Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:58

Chantaliiejj schreef:
Vjestagirl schreef:
Soms is het best logisch. Jij mag rijden op het paard van een ander, en hebt er dus ook lol van. Ik snap best dat mensen daar wat geld voor willen hebben, ook omdat het n beetje het kaf van het koren scheid...

kijk verzorgd het paard van een ander dus waarom zou je die gene er voor moeten betalen als je een paard van een ander verzorgt eigenlijk moet die gene jou dan betalen(De verzorgster) de bijrijder verzorg het paard

Als Anky of Edward mijn paard bij willen rijden wil ik ze er best voor betalen, anders, echt niet dat ik mijn bijrijdster betaal... Er hoeft aan die van mij maar weinig verzorgd te worden (ze wordt gevoerd, wordt binnen en buiten gezet, er wordt gemest, ik knip de manen zelf, ze hoeven geen dekens te wisselen, niets) dus ik zou het heel erg raar vinden als mensen ervoor betaald willen worden om 3x per week lekker te kunnen rijden.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:58

Nou inderdaad wat is het lastig om een bijrijder te vinden. Ik heb van de winter echt actief gezocht naar een bijrijdster, maar ook niemand gevonden. En zo hoog zijn mijn eisen niet.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:59

wythlove schreef:
Nou inderdaad wat is het lastig om een bijrijder te vinden. Ik heb van de winter echt actief gezocht naar een bijrijdster, maar ook niemand gevonden. En zo hoog zijn mijn eisen niet.

vraag jij een bijdragen aan de bijrijder dan ?

wythlove

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:03

Ja, wel een kleine bijdrage.

De eigenaar van het paard wordt misschien wel geholpen, maar de verzorgster/bijrijdster moet maar kosteloos op het paard kunnen rijden?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:05

ik heb een ideale regeling: ik doe paard 2 dagen, niemand betaald iemand iets, paard blij, eigenaar blij, ik blij.
Wel betaal ik 110 per maand aan les, maar dat is mijn eigen keuze..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:07

Ik ben zeker 3 jaar op zoek geweest naar een verzorgpony :+ Gelukkig 1 gevonden die helaas na een jaar gaat verhuizen en ben dus weer op zoek.

Ga vandaag bij iemand kijken, wie weet word het wat :+ Ik heb absoluut geen hoge eisen, wel dat ik kan buitenrijden en dat het met het OV te bereiken is gezien mijn fietsen me allemaal haten :( Het zal me een worst wezen wat voor ras het paard is :+ Zolang ik er maar een klik mee heb en ik erop kan :P (dus niet dat ik te zwaar ben ofzo :+ )

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:10

ik had dus eerst een bijrijdpaardje, en die kon ik elke dag pakken.
en dan betaalde ik de helft van het stallingsgeld.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:14

Nou ik ben benieuwd of het voor mij ook lastig wordt. Ik zoek iemand die mijn paard voor een halve week wil leasen (evt. voor een hele week). Vraag er ook een bijdrage voor, maar de pony is op die dagen geheel voor degene haar least, en alles is bespreekbaar :)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:15

Ik was/ ben ook op zoek naar een bijrijder aangezien ik het nu tijdelijk even te druk heb, maar hebben we samen een klik dan blijft ze uiteraard welkom.

Op dit moment hebben we er nl 11 staan en dan denk je dat er wel iemand is, die serieus met paard wil omgaan, maar helaas. Ondanks dat diegene dan alles met de paarden kan en mag doen alsof het van diegene zelf is, mits hij/ zij er goed voor is, dus niet eerst keihard trainen en dan in de tocht gewoon op stal gooien zonder deken omdat vriendjelief belt. Been there done that.

De enige eis die ik stel is dat hij/zij 1x per week les neemt met een van de paarden. Dit kan op stal (de eigenaresse geeft les voor 10 euro). Zelfs is er een mogelijkheid tot wedstrijden.

Nou ja, deze week komt iemand dan voor 1x mee om te kijken, maar ik begin wel een beetje sceptisch te worden of ligt het aan mij? Vraag ik teveel. :o

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:16

Meld zich ook hier....

Ik ben ook (alweer) hard op zoek naar een bijrijdster.... Het lijkt weer een onmogelijke opgave!

