Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:44

kiki1976 schreef:
Hehe ik heb een bijrijder voor Bo *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
De dame die Bo heeft gereden tijdens mij vakantie gaat haar bijrijden.
Tijdens een gezellig gesprek op stal hadden we het erover dat het lastig is een bijrijder te vinden. Zij was dus verbaast dat ik een bijrijder zocht, waarop ze gelijk zei "dan ga ik haar toch bijrijden".
Nu kan ze goed overweg met Bo, dus dat scheelt heel veel.

Nu alleen wel even afwachten want grote kans dat Bo dus drachtig is. Voor haar geen enkel probleem.

Ik dacht ff :o? Hoezo een bijrijder voor mij. Toen had ik door dat jr paard zo heet _O-

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:51

Helaas ben ik ook weer een zoektocht begonnen, om een geschikte bijrijder te vinden.

Ik dacht dat ik iemand gevonden had, echter was deze te onzeker en durfde niet eens erop te gaan, terwijl hij voor een vierjarige erg braaf is.

Dit is m'n advertentie, wat vinden jullie ervan en wat moet ik veranderen.

http://www.bokt.nl/markt/ad/282534/gezo ... ge-ruintje

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:12

Het begin is storend...klinkt wanhopig.
Zou het positief houden.

Stukje over les, waarom moet dit bij jou?
Kan het niet jouw lesgeefster zijn of zelfs een eigen keuze?
Of een bijdrage van 50,-/maand vragen incl twee lessen van jou.
Ik vind het dubbel, je helpt normaal toch altijd een bijrijder op weg.
Dat is in jouw eigen voordeel.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:39

Als je het zo leest is het ook wanhopig, maaaaar dat wordt je ook vanzelf in het zoeken naar een goede.

Wat betreft les, ik ben zzp'er paardrij-instructrice, dusss het is m'n beroep
En daarbij ik ken mijn paardebeesten het beste en weet waar ik naar toe wil werken.

De manier zoals jij het beschrijft, zo had ik het eerst in de advertentie gezet, toen kreeg ik allemaal commentaar erover, want men wil geen bijdrage leveren.
Ze willen lekker gratis rijden en het liefst nog gratis les erbij krijgen.
Maar voor niets gaat de zon op en daarbij de andere bijrijders moeten ook voor hun lessen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:53

Ik vind je advertentie juist erg goed! Daar zou ik zo op reageren (ik ben de andere kant ;) ) Vind hem niet wanhopig, maar erg duidelijk. Het is fijn om toch een beetje te weten waarom iemand een bijrijdster/verzorgster zoekt. Daarnaast is het fijn om te lessen bij de eigenaar, daar kan je dan namelijk altijd nog dingen mee bespreken.

Zelf spreek ik ook redelijk vaak af met de eigenaresse om samen dingen te doen bij de pony's, en dat is ook erg goed om elkaar te leren kennen en te zien hoe het samen gaat. Ook voor jou als eigenaar fijn. De manier waarop jij om een bijdrage vraagt zou mij eerder aantrekken dan pakweg €50,- of zo. :P

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:39

myk_en_shant Ik zou alleen de eerste zin in hoofdletters weg halen verder vind ik hem netjes en duidelijk.
Kan me ook goed voorstellen dat je liever zelf les geeft en zeker als je er je diploma's voor heb.
Hier ben ik nog steeds op zoek naar iemand die goed les geeft en dan niet zo vreselijk dressuurmatig, maar meer op de nh manier maar dan ook weer niet met een balletje in je buik oid en dan ook nog eens iemand die een beetje te betalen is de laatste die ik benaderd had die koste € 40,- per uur en dan kwam er nog € 7,50 reiskosten bij, ik heb hier een meisje van 15 rijden ik kan me goed voorstellen dat dat toch echt te gek is vind ik nl zelf ook.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:26

billy3105 schreef:
kiki1976 schreef:
Hehe ik heb een bijrijder voor Bo *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
De dame die Bo heeft gereden tijdens mij vakantie gaat haar bijrijden.
Tijdens een gezellig gesprek op stal hadden we het erover dat het lastig is een bijrijder te vinden. Zij was dus verbaast dat ik een bijrijder zocht, waarop ze gelijk zei "dan ga ik haar toch bijrijden".
Nu kan ze goed overweg met Bo, dus dat scheelt heel veel.

Nu alleen wel even afwachten want grote kans dat Bo dus drachtig is. Voor haar geen enkel probleem.

Ik dacht ff :o? Hoezo een bijrijder voor mij. Toen had ik door dat jr paard zo heet _O-

Hahahha snap de verwarring.

Maar Bo is vandaag drachtig gescant *\o/*

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:41

Gefeliciteerd Kiki! Dat wordt beschuit met muisjes volgend jaar :-)

Ook ik ben al een poosje op zoek naar een passende bijrijdster. Het blijkt nogal een lastige kwestie zo langzamerhand. Er zijn er ondertussen al een paar geweest, maar jammer genoeg blijkt dat "hun kunnen" toch wat minder te zijn dan in de eerste instantie voorgespiegeld wordt, of men komt gewoon niet opdagen en laat niks meer horen. Herkenbaar denk?

Ben ook wel benieuwd hoe anderen mijn advertentie lezen trouwens, http://www.bokt.nl/markt/ad/274341/ik-b ... ijdster-18

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:52

Duidelijke advertentie Icrack! Als ik op zoek was en in de buurt woonde, had mijn hart zeker een sprongetje gemaakt omdat dit me echt heel leuk zou lijken!

