Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:32

@floriske
Akecheta schreef:
Deel 4 alweer :)

Voor degene die willen praten over het zoeken naar verzorgpaarden is er dit topic: [VP] Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Advertenties mogen alleen geplaatst worden in de rubriek bijrijders/verzorgers van de Bokt Markt.

Ik wens jullie veel plezier in dit topic en hoop dat jullie veel nuttige info uit kunnen wisselen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:38

Ik weet het, daar zit ik ook, en daar kreeg ik de tip hier ook eens te kijken... ;) maar het mag verwijderd worden, dan. Ik houd dit topic wel gewoon in de gaten of er iemand voorbij komt :)

Edit: er was daar ook iemand die al gewaarschuwd had dat het niet mocht. Had ik nog niet gezien, excuus :o

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:07

Wat een verhalen hier zeg! Hoe durven mensen zo met andermans dieren om te gaan? Ben zelf ook een verzorgster en snap echt niet hoe sommigen zo onverantwoordelijk kunnen zijn, hoor ook allemaal verhalen van de eigenaar van het paard dat ik verzorg, en schrik er gewoon van! Heel apart hoor, sommige mensen :=.

MvD0604

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:18

Nooit gedacht dat een bijrijder zoeken zo pittig zou zijn. Ik heb al aardig veel reacties gehad op beide advertenties, maar geen van alle heb ik zoiets van ja dit zoek ik.. Ik zoek in Zeewolde, maar vanuit Harderwijk is de stal ook goed bereikbaar

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:27

Toevallig, paard dat ik momenteel verzorg staat ook in Zeewolde! Lijkt me inderdaad erg lastig een geschikte verzorger te vinden, zeker na al die verhalen die je hoort natuurlijk.

MvD0604

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:33

Wat grappig! Welke stal verzorg jij er 1 dan?

Klopt, daarbij heb ik ook nog eens 2 jonge pony's. Ik verwacht echt niet dat je een ster ruiter bent en ik wil je best helpen met rijden. Maar ik verwacht wel dat ze niet als een malloot door de bak gaan, omdat jij ze niet kan houden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:42

Bij mij komt er dinsdag iemand kijken en heb nog een reactie gekregen gisteren.
Ben benieuwd.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:50

Stal Wieringen!

Precies, als ze ook nog eens jong zijn.. Ben het helemaal met je eens.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:48

mieke64 schreef:
zoek er iemand een bijrijder? Ik kom uit Harderwijk ben al wat ouder en veel ervaring. Eigen paarden gehad en nu nog een pony die we zelf beleerd hebben voor de kar. Als het kan wel iets in de buurt van Harderwijk. Hoor graag van iemand zodat we een afspraak kunnen maken om kennis te maken. Zoek wel een braaf paard die ook lekker mee naar buiten kan....

Akecheta schreef:
Deel 4 alweer :)

Voor degene die willen praten over het zoeken naar verzorgpaarden is er dit topic: [VP] Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Advertenties mogen alleen geplaatst worden in de rubriek bijrijders/verzorgers van de Bokt Markt.

Ik wens jullie veel plezier in dit topic en hoop dat jullie veel nuttige info uit kunnen wisselen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:49

Wow... Die verhalen over die Ellie... (Ben ik nu de enige die meteen de rampverhalen ziet "we gaan een buitenritje maken" en je paard nooit meer terugzien? :S)

Hier wordt even alles intern opgelost omdat er extern wat "ruis" is.. (Lees: schimmelinfecties, wormen en weet ik veel wat op andere stallen in de buurt, steeds maar wat aangekloot daar naar mijn idee, bij ons op stal nu ook iets geweest (DA weet ook niet wat het precies was... Alleen merries kregen het toevallig, maar het is allemaal weer over) dus nu zijn we een beetje extra voorzichtig...

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:09

Dat is ook de reden dat ik die mensen hier absoluut niet op stal wil hebben.
M'n paarden zijn voor mij emotioneel en financieel erg belangrijk.
Ze zijn naast m'n inkomstenbron ook m'n maatjes, moet er niet aan denken om ze op zo'n manier kwijt te raken.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:06

Emotioneel is al vervelend, maar in jouw geval is het dan helemaal "vervelend" om het netjes uit te drukken...

Hier een stalgenootje die iets geregeld heeft... Ik wil heel graag der moeder spreken van dit meisje want ik heb na dit gesprek echt iets van "wow" (maar dan met een bijsmaakje). Ik vind 11 eigenlijk te jong, maar ze heeft wel veel ervaring. Ik denk alleen niet dat het met mijn pony gaat klikken aangezien ze zo over mij heen liep op whatsapp... Misschien gewoon enthousiast, maar ik wil gewoon hele duidelijke afspraken en geen drama achteraf. En eerst gewoon eens kijken of het uberhaubt goed klikt, met ponybeest, met mij... Maar ze gaat er al vanuit dat ze hem de dagen die ze graag wilde heeft volgens mij. Heel apart gesprek :')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:40

Idd uitkijken met dit soort meisjes, op een gegeven moment moet je aan haar vragen wanneer jij met je paard / pony bezig kan.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:08

Ik heb hopelijk ook een leuke verzorgster/toekomstige bijrijdster gevonden...
Echt bij toeval ook nog!

Ook wel iets jonger dan ik graag wou, 14 jaar word binnenkort 15. (wou minimaal 16 het liefst)
Maar goed, we doen de eerste 2-3 maanden toch alles samen, ik denk dat als ze wat jonger zijn ze ook wat meer stuurbaar zijn...we gaan het zien!
En ze heeft ervaring met jonge ponys dat vind ik wel fijn!

