Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:27

mariska32 schreef:
Celestial schreef:
Lianne, dat is echt rot... Het is echt jammer dat het net iets te ver weg is voor me, maar ik hoop dat het snel beter gaat gaan met je verzorger en anders dat je snel een ander vind...

Er staat inmiddels een super leuk paardje op de Bokt markt, heel erg leuke advertentie en lekker dichtbij, maar '18+ en manege ruiters hoeven niet te reageren'. Toch jammer als je over een weekje 17 wordt en juist op zoek bent naar een uitdaging met veel begeleiding om veel te kunnen leren... Ik snap wel dat mensen deze grenzen stellen hoor, ik zou ook heel voorzichtig zijn met mijn paard (mocht ik er een hebben), maar ik hoop toch dat er iemand is die me de kans geeft om die ervaring op te doen. Zucht :(

gewoon reageren en je motivatie erbij vermelden.
veel eigenaren stellen die eis omdat je echt niet wil weten wat er soms op een advertentie afkomt. [om te huilen]

Komt dat niet vervelend over? Ik bedoel, ik zou het niet fijn vinden als ik die eis zou stellen en er alsnog mensen die daar niet aan voldoen gaan reageren...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:30

Leeftijd zei bij mij ook niets! Had in mijn advertentie wel staan "16+", maar als het klikt met het paardje... Het enige nadeel is dus dat de stal "eenzaam" is; er komen meer pensionklanten en dan kan wat meer (vind het een eng idee als iemand achter het huis alleen gaat rijden, stel dat er iets gebeurd.. dan kan het een aantal uren duren voordat iemand er is :S) Het gaat om ervaring en hoe iemand is :) (Zoals ik al vaker heb gezegd, ken iemand van 30+ en die vertrouw ik mijn paard niet toe... en iemand van 17 en die zou hem zo mee mogen nemen naar alles...)

Dus gewoon proberen! Je weet niet hoeveel berichten ik heb gekregen van ouders van 10 jarige, mailtjes van 12jarige... Heb toen ook gezegd "als je ouders altijd meegaan, geen probleem" :') Maar het was jammer dat de ouders hadden gedacht dat ik op mijn pony elke dag les ging geven dan en hun kind ging vermaken na schooltijd.. "Oppas met paard aangeboden" :')

Dus gewoon proberen! Wie weet.... Het is echt niet makkelijk om een gemotiveerd iemand te vinden :) dus mensen die reageren (hier tenminste) werden altijd serieus genomen en bekeken wat de mogelijkheden zijn..

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:33

Lianne86 schreef:
Leeftijd zei bij mij ook niets! Had in mijn advertentie wel staan "16+", maar als het klikt met het paardje... Het enige nadeel is dus dat de stal "eenzaam" is; er komen meer pensionklanten en dan kan wat meer (vind het een eng idee als iemand achter het huis alleen gaat rijden, stel dat er iets gebeurd.. dan kan het een aantal uren duren voordat iemand er is :S) Het gaat om ervaring en hoe iemand is :) (Zoals ik al vaker heb gezegd, ken iemand van 30+ en die vertrouw ik mijn paard niet toe... en iemand van 17 en die zou hem zo mee mogen nemen naar alles...)

Dus gewoon proberen! Je weet niet hoeveel berichten ik heb gekregen van ouders van 10 jarige, mailtjes van 12jarige... Heb toen ook gezegd "als je ouders altijd meegaan, geen probleem" :') Maar het was jammer dat de ouders hadden gedacht dat ik op mijn pony elke dag les ging geven dan en hun kind ging vermaken na schooltijd.. "Oppas met paard aangeboden" :')

Dus gewoon proberen! Wie weet.... Het is echt niet makkelijk om een gemotiveerd iemand te vinden :) dus mensen die reageren (hier tenminste) werden altijd serieus genomen en bekeken wat de mogelijkheden zijn..

Goed te horen, ik zal de eigenaresse is mailen dan! :)

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:39

Je hebt mensen van 12 die beter rijden dan iemand van 21+ ;) en die ook een stuk beter met paarden omgaan... Dus vandaar... Gewoon proberen.. En ja, je hebt mensen die zich vastbijten aan die leeftijdsgrens. Maar er zijn er ook genoeg die zoiets hebben van "probeer maar een keer...":) Succes iig! Ik duim voor je dat je de laatste soort tegenkomt!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:45

Wilma schreef:
Wat een leuk topic dit, ook best leerzaam om te horen wat er door jullie van bijrijders verwacht wordt!

