Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amelia_r

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:15

Ik ben al een jaar op zoek maar ook nog niks gevonden helaaaas :(
Ik mijn omgeving is het echt onmogelijk om er een te vinden ofzo

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:19

Ik zoek nog een verzorger voor mijn haflinger (Zie anders mijn advertentie)
Voor 25,- per maand onbeperkt komen en doen wat je maar wilt.

In Nuland (bij Den bosch in Noord Brabant)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:23

Je biedt je aan als bijrijder terwijl je ook iemand voor je pony zoekt? Vreemd.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:27

Yezzi schreef:
Je biedt je aan als bijrijder terwijl je ook iemand voor je pony zoekt? Vreemd.

Nou dit was nog vóór ik de haflinger kreeg, deze heb ik sinds december 2013.
Dus ik kan idd beter die advertenties sluiten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:21

Jeetje lees dat er mensen ook op zoek zijn naar een "verzorg" pony, waar vind ik die? Hier willen ze alleen maar rijden....

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:29

bij mij zijn alle pony's van mensen die iemand van 18+ zoeken :(

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:33

ze zijn niet helemaal zeldzaam hoor patricia :)
ik help nu op een stal waar ik ook niet kan helpen. ik longeer af en toe, maar poets vooral en help de eigenaar met voeren en vegen enz.
nu heb ik het geluk dat ik daar een paard mag bijrijden van een pensionklant, maar anders was ik dat ook gewoon blijven doen omdat ik het zo leuk vond :))
er staan nu 2 shetjes in de wei, waar eigenlijk niks mee gedaan word. toch maar even vragen of ik die erbij mag pakken om te poetsen, wandelen enz. :))

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:36

Ik wil eigenlijk helemaal niet rijden als ik een verzorgpony zou hebben, evtueel als de eigenaar het me wilt leren misschien mennen en longeren. ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:51

Hihi die zijn voor mij wel zeldzaam...heb nu al even een mega lieve meid voor mijn merrie maar onze ruin is een geval apart. Ik gun hem een extra knuffelbeurt maar niemand geniet daarvan zoals ik daar van geniet!

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:20

_PatriciaH schreef:
Hihi die zijn voor mij wel zeldzaam...heb nu al even een mega lieve meid voor mijn merrie maar onze ruin is een geval apart. Ik gun hem een extra knuffelbeurt maar niemand geniet daarvan zoals ik daar van geniet!

Jullie wonen zeker niet in de buurt van Utrecht? :+.
Zelf zit altijd uren te "knuffelen" bij de paardjes... :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:30

Nou het ligt er aan of je vervoer hebt want Beesd is niet ver van Utrecht af...

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:21

@Patricia, ik vind dat meestal eigenlijk een combinatie. Verzorging en aandacht is heel belangrijk, en daarnaast zou het leuk zijn als de verzorgster ook mag rijden.

Hoe zoeken jullie via marktplaats? Of waar plaatste je een advertentie op marktplaats?
Ik kan die categorie voor bijrijders gezocht/aangeboden niet meer vinden. Ik kom wel steeds in de groep "diensten" terecht, maar volgens mij moet ik dan betalen voor een advertentie. Ik heb wel iets gezet op de bokt-markt, maar ik wil ook nog verder zoeken of er hier iets in de buurt aangeboden wordt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:25

Voor geen enkele advertentie hoef je te betalen, ook niet de diensten. Behalve als je een week lang bovenaan wilt staan oid.

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:01

Ik kan hier in de buurt een soort van lease pony nemen... Maar twijfel best wel erg. Het is best wel duur. Ben bang dat ik het niet zo lang zal kunnen doen. Omdat dan opeens mijn geld op is ofzo. Ik ga morgen een wedstrijd op haar rijden. Dit willen gellukig mijn ouders wel betalen. Maar echt per keer dat ik er heen ga kost het 8 euro. Wat zouden jullie doen?

