Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:51

Sommigen proberen nu eenmaal alles om aan een pony te komen! ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:09

Haha, ja zo kreeg ik een mailtje van een meisje dat vroeg of mijn shet bij amsterdam staat. (nee, hoek van holland rotterdam heb ik terug gestuurd). Toen kreeg ik een mailtje: ik ga naar mijn oma en opa in groningen, kan het dan wel? Heb maar simpelweg alleen nee geantwoord :+

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:20

xSCWx schreef:
Haha, ja zo kreeg ik een mailtje van een meisje dat vroeg of mijn shet bij amsterdam staat. (nee, hoek van holland rotterdam heb ik terug gestuurd). Toen kreeg ik een mailtje: ik ga naar mijn oma en opa in groningen, kan het dan wel? Heb maar simpelweg alleen nee geantwoord :+

haha! Ik weet dat t af en toe hopeloos is, maar kan hier stiekem toch wel een beetje om lachen!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:24

Haha ja ik vond het ook grappig, ze was ook echt serieus er over :P

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:29

Rianne_ schreef:
Herkenbaar mnkortleve! Van die mensen die reageren terwijl ze niet aan de eisen voldoen (bijvoorbeeld leeftijd). Als er over te praten viel zou dat er wel bij staan denk ik dan. :roll: En imo moet je ook gewoon een fatsoenlijke reactie kunnen sturen. Fijn dat jij nu gewoon een passend iemand hebt kunnen vinden die al een jaar meehelpt! Maar waarom ben je dan nog steeds op zoek naar een bijrijdster? Of lees ik dat verkeerd? Omdat je zegt dat je af en toe nog een advertentie plaatst. :)

Ik heb 6 paarden waarvan er 3 gereden kunnen worden, nu op het moment ben ik niet echt actief op zoek, maar als ik iemand tegen kom die een beetje goed kan rijden dan zou hij/zij welkom zijn.
Ik red het zelf niet om vaak te rijden dus als ik dan iemand heb die 3 dagen kan, dan blijven er voor mij nog 4 dagen over en als ik in die 4 dagen niet vaak kan dan staat het paard toch niet stil.
Niet dat het paard er mee zou zitten aandacht krijgen ze verder wel, maar voor de spieren is het ook niet goed om dan weer wel en dan weer niet te rijden.
Wij hebben een melkveebedrijf, 3 kleine kinderen, paarden, honden, katten en dan komt er wel eens wat tusssen zodat de dag al weer om is en ik weer niet heb kunnen rijden.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:56

mnkortleve schreef:
Rianne_ schreef:
Herkenbaar mnkortleve! Van die mensen die reageren terwijl ze niet aan de eisen voldoen (bijvoorbeeld leeftijd). Als er over te praten viel zou dat er wel bij staan denk ik dan. :roll: En imo moet je ook gewoon een fatsoenlijke reactie kunnen sturen. Fijn dat jij nu gewoon een passend iemand hebt kunnen vinden die al een jaar meehelpt! Maar waarom ben je dan nog steeds op zoek naar een bijrijdster? Of lees ik dat verkeerd? Omdat je zegt dat je af en toe nog een advertentie plaatst. :)

Ik heb 6 paarden waarvan er 3 gereden kunnen worden, nu op het moment ben ik niet echt actief op zoek, maar als ik iemand tegen kom die een beetje goed kan rijden dan zou hij/zij welkom zijn.
Ik red het zelf niet om vaak te rijden dus als ik dan iemand heb die 3 dagen kan, dan blijven er voor mij nog 4 dagen over en als ik in die 4 dagen niet vaak kan dan staat het paard toch niet stil.
Niet dat het paard er mee zou zitten aandacht krijgen ze verder wel, maar voor de spieren is het ook niet goed om dan weer wel en dan weer niet te rijden.
Wij hebben een melkveebedrijf, 3 kleine kinderen, paarden, honden, katten en dan komt er wel eens wat tusssen zodat de dag al weer om is en ik weer niet heb kunnen rijden.

