Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lianne86 schreef:Mjah, ik had dat dus ook, zitten ze hem voor te veel in de weg, dan gaat hij zijn passen in stap zo verkorten dat het een teugelkreupel paard gaat worden... En het vervelende, doen ze dat vaker, dan kan ik hem straks ook zelf niet meer fatsoenlijk rijden omdat dat er dan weer helemaal uit moet! (Het irritante, het is er gewoon ruim een jaar uit, geen last meer van gehad en alles... Maar nu ik weer aan het zoeken ben, zie ik soms zijn passen gewoon "inkorten", want ze gaan voor "vragen" zonder dat ze iets verder iets doen..
Ik rij zelf alles behalve goed, ik hobbel maar wat rondMaar ik rij hem wel laag en rond.... En dat is bij de meeste al te veel gevraagd... Gewoon ontspannen laten lopen...
Op de manege had ik echt het idee dat sommige mensen hun armspieren aan het trainen warenDus mjah... (er zitten er ook altijd wel een paar bij die goed zijn en op een andere manege ligt het niveau hoger... maar echt.. Sommige...)
Lianne86 schreef:Ik moet toegeven dat ik zelf ook niet les, maar is meer de ambitie niet hebben en na 15 minuten het al helemaal beu zijnDus echt gaan lessen, dat is voor mij gewoon geen optie... Ik vind er dan niets aan en krijg dan nog minder zin om te rijden... (Ok, mijn rijden is ook niet echt rijden "lang teugeltje, lekker wat stappen, paar rondjes draven, wat bochtjes rijden, buigt ie lekker dan ben ik alweer klaar...) Lukt iets echt niet of wat dan ook, dan vraag ik wel hulp... Maar echt gaan lessen... Nee... Niet met mijn ambities :p
Maar nu kwam net de discussie: iemand die het fout is aangeleerd, wil investeren in lessen etc. Wel of niet? Als het klikt met het paard en op wat "foute aanleersels na".... (Wel iemand die dus lessen wil gaan nemen en het echt wil leren...) Zou je die dan wel weer een kans geven?
sneeuwpop schreef:. Handen op de verkeerde plek is veel werk. Om dat af te leren moet er Hulp zijn die steeds zegt dat ze verkeerd staan.
Staan ze op de juiste plek - de dat ook hun balans al beter is, dan is het moeilijkste nog om de juiste aanleuning aan te nemen. Dat vergt de juiste spanning en ontspanning.... maar daarvoooor nog moeten ze leren om het paard aan het been te rijden - dit denken de meeste al te kunnen![]()
En dat alles moeten ze leren en nog sturen - wat dan meestal trekken aan de binnenteugel betekent...
en dan hebben ze al jaren op de manege gehobbeld....
maar een verzorgster helpt de eigenaar hè