Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:38

Wat is dat toch mooi, dat jeugdige optimisme...(pinkt een traantje weg)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:39

Gimme_Spurs schreef:
Mindim schreef:
Zeg nooit nooit, soms kom je er niet onderuit om afspraken te maken.

Nee klopt, maar dat zou dan een rede hebben. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om de knollie in de stront te laten staan zonder voer en beweging, ook al is het niet mijn knollie :n

Knollie uit de stont halen en verzorgen als de eigenaar steken laat vallen heeft niets, maar dan ook he-le-maal niets met afspraken te maken....

Gimme_Joy

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:40

Ik zeg toch niet dat de eigenaar steken laat vallen!? Waar haal je dat nou weer vandaan?!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:41

Cassidy schreef:
Wat is dat toch mooi, dat jeugdige optimisme...(pinkt een traantje weg)

En ik ben blij dat ik je kan ontroeren! Zie je, dat is de Catharsis! Toch nog wat opgestoken van mijn studie Theaterwetenschap. Het zou schande zijn om anders drs. voor mijn naam te zetten...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:44

Hier nog een academisch geschoold individu. Drs. rer.nat. Beta studie, jawel!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:44

Toen ik 10 jaar geleden een pony had, kwamen mijn 2 verzorgsters om te rijden en de stal uit te mesten en eten klaar te zetten. Ik heb er niets voor gevraagd. Ze waren vrij in hen doen en laten, zolang het paard vriendelijk was.

Ik heb afgelopen maart 1 maand een paard verzorgd. Ik moest 125 euro betalen, en op mijn knieen in het zaagsel de stal uitmesten. Dit koste dagelijks 3 kwartier. Het paard was totaal niet opgevoed, waardoor hij erg lastig in de omgang was (stil gaan staan om eens rustig te kijken of er in de verte een kat loopt).
Met rijden mocht ik wel van alles, maar niet zonder zadel (dat was immers gevaarlijk). Ik ben er enorm snel mee gestopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:45

Helaas zegt scholing niet per definitie iets over volwassenheid hoor en moeilijke woorden ook niet :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:45

Mindim schreef:
Helaas zegt scholing niet per definitie iets over volwassenheid hoor en moeilijke woorden ook niet :D

:j

Heb je helemaal gelijk in!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:46

Gimme_Spurs schreef:
Ik zeg toch niet dat de eigenaar steken laat vallen!? Waar haal je dat nou weer vandaan?!

Een eigenaar is ten allen tijde verantwoordelijk voor zijn dier. Dus hij zet hem op een locatie neer waar gemest wordt, of hij zorgt voor iemand die dat doet. Als jij een van de personen bent die dat volgens afspraak gaat doen, ga dan niet vissen naar complimenten maar doe gewoon je werk....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:46

Mindim schreef:

Absoluut mee eens!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:49

Cassidy schreef:
Gimme_Spurs schreef:

Een eigenaar is ten allen tijde verantwoordelijk voor zijn dier. Dus hij zet hem op een locatie neer waar gemest wordt, of hij zorgt voor iemand die dat doet. Als jij een van de personen bent die dat volgens afspraak gaat doen, ga dan niet vissen naar complimenten maar doe gewoon je werk....

Hier zien we maar weer eens de misvattingen van het geschreven woord. Wat ik bedoelde was dat ik niet zomaar onaangekondigd op de afgesproken dagen niet op kom dagen. Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Ik was he-le-maal niet aan het vissen, ik zou niet durven. Leg me alsjeblieft geen woorden in de mond, en druk me ook niet in een hoek, dat is vuil spel

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:51

En dit is het laatste wat ik zeg hierover, laten we on-topic blijven. Ik ren niet weg van een discussie, maar daar is deze topic niet voor bedoelt.

Moving on

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 23:52

Ik vind het wel jammer dat de meeste bijrijdster er zo'n potje van hebben gemaakt dat ze nu een slechte naam krijgen!

Ik kom al 12 jaar bij dezelfde mensen over de vloer. En daar was/is het altijd gratis voor mij geweest. Ik kom in de regen en sneeuw, maar ook als het 30 graden is! Lekker paardjes wassen!

Ook zag ik dat ergens iemand zei dat je als verzorgster meer verantwoordelijkheid hebt als je moet betalen, maar dat vind ik echt onzin! Ik zou net zo goed de dierenarts bellen mocht ze met koliek zijn of wat dan ook en de eigenaren zijn niet te bereiken.