Dit is mijn advertentie, iemand tips?

http://www.bokt.nl/markt/ad/110322/bijrijdpaard-gezocht-omgeving-barneveldlunteren

Goh wat een leuke advertentie! Woonde je maar bij mij in de buurt dan kon je direct komen! Ik zoek al heel lang naar iemand zoals jij.
Mijn 2de bijrijdster is afgelopen x niet komen opdagen en ze reageert niet op mijn smsjes en mailtjes en ik totaal geen idee heb waarom niet..Ik heb verder geen tips voor je, het is een duidelijke advertentie, kan mij niet voorstellen dat je daar geen reacties op krijgt.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:46

Lianne86 schreef:
Je hebt mensen van 12 die beter rijden dan iemand van 21+ ;) en die ook een stuk beter met paarden omgaan... Dus vandaar... Gewoon proberen.. En ja, je hebt mensen die zich vastbijten aan die leeftijdsgrens. Maar er zijn er ook genoeg die zoiets hebben van "probeer maar een keer...":) Succes iig! Ik duim voor je dat je de laatste soort tegenkomt!

Heel erg bedankt! :D Ik heb in de mail ook duidelijk gezegd dat ik het volkomen snap als ze vasthoud aan de leeftijdsgrens, het is haar paard en zij kent hem het beste :)

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:48

Celestial schreef:
Lianne86 schreef:

Heel erg bedankt! :D Ik heb in de mail ook duidelijk gezegd dat ik het volkomen snap als ze vasthoud aan de leeftijdsgrens, het is haar paard en zij kent hem het beste :)

Heel veel succes! Het is dat mijn stal helaas te ver weg voor je was, anders had je bij mij zeker een keer mogen komen proefrijden! :j

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:49

Wilma: goede advertentie! Goed dat je aangeeft dat je les wil nemen. Mijn ervaring is helaas dat de meeste bijrijders dat niet willen en dat wil ik wel voor mijn paard. Dus bij mij zou je zijn uitgenodigd voor een kennismaking. Helaas woon je te ver weg.
Succes!

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:53

Lianne86 schreef:
Hier weer een beetje twijfel... Het is rotweer... Ik moet ruim 100 km rijden voordat ik bij mijn paard ben, dus met dit weer, vonden mijn ouders dit niet zo'n succesvol idee (begrijpelijk...) dus ik ben al een andere dag geweest doordeweeks... (Mams, paps en zusje gaan gewoon elke dag naar de pony, hij komt niets te kort... )

Maar het nieuwe verzorgstertje die 1x is geweest, doet ook niet echt moeite. Snap nog wel een beetje dat je met dit weer geen 5 km gaat fietsen... maar de rest van de week ook niets van haar gehoord :S Ze weet dat er altijd wel iemand gaat, maar ze doet ook geen moeite om daar mee af te spreken. (Er kan nu niet gereden worden, grond te hard/sneeuw... en ze mag (nog) niet met hem naar buiten, iig niet zonder mij :))... Maar dan kun je toch wel een keer komen borstelen of wat dan ook? (Of ligt dat gewoon aan mij? :S)

Wat vervelend dat je niets meer van haar hebt gehoord! Ze kunnen inderdaad ook komen om te borstelen of om even wat met hem te wandelen, mochten ze met dit weer minder buiten komen.

Een vriendin wist iemand voor mij en heeft die deze week gezien. Zij was er erg tevreden over. *\o/* Nu hopen op beter weer, zodat de bak weer berijdbaar is en ik met haar zelf een keer kan afspreken.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:00

ow beter :D Ik zit ook te denken of ik het nog even af ga kijken... Heb nog een vriendin van een collega van een vriendin van mij.. maar ik ben dan weer zo'n softie die niet meteen gaat zeggen "je hoeft niet meer te komen" (Sowieso omdat we nu weinig kunnen doen met dit weer.. en ik ergens nog heel erg hoop dat de andere verzorgster gewoon terug komt :$)

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:05

Je zou alvast dat meisje (is dat ook zo'n jong meisje of al wat ouder?) een keer kunnen laten proefrijden. Dan weet je in ieder geval al of het iets is of niet.

