Mocht ik iemand weten in die richting, laat ik t weten!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Celiien schreef:dat is wel heel erg inderdaad. Jammer!
Mocht ik iemand weten in die richting, laat ik t weten!
lienieminie schreef:maar ik snap iets niet helemaal (mijn moeder ook niet en we zijn echt niet de enige geloof ik)
er zijn op bokt en marktplaats en facebook heel veel eigenaren op zoek naar een bijrijdster maar vragen daar geld voor.
kleine bijdrage kan ik nog wel begrijpen maar sommige zitten echt op 70/80/90 en zelfs 100 euro! waar gaat dit geld dan heen? ik neem aam dat je als eigenaar een paard zelf kunt betalen en niet afhankelijk bent van een bijrijder.
lessen moet de bijrijder betalen dat is logisch lijkt mij maar waarom vragen ze een bijdrage? of nog belangrijker waarom zo'n hoge??
(ik heb het niet over topsport- manege paarden)
Marlis schreef:Ik vraag een bijdrage van 50 euro maar vergleken met het stalgeld is dat niks. Ik kan ze zelf betalen maar mocht ze een blessure oplopen bij de bijrijder, mochten er spullen kapot gaan moet dit wel opgelost worden. En als een bijrijder buiten gaat rijden slijten ijzers ook sneller. Gaat bih mij gewoon voor de paarden erbij niet voor op mijn eigen rekening.
_BlingBling_ schreef:Wwijk23, ik ben het roerend met je eens. Je helpt elkaar in deze situatie. De eigenaar heeft een paar dagen vrij, de bijrijder doet de verzorging en mag rijden. Als je oppas voor je kind zoekt vraag je toch ook niet opeens geld als de persoon gek op kinderen is?
Maarja, zie maar eens tussen al die andere uit te leggen dat je serieus en betrouwbaar bent. Ik heb ook het idee dat veel geld gevraagd word, gewoon omdat het kan!
_BlingBling_ schreef:Wwijk23, ik ben het roerend met je eens. Je helpt elkaar in deze situatie. De eigenaar heeft een paar dagen vrij, de bijrijder doet de verzorging en mag rijden. Als je oppas voor je kind zoekt vraag je toch ook niet opeens geld als de persoon gek op kinderen is?
Maarja, zie maar eens tussen al die andere uit te leggen dat je serieus en betrouwbaar bent. Ik heb ook het idee dat veel geld gevraagd word, gewoon omdat het kan!
lienieminie schreef:_BlingBling_ schreef:Wwijk23, ik ben het roerend met je eens. Je helpt elkaar in deze situatie. De eigenaar heeft een paar dagen vrij, de bijrijder doet de verzorging en mag rijden. Als je oppas voor je kind zoekt vraag je toch ook niet opeens geld als de persoon gek op kinderen is?
dit ia precies wat ik bedoel je helpt elkaar waarom zou er dan iemand moeten betalen? ik snap 100% dat je moet betalen voor je hobby en daarom heb ik les bij de manege. en daarbij als ik poets, verzorg, stal uitmest, aanveeg etc. mag ik neem ik aan in ruil rijden? zie ik dit nou verkeerd? ervoor betalen hoeft natuurlijk ook weer niet maar dit is toch een win-win situatie voor iedereen?
Jibbel schreef:Wwijk, het is echt een van de meest voorkomende aannames dat de eigenaar van een paard geen tijd heeft en daar een bijrijder voor nodig heeft. Volgens mij is dat echt de grootste onzin..
Ik vind het namelijk ook gewoon leuk om iemand de kans te bieden om op een paard te rijden wat beter en fijner aan de hulpen staat dan de meeste manegepaarden en zich daarmee verder te ontwikkelen.
Geen tijdgebrek dus, en geen 'noodzaak' van een bijrijder. Maar ooit heb ik die kans gekregen en dat gun ik een ander ook.
Mijn ervaring is trouwens dat een bijrijder je geen tijd oplevert, maar juist kost. Zeker in het begin. Je begeleidt ze intensief en blijft steeds in ze investeren door te helpen bij het rijden/longeren. Als ik het zelf zou doen, ging het veel sneller, in 1x volgens 'mijn' manier en het scheelt een berg gedoe als ze eens niet kunnen, het niet oppakken zoals gehoopt etc.
myk_en_shant schreef:Ik vind alleen zo jammer dat sommige bijrijders niet eens de verplichting lessen nemen willen accepteren, vaak omdat ze de kosten niet willen betalen.
Dit komt ook doordat ze ook al op een manege rijden, maar ja dan heb ik zelf zoiets van dan ga je daar minder rijden.
Tegenwoordig kun je bij de meeste manege's om de week rijden.
Maar dat willen ze blijkbaar niet, erg jammer.