Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:11

:') dat is wel heel erg inderdaad. Jammer!

Mocht ik iemand weten in die richting, laat ik t weten!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:14

Celiien schreef:
:') dat is wel heel erg inderdaad. Jammer!

Mocht ik iemand weten in die richting, laat ik t weten!

Ja en zou het echt niet erg vinden er tijd in te steken om zulke dingen te leren aan een bijrijder maar dit gaat qua rijden gewoon niet.

En het is nou eenmaal een pittige merrie.

Degene die was geweest was qua karakter wel heel leuk en aardig dus was wel jammer.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:17

maar ik snap iets niet helemaal (mijn moeder ook niet en we zijn echt niet de enige geloof ik)

er zijn op bokt en marktplaats en facebook heel veel eigenaren op zoek naar een bijrijdster maar vragen daar geld voor.
kleine bijdrage kan ik nog wel begrijpen maar sommige zitten echt op 70/80/90 en zelfs 100 euro! waar gaat dit geld dan heen? ik neem aam dat je als eigenaar een paard zelf kunt betalen en niet afhankelijk bent van een bijrijder.
lessen moet de bijrijder betalen dat is logisch lijkt mij maar waarom vragen ze een bijdrage? of nog belangrijker waarom zo'n hoge??

(ik heb het niet over topsport- manege paarden)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:20

Ik vraag een bijdrage van 50 euro maar vergleken met het stalgeld is dat niks. Ik kan ze zelf betalen maar mocht ze een blessure oplopen bij de bijrijder, mochten er spullen kapot gaan moet dit wel opgelost worden. En als een bijrijder buiten gaat rijden slijten ijzers ook sneller. Gaat bih mij gewoon voor de paarden erbij niet voor op mijn eigen rekening.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 00:39

lienieminie schreef:
maar ik snap iets niet helemaal (mijn moeder ook niet en we zijn echt niet de enige geloof ik)

er zijn op bokt en marktplaats en facebook heel veel eigenaren op zoek naar een bijrijdster maar vragen daar geld voor.
kleine bijdrage kan ik nog wel begrijpen maar sommige zitten echt op 70/80/90 en zelfs 100 euro! waar gaat dit geld dan heen? ik neem aam dat je als eigenaar een paard zelf kunt betalen en niet afhankelijk bent van een bijrijder.
lessen moet de bijrijder betalen dat is logisch lijkt mij maar waarom vragen ze een bijdrage? of nog belangrijker waarom zo'n hoge??

(ik heb het niet over topsport- manege paarden)

Gaan we t even andersom bekijken:
Waarom zouden wij eigenaren, jouw hobby betalen? Jij wil rijden op een paard. Paard en spullen worden beschikbaar gesteld voor (ook) jouw plezier.
Als jij drie keer per week (zeg maar wat) zou willen rijden op een manege, ik neem nu als voorbeeld manege hier in de buurt waar je mag vrij rijden), betaal je 15,- per keer. Dat is 45,- per week en dus 180,- pet maand. En dan heb je een manegepaard waar je op en af mag stappen, met wen beetje geluk zelf opzadelen, als hij/zij nog niet gelopen heeft/ erna weer moet. En dan heb je toch 9 van de 10 x niet een zelfde soort paard als een privépaard.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 02:20

Marlis schreef:
Ik vraag een bijdrage van 50 euro maar vergleken met het stalgeld is dat niks. Ik kan ze zelf betalen maar mocht ze een blessure oplopen bij de bijrijder, mochten er spullen kapot gaan moet dit wel opgelost worden. En als een bijrijder buiten gaat rijden slijten ijzers ook sneller. Gaat bih mij gewoon voor de paarden erbij niet voor op mijn eigen rekening.

