Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rebeccatjuh schreef:Ik zie hier vaak voorbijkomen: "Ik mest uit, en daartegenover moet staan dat ik mag rijden. Ik moet klusjes doen, dus onzin om dan te betalen" (Of iets in die trant)
Ik betaal ruim 400euro in de maand -zonder dat mijn paard iets heeft; dus geen extra kosten- en moet OOK zelf uitmesten e.d
Waarom zou het dan onredelijk zijn om een verzorger , die op die dagen een eigen paard tot haar beschikking heeft , haar dagen te laten betalen?Zij wil toch net zo graag haar hobby uitoefenen, en ik zou moeten betalen omdat het paard om mijn naam staat, en zij niet?(terwijl ze op haar dagen precies hetzelfde doet als ik?!)
Vind dat een erg rare gedachtegang.Mocht ik ooit eens een verzorger nodig hebben, dan zou ik het stalgeld delen door 31 dagen en maal het aantal dagen dat zij hem doet. Is zij in verhouding nog goedkoper uit omdat ze niet mee zou betalen aan hoefsmid/wormenkuren en extra dingetjes.
Vind dat niet meer dan redelijk
magda_90 schreef:Maar de spullen blijven van de eigenaar en dus haar verantwoordelijkheid. Imo hoort een verzorgster daar geen bijdrage in te leveren.
Rebeccatjuh schreef:Vind dat een erg rare gedachtegang.Mocht ik ooit eens een verzorger nodig hebben, dan zou ik het stalgeld delen door 31 dagen en maal het aantal dagen dat zij hem doet. Is zij in verhouding nog goedkoper uit omdat ze niet mee zou betalen aan hoefsmid/wormenkuren en extra dingetjes.
LHS_80 schreef:Rebeccatjuh schreef:Vind dat een erg rare gedachtegang.Mocht ik ooit eens een verzorger nodig hebben, dan zou ik het stalgeld delen door 31 dagen en maal het aantal dagen dat zij hem doet. Is zij in verhouding nog goedkoper uit omdat ze niet mee zou betalen aan hoefsmid/wormenkuren en extra dingetjes.
Zoals je schrijft: 'mocht ik een verzorgster nodig hebben'... kortom: je hebt zelf dus geen tijd ofzo, nou dan heb jij dus een probleem, wat een leuke meid met liefde voor dieren en waarschijnlijk geen geld voor een eigen paard, die graag jouw paard wat aandacht geeft (en misschien rijden, dat hoeft niet eens voor iedereen) met plezier voor jou kan oplossen. Dat is toch echt een win- win situatie of niet soms? Jij hebt besloten een paard te kopen, het is jouw keuze, verantwoordelijkheid, eigendom én geluk. Bovendien kan je haar, mocht het niet bevallen of je hebt ineens meer tijd, gewoon 'ontslaan' of op 'non- actief' stellen. Het is een vrijblijvende overeenkomst, juist omdát je niet met geldafspraken zit.
Mits er iets ergs (onverhoopt) gebeurt waardoor je je paard niet meer helemaal zelf kunt betalen, vind ik dat je een bijrijdster dus geen geld hoort te vragen. Als je er moeite mee hebt te delen, vraag je haar maar om soms iets schoon te maken ofzo (wat ik als bijrijdster zelf aanbied, heel normaal vind ik). Mocht je haar niet vertrouwen met je spullen, moet je een ander zoeken en in elk geval niet altijd van het slechtste in de mens uitgaan.
En als je eens een nachtje door wilt halen en de manege de volgende dag maar tot 5 uur open is? Of je kotsend op bed ligt van je kater? Toch wel fijn als je bijrijdster dan even wil komen opdraven. Ben je toch weer uit de brand geholpen, niet zo'n last meer van je schuldgevoel. En als je 'gewoon' ziek wordt ook... of als je op vakantie gaat zou je haar bijvoorbeeld die tijd alles kunnen laten doen. Dat is toch heerlijk voor jou, het paard én de bijrijder? Iedereen blij. Jij zeker, als zij die tijd voor jou en je paard vrij kan maken en jij met een gerust hart op je strandbed kan liggen met je cocktail.
En wat dacht je van mensen die een bijrijdster hebben die beter rijdt dan zijzelf? Die het paard dus dingen kan leren of op een manier kan trainen waar jij zelf nog niet aan toe bent? Of die bepaalde trainingen kan uitvoeren zoals grondoefeningen en longeren die je zelf niet leuk vind of niet kunt? Lijkt me toch een duidelijk voordeel voor de eigenaresse in dat geval.. (waar iemand die grand prix rijd of vaak zelfs al vanaf Z niveau zelf geld voor wil hebben!) Of krijg je dan last van jaloezie?
Als je als eigenaar geld wilt vangen kun je ook les gaan geven op je pony of paard. Of iemand er alleen een uurtje mee in de les laten rijden voor geld ofzo. Maar als je iemand echt laat verzorgen, omdat je zelf geen tijd hebt, dus uit de wei halen, poetsen, noem maar op, vind ik het een win- win situatie. Je wilt wrsch toch dat je paard liefde en aandacht krijgt en getraind wordt (anders had je hem wel lekker met zn maatjes op de wei laten staan als je zelf geen tijd had)... Of heb je liever dat je paard in z'n stal staat weg te kwijnen omdat jij zo druk bent en niet kunt delen?
horseylove schreef:Ik vind bedrag echt hoog het kan 50 euro zijn maar ook 200 ik vind het echt teveel.
de eigenaar zoekt toch iemand?
ik zou nog best wel bereid om kosten aan stal te betalen als bijrijder voor lessen.
maar aan een eigenaar zou ik graag niet doen.
maar jah wie is er om het te bepalen
Suus_Boytje schreef:Maar toch vindt je geen verzorgpaard als je er niet voor betaald, vroeger was het nog niet zo.
mirgino schreef:het komt wel ff van 2 kanten, denken jullie gratis bijrijdsters dat het geld bij ons in de stal groeit of zo??
magda_90 schreef:mirgino schreef:het komt wel ff van 2 kanten, denken jullie gratis bijrijdsters dat het geld bij ons in de stal groeit of zo??
Denken jullie soms dat het geld bij óns op de rug groeitIk heb juist geen geld voor een eigen paard en ben daarom op zoek naar een verzorgpaard waarmee ik wat kan tutten en eventueel rijden. Daar tegenover ben ik zeker bereid om stallen te mesten, tuig in te vetten en de andere verzorgingsklussen te doen.