Betálen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Borg

Re: Betálen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:31

Dan kom je toch al gauw op 100 Euro per maand voor 2-3 dagen rijden per week. Wanneer daar ook nog om de week of eens per maand priveles bij komt van zeg 25 Euro per les, dan is het voor veel mensen niet op te brengen. Ik vind zelf 50 Euro per maand voldoende. Helemaal in verhouding wordt het toch nooit, want ik blijf tenslotte de eigenaar en bijvoorbeeld zijn verhuizing naar een andere stal was mijn beslissing. Die heb ik wel ruim van tevoren meegedeeld, maar als zij ervoor gekozen had niet mee te verhuizen was dat haar probleem geweest. Ik kies natuurlijk voor het belang van mijn paard en ik bepaal waar hij staat en dergelijke.

Wanneer je iemand toestaat met je paard op concours te gaan wordt het misschien weer een ander verhaal. Dan heeft iemand echt een sportpaard tot zijn beschikking en kan daarmee verder komen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:49

Rebeccatjuh schreef:
Ik zie hier vaak voorbijkomen: "Ik mest uit, en daartegenover moet staan dat ik mag rijden. Ik moet klusjes doen, dus onzin om dan te betalen" (Of iets in die trant)

Ik betaal ruim 400euro in de maand -zonder dat mijn paard iets heeft; dus geen extra kosten- en moet OOK zelf uitmesten e.d
Waarom zou het dan onredelijk zijn om een verzorger , die op die dagen een eigen paard tot haar beschikking heeft , haar dagen te laten betalen?Zij wil toch net zo graag haar hobby uitoefenen, en ik zou moeten betalen omdat het paard om mijn naam staat, en zij niet?(terwijl ze op haar dagen precies hetzelfde doet als ik?!)

Vind dat een erg rare gedachtegang.Mocht ik ooit eens een verzorger nodig hebben, dan zou ik het stalgeld delen door 31 dagen en maal het aantal dagen dat zij hem doet. Is zij in verhouding nog goedkoper uit omdat ze niet mee zou betalen aan hoefsmid/wormenkuren en extra dingetjes.

Vind dat niet meer dan redelijk Lachen

Mag ik als verzorgster zeggen dat ik het hier mee eens ben. Ik heb er namelijk heel lang aan getwijfeld of ik toch niet door zou zeuren en sparen voor een eigen paardje en daarom ook alles gaan berekenen wat ik dan ongeveer kwijt zou zijn. En daarom vindt ik het niet erg om wat geld kwijt te zijn aan mijn verzorgpaard voor de 2 dagen dat ik haar verzorg mag ik er alles mee doen mits ze niet kreupel of wat dan ook is. Stel dat ik alleen maar voor het verzorgen en voor de klusjes moet komen tja dan wordt het voor mij ook een ander verhaal en dan zou ik wel zeggen dat ik het niet rieel vindt om zoveel geld te moeten betalen.

clautjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:06

nee ik hoef lekker niet te betallen voor mijn lieve verzorgshet adidas Kusje ik mag er ook alles mee doen alsof het mijn pony is
echt vet leuk ik heb ook best wel geluk dat hij zo groot is dus kan ik er nog op rijden ik ga mestaal naar het bos vind hij heel leuk gaat hij vreugdesprongetjes maken want de bak vindt hij zoo saai Slapen ik zag ook een keertje een verzorgpony voor 100 euro voor maar 2 dagen in de week dat is toch best wel raar :s

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:24

magda_90 schreef:
Maar de spullen blijven van de eigenaar en dus haar verantwoordelijkheid. Imo hoort een verzorgster daar geen bijdrage in te leveren.

Slijtage misschien niet, maar laten vallen en beschadigd en/of kapot is wat anders dan normale slijtage door gebruik.
Maar er zijn genoeg eigenaren die daar wel een oplossing voor hebben: Dan mag jij gewoon je eigen tuig kopen als je er op wilt rijden. Wel passend natuurlijk...

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:15

Rebeccatjuh schreef:
Vind dat een erg rare gedachtegang.Mocht ik ooit eens een verzorger nodig hebben, dan zou ik het stalgeld delen door 31 dagen en maal het aantal dagen dat zij hem doet. Is zij in verhouding nog goedkoper uit omdat ze niet mee zou betalen aan hoefsmid/wormenkuren en extra dingetjes.