Mijn verzorgfjord is nu te oud, en gaat het niet helemaal lekker mee.. Vandaar dat ik een ander paard zoek zodat ik weer kan rijden, maar ook de verzorging eromheen wil ik doen.

Het fjordje blijf ik gewoon doen hoor! Lekker poetsen, en in het bos wandelen. Mijn vriendje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:53

Gimme_Spurs schreef:
En dit is het laatste wat ik zeg hierover, laten we on-topic blijven. Ik ren niet weg van een discussie, maar daar is deze topic niet voor bedoelt.

Moving on

dit topic, niet deze, om even bij correct nederlands te blijven :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:53

Zelfs als er een afspraak is met iemand die mest/voert/water geeft, vindt ik dat er een backup systeem moet zijn dat, mocht jij wel onverhoopt onder de tram gekomen mogen zijn, het paard iig zijn natje en zijn droogje heeft gehad. Over mesten wil ik het nieteens hebben, en een dag op stal, daar gaat hij ook niet dood aan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:54

Daarom heb ik verzorging en rijden altijd gescheiden gehouden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:55

En dat gaat niet altijd op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:56

Nee, dat snap ik.
Ik heb mijn paarden volpension, zodat ik niet in de problemen kom te zitten als een bijrijder een afspraak niet nakomt of niet na kan komen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:57

Hier net zo. Wel een heel safe gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:59

Ik ga ook niet meer aan de bijrijders. Mijn ervaring is niet goed, van een schichtig wordend paard tot en met afspraken niet nakomen. Ik heb het er mee gehad. Ik doe het zelf wel.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:59

ik merk hier steeds vaker hetzelfde: je mag wel rijden, maar bent minimaal 100€ kwijt aan "verzorggeld". Ik heb dat zelf nooit gedaan bij mijn bijrijders. Enige wat ik verwachtte was dat ze wel kwamen op de dagen dat ze zeiden te gaan.
Zelf mestte ik vaak ook even af (drollen scheppen), mijn bijrijders namen dit over wat ik zeer waardeerde.

Nu heb ik zelf geen paard meer om te rijden, dus wil best wel een bijrijdpaardje. Wil er ook best een symbolisch bedrag voor betalen, afmesten of voeren is ook geen probleem: dat hoort er zelfs een beetje bij vind ik.

Als ik dan een paardje "aangeboden" krijg, en ik word enthousiast komt er ineens zo'n klein zinnetje voorbij: het kost dan wel zo en zoveel.

Ik snap dat niet: ik train dan toch je paard? Ik kan leuk rijden al zeg ik het zelf, ben serieus en zou ook best lessen willen volgen met een paard, kan ook longeren en mennen. Wat u wilt, haha, en dan moet ik toch betalen...ja, jammer is dat!

edit:
(het is zelfs zo dat ik een stal op onze manege kan huren voor 117€ per maand, dus voor dat geld zou ik zelf wel weer een paard op stal kunnen nemen, dus vind het extra krom zeg maar). Ik wil alleen geen eigen paard meer ivm back-up kosten zoals DA die ik nu niet kan betalen.
Laatst bijgewerkt door Teigetje008 op 04-10-12 00:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 00:00

Mindim schreef:
Gimme_Spurs schreef:

Moving on

dit topic, niet deze, om even bij correct nederlands te blijven :D

Excuus, Nederlands is nooit mijn sterkste kant geweest... :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 00:10

Teigetje008 schreef:
(het is zelfs zo dat ik een stal op onze manege kan huren voor 117€ per maand, dus voor dat geld zou ik zelf wel weer een paard op stal kunnen nemen, dus vind het extra krom zeg maar). Ik wil alleen geen eigen paard meer ivm back-up kosten zoals DA die ik nu niet kan betalen.

Uiteindelijk is het aan jou om de kosten te accepteren. Maar ga dan niet piepen dat er een bijdrage wordt gevraagd.....

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 00:12

Cassidy schreef:
Teigetje008 schreef:

Uiteindelijk is het aan jou om de kosten te accepteren. Maar ga dan niet piepen dat er een bijdrage wordt gevraagd.....

die accepteer ik dus ook niet ;)
en als je mijn post goed leest schrijf ik dat ik best iets wil betalen, maar geen 100€ per maand.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 00:15

Het staat je vrij om dit niet te accepteren.
Probeer dan wel te accepteren dat er mensen zijn die dit vragen.
Het resultaat is dat je dan geen bijrijdpaard hebt....
De keuze is aan jou....:D