Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:04

Mijn bijrijder gaat waarschijnlijk wel door. Dus dat hoop ik. Dat scheelt een hoop ellende met opnieuw moeten zoeken waar ik weinig zin in heb.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:26

salamaleque schreef:
myk_en_shant schreef:
Dat je met marktplaats probleem hebt kan kloppen, sinds eBay het overgenomen heeft is het waardeloos geworden.

Gratis adverteren lukt haast niet meer, wil je gratis dan heb je maar iets van 180 karakters wat je aan tekst mag plaatsen.

Marktplaats gebruik ik zelf eigenlijks ook niet meer, meer facebook en bokt.
Van alle advertenties dat ik heb staan, reageert zo beetje 90% via facebook, of bokt. De laatste 10 is marktplaats.

Ik krijg juist alleen maar penny-meisjes via Bokt ... Hoe werkt dat dan via Facebook Myk_en_shant?

Dat pennymeisjes reageren zul je altijd houden, net als de vreselijke irritante opmerkingen " mooi paard, jammer dat het te ver weg is voor mij".

Op facebook heb je verschillende groepen voor verzorgpaard gezocht.
Het beste kun je even bij de vergrootglas je kengetal in te toetsen, dan krijg je alle groepen in je buurt te zien.
Vaak zit er ook wel groepen tussen met bijrijders / verzorgsters gezocht.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:32

Lootje bedankt voor de tip, ga ik morgen ook gelijk doen!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:01

Germie laten we het maar hopen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:41

Ik zal misschien toch wel weer opzoek moeten :(
Heb maandag een erg lange dag en als mijn huidige niet van zijn donderdag kan/wil moet ik helaas toch weer gaan zoeken -O-

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:14

Hè Billy vervelend, hopelijk vind je snel iemand.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:32

wat een boel mensen die gedoe of moeite hebben met het vinden van een geschikte bijrijder! ik moet mij er helaas bij aansluiten...

ik had eerst een top bijrijder, maar mijn pony raakte geblesseerd en in die tijd is zij een ander
paard gaan rijden. Daarna heb ik via marktplaats een meisje gevonden, maar onlangs heb ik haar laten stoppen omdat ze op de (vaste) dag zelf afbelde, met de (kleine) bijdrage steevast te laat was of zelfs niet betaalde.

Dus nu via Bokt een advertentie gezet, maar nog geen reactie.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:46

Ik krijg ook vnl reacties van 12 13 jarigen die denken dat ze Ankie zijn, mijn paard is niet geschikt voor een beginner/manege ruiter.
Heel lief en heel braaf met de juiste ruiter, met zadel zonder zadel, met bit en bitloos te rijden geen enkel probleem, je moet alleen niet twijfelen, bang zijn en je moet consequent zijn en als ze dan een foto van een tinker zien dan denken de meeste dat het wel mee zal vallen, mijn tinker is geen koudbloed :+
Een zeer werkwillig paard, maar de meeste kunnen haar niet rijden en waarom dat snap ik niet, goudeerlijk paard hier op de foto met mijn toen 5 jarig zoontje.
Afbeelding

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:57

Ik kreeg eindelijk een leuk appje :D

Kwam er op neer dat er een kinderoppas nodig was en mijn pony daarvoor geschikt is :p 2x per week gereden worden door een meisje van 4, zwaar leven heeft ie ;)

Hij heeft gewoon z'n nieuwe roeping gevonden ;) Alleen zichzelf nog leren opzadelen en klaar :p

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 07:29

mnkortleve schreef:
Ik krijg ook vnl reacties van 12 13 jarigen die denken dat ze Ankie zijn, mijn paard is niet geschikt voor een beginner/manege ruiter.
Heel lief en heel braaf met de juiste ruiter, met zadel zonder zadel, met bit en bitloos te rijden geen enkel probleem, je moet alleen niet twijfelen, bang zijn en je moet consequent zijn en als ze dan een foto van een tinker zien dan denken de meeste dat het wel mee zal vallen, mijn tinker is geen koudbloed :+
Een zeer werkwillig paard, maar de meeste kunnen haar niet rijden en waarom dat snap ik niet, goudeerlijk paard hier op de foto met mijn toen 5 jarig zoontje.
[ Afbeelding ]

wat een schattige foto <3

Maar sommige mensen plakken een karakter aan uiterlijk, maar echt niet alle tinkers zijn hetzelfde.
Heb idd wel eens het idee dat er dan al snel word gedacht, tinker: saai, sloom en vaak nog sterk ook.
wel jammer als ze op die manier wat leuks mislopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:49