Zoals je schrijft: 'mocht ik een verzorgster nodig hebben'... kortom: je hebt zelf dus geen tijd ofzo, nou dan heb jij dus een probleem, wat een leuke meid met liefde voor dieren en waarschijnlijk geen geld voor een eigen paard, die graag jouw paard wat aandacht geeft (en misschien rijden, dat hoeft niet eens voor iedereen) met plezier voor jou kan oplossen. Dat is toch echt een win- win situatie of niet soms? Jij hebt besloten een paard te kopen, het is jouw keuze, verantwoordelijkheid, eigendom én geluk. Bovendien kan je haar, mocht het niet bevallen of je hebt ineens meer tijd, gewoon 'ontslaan' of op 'non- actief' stellen. Het is een vrijblijvende overeenkomst, juist omdát je niet met geldafspraken zit.

Mits er iets ergs (onverhoopt) gebeurt waardoor je je paard niet meer helemaal zelf kunt betalen, vind ik dat je een bijrijdster dus geen geld hoort te vragen. Als je er moeite mee hebt te delen, vraag je haar maar om soms iets schoon te maken ofzo (wat ik als bijrijdster zelf aanbied, heel normaal vind ik). Mocht je haar niet vertrouwen met je spullen, moet je een ander zoeken en in elk geval niet altijd van het slechtste in de mens uitgaan.

En als je eens een nachtje door wilt halen en de manege de volgende dag maar tot 5 uur open is? Of je kotsend op bed ligt van je kater? Toch wel fijn als je bijrijdster dan even wil komen opdraven. Ben je toch weer uit de brand geholpen, niet zo'n last meer van je schuldgevoel. En als je 'gewoon' ziek wordt ook... of als je op vakantie gaat zou je haar bijvoorbeeld die tijd alles kunnen laten doen. Dat is toch heerlijk voor jou, het paard én de bijrijder? Iedereen blij. Jij zeker, als zij die tijd voor jou en je paard vrij kan maken en jij met een gerust hart op je strandbed kan liggen met je cocktail.

En wat dacht je van mensen die een bijrijdster hebben die beter rijdt dan zijzelf? Die het paard dus dingen kan leren of op een manier kan trainen waar jij zelf nog niet aan toe bent? Of die bepaalde trainingen kan uitvoeren zoals grondoefeningen en longeren die je zelf niet leuk vind of niet kunt? Lijkt me toch een duidelijk voordeel voor de eigenaresse in dat geval.. (waar iemand die grand prix rijd of vaak zelfs al vanaf Z niveau zelf geld voor wil hebben!) Of krijg je dan last van jaloezie?
Als je als eigenaar geld wilt vangen kun je ook les gaan geven op je pony of paard. Of iemand er alleen een uurtje mee in de les laten rijden voor geld ofzo. Maar als je iemand echt laat verzorgen, omdat je zelf geen tijd hebt, dus uit de wei halen, poetsen, noem maar op, vind ik het een win- win situatie. Je wilt wrsch toch dat je paard liefde en aandacht krijgt en getraind wordt (anders had je hem wel lekker met zn maatjes op de wei laten staan als je zelf geen tijd had)... Of heb je liever dat je paard in z'n stal staat weg te kwijnen omdat jij zo druk bent en niet kunt delen? Ja

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:52

LHS_80 schreef:
Rebeccatjuh schreef:

Zoals je schrijft: 'mocht ik een verzorgster nodig hebben'... kortom: je hebt zelf dus geen tijd ofzo, nou dan heb jij dus een probleem, wat een leuke meid met liefde voor dieren en waarschijnlijk geen geld voor een eigen paard, die graag jouw paard wat aandacht geeft (en misschien rijden, dat hoeft niet eens voor iedereen) met plezier voor jou kan oplossen. Dat is toch echt een win- win situatie of niet soms? Jij hebt besloten een paard te kopen, het is jouw keuze, verantwoordelijkheid, eigendom én geluk. Bovendien kan je haar, mocht het niet bevallen of je hebt ineens meer tijd, gewoon 'ontslaan' of op 'non- actief' stellen. Het is een vrijblijvende overeenkomst, juist omdát je niet met geldafspraken zit.

Mits er iets ergs (onverhoopt) gebeurt waardoor je je paard niet meer helemaal zelf kunt betalen, vind ik dat je een bijrijdster dus geen geld hoort te vragen. Als je er moeite mee hebt te delen, vraag je haar maar om soms iets schoon te maken ofzo (wat ik als bijrijdster zelf aanbied, heel normaal vind ik). Mocht je haar niet vertrouwen met je spullen, moet je een ander zoeken en in elk geval niet altijd van het slechtste in de mens uitgaan.

