Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
0000 schreef:Anke schreef:Dan kun je hem net zo goed verkopen en voor die keer in het weekend eentje ergens huren, toch? Of in bruikleen geven met de afspraak dat je 1x/week nog zelf mag komen rijden. Lijkt me veel fijner voor de beurs.
Bijrijder worden van je eigen paard...ik vind het hilarisch!
Alhoewel, als ik dan niet meer de kosten en lasten heb, alleen de lusten van het rijden. Zie ik het wel zitten!
Maar zoals hier boven omschreven, denk dat er maar een handje vol geinteresseerd in is.
Voor groene of probleempaarden kan dat een tijdelijk uitkomst bieden.
Een vd redenen dat ik geen bijrijder meer zoek zijn de vele absurde reacties, zoals oa:
"Je kunt hem op een luxe stalling hier in de buurt zetten, 300,- en de hoefsmid en dierenartsrekening mail ik je wel door. Rijd ik je paard wel voor je"
Tja, wat is het verschil tussen paard op normaal pension, door de week laten rijden door de bijrijder en in het weekend zelf gaan, of paard op pension waar de mogelijkheid is dat ie gereden wordt door de week en zelf in het weekend gaan rijden? Ik bedoel, zoals jij het nu stelt zouden de mensen die hier bijvoorbeeld wegens studie en geen tijd door de week, of dan nog erger, wegens een lichamelijk probleem bij henzelf, een bijrijder zoeken, sowieso hun paard beter kunnen verkopen...Vind ik niks hilarisch aan, ik snap best dat die mensen graag in het weekend lekker gaan ontspannen met hun eigen paard ook al zijn ze door de week druk met de studie.
Alleen waarom dan niet voor vrijwel hetzelfde geld het paard goed laten rijden op een plek waar je weet dat alles voor je geregeld wordt, in plaats van een bijrijder erop waarvan je maar moet hopen dat het allemaal goed blijft gaan, ze blijven komen en je paard ook nog een beetje leuk te rijden blijft? Verschil is dat je in de laatste situatie een ruiter uit kunt zoeken die bij je paard past en je dan ook nog vaste afspraken kunt maken over hoe en hoe vaak die gereden wordt en je in bijvoorbeeld je vakantie gewoon kunt zeggen 'deze week rijd ik'. Een (al dan niet betalende) bijrijder kan je nauwelijks verplichtingen opleggen (zeker de schoolgaande niet, toetsweek = druk, dagen weg met school = druk, etc) en je hebt nooit de garantie dat ze blijven komen en je moet maar afwachten of ze ook nog kunnen rijden...Ik snap echt niet wat er zo grappig is aan dat idee. Eerlijk niet.
EskeGirl schreef:Ik vind lessen niks raars, ga nu met een shetje aan de gang, en mag lessen nemen in grondwerk
Alleen als je bijvoorbeeld vraagt: les 2x per maand á 30 euro per keer en betaal ook nog 50-100 bijdrage, vind ik veel worden.
*kruipt weer onder meeleessteen*
kiki1976 schreef:Lessen nemen is voor vele al te veel moeite lijkt het wel (tenzij jij die gaat betalen, uhhhh dacht het niet).
Ik had dat er ook bij staan in mijn advertentie:
Ik vraag geen bijdrage maar wil wel dat er les genomen word (deze kosten zijn voor je zelf).
Ik zie dat zelf niet als een bijdrage, maar als een investering in jezelf. Als ruiter zijnde word je daar ook beter van.
kiki1976 schreef:Lessen nemen is voor vele al te veel moeite lijkt het wel (tenzij jij die gaat betalen, uhhhh dacht het niet).
Ik had dat er ook bij staan in mijn advertentie:
Ik vraag geen bijdrage maar wil wel dat er les genomen word (deze kosten zijn voor je zelf).
Ik zie dat zelf niet als een bijdrage, maar als een investering in jezelf. Als ruiter zijnde word je daar ook beter van.