Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:42

myk_en_shant schreef:
Dat is waar, maar zeg dan dat eerlijk en niet zodra je al een afspraak maakt voor kennismaking.
Vraag nu eigenlijks bijna standaard na bij iedereen of ze hiermee akkoord gaan.

Hoezo? Zoals je zegt: het is een afspraak voor kennismaking. Een eigenaar die van mij verwacht dat ik dan al roep dat ik zal stoppen met de manege zou bij mij ook de boom in kunnen hoor... :') Ik denk dat je het jezelf dan ook wel vreselijk moeilijk maakt op deze manier. Ze moeten bij jou lessen, want het is wel jouw beroep. Maar misschien wil diegene ook wel direct beginnen bij jouw instructrice te lessen.. Maar dat lijkt zo op het oog door jouw advertentie en jouw manier van benaderen misschien helemaal niet bespreekbaar. Dan is het inderdaad een flinke berg waar je nog in moet zoeken..

myk_en_shant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:34

Ik heb het helemaal niet over dat ze moeten stoppen, maar dat ze voor zichzelf een keuze moeten maken. Of reageren en die lessen accepteren, of niet reageren.
Maar heb nu al een paar keer gehad, dat ze op m'n advertentie reageren en pas wanneer ik er naar vraag zeggen dat ze dat niet willen.
Ik dacht dat ik duidelijk in m'n advertentie had staan, dat lessen verplicht is en dat het lesgeld voor de bijrijder is om te betalen.

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:47

Ik heb sinds 2 weken een super leuke verzorgster gevonden voor mn pony..
Voorheen heb ik altijd jaren geroepen, dat ik er niemand anders mee bezig wilde hebben. Pony had ik inmiddels al heel lang, alles op mijn eigen manier gedaan.
Door gezondheidsproblemen ben ik zelf bij iemand anders een paard gaan bijrijden en pony bleef thuis..
Al mijn aandacht ging na mijn bijrijdpaard, omdat ik daar veel meer uit kon halen.
Ik voelde me er wel rot om. Ook haalde ik zelf zoveel plezier uit een paard van iemand anders, voel me erg vereerd, dat ik er alles mee mag doen.
Dat heeft me aan het nadenken gezet, om toch iemand voor mijn pony te zoeken.. Ik gunde dit iemand anders ook, die geen mogelijkheid heeft voor een eigen paard/pony.
En ook voor mijn pony, meer aandacht, lekker knuffelen. Een soort van penny meisje zocht ik, wat ik vroeger ook ben geweest :D
Op bokt een advertentie en een hele leuk reactie gehad, ze is nu al een aantal keren langs geweest.
Echt een leuke klik met dr en ook mn pony vind het heerlijk al die aandacht weer :)
Verder lijkt het me heel leuk, als ze dalijk wat meer weer gaat rijden, om haar hierbij te begeleiden.
Ik ken hem inmiddels door-en-door. Dat lijkt me ook super leuk om te gaan doen!

Dit is dus eigenlijk wel weer een succes verhaal.. Ik ben blij dat ik deze stap heb genomen :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:17

moniiquee schreef:
Ik heb sinds 2 weken een super leuke verzorgster gevonden voor mn pony..
Voorheen heb ik altijd jaren geroepen, dat ik er niemand anders mee bezig wilde hebben. Pony had ik inmiddels al heel lang, alles op mijn eigen manier gedaan.
Door gezondheidsproblemen ben ik zelf bij iemand anders een paard gaan bijrijden en pony bleef thuis..
Al mijn aandacht ging na mijn bijrijdpaard, omdat ik daar veel meer uit kon halen.
Ik voelde me er wel rot om. Ook haalde ik zelf zoveel plezier uit een paard van iemand anders, voel me erg vereerd, dat ik er alles mee mag doen.
Dat heeft me aan het nadenken gezet, om toch iemand voor mijn pony te zoeken.. Ik gunde dit iemand anders ook, die geen mogelijkheid heeft voor een eigen paard/pony.
En ook voor mijn pony, meer aandacht, lekker knuffelen. Een soort van penny meisje zocht ik, wat ik vroeger ook ben geweest :D
Op bokt een advertentie en een hele leuk reactie gehad, ze is nu al een aantal keren langs geweest.
Echt een leuke klik met dr en ook mn pony vind het heerlijk al die aandacht weer :)
Verder lijkt het me heel leuk, als ze dalijk wat meer weer gaat rijden, om haar hierbij te begeleiden.
Ik ken hem inmiddels door-en-door. Dat lijkt me ook super leuk om te gaan doen!