Ik heb momenteel 5 paarden waarvan er 1 inmiddels 18 jaar is. Deze dame is nog steeds erg jong van geest en kan werkelijk alles nog. Ik vraag de helft van de maandelijkse kosten en geef de volledige verzorging over. Al ga je er mee op vakantie.... Dus in principe een eigen paard voor de helft van de kosten.

Daarnaast bied ik dan de mogelijkheid om te helpen (indien gewenst) met de sportpaarden. Dit kan natuurlijk ontzettend leerzaam zijn. Wanneer het lijkt te klikken is het ook mogelijk om enkele dagen per week hierop te mogen rijden.

Maarja, ik had vroeger deze kans met beide handen en voeten aangegrepen, een paar krantenwijken genomen en er volledig voor gegaan.

En nu?????
Laatst bijgewerkt door Zooist op 24-08-10 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:17

Wat vinden jullie eigenlijk van mijn gezocht advertentie? Ik heb deze nu al 3 dagen op bokt en marktplaats staan, maar nog geen reacties. Is er iets mis mee?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:20

Nee hoor.... die van mij staat al een paar weken online en krijg alleen reacties of het paard verplaatst kan worden. Daar begin ik niet aan.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:21

Ik heb sinds maart een verzorgpony waar ik niets voor hoef te betalen. Ik rij hem 2/3 keer in de week, mest uit, ruim m'n troep op en ga netjes met de spullen en natuurlijk met de pony om. De eigenaresse en ik kunnen het prima vinden. Ik heb echt geluk, want in Rotterdam lijkt me dit vrij zeldzaam. Hiervoor heb ik een hele zoektocht gehouden en ik kwam bedragen van €100 of soms wel €150 tegen. Ik heb zelfs helemaal opnieuw moeten beginnen met een pony'tje, omdat de eigenaresse hem helemaal verpest had en daarbij mocht ik ook nog eens €50 per maand betalen :7 Gelukkig zag ik al snel in dat dit nergens op sloeg.
Als iemand voor jouw paard zorgt en zijn stal uitmest wanneer jij niet kunt, lijkt me een ritje daarvoor in de plaats prima. Waarom nog een bijdrage vragen? Het is jouw paard, jij hebt hem gekocht en jij dient dus gewoon alles te betalen. Bovendien heb je als verzorgster vrij weinig te zeggen. Uiteindelijk kun je nog zoveel betalen of nog zoveel afspraken met de eigenaar maken, als puntje bij paaltje komt, is het nog altijd niet jouw paard.
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 24-08-10 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:23

Oké, ik heb namelijk een paar jaar geleden ook een bijrijder moeten zoeken, en toen stroomde de reacties binnnen zodra de advertentie was geplaatst. Nu ontvang ik helemaal niks. Gelukkig blijft mijn oude bijrijdster nog in september, dus heb ik de tijd om iemand anders te vinden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:23

Loesje88 schreef:
Nou ik ben benieuwd of het voor mij ook lastig wordt. Ik zoek iemand die mijn paard voor een halve week wil leasen (evt. voor een hele week). Vraag er ook een bijdrage voor, maar de pony is op die dagen geheel voor degene haar least, en alles is bespreekbaar :)

Het is dat ik maar 1 dag per week de tijd heb en dat je peerdje niet iets dichterbij staat :+ anders leek het me erg leuk :P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:26

MRIIIS schreef:
Als iemand voor jouw paard zorgt en zijn stal uitmest wanneer jij niet kunt, lijkt me een ritje daarvoor in de plaats prima. Waarom nog een bijdrage vragen? Het is jouw paard, jij hebt hem gekocht en jij dient dus gewoon alles te betalen. Bovendien heb je als verzorgster vrij weinig te zeggen. Uiteindelijk kun je nog zoveel betalen of nog zoveel afspraken met de eigenaar maken, het is niet jouw paard.

Ik ben er zelf elke dag, je hoeft 9 van de 10 keer niet te mesten..... het is een geklasseerd Z1 paard en de bijrijdster kan van het paard leren. Als bijrijdster bij mij bepaal je zelf 7 dagen per week wat je ermee uitspookt.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:16

Ik heb vorig jaar een paard aangeboden als bijrijdpaard op Marktplaats. Ik werd overladen met reacties en heb na het zoveelste belletje mijn telefoonnummer weggehaald.
Als zoveel mensen je bellen kun je wel een naam en telefoonnummer opslaan, maar wie is dan ook alweer wie?