ik snap wat je zegt maar die ijzers slijten omdat jij zelf geen tijd hebt om je paard te rijden. en spullen kunnen net zo goed bij jou kapot gaan als bij de bijrijder maar ik vind dat verantwoording voor de eigenaar. ik heb ook een eigen paard een ruin van 3 waar ik nu rustig mee aan het werk ben op de grond nog. maar als hij straks goed door gereden is zou ik geen eens een bijrijder willen. een hond heeft toch ook geen 2-3 baasjes? persoonlijk vind ik dat je niet voor een paard kan kiezen als je geen tijd hebt. en doe je dat toch en kies je voor een bijrijder is dat je eigen verantwoording. wel snap ik dat je de bijrijder vraagt het zadel en hoofdstel eens in te vetten of de stal/stallen te mesten of helpen met de wei of andere klusjes. maar iemand rijd je paard voor jou omdat jij geen tijd hebt, zorgt zo iemand dat jij toch je paard kan houden en niet weg hoeft te doen ivm tijd gebrek. dus persoonlijk vind ik het ook altijd geldklopperij die mensen die er geld voor vragen. daarbij ligt de andere kant er erg dicht bij. ik rij vanaf men 6e en ben opgegroeid met paarden. ik werkte vanaf men 12e al bij mensen op stal. ik reed hun paarden, mestte de wei uit en de stallen, voerde de paarden en zette ze binnen. ik kreeg altijd gewoon betaald. en eigenlijk als mensen me her en der vragen (doe ik er nog wel eens bij) krijg ik er gewoon betaald voor. ergens mag je denk ik ook blij zijn dat iemand met een bepaalde ervaring je paard zou willen rijden want tenslotte verwachten vele ook nog dat de bijrijder het paard een niveau hoger helpt. sommige eisen zelfs dat er lessen genomen worden en ook nog op eigen kosten plus een bijdrage.. nou sorry maar ik lach er alleen maar heel hard om. en dat is niet omdat ik me te goed voel maar omdat het belachelijk is.

bijvoorbeeld laatst kwam ik een advertentie tegen als volgt:

gevraagd: hulp op stal, graag iemand ouder dan 16 met minimaal 5 jaar rij ervaring en ervaring in de omgang met paarden. wij zijn opzoek naar een jongen/meisje die bij ons op stal wil helpen met klusjes en deels paarden door te rijden. het gaat hier om dingen als wei mesten, stallen mesten, voeren, binnen/buiten zetten, jonge paarden door rijden, eventueel mee gaan naar shows, groomen. iemand met veel ervaring is dan ook vereist want wij hebben geen tijd om alles nog te leren. daar in tegen verwachten wij een vergoeding van 60 p/m en eens een wormkuurtje of onverwachtse tandarts kosten. bent u wat wij zoeken, stuur ons dan een mail naar ............

nou hier zakte serieus men broek vanaf en men handen jeukte om een bericht te doen. denk ook niet dat er iemand is die haar gaat helpen. normaal krijg je betaald voor zulk werk. zulke advertenties zijn meer dan schandalig. er zijn zo veel naïeve meisjes die zo graag met paarden willen werken dat ze dit doen en daar moeten die mensen het gewoon van hebben! nou ik hoop dat niemand er iig in trapt.

mensen gaan tegenwoordig veel te ver en spelen in op het gevoel van mensen die een eigen paard niet kunnen betalen. maar mijn mening hier over is wel duidelijk. dus wees blij met meisjes en jongens die jullie paard bij willen rijden. en natuurlijk gaan die een eigenaar niet betalen..volgens mij helpen ze die mensen met tijd gebrek voor hun eigen paard al genoeg. en daarom zijn er waarschijnlijk zo weinig mensen die een paard bij willen rijden omdat het belachelijk is dat eigenaren er geld voor vragen.

t rare is ... soms rij ik paarden in voor mensen die er moeite mee hebben. die stallen ze dan ook bij ons en gaan bij ons het land op lekker paar maandjes op "vakantie". die mensen betalen mij om hun paard te rijden. ik behaal een niveau met hun paard en hun betalen. jullie willen ook dat er niveau met jullie paard behaald word maar dan moet er betaald worden? vreemd.. het ligt allemaal zo dicht bij elkaar! tis maar net waar mensen zelf de grens trekken of waar je terecht komt.

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 06:13

Wwijk23, ik ben het roerend met je eens. Je helpt elkaar in deze situatie. De eigenaar heeft een paar dagen vrij, de bijrijder doet de verzorging en mag rijden. Als je oppas voor je kind zoekt vraag je toch ook niet opeens geld als de persoon gek op kinderen is?