Dit is dus eigenlijk wel weer een succes verhaal.. Ik ben blij dat ik deze stap heb genomen :)

wat goed!
Ik las laatst hier op bokt een topic over iemand die graag haar bijrijdster n het zonnetje wilde zetten,
En dat vind ik leuk om te lezen want ik lees ook veel verkeerde verhalen over bijrijders en dan krijg je ook het gevoel of er geen enkele goede meer zijn (ik heb zelf een verzorgpaard) hebben jullie hele goede of juist meer slecht ervaringen?
Edit: typfout

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:26

Helaas heb ik meer slechte ervaringen dan goede.

Gelukkig heb ik nu een aantal goede gevonden, maar daar zijn heeeeeeeel veeeeeeel rotte appels aan vooraf gegaan.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:02

ik vind het wel lastig hoor dat er niemand reageert. Heb echt wel een bijrijdster nodig vanwege mijn tijdgebrek.
Sta hier nu sinds december. MIjn paard is eigelijk al te vaak gewisseld van stal dus wil eigenlijk gewoon blijven waar ik nu sta. Bovendien moet ik nog "de" bijrijdster vinden die het ook echt volhoudt en waar maakt wat ze zegt dus beetje sneu als ik verhuis en een maand later weer zonder zit.
En heb zo'n lief paard in de aanbieding ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:28

myk_en_shant schreef:
Helaas heb ik meer slechte ervaringen dan goede.

Gelukkig heb ik nu een aantal goede gevonden, maar daar zijn heeeeeeeel veeeeeeel rotte appels aan vooraf gegaan.

Hier zelfde verhaal!

Mooie verhalen en veel tijd ingestoken en vervolgens toch stoppen met een suffe reden. Zoals bijv "toch niet genoeg tijd"- dat weet je toch van te voren, mesten werd zelfs gedaan..... "mis toch samen rijden, terwijl ze bij mij kwam vanwege de rust, bleh
gelukkig beide niet gratis gedaan, anders had ik best boos geweest ;-)

gelukkig idd ook enkele goede en zijn dan ook vriendinnen geworden..

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:03

De smoes toch te weinig tijd heb ik idd veelvuldig gehoord.
Of gewoon simpelweg niet meer komen, is ook zo eentje.

Heb de gekste dingen meegemaakt, van stelen tot eisen dat ik dingen voor d'r ging doen.
Achteraf verhalen van anderen horen wat ze met m'n paard uitspookt, zonder overleg anderen er op zetten etc.

Dus ben nu blij met m'n goede en betrouwbare vriendinnen / bijrijders.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:07

Hier idem dito, veel schapen...weinig wol. Om het zo maar even uit te drukken.
Een aantal bijrijders overschatten "hun kunnen" schaamteloos. Als eigenaar koop je weinig voor de zogenaamde mooi weer praatjes.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:16

Ja idd, zomaar niet meer komen is idd ook veelvuldig voorgekomen. ..

ik begin er niet meer aan.

Heb nu dan nog mijn buurmeisje van 11 en dat is gratis. Stop daar ook veel lessen in.
Maar ook haar ouders zijn super netjes en staan voor ons klaar... Dus krijg er zeker wat voor terug. Hoop dat we wedstrijden kunnen gaan rijden, maar dat zou een bonus zijn.
Voor een c pony is het al lastig om een passend ruitertje te vinden, dus ben er erg blij mee. Vooral ook nog omdat ze klein is voor der leeftijd

ook m1 ruiter gehad Whahaha . ..zegt genoeg toch?