En als je eens een nachtje door wilt halen en de manege de volgende dag maar tot 5 uur open is? Of je kotsend op bed ligt van je kater? Toch wel fijn als je bijrijdster dan even wil komen opdraven. Ben je toch weer uit de brand geholpen, niet zo'n last meer van je schuldgevoel. En als je 'gewoon' ziek wordt ook... of als je op vakantie gaat zou je haar bijvoorbeeld die tijd alles kunnen laten doen. Dat is toch heerlijk voor jou, het paard én de bijrijder? Iedereen blij. Jij zeker, als zij die tijd voor jou en je paard vrij kan maken en jij met een gerust hart op je strandbed kan liggen met je cocktail.

En wat dacht je van mensen die een bijrijdster hebben die beter rijdt dan zijzelf? Die het paard dus dingen kan leren of op een manier kan trainen waar jij zelf nog niet aan toe bent? Of die bepaalde trainingen kan uitvoeren zoals grondoefeningen en longeren die je zelf niet leuk vind of niet kunt? Lijkt me toch een duidelijk voordeel voor de eigenaresse in dat geval.. (waar iemand die grand prix rijd of vaak zelfs al vanaf Z niveau zelf geld voor wil hebben!) Of krijg je dan last van jaloezie?
Als je als eigenaar geld wilt vangen kun je ook les gaan geven op je pony of paard. Of iemand er alleen een uurtje mee in de les laten rijden voor geld ofzo. Maar als je iemand echt laat verzorgen, omdat je zelf geen tijd hebt, dus uit de wei halen, poetsen, noem maar op, vind ik het een win- win situatie. Je wilt wrsch toch dat je paard liefde en aandacht krijgt en getraind wordt (anders had je hem wel lekker met zn maatjes op de wei laten staan als je zelf geen tijd had)... Of heb je liever dat je paard in z'n stal staat weg te kwijnen omdat jij zo druk bent en niet kunt delen? Ja

Nee hoor geen last van jaloezie, maar hoe vaak komt het nou voor dat iemand daadwerkelijk je paard traint en naar een hoger niveau rijdt? De meesten willen gewoon lekker buitenrijden en af en toe in de bak hobbelen.

Ja, het kan een win win situatie zijn. Maar ik zou mijn paard meegeven, diegene leuke dagen bezorgen, en de beschikking tot een 'eigen paard' voor haar/zijn dagen. Ik betaal zelf omgerekend ong. 12 euro per dag (alleen al aan stalling!) voor mijn paard. Ik geef niet gratis mijn paard mee - door het verkeer, en mogelijkheid dat er iets gebeurd- aan iemand om te rijden.
Iemand die wil komen verzorgen prima! Gratis! Maar rijden? Op de manege betaal je ook 15 euro per uur (zo ongeveer) , rij je meestal in een veel te drukke les, op een afgestompte manegepony, met slechte kwaliteit tuig , altijd onder begeleiding en kan je nooit lekker alleen het strand oid op.

En geen tijd? Structureel geen tijd op dezelfde dagen , is in mijn geval helemaal niet zo. Als ik een keer niet kan, staat ie lekker los.

Nee hoor, een bijrijder heeft op haar dagen de beschikking tot een eigen paard, en vind dus ook dat zij die dagen kan betalen.
Ieder zn ding, de een heeft een gratis bijrijder, de andere laat betalen. Prima toch?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:56

Ik heb hoef niet te betalen. Of je betaalt hangt voor mij ook van de situatie af.
Ik men vooral met mijn verzorgpony, laatst had ik het er met de eigenaresse eens over. Voor mij is het win, dat ik een pony en spullen heb om mee te kunnen mennen. Voor haar is het win, dat ik iets brutaler ben en de pony op sommige momenten lekkerder doorgereden krijg dan haar. En zij heeft iemand die mee gaat met mennen, waar ze niet voor hoeft te betalen.
En soms rijd ik er wel eens op. Dan is het vooral voor de eigenaresse makkelijk dat zij niet hoeft te komen en dat hij ik beweging gehouden wordt, als je 1x per week wil mennen, moet je toch doordeweeks ook wat doen met hem.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:01