Ik durf zo wel tegen iemand te zeggen dat ze niet meer hoeven te komen, maar het hangt dan wel van de omstandigheden af. Met dit weer kan het ook zijn dat ze weg durven te gaan of niet van hun ouders mogen, maar dan moeten ze wel iets laten weten. Dat is tenminste wel zo netjes.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:15

Ja, dat heb ik dus ook.. Maar dan nog verwacht ik net wat meer zelf initiatief :) De wegen waren wo-do gewoon goed (heb er zelf toen ook gereden) .. ze kan dan natuurlijk nog lang school hebben gehad... Maarja... *is gewoon te verwend geweest met der vorige verzorgster* :D

Zij kwam door weer en wind, kon ze niet rijden, geen probleem... Kwam ze hem gewoon even knuffelen of er een rondje mee stappen :) en ze liet gewoon merken dat ze echt wilde.. En nu ben ik dus gewoon bang dat het meisje toch niet echt wil... Mis een beetje het enthousiasme :) (Of ik ben gewoon gek, maar ook als ik niet kon rijden, dan ging ik lekker tutten? :D maakte niet uit :S)

Andere meisje is een stuk ouder (ook eigen auto)... Dat is aan de ene kant wel een pluspunt (stal is redelijk afgelegen, dus snap dat je als 16jarige daar niet in je eentje op de fiets naar toe mag in het donker).. Maar vind het nu gewoon even dat ik het nog niet kan maken om te zeggen... Ze reed hem netjes.. Vind het ook zo dubbel om nu al iemand anders te laten rijden.. want misschien gaat het meisje straks wel 2-3x per week kei enthousiast aan de slag :p Ik wacht gewoon nog even af :) Straks met de nieuwe stalgenootjes komen er ook weer wat meer mensen... .en de ene verzorgster wist ook nog een vriendinnetje die ook nog een paardje zocht (ook 18+) en als die met z'n 2en zouden gaan dan ben ik ook van mijn "helemaal alleen rijden"- probleem af :p Dus wacht gewoon af... Met dit weer is het toch even "winsterstop"...

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:31

Starlight98 schreef:
Heel veel succes! Het is dat mijn stal helaas te ver weg voor je was, anders had je bij mij zeker een keer mogen komen proefrijden! :j

Dat vind ik echt super leuk om te horen, dankjewel! :) Heel veel succes nog met je zoektocht!

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:34

Fijn dat je tenminste nog eventueel mensen alvast zo weet! Als dit meisje dan toch niets is (na ja, als ze niets meer laat weten), hoef je tenminste niet meer helemaal opnieuw op zoek te gaan. Het is inderdaad erg belangrijk dat ze wel enthousiast zijn. Ze moeten wel met plezier naar je paard toe gaan.

Celestial schreef:
Starlight98 schreef:

Dat vind ik echt super leuk om te horen, dankjewel! :) Heel veel succes nog met je zoektocht!

Dank je wel! Ik zal voor je duimen dat het iets wordt voor je! :)
Laatst bijgewerkt door Starlight98 op 20-01-13 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:35

Komt dat niet vervelend over? Ik bedoel, ik zou het niet fijn vinden als ik die eis zou stellen en er alsnog mensen die daar niet aan voldoen gaan reageren...

nee,dat zou bij mij niet vervelend overkomen,ik denk niet dat het om 17/18 jaar gaat maar om de 10/12 jarige te voorkomen.
nee heb je,ja kan je krijgen. :D
succes.

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:42

mariska32 schreef:

nee,dat zou bij mij niet vervelend overkomen,ik denk niet dat het om 17/18 jaar gaat maar om de 10/12 jarige te voorkomen.
nee heb je,ja kan je krijgen. :D
succes.

Het lijkt me inderdaad om reacties van die hele jonge meisjes te voorkomen. Vooral omdat ze over een week al 17 wordt, zullen ze daar niet moeilijk over doen lijkt me. (Of de stal moet heel erg afgelegen zijn, dat ze iemand willen die met de auto gaat ofzo).

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:58

Alfi2010 schreef:
Wilma: goede advertentie! Goed dat je aangeeft dat je les wil nemen. Mijn ervaring is helaas dat de meeste bijrijders dat niet willen en dat wil ik wel voor mijn paard. Dus bij mij zou je zijn uitgenodigd voor een kennismaking. Helaas woon je te ver weg.
Succes!

