. Daarnaast is het ook niet per definitie zo dat paardeneigenaren zelf altijd de sterren van de hemel rijden, daar zit toch ook een niveauverschil in?Daarnaast is het denk ik gewoon een kwestie van vraag en aanbod:
De ene eigenaar wil er een bijdrage voor, daar komt een bijrijder op af die die bijdrage wil (en kan) betalen.
De andere eigenaar wil er geen bijdrage voor, daar komt dan weer een bijrijder op af die niet wil (of kan) betalen.

. En natuurlijk rijd ik niet perfect, ik ben geen Anky of andere Grand Prix ruiter, maar ik kan het paard wel tot een bepaald niveau trainen. Ben sinds kort bezig en paardje was in het begin behoorlijk onstuimig en heel erg stijf, inmiddels loopt ze in een regelmatig tempo, over de rug én kan ze steeds meer lengtebuiging aan. Zal haar echt niet tot een hoog niveau kunnen rijden, maar een begin kan ik zeker maken...
, en dat zal ik ook wel nooit doen omdat ik een recreatieruiter ben, maar de basis zit er best goed ingebakken.
!
, kon hem niet uitzitten want was de ruime gangen niet gewend en het hoge opgooien ook niet. Was een heel ander ritme, 2e keer ging al een stuk beter en op dit paard had ik heel veel kunnen leren, want die kende alle oefeningen van A t/m Z. 
(Geen tijd/geld geen paard)
ik zeg nergens dat eigenaren beter zijn of het beter weten
jouw verhaaltje is juist neerbuigend!