Voor Noor betaal ik en voor misschien de paarden die ik erbij ga rijden hoef ik niet te betalen. Ja

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:41

ik heb samen met een vriendin de paarden en ze staan alle vier bij mij aan huis. stal geld is dus geen enkel probleem. nu is mijn vriendin zwanger en mag op aandringen van deskundigen niet meer rijden ze is een jaar uit de running. nu hebben wij 2jaarling en een veulen +paard van 28 waar alleen mee gepoetst en gewandelt wordt werder een merrie vna 5 die bereden wordt. ik zelf heb maar voor 4 dagen tijd.

we zijn dus op zoek gegaan naar een verzorgster/bijrijdster we vroegen er geen geld voor maar daarvoor in de plaats moest je dan mesten (land, paddock + stal) en water geven. in totaal ben je hier een half uur tot max 3 kwartier mee bezig. daarnaast kun je wel op buiten rit en lekker trainen in de bak het is dan voor 3 dagen je eigen paard!! we hebben er verschillende gehad de een nam veel vriendinnen mee onaangekondigd (wij willen niet te veel vreemden op het erf, als je het vraagt is het prima) bij de ander bokte ze veel en ging in staking iets wat ik niet van haar ken, en weer een ander kwam niet opdagen voor 2 dagen achter elkaar enkwam ik sávonds voeren kon ik alles nog doen. wanneer ik haar hier op aansprak was het ja had geen tijd of ik had met vriendinnen afgesproken. ik vind dit dus niet kunnen! ik moest hierdoor verschillende dingen afzeggen van vergaderingen tot school en verjaardagen.

uiteindelijk hebben we een schat van een meid van 28 gevonden (ben zelf 19) gaat super doet alles en wanneer ze niet kan meld ze het optijd. is er iets op of stuk verteld ze het ook echt supper!! wij vragen er geen geld voor omdat ze 3 dagen lang ook mest voor de paarden waar ze niks mee hoeft te doen. dit is dus wel een win-win maar zodra iemand niks daarnaast wil doen wordt er gewoon voor betaald.

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:48

ik blijft dit een moeilijk punt vinden
ik heb altijd zelf mijn paarden gedaan maar nu ik een kleine heb kwam ik tijd te kort
mijn bij rijdster betaalt 75 euro in de maand ze mag zelf bepalen wat ze met mijn paard doet
uitmesten hoeft ze niet
verder regel en bepaal ik natuurlijk alles zelf maar het paard is wel mijn verantwoording
maar hier kun je dus echt nooit en een eigenpaard van houden
ik zorg trouwens wel dat alles goed voor elkaar is
nu weer een nieuw zadel gekocht regendeken ect
ze staat op speciaal beslag zo kan ik nog even door gaan

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:31

Ik zou allang blij zijn dat mijn pony/paard verzorgt word, misschien bereden. Daarvoor willen de eigenaren van mijn vzpony's geen geld, ik koop af en toe bijv. doosje bonbons, fles wijn etc. Een bedankje zegmaar Knipoog

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:56

Misschien hoort bij betalen ook een stukje begeleiding en samen doen. Onlangs benaderde iemand die weet dat ik een paard heb me met het volgende verhaal: tienerdochter verzorgt via vriendin samen met haar twee jonge kwpn-ers. Gratis, maar er is ook totaal geen begeleiding. De meiden komen en gaan wanneer het hen belieft, crossen wat rond zonder cap (kwam moeders toevallig achter) en nog zo wat van die geintjes.

Toen moeders haar bezorgdheid uitsprak kon ze een grote sm* krijgen, want zij weet niks van paarden.....
Enfin, ik vind dit ook onverantwoordelijk van de eigenaar. dan mag het wel gratis zijn, maar hier wordt toch niemand beter van?!

marloes1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:56

Ik heb zelf voor mijn meeste verzorgpaarden moeten betalen. Op die dagen waren ze ook echt van mij en mocht ik ermee doen wat ik wilde.
Met mijn eigen paard ben ik ook bezig om een verzorgster te regelen. Ze kan er niet elke dag op rijden, maar kan verder wel alles mee doen. Mesten hoeft ze niet, en het onderhoud aan m'n spullen doe ik ook zelf. Hetzelfde geldt voor DA, hoefsmid en verzekering. Aan stalling ben ik 80 euro per maand kwijt (staan op een goedkope wei) en we kunnen daar 6 dagen per week komen. Als ze dus 3 dagen gaat komen zal ik de kosten ook delen. Komt ze minder dan hoeft ze uiteraard ook een stuk minder te betalen. En kan ze die 40 euro niet opbrengen dan wil ik er ook best wat onder gaan zitten. Maar helemaal gratis, nee liever niet. Niet om mijn financiële situatie, maar meer omdat ik dan zeker weet dat iemand serieus met m'n paard bezig is. Wat al eerder genoemd is, je weet iets zekerder dat ze komt, en ook dat ze zuinig met je spullen omgaat.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:59