Maarja, zie maar eens tussen al die andere uit te leggen dat je serieus en betrouwbaar bent. Ik heb ook het idee dat veel geld gevraagd word, gewoon omdat het kan!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 06:24

Gelukkig bepaald iedereen zelf hoe of wat. Iemand die wilt bijrijden krijgt ook een kans zich verder te ontwikkelen en een kleine bijdrage mag daar best bij horen. Willen ze het niet ook prima maar dan gaat mijn zoektocht verder. Als je op hockey ga moet je ook voor je Hobbie betalen.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:08

_BlingBling_ schreef:
Wwijk23, ik ben het roerend met je eens. Je helpt elkaar in deze situatie. De eigenaar heeft een paar dagen vrij, de bijrijder doet de verzorging en mag rijden. Als je oppas voor je kind zoekt vraag je toch ook niet opeens geld als de persoon gek op kinderen is?

Maarja, zie maar eens tussen al die andere uit te leggen dat je serieus en betrouwbaar bent. Ik heb ook het idee dat veel geld gevraagd word, gewoon omdat het kan!

dit ia precies wat ik bedoel je helpt elkaar waarom zou er dan iemand moeten betalen? ik snap 100% dat je moet betalen voor je hobby en daarom heb ik les bij de manege. en daarbij als ik poets, verzorg, stal uitmest, aanveeg etc. mag ik neem ik aan in ruil rijden? zie ik dit nou verkeerd? ervoor betalen hoeft natuurlijk ook weer niet maar dit is toch een win-win situatie voor iedereen?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:00

Wwijk, het is echt een van de meest voorkomende aannames dat de eigenaar van een paard geen tijd heeft en daar een bijrijder voor nodig heeft. Volgens mij is dat echt de grootste onzin..
Ik vind het namelijk ook gewoon leuk om iemand de kans te bieden om op een paard te rijden wat beter en fijner aan de hulpen staat dan de meeste manegepaarden en zich daarmee verder te ontwikkelen.
Geen tijdgebrek dus, en geen 'noodzaak' van een bijrijder. Maar ooit heb ik die kans gekregen en dat gun ik een ander ook.
Mijn ervaring is trouwens dat een bijrijder je geen tijd oplevert, maar juist kost. Zeker in het begin. Je begeleidt ze intensief en blijft steeds in ze investeren door te helpen bij het rijden/longeren. Als ik het zelf zou doen, ging het veel sneller, in 1x volgens 'mijn' manier en het scheelt een berg gedoe als ze eens niet kunnen, het niet oppakken zoals gehoopt etc.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:34

Altijd dat gezeur over een bijdrage. Mijn bijrijders betalen ook allemaal mee. Willen ze dat niet? Prima dan zoek ik iemand anders. De paarden kosten mij meer dan genoeg en ja daar heb ik zelf voor gekozen. Maar ze hebben wel een leuk paard ter beschikking, mogen hun eigen gang gaan op de dagen dat ze er zijn en qua spullen ligt mijn kast vol wat hun ook mogen gebruiken. Vergeet niet dat de stalling niet het enige kost qua geld, denk aan ijzers, wormenspuiten en noem maar op. Ik word echt niet rijk van de bijdrages die mijn bijrijders betalen. Maar het scheelt me net wel dat beetje extra, en in ruil voor een leuk paard vind ik dit meer dan normaal.

Ongeacht waarom iemand wel of geen bijdrage betaald, ik vind niet dat iemand anders daar over kan oordelen. Net als wel of geen tijd..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:35

_BlingBling_ schreef:

Oppassen op kinderen is over het algemeen geen hobby. Er zijn geen "manege's" die geld vragen om op kinderen te passen.... die vergelijking slaat dus op een koe!

Het helpen vind ik nogal overschat, je doet het namelijk niet om te helpen, je wilt graag een paard verzorgen. Je kan ook een eigen paard kopen, maar meestal is dat te duur......
En het gemiddelde rijniveau van bijrijders is imo geen helpen, maar een mogelijkheid voor de bijrijder om beter te leren rijden (vlieguren die zorgen voor ervaring)

een paarden hobby is gewoon duur.