Zou niet weten waarom mensen niet zouden willen lessen. Je bent nooit uitgeleerd, en ongemerkt leer je jezelf soms toch verkeerde dingen aan. Wel wil ik graag bij mijn eigen instructrice blijven lessen omdat zij mij al 13 jaar lesgeeft en mij door en door kent.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:00

De enige "maar" bij jouw advertentie is het lessen... Lessen is altijd goed, maar een eigen instructrice is bij mij altijd dubieus :+ komt omdat ik ook mensen ken die zweren bij een instructrice met wie ik binnen 3 minuten knallende ruzie zou hebben omdat ze echt geen idee heeft waar ze mee bezig is :S

Maar ik zeg wel heel eerlijk, stel je zou mijn pony gaan rijden, en ik vind die instructrice zelf ook goed.. .dan is het geen probleem... Maar er loopt bij ons iemand in de buurt rond, en ook al geven ze me een miljoen, dan nog gaat mijn paard niet in een les van haar lopen :+

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:08

Lianne86 schreef:
De enige "maar" bij jouw advertentie is het lessen... Lessen is altijd goed, maar een eigen instructrice is bij mij altijd dubieus :+ komt omdat ik ook mensen ken die zweren bij een instructrice met wie ik binnen 3 minuten knallende ruzie zou hebben omdat ze echt geen idee heeft waar ze mee bezig is :S

Maar ik zeg wel heel eerlijk, stel je zou mijn pony gaan rijden, en ik vind die instructrice zelf ook goed.. .dan is het geen probleem... Maar er loopt bij ons iemand in de buurt rond, en ook al geven ze me een miljoen, dan nog gaat mijn paard niet in een les van haar lopen :+

Heel begrijpelijk hoor! Natuurlijk sta ik wel open voor andere instructrices, maar indien mogelijk.. toch het liefst mijn eigen :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:14

Wilma schreef:
Lianne86 schreef:

Heel begrijpelijk hoor! Natuurlijk sta ik wel open voor andere instructrices, maar indien mogelijk.. toch het liefst mijn eigen :j

Nee, dat snap ik! Maar zou dat er denk ik even duidelijker in de advertentie bij zetten... Iets van "ik zou graag les willen nemen, blabla ik heb al jaren een eigen instructrice blabla en dan nog even dat je wilt kijken of het tussen de eigenaar en instructrice ook klikt zeg maar..."

Ik ben er misschien heel truttig in hoor, maar als ik kijk hoe sommige mensen hun instructrice vertrouwen (wat eigenlijk ook moet ;)) dan vind ik het nog al eng soms... (In mijn geval: paard loopt niet lekker, in de wei al niet, en ook onder het zadel niet... paard is al 20+ en gaat staken... ipv te denken wat het kan zijn: "pak maar een kortere zweep, daarmee kun je harder slaan." Helpt dat niet meer --> Sporen... terwijl het meisje haar benen niet kon stilhouden... + wat ze leren... tjah... ik vond het tegenvallen van iemand die al een jaar wekelijks prive-les heeft ;) Maar ik heb dan meteen het idee, stel dat die van mij ergens last van heeft en staakt (want dat doet hij echt niet zo maar!) stel dan dat iemand te horen krijgt "MEPPEN maar"... dan denk ik dat ik diegene nooit meer moet tegenkomen :+)

Dus vandaar.. zet er misschien iets in van dat je graag je eigen instructrice wilt houden, mits het overeenkomt met de manier van rijden van de eigenaar of zoiets?

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:20

Oh gut ja zo heb ik er totaal niet over nagedacht, bedankt voor de tip, i'll change it right away :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:20

Het is altijd heel dubbel hoor :P maar de ene eigenaar wil dit lezen, de andere dat... Maar zolang er staat "In overleg... als het klikt.." dan "mag een stuk meer" :D

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:31

Heb weer een nieuwe verzorgpony gevonden, erg lief beest en mag zo vaak komen wnnr ik wil!
Ben er erg blij mee *\o/*

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:35

LUNNAAX schreef:
Heb weer een nieuwe verzorgpony gevonden, erg lief beest en mag zo vaak komen wnnr ik wil!

Super leuk
Vertel er eens wat meer over

anneroxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:45

LUNNAAX schreef:

wat leuk voor je, hoet heet ie, en wat voor ras is het??