Ik vind bedrag echt hoog het kan 50 euro zijn maar ook 200 ik vind het echt teveel.
de eigenaar zoekt toch iemand?
ik zou nog best wel bereid om kosten aan stal te betalen als bijrijder voor lessen.
maar aan een eigenaar zou ik graag niet doen.
maar jah wie is er om het te bepalen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:21

horseylove schreef:
Ik vind bedrag echt hoog het kan 50 euro zijn maar ook 200 ik vind het echt teveel.
de eigenaar zoekt toch iemand?
ik zou nog best wel bereid om kosten aan stal te betalen als bijrijder voor lessen.
maar aan een eigenaar zou ik graag niet doen.
maar jah wie is er om het te bepalen

ik heb nu pas een nieuwe bijrijdster omdat de vorige gaat verhuizen.

dit vrouwtje was 2 jr geleden ook geweest maar ging toen op een paard van een vriendin rijden.
nu was zij weer zoekende en had mijn pony in dr achterhoofd
het toeval wilde dat ik hier op bokt een adv had geplaatst en zij deze gelezen had
zij betaald gewoon voor die 2 dagen
en we gaan samen naar les, zij is al VEEL verder dan ik en dat vind ze juist leuk om mij wat te leren.

we gaan straks lessen en dat is een rit van 150km heen en terug en dat neem ik voor mijn rekening ik heb vervoer.
mijn pony zal door haar beter gaan worden,maar dat is voor mij geen reden om haar gratis op mijn pony te laten rijden
een paard is duur zat,en zo krijg ik nog een vergoeding per mnd is toch lekker.

ik doe het puur om de centen Haha! tijd heb ik nl genoeg ik ga zowiezo elke dag naar stal
ze staat verder verzorgt dus de bijrijdster hoeft alleen mijn pony te verzorgen.

voor beide een goede deal!

ik blij met de centjes en zij dolblij met mijn pony die die 2 dagen helemaal voor haar is, ik rij dan niet!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:35

Inmiddels heb ik een nieuw bijrijdpaard voor 4 dagen in de week waar ik ook voor betaal. Daarnaast mag ik nog een paard gaan rijden, hiervoor betaal ik niets. Lachen

Suus_Boytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:12

Deed iemand ook bij mij, ik ga geen grote bedragen betalen maar kleine bedragen vind tik neit zoon probleem.
Ik vindt het belachelijk en stom, niet eerlijk en dom.
Maar toch vindt je geen verzorgpaard als je er niet voor betaald, vroeger was het nog niet zo.
Vroeger had ik een verzorgpony gewoon gratis, dat was mijn lieve boy, maar die ging dood Boos! dat was echt niet leuk Huilen

Ciao guys!

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:13

Suus_Boytje schreef:
Maar toch vindt je geen verzorgpaard als je er niet voor betaald, vroeger was het nog niet zo.

Jawel hoor...ik ben naar de eerste stal gegaan die het dichtste bij was en gelijk raak. Het was
alleen niet zo'n succes omdat het een heel jong paard was die erg gevoelig bleek voor andere ruiters.
Het baasje had wel verdere contacten daar op stal en via haar ben ik bij mijn huidige verzorgpony gekomen.
Ik mag alles ermee doen. Bazinnetje is zwanger dus rijd uit voorzorg niet meer. Ik betaal ook hier niets.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:39

Mijn verzorgster verzorgt mijn pony al 8 jaar en betaalt alleen de laatste tijd haar ijzertjes....ik rij haar niet dus het is in zijn geheel ongeveer haar pony.
Als ik voor mijn andere man een geschikte bijrijdster vindt vraag ik wel een vergoeding. Het leven is al duur zat en paarden helemaal.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:23

Een kleine vergoeding vind ik ook totaal niet erg. Maar sommige verzorgsters kunnen het ook gewoon niet betalen, als de ouders bijv. maar zovel willen uitgeven of niks en zelf werken ze al....

