Weetje, ik ben mijn eigen eetgewoonte's nu echt beu. Ik moet echt veranderen, ik moet is beginnen met gezond eten
Ik ontbijt nooit, eigenlijk omdat ik geen tijd heb en ik ben het dus ook niet gewend en daardoor vind ik het niet lekker, ik denk dat ik ontbijten een gewoonte moet maken, gewoon een sneetje brood eten. Soms drink ik alleen cola of sinas voordat ik naar school ga en dat is dan alles. Dit komt ook voor op zaterdag als ik ga voetballen, hoe kan het nou goed zijn om met niks behalve frisdrank in je maag rond te gaan huppelen op het voetbalveld? In de eerste pauze koop ik meestal een broodje op school, dit varieërt nogal, meestal een broodje eiersalade of een broodje gezond, maar soms ook een broodje kroket (wat dan uiteindelijk mijn ontbijt moet voorstellen). Dit herhaalt zich in de grote pauze. Eigenlijk omdat ik 's ochtends ook geen tijd heb om mijn brood te smeren (ik sta niet makkelijk op, ik stel 'opstaan' altijd zo lang mogelijk uit). Ieder tussenuur kan ik het niet laten om iets chocola-achtigs de automaat uit te trekken. Na school pak ik thuis nog altijd iets te snacken, soms bak ik tosti's maar andere keren ga ik voor iets lekkers zoals een zak chips of een pak koekjes. 's Avonds eten we thuis wel altijd een gezonde maaltijd, maar hierna ga ik toch nog wel altijd wat snacken ook al heb ik geen honger.
Ik ben erachter dat ik eet uit verveling: TV kijken doe je met iets lekkers erbij, ik heb haast nooit trek als ik gewoon lekker bezig ben achter de computer. En in tussenuren verveel ik me ook dus ga ik ook eten.
Slecht en vooral ook onregelmatig (soms heb ik tot 3 uur 's middags toe nog niks gegeten) is een gewoonte geworden.
Eigenlijk heb ik wel geluk want hoeveel ik ook eet, ik wordt absoluut niet snel dik en heb gewoon een normaal postuur.
Misschien komt dit wel extreem over of juist niet, waarschijnlijk ben ik lang niet de enige met slechte eetgewoontes, maar ik wil er graag vanaf.
Zal wel moeilijk worden want er moeten natuurlijk wel aanpassingen plaats vinden.
Ik ben in ieder geval van plan om van mijn 'opsta' probleem af te komen, zodat ik tijd heb voor een gezond ontbijt (excl. sinas/cola ) met gewoon een glaasje melk, thee of sap. Ik kan nu ook brood voor 's middags smeren. Ik permiteer mezelf het tussendoortje in de kleine pauze nog wel Maar na school moet ik ook echt wel stoppen met rotzooi eten want ik doe dat puur omdat het een gewoonte is, niet omdat ik honger heb ofzo. Beter pak ik dan gewoon een pakje toastjes (die zijn lekker )! En 's avonds de gewoonlijke avondmaal en daarna zo min mogelijk, een koekje zo af en toe moet wel kunnen
En chips wil ik vanaf nu alleen in het weekend eten (hoe lekker die zooi ook is!)
Goed, dat was dus mijn 'plan' Ik kan het nu wel allemaal gaan typen maar ik moet het ook echt gaan doen, het scheelt wel een stuk als ik het aan jullie vertel of niet, anders vind ik het weer snel een vergeten zaak en val ik terug op mijn oude gewoontes.
Wie van jullie heeft er nog meer zulke slechte eetgewoontes en willen ook gezond gaan doen?
Haha mijn zus is ook dyslectie's Maar goed, wil jij niet gezond eten dan.. Want jij bent er ook bewust van dat het niet echt gezond is hoe jij eet toch?
Ik ben nu erg geworden, ik koop te vaak turkse pizza of patat op school.. maar dit omdat ik op onregelmatige tijden eet en dan tussendoor te vaak honger heb..
Wel goed van je dat je het wilt veranderen Liz En het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag
Ik ontbijt wel altijd, maar ik eet zo slecht als wat Als ik geen koek, chips, snoep of whatever op heb op een dag word ik gek. En ik eet ook bijna nooit fruit
maaaaarrr ik ga slapen .. na 4 keer door de hagel en dan nog een training ben ik dood op.. vriend van me heeft ook nog eens gehoord dat zn oom kanker heeft dus daar heb ik ook een tijd mee gepraat .. praten lijkt onvermoeiend maar over zoiets is het erg vermoeiend .. niet dat ik het niet voor m wil doen.. maar 1 tegelijk! doeidoei ik slaap!
Ben ik dan de enige die het wil veranderen? Is er geen partner met wie ik verhalen kan uitwisselen hoe de dag ging? Vind ik altijd wel een steun, als ik niet alleen ben
dyslexties liz.. dat kan ik nog net wel moet het vaak genoeg aan mensen duidelijk maken .. ik weet dat het slecht is wat ik eet .. maar raar genoeg heb ik NOOIT honger en als ik voor 10 uur eet komt het er in minder dan 5 minuten weer uit .. kan je je klok op gelijk zetten ..
ik wil het wel verandere .. maar dat wil ik al meer dan 1 jaar .. en ik sport goed ( te veel zelfs ( zegt de schooldokter)) dus daar licht het niet aan .. die zegt dat ik het vanzelf merk als ik het moet verandere .. maar ondertussen gaat mijn conditie ver vooruit en blijf ik hetzelfde gewicht .. dus niks aan de hand volgens haar