Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SophieXAnni

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:37

Maar het is wel iemand waar ik het ak eerder mee heb gedaan, ze is zo lief. En met haar valtbgeen ruziente krijgen eigenlijk.

LinaxLina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:08

Ik zoek een verzorg pony. Hoe kan ik die het makkelijkst vinden??

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:13

Advertentie op bokt markt en marktplaats als je wilt wachten. Als niet gewoon vragen bij een wei/stal in de buurt.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:42

Sophie_flame schreef:
Maar het is wel iemand waar ik het ak eerder mee heb gedaan, ze is zo lief. En met haar valtbgeen ruziente krijgen eigenlijk.

Tsja dat zegt iedereen over z'n beste vriendin!
Je moet het maar zelf weten hoor ;)
Maar de kans is groot dat jullie ruzie krijgen of dat je vriendin de pony gewoon inpikt

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:02

Mijn beste vriendin en ik zijn al 6 jaar beste vriendinnen, zien elkaar elke dag en hebben nog nooit ruzie gehad. Nog wil ik niet met haar een verzorgpony omdat het áltijd fout gaat en mijn vriendschap met haar te kostbaar is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:23

love_horse1 schreef:
Sophie_flame schreef:

Maar de kans is groot dat jullie ruzie krijgen of dat je vriendin de pony gewoon inpikt

Wij zijn ook beste vriendinnetjes :+: Maar ook wij nemen niet samen een verzorgpony, gewoon omdat het ook zó mis kan gaan.

Hoe zit het met jullie ervaring en niveau?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:21

Ik heb het ook 2x met een vriendin gedaan, zelfs allebei een paard apart, maar dat ze op de 'mijne' zat als ik daar aankwam, omdat ze dacht dat ik toch niet meer kwam..
dus nu 2 vriendschappen verpest helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:23

xZiva_ schreef:
Ik heb het ook 2x met een vriendin gedaan, zelfs allebei een paard apart, maar dat ze op de 'mijne' zat als ik daar aankwam, omdat ze dacht dat ik toch niet meer kwam..

Dat is wel heel vreemd. Zat ze altijd op die van jou?

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:48

Yezzi schreef:
love_horse1 schreef:
[quote="Sophie_fla

Wij zijn ook beste vriendinnetjes :+: Maar ook wij nemen niet samen een verzorgpony, gewoon omdat het ook zó mis kan gaan.

Hoe zit het met jullie ervaring en niveau?[/quote]

:j :+:

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:56

Yezzi schreef:
xZiva_ schreef:

ze zat meerdere keren op die van mij ja..
dan was ik iets later als de tijd dat ik normaal kwam, en dat had ze maar vast voor mij gereden omdat ze dacht dat ik niet kwam. dan kreeg ik de opmerking: je mag wel uitstappen hoor!
ook een tijdje dat haar verzorgpaard kreupel was.. ipv van dat ze vroeg of ze een keer op de mijne mocht, had ze met de eigenaar geregeld dat we van paard zouden ruilen :=
ben toen zo pissig geworden, ben per direct gestopt.. ook omdat de eigenaar dat zomaar met haar besloot :=

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:57

zaterdag weer naar finesse toe

en maandag gaan de eigenaresse en ik samen dan legt ze mij uit hoe het met de wei enzo zit :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:58

dat is niet leuk ziva :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:58

xZiva_ schreef:
Yezzi schreef:

ze zat meerdere keren op die van mij ja..
dan was ik iets later als de tijd dat ik normaal kwam, en dat had ze maar vast voor mij gereden omdat ze dacht dat ik niet kwam. dan kreeg ik de opmerking: je mag wel uitstappen hoor!
ook een tijdje dat haar verzorgpaard kreupel was.. ipv van dat ze vroeg of ze een keer op de mijne mocht, had ze met de eigenaar geregeld dat we van paard zouden ruilen :=
ben toen zo pissig geworden, ben per direct gestopt.. ook omdat de eigenaar dat zomaar met haar besloot :=

Wat een raar kind, sorry dat ik het zeg! En dan nog durven te zeggen: 'Je mag wel uitstappen, hoor!' Noh ik zou helemaal uit mijn plaat gaan!

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:01

love_horse1 schreef:
Sophie_flame schreef:

Het is niet mijn beste vriendin, maar ze is wel heel lief. Heb al eerder verzorgponys met haar gehad. Nooit echt ruzie wie wie zou doen. Dus ik denk dat ik het gezelig met haar ga doen.