Helpen = dus niet alleen de lusten -
En uitmesten is gewoon wat erbij hoort.
Als ik ga mesten, kost mijn paard gewoon nog hooi, stro en de rest!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:43

Eens met beide bovenstaande posts.
Ergens denk ik ook dat de discussie over het betalen ook te maken heeft met de 'arrogantie' van de bijrijder/verzorger. Weet even niet hoe ik dat beter kan verwoorden, maar ik denk dat veel zichzelf en hun kunnen nogal overschatten. Het moeilijkste manegepaard kunnen rijden, betekent niet dat je een privé paard kunt handelen. Bovendien staan veel paarden in pension, dus hoe groot is de bijdrage in 'hulp' dan?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:01

Die advertentie gaat inderdaad nergens over, ze zoeken een stalhulp die dan ook betalen moet. Maar dat zijn de excessen. En het feit dat jij zo goed rijden kan dat mensen betalen om hun paard bij je in training te zetten is super natuurlijk, maar de meeste bijrijders rijden gewoon echt niet zo spectaculair. En dat is niet erg, zolang ze bereid zijn om te investeren in zichzelf.
De meeste paarden staan tegenwoordig vaak op vol pension, dus zoveel extra klusjes zijn er niet. De stal waar ik eerder stond waren de enige "klusjes" hooi in een net doen en bakjes met voer vullen. Niet echt klussen die ik niet ook even aan een stalgenoot zou kunnen vragen.
Ik heb een bijrijder niet voor de klussen en ook niet vanwege tijdgebrek, maar voor de gezelligheid. Ik heb 2 paarden en het is veel gezelliger om samen met een leuk iemand te rijden dan alleen 2 paarden na elkaar te rijden. Enige wat ik van de bijrijder verwacht is dat ze in zichzelf investeerd dmv les. Tegenwoordig heb ik de paarden aan huis, er is nu dus wel meer werk waardoor ik ook geen bijdrage vraag. Hoewel het eigenlijk blijft bij even samen de wei uit mesten, hooguit 20 minuten werk samen, dus valt ook best mee.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:07

lienieminie schreef:
_BlingBling_ schreef:

dit ia precies wat ik bedoel je helpt elkaar waarom zou er dan iemand moeten betalen? ik snap 100% dat je moet betalen voor je hobby en daarom heb ik les bij de manege. en daarbij als ik poets, verzorg, stal uitmest, aanveeg etc. mag ik neem ik aan in ruil rijden? zie ik dit nou verkeerd? ervoor betalen hoeft natuurlijk ook weer niet maar dit is toch een win-win situatie voor iedereen?

Vind er nogal een verschil inzitten. Als je de ervaring van Wwijk23 hebt, dan kan ik me goed voorstellen dat je die niet laat betalen. Die helpt jouw paard verder. Heb je een betalende bijrijder nodig, dan zal je niet iemand als Wwijk vinden, maar ws iemand die van een manege komt, of een paar verzorg of zelfs bijrijdpaarden heeft gehad. Maar sorry Lieniemienie, jou zou ik dus niet op mijn paard laten, omdat je alle ervaring mist. En als dit nog het enige was, dan was dit niet zo'n probleem, had je er best bij willen helpen (Heb ik ook gedaan bij een andere meid, en die gaat nu een ander paardje wat meer haar maat is verzorgen) Maar met deze instelling? Dan zou ik er al niet aan beginnen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:18

Wel of geen bijdrage is iedereen z'n eigen keuze, en word af en toe wel eens moe van het gezeur er iedere keer weer over.

Kijk als je als stalhulp moet betalen, ben ik er mee eens dat dit van de zotte is.
Maar voor alle andere, laat het ze lekker zelf weten. Staat het je niet aan dat er een bijdrage word gevaagd, skip dan verder naar de volgende advertentie.