Heb ook reacties gehad waar ik totaal niets aan had (ik zou er letterlijk MEER tijd mee kwijt zijn in plaats van minder), bijvoorbeeld van een man die een zoontje van 11 had die erg gemotiveerd was maar nog een beginneling was en ook zelf niet zou kunnen zadelen.
En meneer wilde zelf ook wel gaan rijden en daarnaast hadden ze nog wel een goede vriendin die er ook wel op wilde rijden... :o?
Juist ja, ik zoek één bijrijder, geen metamorfose tot manegepaard.
Daarnaast zouden ze het fijn vinden als ik het kereltje les kon geven.
Ik heb bedankt voor de belangstelling en ben snel aan de slag gegaan met alle andere reacties.

Uiteindelijk heb ik op basis van de eerste indruk 3 mensen uitgenodigd om een kijkje te komen nemen en een proefritje te maken. Alle drie erg leuke meiden, wat de keuze er niet gemakkelijker op maakte. Maar toch de knoop doorgehakt en een goede keuze gemaakt, heel verantwoordelijke, nette dame die nu ook nog eens zowat om de hoek woont.

Regio Den Bosch is ook wel erg geliefd!

P.S.: Ik ben zelf ook eigenlijk bijrijdster, maar ik wilde een ander de mogelijkheid bieden te leren van het andere paard, zoals ik zelf ook heb gedaan.

@Zooist: De mogelijkheid die jij biedt klinkt mij ook als muziek in de oren :j. Als ik nog niets had en ik woonde dichterbij, wist ik het wel!
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 24-08-10 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:17

En toch ben ik het ook met MRIIIS eens, ik verzorg zelf ook een paard kosteloos. Ik zorg er goed voor, zet ze binnen wanneer zij dat niet kan en betaal graag mee met bv bekappen of wat dan ook. Maar ik ga geen hoofdprijs betalen, het is niet mijn eigen en dat zal het ook nooit worden. De eigenaresse vind dat precies zo, en heeft graag inspraak en wil daarom ook geen geld. Logisch en terecht.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:31

Zooist schreef:
MRIIIS schreef:
Als iemand voor jouw paard zorgt en zijn stal uitmest wanneer jij niet kunt, lijkt me een ritje daarvoor in de plaats prima. Waarom nog een bijdrage vragen? Het is jouw paard, jij hebt hem gekocht en jij dient dus gewoon alles te betalen. Bovendien heb je als verzorgster vrij weinig te zeggen. Uiteindelijk kun je nog zoveel betalen of nog zoveel afspraken met de eigenaar maken, het is niet jouw paard.

Ik ben er zelf elke dag, je hoeft 9 van de 10 keer niet te mesten..... het is een geklasseerd Z1 paard en de bijrijdster kan van het paard leren. Als bijrijdster bij mij bepaal je zelf 7 dagen per week wat je ermee uitspookt.

Ok, die van mij niet Z aangezien ze nog niet officieel zijn uitgebracht, maar ze bepalen zelf hoe en wat 7 dagen per week. Ik hoef geen inspraak, maar dan verwacht ik toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid. Verder ordt alles gedaan van voeren, tot binnen en buiten zetten tot mesten. Verder vraag ik ook geen vergoeding al valt het mij op dat mensen maar gewoon doen, omdat het toch niet van hun is ;( en wanneer ze een klein gedeelte vergoeding vraagt of wilt dat ze lessen nemen, ze toch iets serieuzer zijn. Dit zijn altans mijn ervaringen. Is dit nu ook echt zo in de rest van het land?

Welke verantwoordelijkheid nemen de bijrijdsters die hier in het topic reageren?
En wat verwachten degenen die een bijrijdster zoeken qua verantwoordelijkheid?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:37

De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt wel bij mij uiteraard.

Maar verder mogen ze het paard volledig beschouwen als hun eigen paard en dus inderdaad ook meenemen op vakantie o.i.d.

