germie schreef:Nou, volgens mij vraag ik echt niet te veel. Ik wil alleen als mijn bijrijder daadwerkelijk stopt gewoon nu iemand die echt wedstrijden gaat rijden, en dan ook op korte termijn. Dus niet eerst maanden omlummelen. Nee, een B proef kan volgende maand en een parcours is m'n paard zo klaar voor, dus iemand met lef neemt het dier bij wijze van volgende week mee. Ik zeg dit nu wel even beetje hard, maar ik ben al 3.5 jaar met bijrijders bezig, en telkens wordt er beloofd dat ze wedstrijden gaan rijden, maar dat blijkt dan helemaal niet hun bedoeling, alleen gratis rijden. Zelfs les nemen wordt niet gedaan. Zeg je dat er niet buitengereden mag worden totdat ik paar keer meegeweest ben, dan doen ze het toch. Of als je zegt dat er even rustig aan gedaan moet worden omdat het paard met een dik been staat, dan stoppen ze direct want ze kunnen 3 dagen niet rijden (was overbelasting avn ineens van niets naar 6 dagen per week rijden en paard was niet kreupel, maar dat wil ik voorkomen natuurlijk)
Of ze willen het paard verhuisd hebben, nee dat doe ik ook niet. Dan stopt de bijrijder zeker en staat mijn paard op een voor mij niet prettige stal. Ik sta nu goed en dus blijft het paard daar staan, er is alles, compleet parcours, nooit de bak delen, verlichting, spoelplaats. Die binnenbak heb ik niet nodig.
Er zijn ook wel mensen wezen kijken die vonden dat ze eerst te veel tijd in training moesten stoppen van mijn paard voordat ze er mee op wedstrijd kunnen. Eh ja, ik heb er wel M2 mee gereden, maar die vorige bijrijders hebben het paard doods gemaakt op been en in de mond, dus zit beetje werk aan. Maar een B parcours kan en mag volgende week al hoor, dat kan mijn paard zo aan.
Of nog erger: de zandweg naar de stal toe was niet goed genoeg. Of ze beginnen de eerste keer al over andere dekens enz. Ik heb nu speciaal voor mijn bijrijder net een waterdichte deken gehaald zodat mijn paard gewoon minder haar kan krijgen. Stopt ze wel, dan gaat er uiteraard geen deken op en zit iemand in de winter met een harig paard in de sport, maar dat is niet anders. Mijn paard heeft zweetdeken, ongevoerde regendeken, 200 grams regendeken, 370 grams regendeken, en nog staldekens voor er evt. onder. Verder zijn alle zadels aanwezig, hoofdstellen en als het Z gehaald wordt ook stang en trens. Alleen geen slof (verboden te gebruiken). Dus daar hoeven ook geen eisen meer aan gesteld te worden. Alles is er. Neem les op een manege en je bent zo 50-60 euro per maand kwijt. Is dan beetje biks halen af en toe te veel gevraagd? Je rijdt immers wel gratis op een sportpaard. Dus ik hoop niet dat mijn bijrijder stopt, heeft even bedenktijd gevraagd. Maar anders moet ik dus weer op zoek.
volgensmij ligt het echt aan de plek waar je woont,
Want ik heb geen paard om wedstrijden mee te rijden dus ik zoek mu eenamege waarbij ik gelijk de knhs start kaart aankan vragen (misschien eerst een f maar knhs is wel de wens)