Oké, op die manier. Dan kun je gewoon allemaal één rijden eventueel.. Dat is wel handig. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:18

Per februari zoek ik een bijrijdpaard omg. Amsterdam... zou het zinnig zijn om nu alvast te beginnen met zoeken of hebben de eigenaren hier liever dat een bijrijdster ook per direct kan beginnen?
Ik verwacht niet dat het zo'n vaart zal lopen met paardenaanbiedingen en ik kan al wel komen proefrijden.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:24

Sheran, als ik jou was zou ik al beginnen met zoeken.
Niet overal liggen de bijrijdpaarden voor het oprapen en het moet ook nog eens klikken met paard én eigenaar.
En opzich is het zo februari :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:28

Ik ben het eens met Destino! Voor je het weet is het zo ver en als je dan pas begint te zoeken kan het nog een hele tijd duren.. Je kunt altijd alvast eens gaan rondkijken en aangeven dat je wel kunt komen kennis maken/proefrijden maar dat je pas echt mee kunt helpen vanaf februari. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:29

Okee :)
Ik zal morgen ook even aan degene voor wie ik nu paarden bijrijd vragen wat ik er volgens haar in kan zetten (ze is instructrice, ze weet goed hoe ik rij)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:35

Dat is wel een goeie, Sheran! :j

BoktLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:38

Ook ik denk dat je nu al kan rondkijken. Zolang je maar een beetje oplet wat men zoekt.

Ik zoek/zocht iemand die me nu al kan helpen doordat ik ziek ben en kreeg een reactie over 6 maanden kan ik komen proefrijden. (hopelijk ben ik volgende maand al weer een beetje aan het opbouwen).
Zelf hem ik het aangegeven bij de plek waar ik sta en deze gaan rondkijken voor me.

Goia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:45

Goh, stuur n paar paarden naar België, en zelfs liefst naar Roosdaal, hier heeft blijkbaar iedereen genoeg tijd voor zijn paard of nooit van deze optie gehoord :(

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:44

Goia schreef:
Goh, stuur n paar paarden naar België, en zelfs liefst naar Roosdaal, hier heeft blijkbaar iedereen genoeg tijd voor zijn paard of nooit van deze optie gehoord :(

Ik snap je niet. We hebben niet van de optie gehoord dat je je paard ook kan verhuizen naar iemand anders? Leg uit

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:03

Nooit van de optie 'bijrijder' gehoord denk ik @ xSCWx ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:38

Haha ja ik denk het :P, ik probeer het bericht te begrijpen, maar lukt nog steeds niet :')

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:42

Ze zou willen dat er mensen waren België (Roosdaal) die een bijrijdpaard aanbieden maar die mensen hebben blijkbaar zelf genoeg tijd voor hun paard óf hebben nog nooit van de optie 'bijrijder' gehoord. Zo komt het op mij over.. ;) Ze bedoelt niet letterlijk dat je je paard er naar toe moet verhuizen. :+

MiekeHeidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:47

@ sheran ik zoek nog een bijrijdster! Paardje staat in wijdewormer vlak naast de a7. Het gaat wel om een shire als je interesse hebt pb me maar!

lauradia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:11

Ik zoek ook nog altijd een bijrijdster/verzorgster voor mijn 2.8 jarige sportfrieze merrie :))
ben al een tijdje opzoek maar lijkt wel alsof er geen ruiters/verzorgers zijn in Lanaken (Belgie) :(:)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:03

Ik had toch maar een berichtje terug gestuurd, met waar het paard stond, ondanks dat het in de adv stond. Krijg je gewoon helemaal geen reactie meer terug........zucht......