Mijn paard is ook heel braaf met kleine kinderen en beginners. Maar als je haar echt aan het werk moet zetten komt ruitergevoel om de hoek kijken wat bij de meeste mensen ontbreekt. Mijn paard is niet snel los in de mond, en dan snel wat lui. Dit moet je dus consequent oppakken, dan kan ze dus Z1 oefeningen lopen, ik oefen nu soms zelfs de Z2 oefeningen. Maar de meeste mensen missen het gevoel en zouden nog geen winst in de L halen. Eigenlijk een ideaal leerpaard. Met springen is het gewoon zitten en sturen, laat het paard het uitzoeken en ze gaat met elke ruiter door het vuur, springt zo foutloos rond. Maar ga je sturen, wrikken en trekken, ja, dan denkt ze van bekijk het maar. Ook hier weer het ideale leerpaard.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:39

Bedankt voor de tip myk_en_shant, ga ik proberen!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:13

Graag gedaan

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:16

Gisteren redelijk spontaan nog iemand langs gehad :p Ging op zich best goed, moeders met verstand van paarden gaat elke keer mee. Zelfde instelling/insteek... Dus op zich tevreden... Enige nadeeltje: graag geen vaste dagen ivm huiswerk... (Aan de ene kant logisch, er zijn een paar dagen dat ze er meestal sowieso is... Dus geen ramp :p maar ik ben van het het plannen :p)

Zaterdag komt er nog iemand :) Meisje met minder ervaring, maar ze wil heel graag... Dus gewoon even kijken. En ik wil graag dat mijn pony alvast aan "kinderen" als ruiter went :') Want de opvolger staat al klaar :D (Het meisje van 4 wat hem morgen weer gaat "rijden")

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:25

Ik ben ook weer opzoek naar een bijrijder. Mijn vorige bijrijder is zomaar plots van de aardbodem verdwenen?! Snap nog steeds niet hoe wat en waarom. Maargoed, ik hoop weer een leuke enthousiaste bijrijder te vinden. Paard staat in Overberg voor de mensen die meelezen en een bijrijdpaard zoeken. Heb een advertentie op de bokt markt, marktplaats en hoop dat mensen via fb mijn marktplaats advertentie delen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:54

"Kan ie ook aan de teugel?"
"Kan ik hem met sporen rijden?"

Dit soort vragen schrikken even af... Bij de eerste vraag gezegd dat als je hem gewoon goed rijdt, die dat automatisch doet, maar ze wist wel hoe het moest hoor (ik vraag het me af :'))

En waarom vragen of je hem met sporen kan rijden als je hem nog nooit hebt zien lopen?! (Sporen zijn leuk ter verfijning van hulpen, maar als je een keer proef komt rijden, dan ga je niet meteen met sporen rijden... Vooral niet als manege-ruiter)...

Dus mjah... Zaterdag wel wat beloofd dat ze iig kon komen proefrijden, want dan heb ik de dagen "vol", maar denk dat het niet gaat werken zo...

En al die kindjes die maken foto's en ik kwam hem overal tegen op FB als "mijn topper", terwijl ik nog in een zoekfase zit en dat ook gezegd heb. Ik wil gewoon een goed iemand, die echt voor hem gaat. Die een tijd meegaat en mjah... Dan nog zit er een soort proefperiode, doe je iets wat niet mag, is het meteen exit etc. (Veel mag, maar niet alleen naar buiten en die dingen... De logische dingen die gevaarlijk kunnen zijn, die ik zelf ook niet doe!)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:40

Een vriendin heeft mijn advertentie ook op Facebook gezet en veel likes en reacties, maar niet van mensen met interesse. Mijn advertentie hier op de markt wordt goed bekeken maar ook nog niks gehoord.

Zelf nog wat mensen gemaild behalve degene die zichzelf helaas te groot vond, maar die vonden het alledrie te ver weg.

Inmiddels mijn link ook aan zoveel mogelijk vriendinnen in de paardenwereld door gestuurd, ik hoop zo iemand te bereiken die interesse heeft!

Ik ben pas net weer op zoek maar ik had toch wel een beetje gehoopt in ieder geval 1 reactie te krijgen...
Omdat ik weet hoe moeilijk het is een goede bijrijdster te vinden en dat het bij de eerste de beste niet altijd raak is schrikt dit me wel een beetje af.

Lianne86 wat een vragen zeg...

Xjosee dat is ook apart! Gewoon nooit meer komen opdagen / iets laten horen?

Ik vraag geen bijdrage en hoor dat sommige bijrijders dan minder serieus zijn, maar ik hoop dat het lessen op eigen kosten wel de juiste mensen aantrekt (en afschrikt :o )

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:45

Lianne86 schreef:
"Kan ie ook aan de teugel?"
"Kan ik hem met sporen rijden?"

Dit soort vragen schrikken even af...

Nou.... dan moet je nog een hoop leren.
Niet alleen dat ze niet begrijpt hoe het werkt, ook dat dat blijkbaar erg belangrijk voor der is.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:48

Jalenka_Kiya schreef:
Een vriendin heeft mijn advertentie ook op Facebook gezet en veel likes en reacties, maar niet van mensen met interesse. Mijn advertentie hier op de markt wordt goed bekeken maar ook nog niks gehoord.