Ze had me vandaag goed geholpen.
Deze week spreken we nog een keer af...ben benieuwt!
Heb er wel een goed gevoel over...!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:25

Fijn cerastes.

Lianne86: is denk ik ook de leeftijd. Zou idd goed met haar moeder praten ook en zou fijn zijn als die er ook (de eerste tijd) betrokken bij is denk ik.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:30

Mjah ben nu even wat navraag aan het doen... Maar ben zo bang dat "NEE" bij haar geen "NEE" is...

En ik sta op een pensionstal met nog geen 20 mensen, dus de kans dat ze ooit alleen is, is zo groot aanwezig. En ze hoeft dan niet zelf hindernissen te maken van voertonnen en bezemstelen (daarom ooit iemand weggestuurd :p) want alles is aanwezig, maar moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als ze maffe dingen bedenkt...

Of ik zie gewoon spoken :')

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:33

Ik heb voor mn mini shet een verzorgster die is ook 11, zij is met haar ouders langs gekomen om kennis te maken.
Dat vond ik erg prettig.
Karakter maakt wel veel uit, die van mijn shetty is wel echt een lief meisje.
Als ze te opdringerig zijn kan dat toch problemen gaan geven op den duur...

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:35

Je kan ook een (paar) keer onverwachts langsgaan...
Dat wil wel helpen... en gewoon zeggen dat ze altijd in de gaten word gehouden door stal genoten.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:45

Ik wil ook een lief meisje en niet eentje waarbij ik denk "ehm... mag ik ook nog ooit iets met mijn pony doen"... Legde uit dat een ander stalgenootje ook nog even op de pony rijdt, even ivm niet op haar paard kunnen rijden door omstandigheden en toen werd het al even duidelijk dat dat niet haar bedoeling was ;) Het "kijken of het klikt" was gewoon "verzorgen en rijden die en die dagen"... Dus mjah... Stalgenootje was heel erg over haar te spreken... Ze wil iig graag... We zien wel.. lig nu toch ziek op bed en kan toch nog niets...

Ik dacht alleen altijd dat kindjes schattig waren en nu zie ik vooral spoken :p

Mjah, dat sowieso dan, sowieso ook meteen gezegd: niemand op stal: niet rijden en die dingen. Maar de kans is te groot dat er geen controle is.... Moet er niet aan denken dat ze dan een buitenrit gaat maken of wat dan ook :S (Hij is braaf, op straat alleen aanstellerig tot je in het bos bent....) En mjah.... ik denk even pessimistisch :$ Heel slecht!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:58

Als je zo een gevoel heb, moet je het misschien gewoon niet doen..?
Dat gevoel heb ik bij de mijne niet hoor.
Ze moeten juist voorzichtig zijn en blij zijn dat ze dat mogen doen!
Het moet eigenlijk een soort "eer" zijn voor ze.
Zulke moet je just hebben!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:03

Idd, net wat m'n voorganger zegt, heb je geen goed gevoel er over, dan moet je het ook niet gaan doen.
Vertrouw je onderbuikgevoel, meestal hebben die gelijk.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:32

myk_en_shant schreef:
Idd, net wat m'n voorganger zegt, heb je geen goed gevoel er over, dan moet je het ook niet gaan doen.
Vertrouw je onderbuikgevoel, meestal hebben die gelijk.

Ja echt hoor!

Straks gebeurd er wel wat, dan sla je jezelf voor je kop hoor!
Echt naar je gevoel luisteren met dit soort dingen.

Ik heb persoonlijk dan toch liever van die penny-achtige meisjes die gewoon super blij zijn dat ze mogen helpen ipv een tuttebel die alles beter denkt te weten. (Die zijn vaak nog brutaal en verwaand ook!)

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 02:06

eigenlijk is het beter om ze eerst te laten "verzorgen" voor dat ze rijden. idd die penny meisjes kan je van zeggen wat je wil maar die luisteren wel naar wat je zegt en uitlegt en zo kan je ze langzaam kneden in de omgang die jij wenst met je paard. en die meisjes vinden het verzorgen vaak fantastisch en hebben niet de drang om "alleen maar" te rijden. als ze het verzorgen goed oppakken en ook niet te beroerd zijn om de stal te mesten en te helpen met de wei dan kan je ze eens laten rijden en er bij blijven en kunnen ze zich bewijzen, met de nodige ondersteuning want ik zou echt niet te beroerd zijn om een meisje dat super met men paard is te helpen/leren rijden of helpen met oefeningen. en dan gewoon pas na een aantal maand een buitenrit laten maken. eerste paar keer mee gaan en daarna als je elkaar vertrouwd pas alleen laten gaan. vaak heb je aan zulke meer dan aan die verzorgers die alleen komen om te rijden en te trainen omdat ze zichzelf zo fantastisch vinden en van alles uitspoken op buitenrit en de halve familie achter je rug om laten rijden op je paard. want die zitten er ook echt wel tussen.

nu heb ik voor men jonge ruintje geen bijrijder ofzo nodig maar als ik het ooit nodig zou hebben zou ik het zo doen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 07:29

Eens met de post hierboven.
In het begin niet laten rijden, laat ze eerst maar eens hun motivatie en betrokkenheid tonen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:23

Maar als je ze niet laat rijden, weet je niet of het wat is.....

maar je onderbuik gevoel idd volgen. Ik zou er iig niet aan beginnen bij zo'n houding.