En nee ik vraag zelf geen bijdrage, maar wilt wel dat er les genomen word. Ja die koste zijn wel voor hun zelf, zoals Amable al zegt "dat is een investering in hun zelf". Maar goed ook voor vele al belachelijk en wilt dat dit door de eigenaar betaald word.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:29

Dat ben ik wel met je eens Kiki. Zelf heb ik geen bijrijder nodig, en laat er zeker niet voor betalen. Maar ik begrijp heel goed dat er (veel) mensen zijn die dit dus wel doen. Vind het ook best logisch, want het is een kostbaar bezit, die natuurlijk ook anders is dan wanneer je er zelf alleen op rijdt. Je hebt vaak juist meer werk aan je paard weer naar je eigen hand zetten dan dat je er profijt van hebt.

Maar ik gun een ander ook zijn plezier met een paard, en zelf vond ik het ook wel gezellig. Dus als ik een geschikt persoon tegen kom, is die welkom mijn pony te verzorgen en bij te rijden. Ik wil diegene ook op weg helpen (niet met echte lessen, daar ben ik niet voor gediplomeerd) en op eigen kosten laten lessen. En word ik juist geholpen omdat ik iemand vraag mijn pony eens te rijden, dat betaal ik die les ook voor diegene.

Straks ga ik ergens staan waar ik zelf veel meer geld kwijt ben aan de stalling, maar waar ik wel veel meer luxe heb: pony komt elke dag buiten, binnenbak,buitenbakken. paddock, longeerbak en het mooiste: bos! Huur jij ergens een paard dan betaal je ook 40 euro om 2 uurtjes het bos in te mogen.. Maar dit is normaal want dit is een bedrijf..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:04

Zucht, niet weer die discussie wel of niet betalen! ga die lekker in het daarvoor bedoelde topic houden ipv het topic vervuilen waarin een bijrijder wordt gezocht. Nee, ik heb geen eigen paard, ik ben ook bijrijder en ik vind het niet meer dan normaal dat ik betaal, ookal moet ik ook nog uitmesten. Ook dat vind ik niet meer dan normaal.

En over het niveau van bijrijders is ook al vaak genoeg gesproken:Er zijn er maar heel, heel weinig die je paard vooruit helpen, de meeste overschatten zichzelf idd. Ik heb "vroeger" op de manege ook oefeningen gehad die je in de M krijgt, ben ik daardoor een M ruiter? Joh, ik kan nog geen simpel B proefje rijden, dus die oefeningen zeggen MI zeer weinig...

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:22

Jibbel schreef:
Wwijk, het is echt een van de meest voorkomende aannames dat de eigenaar van een paard geen tijd heeft en daar een bijrijder voor nodig heeft. Volgens mij is dat echt de grootste onzin..
Ik vind het namelijk ook gewoon leuk om iemand de kans te bieden om op een paard te rijden wat beter en fijner aan de hulpen staat dan de meeste manegepaarden en zich daarmee verder te ontwikkelen.
Geen tijdgebrek dus, en geen 'noodzaak' van een bijrijder. Maar ooit heb ik die kans gekregen en dat gun ik een ander ook.
Mijn ervaring is trouwens dat een bijrijder je geen tijd oplevert, maar juist kost. Zeker in het begin. Je begeleidt ze intensief en blijft steeds in ze investeren door te helpen bij het rijden/longeren. Als ik het zelf zou doen, ging het veel sneller, in 1x volgens 'mijn' manier en het scheelt een berg gedoe als ze eens niet kunnen, het niet oppakken zoals gehoopt etc.

misschien voor jou niet maar over het algemeen wel. de meeste advertenties beginnen zo, Gezocht: wegens tijd gebrek zijn wij opzoek naar een bijrijder voor onze pony. maar bij jou is dat dan niet zo en ik snap dat als je er 2 hebt het gezelliger is en sterker nog in jou geval wil ik mijn mening ook nog wel bijstellen. want jij lijd ze dus op van grondwerk tot rijden en doet van alles met je bijrijder. dan snap ik dat je een kleine bijdrage zou vragen want lessen kost immers ook geld. en door vanaf de grond te beginnen leer je ze ontzettend veel ook wat de omgang met de paarden betreft en het kijken naar de manier waarop. dus oke ik zal men mening hier in toch wat bij stellen.