Char96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:34

Ik meld me ook, ik heb juist het probleem dat ik geen verzorgpony/bijrijdpony kan vinden.
Ik heb nooit op een manege gereden, en een paar privé lesjes gehad, maar nooit echt dressuurmatig of springmatig leren rijden. Dat is de reden dat veel mensen mij afwijzen: 'je hebt te weinig ervaring.'
Toch heb ik wel ervaring, alleen in een andere zin van het woord!
Ik heb verzorgpony's gehad; een paar shetties, die eigenlijk de verzorgpony's van een vriendin waren. Op die shetlanders heb ik ontzettend veel buitenritten gemaakt.
Toen heb ik een tijdje een ex-manegepony 'verzorgd.'
Toen werd ik gevraagd voor een haflinger. Ik zei ja. Wat wil je, ik zag het als dé ultieme kans!
Ik had eigenlijk ervaring met 4 pony's; en ik moest erg wennen aan een 'vreemde' pony. Een stevige haflinger! In plaats van een kleine shetlander of een slanke E-pony!
Ik heb leren longeren, grondwerk gedaan, en het langzaam, onder begeleiding opgebouwd. En wat heeft ze me uitgeprobeerd! Ik heb complete bak-rodeo's meegemaakt! :)
Vervolgens heb ik een trektocht gereden, en nog een paar losse buitenritjes.
Na de trektocht zat ik in klas 3. Wat een rotjaar. Het ging niet zo goed met mij, ik kon niet zo vaak meer komen,en tot overmaat van ramp begon mijn verzorgpony alleen nog maar te klieren, want ze had gewoon energie teveel! Ik moest gewoon stoppen, het kostte mij allemaal teveel energie!

Nu gaat het wel goed met mij, ik zit op een nieuwe school, zit in de 4e, heb tijd over. En ik wil graag weer rijden!

Ik mail allerlei mensen die een advertentie hebben geplaatst. Ik mocht komen proefrijden bij iemand, zeggen mijn ouders op het laatste moment dat ze niet willen dat ik door de week 12 km moet fietsen voor een verzorgpony/bijrijdpony. Helaas...
De andere mensen mailen terug: sorry, we hebben al iemand.

Hebben jullie hier ervaring mee, hebben jullie tips, of kunnen jullie wel een bijrijder gebruiken in Ommen / Hardenberg?

Goia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:20

Rianne_ schreef:
Ze zou willen dat er mensen waren België (Roosdaal) die een bijrijdpaard aanbieden maar die mensen hebben blijkbaar zelf genoeg tijd voor hun paard óf hebben nog nooit van de optie 'bijrijder' gehoord. Zo komt het op mij over.. ;) Ze bedoelt niet letterlijk dat je je paard er naar toe moet verhuizen. :+

Dankje, jadat bedoelde ik :) hier heeft niemand een verzorgpaard aan te bieden

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:01

Char96 schreef:
Hebben jullie hier ervaring mee, hebben jullie tips, of kunnen jullie wel een bijrijder gebruiken in Ommen / Hardenberg?

Geen verzorgpaardje in jouw omgeving. Maar waar ik van op mijn achterste benen ga staan is reacties met overdreven veel ervaring. Meisjes die paarden hebben beleerd en getemd en als ze dan komen proefrijden nieteens een normale galop kunnen maken! Dus wees eerlijk over je ervaring!

Heb gister een mailtje gestuurd naar een meisje die een verzorgpaard zocht, ben benieuwd!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:25

@maaikemike: ja, dat heb ik zelf ook een beetje. Ik snap ook wel dat je jezelf niet de grond in wil boren, maar het moet wel realistisch zijn. Ik zit daar ook best mee bij het opstellen van mijn eigen advertentie.
Ik ga sowieso aan mijn instructrice, van wie ik de paarden rij, vragen hoe zij me vindt rijden en wat ik kan zeggen dat ik kan. wat mijn sterke en zwakke punten zijn. Zal ik die allebei opschrijven dan?

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:38

@Sheran: denk dat je ook goed moet kijken wat er in de advertentie word gevraagd. Ik heb er in het verlden bijgezet dat ik iemand wilde die dressurmatig reed en niet snel bang was. Dan verwacht ik ook geen advertenties van mensen die enkel buiten willen rijden op een zeer mak paard.
Denk dat het fijn is om goede en mider goede punten op te schrijven, maar niet te veel. Jezelf de grond in boren is ook niet realistisch!