzekering. En een bedrijfsverzekering kan niet ivm geen bedrijf...

Was toen iig niet echt mogelijk om dat goed te dekken zonder dat het meer geld koste dan het zou opleveren.

Wanneer de verzorgster het biks zou kopen en geven is het weer geen probleem... lekker krom dus.

Oh ok dat had ik nog niet eerder gehoord. Ik had eigenlijk begrepen dat alles wat gebeurde met mijn paard/bijrijder onder mijn WA verzekering zou vallen alleen in geval van onnadenkend handelen van de bijrijder dan de verzekering gaat proberen te verhalen op de verzekering van de bijrijder.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:56

sneeuwpop schreef:
Krom is het ja,
Maar wil zeker niet zeggen dat de instructeur moet betalen wanneer het in de les fout gaat. Het blijft namelijk een geval dat het paard "eigen gedragingen" heeft, dus kan schikken etc. Dat de ruiter ook een stukje eigen verantwoordelijkheid heeft.
Anders zou die verzekering ook nooit slechts 150,- kunnen kosten.
Het is niet zwart-wit.

Het is misschien niet zwart-wit, maar wat is het wel...En mij gaat het er ook niet om dat ik zo'n instructrice aansprakelijk wil stellen oid, maar als mijn verzekering zijn handen terug trekt wat moet ik dan.
Al zou het les voor mezelf zijn dan zou ik niet zo krap kijken denk ik, maar het is voor een ander en dan ook nog eens voor een meisje van 16 en misschien komt het dat ik zelf kinderen heb ik voel me nl ook wel verantwoordelijk tegenover haar ouders.

salamaleque schreef:
sneeuwpop schreef:

Oh ok dat had ik nog niet eerder gehoord. Ik had eigenlijk begrepen dat alles wat gebeurde met mijn paard/bijrijder onder mijn WA verzekering zou vallen alleen in geval van onnadenkend handelen van de bijrijder dan de verzekering gaat proberen te verhalen op de verzekering van de bijrijder.

Het valt niet onder je WA maar onder je AVP of je AVB.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:47

Ik ga hopelijk volgende week woensdag kijken bij (hópelijk) mijn eerste verzorgpony! Geen idee wat ik allemaal kan verwachten, maar ik weet dat als ik het word dat ik zoveel ga leren. Eigenaresse komt super aardig over en ik heb zelfs mijn ouders enthousiast weten te maken! ;D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:18

Verkeerde topic??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:00

Hmmm, ik vrees echt dat ik op zoek naar een nieuwe bijrijder :(
En geschikte ruiters vinden is niet makkelijk.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:14

Waar staat je paard dan germie?:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:18

Kop van drenthe. Dus niet bij Monster.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:50

Haha nee niet eens in de buurt inderdaad, hoop dat je snel een leuk iemand kan vinden!!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:24

Jeej! Het is me gelukt een leuke bijrijdster te vinden! Gewoon een leuk, lief, bescheiden en gezellig meisje. Ze luistert goed en stelt de juiste vragen. Mijn paard probeert af en toe nog een grapje met haar uit te halen, maar daar is ze helemaal niet van onder de indruk.
Uiteindelijk heb ik het meisje uitgekozen die ik het aardigst en het meest oprecht vond. Rijtechnisch was ze niet de beste, maar de bereidheid om te willen leren vind ik veel belangrijker.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:30

Gefeliciteerd plukje

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:06

Hallo, mag ik me hier ook melden?

Ik heb al 2x een advertentie gemaakt en weer verwijderd door een aantal
rare reacties maar ik wil eigenlijk ook echt wel een leuke bijrijdster/verzorgster..

Bij mijn vorige advertentie kreeg ik de vraag of mijn Shetlandmerrie gedekt mocht worden?!
Ze is 1.. En of mijn rijpony bij iemand in de tuin mocht want dan kon ze makkelijk verzorgen :')