Ik vraag een vergoeding omdat je dan bijrijdsters treft die serieuzer ermee bezig zijn. Daarnaast gaat de zon niet voor niks op en heb ik vroeger zelf ook altijd betaald voor mijn pony.

Wanneer ik iemand zou zoeken om mijn paard te verbeteren dan zou ik er geen vergoeding voor vragen. Maar dat vind ik ook iets heel anders.

Ik bied een "eigen" paard aan voor de helft van de kosten. Die kosten komen op vast 130 per maand en daarnaast 1x in de 10 weken 45 voor ijzers.....

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:40

Op de dagen dat ik er ben is het welzijn van het paard mijn verantwoordelijkheid. Ik verzorg en rij hem (of wandel een rondje bos - buiten rijden mag nog niet alleen), ik mest z'n stal uit, ruim alle troep op. Wanneer het paard kreupel is, wandel, poets en mest ik etc. Ik kom mijn afspraken na, weer of geen weer, ik ben er altijd :) En daarnaast les ik om de week met hem, op eigen initatief en op eigen kosten. Het is een half uur fietsen en als het regent is het niet altijd even leuk, maar ik heb het er voor over. Ik begrijp dat je door een bijdrage te vragen het kaf van het koren scheidt, maar hou het dan redelijk en realistisch. Het hele punt is dat een bijrijder/verzorger geen eigen paard kan betalen en dus op zoek is naar een bijrijd/verzorgpaard. Een bijrijder/verzorger helpt je en om als bijrijder/verzorger nou te betalen om uit te mesten :7
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 24-08-10 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:41

Hier in almere is het dan weer super moeilijk om iets te vinden.
ik heb nu na een jaar iets gevonden naast waar ik les.
ik betaal 100 euro per maand.
en daarvoor mag ik 2 x per week alles met hem doen.
ik mag onderlinge westrijdjes doen maar liever niet starten.
ik krijg ook af en toe les.
maar ik vind het wel duur maar ik heb het er wel voor over.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:43

Dat is zeker flink aan de prijs.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:43

@ Valencia : Ik denk indd dat bij personen een bedrag vragen zorgt voor een betere binding. Iemand die geld betaald blijft vaak ook langskomen. Maar t zegt naar mijn idee niets over de verantwoordelijkheid die de bijrijdsters nemen. In t slechtste geval mag je als eigenaar niet piepen (als er iets is, bv spullen laten slingeren) omdat diegene vind dat ie ook al zoveel betaald. Het kan dus in je nadeel en in je voordeel werken.

Ik denk dat ik best verantwoordelijk ben. Weet niet precies wat je ermee bedoelt, maar ik voel me evenzeer 'baasje' en daar horen bepaalde dingen bij. *ik sta werkelijk met een smile de stal uit te mesten, lekker toch?*

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:46

Ik ben zelf dus feitelijk ook bijrijdster. Ben met deze paarden begonnen toen ik mijn eigen paard in heb moeten laten slapen.
Destijds was het eigenlijk maar één paard. Mevrouw stond dag en nacht lekker buiten en verder werd er niets mee gedaan. Ik ben er toen mee begonnen en ze was in overconditie en onbespierd. Niet gek ook dat haar draf lekker hobbelig was.
Ik ben er rustig mee gaan rijden, vroeg niks dan gewoon wat kilometers maken.
Ben er na een tijdje wel mee gestopt, was kennelijk toch te snel na het inslapen van mijn eigen paard. Na een tijdje de stoute schoenen weer aangetrokken en de eigenaresse weer gebeld, die was blij dat ik weer belde. Inmiddels had zij er ook wat ritjes opzitten met het paard en het dier had er duidelijk plezier in.
Inmiddels had deze dame ook een veulen aan de voet. Deze donderstraal is inmiddels 6 en door omstandigheden ben ik met de eigenaresse overeen gekomen dat ik het stalgeld betaal, maar ook de hoefsmid, tandarts, etc. Ze kon het niet meer opbrengen om 2 paarden en een pony te onderhouden.

Ik regel ook alles zelf, ik maak afspraken voor de hoefsmid, fysio en dat soort dingen. Het is vorig jaar dus zo ver gekomen dat ik voor één van de dames zelf een bijrijdster heb gezocht.