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:09

[/quote]

Hoezo eigenlijk? Van dat ervaring en niveau

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:14

Sophie_flame schreef:

Hoezo eigenlijk? Van dat ervaring en niveau[/quote]

hoelang je ervaring hebt met paarden & paardrijden & de verzorging enz bijv. 1 jaar ofzo. en op welk niveau je rijdt op de manege bijv beginner , matig gevorderd , gevorderd enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:20

Omdat het altijd handiger is om een verzorgpony te doen als je evenveel ervaring hebt. Dus niet dat de een nog een beginner is en de ander al vergevorderd (manegeniveau).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:10

Jaloezie tussen verzorgsters vind ik vreselijk...er zijn dagen genoeg en pony's genoeg.

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:15

Yezzi schreef:
Omdat het altijd handiger is om een verzorgpony te doen als je evenveel ervaring hebt. Dus niet dat de een nog een beginner is en de ander al vergevorderd (manegeniveau).

Ah oke, we hebben zes jaar ervaring met alles verzorgen en dat soort dingen. En met rijden ook 6. Ik denk dat ons niveau wel even hoog ligt. Alleen ik zit bij de gevorderden groep en zij bij de matig gevorderden. Dit heeft wel een reden. De gevorderden les is gewoon vol op de woensdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:17

En zit er geen halfgevorderdenles oid tussen? Want tussen gevorderd en matig gevorderd zit nogal een verschil.

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:31

Yezzi schreef:
En zit er geen halfgevorderdenles oid tussen? Want tussen gevorderd en matig gevorderd zit nogal een verschil.

Nu je het zegt ik bedoelde eigenlijk half gevorderde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:05

Sophie_flame: mag ik je een klein inzicht geven (als eigenaar zijnde)?

Het is ontzettend lastig om met z'n tweetjes één verzorgpaard te vinden, waar je ook nog allebei op mag rijden. Een eigenaar zoekt vaak geen 2 of 3 mensen 'erbij' om te rijden, 1 persoon erbij is voor veel paarden al 'genoeg'. Zeker als dan het niveau tussen jullie in ook nog verschilt, is het best lastig om een eigenaar te vinden die op 2 bijrijdsters zit te wachten in plaats van 1.

Nog even buiten de ruzies die jullie kunnen krijgen, kan er ook sprake zijn van afgunst; want je zal niet allebei op dezelfde dag kunnen rijden, maar op jouw dag kan het heel zonnig zijn, en op de dag van je vriendinnetje regent het; vriendinnetje kan dan balen dat jij in het zonnetje reed en zij in de stromende regen moet rijden. Zeg nooit nooit; ruzie kan de beste vriendschappen overkomen. Dat zegt niks over de vriendschap maar dat gebeurt nou eenmaal wel eens, en daar is niets mis mee, maar wel erg ongemakkelijk natuurlijk.

Ik kan daarom ook alleen maar afraden om met zijn tweetjes één verzorgpaard te zoeken. Jullie kunnen wel proberen om allebei op dezelfde stal een eigen verzorgpaard te vinden natuurlijk. Dan kunnen jullie ook samen naar stal, samen rijden en samen de leuke dingen doen, zonder dat het vervelend is als de een iets wel of niet mag, of wel of niet beter kan.

Ik snap wel dat het gezellig is en dat jullie vinden dat de vriendschap sterk genoeg is, maar een eigenaar is daar vaak niet zo van overtuigd, zeker niet met jullie leeftijd (niks ten nadele van jullie leeftijd, maar het is echt een 'er kan van alles gebeuren' leeftijd), en wat als de een besluit dat ze het niks vind; stopt de ander dan ook gelijk? Dan ben je ook in 1 klap weer allebei je verzorgers kwijt, enkel omdat het andere vriendinnetje ermee stopt.

Het is een leuk idee, maar als je iets vlotter een verzorpaard wil zoeken kan ik het echt alleen maar afraden.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:20

ik ben ook weer op zoek!
helaas niet veel in deze omgeving.. :(

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:35

Ik mag ondertussen weer rijden dus helemaal blij :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:07

Ik ben ook nog steeds opzoek. Rijd nog wel paarden van vrienden, maar is te ver weg om een vaste afspraak mee te maken (ivm nog geen eigen vervoer zo ver weg)

Maar heb ook besloten dat zodra ik fulltime werk ik een mini pony koop :o