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:45

lovee schreef:
Goedemiddag! :)
Ik ben ook weer op zoek naar een bijrijd/verzorgpaardje omgeving Veenendaal :)
Bijdrage is geen probleem, iemand uit de omgeving :)?

Op Bokt Markt staan er best veel in de buurt Veendendaal :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:33

Precies...kost je veel tijd en energie.
Ze denken vooraf te weinig na, waardoor iedereen er daarna last van heeft.
Bijrijder...ff niet meer. De luxe maakt hen snel erg gemakzuchtig.
Heb nu een betrokken verzorgster en zij rijdt gemiddeld 1 keer per week op mijn paard.
Gaat er ook mee naar de clublessen bij de vereniging.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:58

even een waarschuwing in bijrijders/verzorgsterswereld in en rondom steenwijk de dochter van ellie g. is op zoek naar een bijrijdpaard. werd gister benaderd door die dochter via een account van der moeder, kijk alsjeblieft uit met deze mensen en ga niet met ze in zee.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:59

mag ik vragen waarom?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:05

ga maar eens zoeken op de paardenhoefjes of op ellie g, dan zie je gelijk waarom

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:21

duidelijk :j

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:29

Dat dacht ik, daarom plaats ik hier een waarschuwing. Via PB is boktnaam verkrijgbaar

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:57

Ik word helemaal moedeloos van alle verhalen. Ik ben zelf voordat ik 4 jaar geleden een eigen paard kocht, altijd bijrijdster geweest. Nu heb ik er zelf al 3 versleten. Een die alleen maar buiten wilde rijden terwijl DA aangaf dat er toch meer met mijn paard gewerkt moest worden (dus niet aan een lange teugel door het park sloffen). Een die mij vertelde wat het beste was voor mijn paard. En de laatste die netjes kon rijden maar na een jaar het toch ineens te druk heeft met haar studie. Ik heb een paard dat ik vanwege een hals blessure ben gaan rijden volgens de klassieke dressuur. Dat gaat nu supergoed dus ik wil graag dat mijn bijrijdster daarbij aanhaakt, en dat blijkt ontzettend ingewikkeld. Het komt op mij over dat je tegenwoordig niet al te veel mag vragen als eigenaar. En dan gaat het voor mijn gevoel om gewone basis dingen, lessen bij dezelfde instructeur zodat onze neuzen dezelfde kant op staan, elkaar tijdig informeren en niet een paar dagen laten als ikzelf al weer heb gereden, niet mijn paard door een stalgenoot laten rijden al is het een bekende en maar een half uurtje. Wel fijn om te lezen dat ik niet die enige ben met frustraties maar mijn paard verdient gewoon een tweede baasje die net zoveel hart voor de paardensport heeft als ikzelf ...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 00:07

Helaas is Bo gisteren weer gescant maar de vrucht is helaas toch weg.
Nu zat deze kans erin hoor aangezien ze eerder drachtig was van 2. Een vruchtje hadden ze weg geknepen.

Jammer maar volgend jaar maar weer opnieuw dekken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:37

kiki1976 schreef:
Helaas is Bo gisteren weer gescant maar de vrucht is helaas toch weg.
Nu zat deze kans erin hoor aangezien ze eerder drachtig was van 2. Een vruchtje hadden ze weg geknepen.

Jammer maar volgend jaar maar weer opnieuw dekken.

Verkeerde topic? :Y)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:39

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:42

jammer :( hoop dat volgend jaar beter gaat.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:09

Hè balen Kiki, ga je nu nog een keer dit jaar proberen, of wacht je nu tot het voorjaar.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:22

Oh sorry daar heb ik dan over heen gelezen :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:47

Hahha ik schrijf hier al langer mee hoor Kelty, maar geeft niet hoor hihi

Nee van het jaar niet meer myk_en_shant, vind het te laat in het seizoen worden.
Mede omdat ze dan eerst drachtig gespoten had moeten worden, maandag weer naar de hengst brengen. Word dan een laat veulen als het wel lukt (minimaal half augustus)