Nu heb ik mazzel met me stage dat ik een redelijk flink bedrag uitbetaalt krijg, maar in januari is dat ook afgelopen en dan heb kan ik alleen nog (ivm school) op bepaalde dagen werken en verdien ik bij lange na niet meer genoeg. Ook moet ik mijn scooter zelf betalen (benzine e.d.) dus als het te duur is houd het al op.... dat is vaak wel heel erg jammer.....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:12

er word alleen steeds gezegt dat de eigenaar een bijrijdster zoekt..........

maar al die bijrijdsters dan???.........zoeken die geen bijrijdpaard???

mijn bijrijdster was op zoek naar een westernpaardje,en heeft mij zo gevonden en daar betaald ze voor en rijd ze 2 x per week.

het komt wel ff van 2 kanten, denken jullie gratis bijrijdsters dat het geld bij ons in de stal groeit of zo??

waarom zouden wij een paard kopen en daar jou gratis op laten rijden en onze spullen laten verslijten?

en ik las ergens dat wanneer je het paard uit de wei moet halen en poetsen ,daar niet voor betaald gaat worden Gestoord
tuurlijk mevrouwtje wil een kant en klaar gepoetst en gezadeld paard,dan moet je naar de manege No Cheer enee dat kost geld per uur Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:46

mirgino schreef:
het komt wel ff van 2 kanten, denken jullie gratis bijrijdsters dat het geld bij ons in de stal groeit of zo??

Denken jullie soms dat het geld bij óns op de rug groeit Nors opkijken Ik heb juist geen geld voor een eigen paard en ben daarom op zoek naar een verzorgpaard waarmee ik wat kan tutten en eventueel rijden. Daar tegenover ben ik zeker bereid om stallen te mesten, tuig in te vetten en de andere verzorgingsklussen te doen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:40

magda_90 schreef:
mirgino schreef:

Denken jullie soms dat het geld bij óns op de rug groeit Nors opkijken Ik heb juist geen geld voor een eigen paard en ben daarom op zoek naar een verzorgpaard waarmee ik wat kan tutten en eventueel rijden. Daar tegenover ben ik zeker bereid om stallen te mesten, tuig in te vetten en de andere verzorgingsklussen te doen.

eehh nee dus, maar jij zoekt een paard om op te rijden toch?
waarom moet dat dan gratis?
denk je dan dat paarden eigenaren geldbomen hebben?

in mijn geval word alles gedaan, je hoeft alleen het paard uit de wei te halen en poetsen en dan rijden maar.
maar dat poetsen is wel het minste wat je dan kan doen ,en hier word 80 euro per mnd voor 2 dagen p/w voor betaald
en ik heb nog nooit zonder bijrijder gezeten, ik heb altijd meiden gehad die weten wat een paard kost en daarom dat zelf niet kunnen betalen ,maar wel voor 2 of meer dagen.
hun wilde niet op een manege paard,waar natuurlijk gewoon per uur voor betaald moet worden!

maar gelukkig zijn er mensen die wel hun paard gratis ter beschikking stellen ,iets wat ik onzin vind en dus niet aan begint! Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:44

Een eeuwige discussie dit. Ik heb bij veel mensen gereden waar het gratis kon, en waar ik dan als ruil moest mesten etc. Heb daar altijd veel van geleerd en veel plezier bij gehad.

Zelfs voor 2 dagen kan ik het geld moeilijk ophoesten omdat ik het geld voor sport en autorijlessen nodig heb. Dat zijn keuzes die ik gemaakt heb.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:31

Ik heb een paard waarbij ik eerst had moeten betalen,, maar dat mocht ik echt niet..
dus ik afbellen..

En zij zegt; we hebben echt iemand nodig, dus komt toch maar en dan zien we wel hoe t loopt.

Nu verzorg ik hem al bijna 1 jaar en betaal nog steeds niks.
Wel koop ik heel veel spullen voor hem, dat vind ik gewoon leuk om te doen. Ben er niet tot verplicht of zo..

Maar betalen, tja, dat vind ik ook echt achterlijk..

Want als verzorgster neem jij de tijd om het paard te rijden/verzorgen, omdat de eigenaar geen tijd heeft om het zelf te doen..

Dus verzorgster blij met verzorgpaard, eigenaar blij met verzorgster, paard blij met liefde en aandacht.. Clown

Waarom dan nog betalen..