Zelf nog wat mensen gemaild behalve degene die zichzelf helaas te groot vond, maar die vonden het alledrie te ver weg.

Inmiddels mijn link ook aan zoveel mogelijk vriendinnen in de paardenwereld door gestuurd, ik hoop zo iemand te bereiken die interesse heeft!

Ik ben pas net weer op zoek maar ik had toch wel een beetje gehoopt in ieder geval 1 reactie te krijgen...
Omdat ik weet hoe moeilijk het is een goede bijrijdster te vinden en dat het bij de eerste de beste niet altijd raak is schrikt dit me wel een beetje af.

Lianne86 wat een vragen zeg...

Xjosee dat is ook apart! Gewoon nooit meer komen opdagen / iets laten horen?

Ik vraag geen bijdrage en hoor dat sommige bijrijders dan minder serieus zijn, maar ik hoop dat het lessen op eigen kosten wel de juiste mensen aantrekt (en afschrikt :o )

Ja heel bijzonder. Uit het niets was ze er niet, verder niks gebeurd. Maar ik kreeg te horen dat de hooinetten niet waren gevuld. Heb nog geprobeerd contact met haar te krijgen maar ze reageerde nergens meer op. Erg jammer, was daarvoor echt een leuke meid!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:17

Nou dat is zeker wel apart! En ook totaal niet netjes.
Is dit pas gebeurd?

Ik zit nog te denken om eventueel een briefje op te hangen op de manege paar honderd meter verderop.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:27

Ja, maar ik ben toch niet ontzettend kritisch als ik de vraag krijg "Kan ie ook aan de teugel?" (eentje deed dit na het rijden, dan denk ik "wat heb je er op zitten doen", hij liep gewoon, niet netjes, maar hij liep.. hij hobbelde rond, goed genoeg...

Dus ik ben er nu bang voor en twijfel... Ik ben echt geneigd om met alles gewoon te kappen en hem op een weitje neer te gooien... Ik happy, pony happy, geen gezeik.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:54

Jalenka_Kiya schreef:
Nou dat is zeker wel apart! En ook totaal niet netjes.
Is dit pas gebeurd?

Ik zit nog te denken om eventueel een briefje op te hangen op de manege paar honderd meter verderop.

Die laten ze natuurlijk niet hangen... kan klanten kosten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:59

Over maneges... Ik zeg heel eerlijk dat ik schrik van mensen met alleen manege-ervaring. (Aan de teugel rijden is belangrijk, sporen, leren laarzen en weet ik veel wat... Zolang het er maar mooi uit ziet...)

Ga iig eerst even op de manege naar een paar lessen kijken en kijk dan eens of je die ruiters uberhaubt op je paard wil zetten ;) (Geloof me, ik schrok toen ik aan het kijken was.)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:56

Lianne86 schreef:
Over maneges... Ik zeg heel eerlijk dat ik schrik van mensen met alleen manege-ervaring. (Aan de teugel rijden is belangrijk, sporen, leren laarzen en weet ik veel wat... Zolang het er maar mooi uit ziet...)

Ga iig eerst even op de manege naar een paar lessen kijken en kijk dan eens of je die ruiters uberhaubt op je paard wil zetten ;) (Geloof me, ik schrok toen ik aan het kijken was.)

Het is al lastig genoeg. Ik rijd mijn paard ook nog eens volgens de klassieke dressuur methode en het blijkt dat de gemiddelde manegeruiter zo slecht rijdt dat mijn paard gewoon heel slecht (en soms kreupel) gaat lopen. Geloof me, ik ben zelf echt geen Anky maar ik schrik van het niveau (en dan heb ik het gewoon over basisrijdvaardigheid) :(

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:30

Mjah, ik had dat dus ook, zitten ze hem voor te veel in de weg, dan gaat hij zijn passen in stap zo verkorten dat het een teugelkreupel paard gaat worden... En het vervelende, doen ze dat vaker, dan kan ik hem straks ook zelf niet meer fatsoenlijk rijden omdat dat er dan weer helemaal uit moet! (Het irritante, het is er gewoon ruim een jaar uit, geen last meer van gehad en alles... Maar nu ik weer aan het zoeken ben, zie ik soms zijn passen gewoon "inkorten", want ze gaan voor "vragen" zonder dat ze iets verder iets doen..

Ik rij zelf alles behalve goed, ik hobbel maar wat rond ;) Maar ik rij hem wel laag en rond.... En dat is bij de meeste al te veel gevraagd... Gewoon ontspannen laten lopen...

Op de manege had ik echt het idee dat sommige mensen hun armspieren aan het trainen waren :') Dus mjah... (er zitten er ook altijd wel een paar bij die goed zijn en op een andere manege ligt het niveau hoger... maar echt.. Sommige...)