echter blijf ik van mening (nu niet allemaal aangevallen voelen) dat dit wel te weinig gebeurd. ik ken er genoeg (ook hier in de omgeving) die een bijrijder "mooi makkelijk" vinden. er word op weg gehobbeld en ze zoeken het maar uit verder. sterker nog hier zijn de eigenaren 9 van de 10 keer niet aanwezig. ken genoeg mensen waar dat zo gaat. en door onbegeleid paard te rijden met weinig ervaring kom je dus geen niveau hoger, het paard krijgt alleen zen beweging en dat is het. en dan vind ik het moeilijke gevallen persoonlijk kan je zon bijrijder geen geld vragen maar goed dat is mijn mening.

wel vind ik idd dat je mensen mag verplichten om lessen te nemen. en dit betalen ze dan uiteraard zelf. als ik bijrijder was zou ik dit juist leuk vinden dat zou meer mijn doel zijn om iets te bereiken met het paard dat je bij rijd. en tegelijk bouw je dan ook iets op met het paard. dus zo belachelijk is dat niet;)

onder het mom van hier boven die wormenpasta en de hoefsmid die kosten heb je anders ook. ik vind niet dat je niet afhankelijk moet zijn van een bijrijder wat die kosten betreft.

en als zoals hier boven vermeld de discussie "weer" word geopend.. dan spijt me dat maar ik geef nou eenmaal graag men mening al hebben meerdere voor mij deze al gegeven ik val net in dit topic en heb wat pagina's door gelezen dus vandaar. het is niet mijn bedoeling een topic te vergallen maar ik denk ook dat die termen wellicht wat overdreven zijn want ik hoeverre vergal je socialmedia.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:35

ik meld me ook weer!
ben helaas weer op zoek :(
dacht een tijdje geleden een goede te gevonden te hebben maar dat viel tegen.
Ik krijg verdomd weinig reacties, gek genoeg. Vraag geen bijdrage oid, dus snap het niet echt. Misschien het aantal keer? 3x per week? nou ja, hoop gauw weer wat aanmeldingen te krijgen ;)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:00

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:05

Ik denk inderdaad dat er in die regio weinig mensen zoeken..
geen idee.
Kreeg via marktplaats een leuke reactie maar toen las ze dat mijn paard toch wle bijna 25 minuten bij leeuwarden vandaan staat en dan was het te ver.
Balen dus.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:09

Ik vind alleen zo jammer dat sommige bijrijders niet eens de verplichting lessen nemen willen accepteren, vaak omdat ze de kosten niet willen betalen.

Dit komt ook doordat ze ook al op een manege rijden, maar ja dan heb ik zelf zoiets van dan ga je daar minder rijden.

Tegenwoordig kun je bij de meeste manege's om de week rijden.
Maar dat willen ze blijkbaar niet, erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:00

myk_en_shant schreef:
Ik vind alleen zo jammer dat sommige bijrijders niet eens de verplichting lessen nemen willen accepteren, vaak omdat ze de kosten niet willen betalen.

Dit komt ook doordat ze ook al op een manege rijden, maar ja dan heb ik zelf zoiets van dan ga je daar minder rijden.

Tegenwoordig kun je bij de meeste manege's om de week rijden.
Maar dat willen ze blijkbaar niet, erg jammer.

Bedenk alleen wel dat veel jonge bijrijdsters dat ook niet allemaal op eigen houtje mogen bepalen ;) En daar komt dan ook nog bij dat ik ook niet a la minute zou stoppen bij de manege als je eerst maar moet afwachten of het wel klikt (met zowel paard, eigenaresse als instructrice!) en of je niet als bijrijder er net zo goed binnen 2 maanden weer uitgemikt wordt 'want ik vind je toch niet goed genoeg'. ;)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:27

Dat is waar, maar zeg dan dat eerlijk en niet zodra je al een afspraak maakt voor kennismaking.
Vraag nu eigenlijks bijna standaard na bij iedereen of ze hiermee akkoord gaan.