Oh ja edit: ik mag wel elke keer rijden.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:21

Dus als je er 10 dagen heen gaat ben je meteen 80 euro kwijt.. Hmm geen idee wat ik zou doen.

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:25

Misschien ga ik 1 keer in 2 weken ofzo. Moet effe kijken hoe het morgen zal gaan met wedstrijd. Of ik haar echt leuk vind. Ik ga haar vanavond invlechten. Wel gratis gellukig. Maar ik ga niet rijden.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:55

als je 1 of 2 x per week gaat is dat zeker wel te doen. als het een lief en leuk paard is zal ik het zeker doen !

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:45

Liesjeex schreef:
als je 1 of 2 x per week gaat is dat zeker wel te doen. als het een lief en leuk paard is zal ik het zeker doen !

Ze is inderdaad wel een schatje, over 10 minuutjes ben ik weer bij dr! <3 maar echt ik denk dat ik niet zo super vaak ga dan.
Ik zie haar sowieso 1 keer in de week. Dat is dan gratis, maar ik mag dan meestal niet rijden. Het gaat me niet om het rijden hoor. Maar anders heb ik weinig met haar te doen. Effe wandelen en poetsen is dan de optie. En als ik dan op andere dagen kom en ga rijden kost het 8 euro. Dus ik denk dat ik het wel ga doen, Voor 1 keer in de 2 weken ofzo. Dit is haar:

Naam : Kaya
leeftijd: 4/5
uiterlijk: lichtbruin, met witte voetjes en een blesje.
karakter: meestal wel braaf, schrikt soms. Lekker vlot, maar makkelijk terug te halen. Draait soms om in de hoeken.

Morgen lekker een wedstrijd op kaya!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:00

kschulte schreef:
@Patricia, ik vind dat meestal eigenlijk een combinatie. Verzorging en aandacht is heel belangrijk, en daarnaast zou het leuk zijn als de verzorgster ook mag rijden.

Ik had ze graag laten rijden maar onze ruin is niet te rijden in de bak dus dat gaat helaas niet...hij is super lief en ooit kan er gereden worden maar nu helaas niet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:23

Sophie_flame schreef:
Ik kan hier in de buurt een soort van lease pony nemen... Maar twijfel best wel erg. Het is best wel duur. Ben bang dat ik het niet zo lang zal kunnen doen. Omdat dan opeens mijn geld op is ofzo. Ik ga morgen een wedstrijd op haar rijden. Dit willen gellukig mijn ouders wel betalen. Maar echt per keer dat ik er heen ga kost het 8 euro. Wat zouden jullie doen?

Oh ja edit: ik mag wel elke keer rijden.

Manegeles is duurder....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:27

Stel je gaat 2x per week. En laten we zeggen dat er 4 weken in een maand zitten. Dan ga je dus 8x. 8 x 8 = 64. Per maand, hè. Bij een manege hier in de buurt zou dat meer dan het dubbele kosten. Dus zo ben je zeker goedkoper uit.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:42

Ik vind het best duur. 8 euro per keer. Ik betaal 50 euro per maand en mag zo vaak komen als ik zelf wil. Maar zou ik ook niet mogen betalen van mijn ouders.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:43

emily2105 schreef:
Ik vind het best duur. 8 euro per keer. Ik betaal 50 euro per maand en mag zo vaak komen als ik zelf wil. Maar meer zou ik ook niet mogen betalen van mijn ouders.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 09:26

Altijd apart dat men betalen voor manegelessen normaal vindt en voor een privepony/paard is vrijwel elke bijdrage gelijk 'te duur'.
Terwijl je veel meer krijgt dan een manege(paard) je kan bieden.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:07

Ik doe ook klusjes daar. En dan ga ik echt geen 100 euro per maand betalen ofzo.
En het lijkt me dat je niet iedere keer les hebt en dan vind ik voor vrij rijden 8 euro per keer best veel.