Alleen zou ik 1 zin wel veranderen: " Lessen zijn mogelijk al zijn deze onkosten wel voor jou eigen rekening." Ik zie lessen niet als onkosten, maar ze kosten natuurlijk wel geld. Ik vermoed dat je nl hetzelfde bedoelt, maar nu kan het overkomen alsof les iets is wat je niet echt nodig hebt, maar als je het wil moet je het zelf betalen... Ik vermoed juist dat je graag zou zien dat iemand les neemt, toch? Ookal kan diegene aardig rijden en leuk met je pony omgaan, les vind ik op alle niveau's heel waardevol. Natuurlijk hangt het er dan wel vanaf hoe je les krijgt, van wie..

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:59

Daar heb je ook gelijk in Maroc :-) Al weet ik ook dat een goede en fanatieke ruiter zelf graag les neemt om die reden, namelijk de wil om te leren.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:52

Hier nog steeds veel getwijfel :)

Niemand kan vaak genoeg... Want bij minder dan 4x per week, kan ik beter mijn huidige verzorgster houden.... (Alhoewel ze weer een ander paard gaat bijrijden misschien....) Dat is het probleem ook, ik heb echt een goed iemand en wil haar het liefst vaker..

We zijn nu gewoon even "intern" op stal aan het kijken. Gewoon omdat ik dan die mensen ken en gewoon eigenlijk helemaal geen zin meer heb in al het gezeik. Mensen die 2 maanden actief doen en dan weer bedanken omdat ze wat anders hebben, toch geen zin meer of wat dan ook... (Sommige hadden echt wel geldige redenen) maar het is zo krom... Ze kunnen gratis een eigen pony hebben, met alle spullen erbij.... Ok het is geen 100% sportpony, maar hij kan leuk lopen, tikkeltje heel erg verwend... Momenteel heeft ie vooral 4-6 jarige fans :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:10

4x in de week is wel veel... Je zult dat meisjes tot een jaar of 12 hebben, tot ze naar de middelbare gaan, dan heb je een stuk minder vrije tijd, en dan kom je bij misschien parttime werkende mensen die de tijd hebben, lastig :(.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:25

Heb m'n advertentie aangepast. Hopelijk komt er nu reacties erop.
Bedankt voor de tips.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:20

EskeGirl schreef:
4x in de week is wel veel... Je zult dat meisjes tot een jaar of 12 hebben, tot ze naar de middelbare gaan, dan heb je een stuk minder vrije tijd, en dan kom je bij misschien parttime werkende mensen die de tijd hebben, lastig :(.

Ik had toen ik op school zat en fulltime studeerde en parttime werkte gewoon eigenlijk nog vrij veel tijd :p Maar dat ging altijd heel makkelijk... en nu ook nog.. maar het rijden boeit me niet... En hij moet bezig blijven. Dat is een beetje het probleem...

En tis veel, maar ik deed het zelf ook altijd, want ik vond het geweldig met mijn eigen verzorgpaard... Heerlijk werkwillig paard waarmee ik kon lezen en schrijven... Fietste elke keer wel een half uur 's avonds, meteen na schooltijd er naar toe of naar het werk... Ideaal... Maar nu is het zo dat ik een pony heb die liever lui is en mijn motivatie is gewoon weg om echt te gaan rijden.. Dus mjah... Moet iets dan :p

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:41

Hopelijk vind je iemand, er is vast wel ergens iemand die een pony zoekt bij jou in de buurt, die precies jouw zoekt :D

Succes voor alle eigenaars met zoeken! Ik heb (als het goed is) een adresje gevonden :).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:42

Ja, we zitten nu onderling even te kijken hoe we het op stal kunnen oplossen... Mensen die tijdelijk zonder paard zitten en dan de mijne gaan rijden, maar dat zijn tijdelijke oplossingen... Aan de andere kant, als we zo elkaar kunnen helpen...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:48

Ik vind het wel grappig te lezen dat de meesten die hier opzoek zijn naar een bijrijder er bijvoorbaat vanuit gaan dat ze zelf beter rijden dan de bijrijder die ze zoeken?!

Iemand er ooit over nagedacht dat er ook bijrijders kunnen zijn die meer ervaring of talent hebben en waar je als eigenaar nog iets van zou kunnen leren?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:06

Paddenpad helaas ben ik dit soort bijrijders nog niet tegengekomen.
Bij de meesten moest er nog veel bijgeschaafd en omgeschoold worden.
Van de ruk, pluk en zaag methode naar zacht in de hand en met een stille hand en met benen en zit rijden.

Dus als je de betere ruiters even wil doorsturen, ben ik je erg dankbaar.
Zou mij namelijk heeeeeeeel veeeeeeel tijd schelen.

Icrack duidelijk advertentie, zou ook idd het woordje onkosten veranderen naar kosten, klinkt namelijk positiever.
En lessen is een investering in jezelf, dus waarom moet een ander ervoor betalen.

Lianne86 uit ervaring weet ik dat het onderling oplossen een goedwerkende maaaaar helaas een tijdelijke oplossing is.
Zo lossen wij namelijk ook op dit moment het gemis van een bijrijder voor Valentino op.
Maar merk nu wel duidelijk dat de vakantie afgelopen is en iedereen weer minder tijd heeft. Dus hij staat op dit moment weer meer stil.
Ben ondertussen nu wel weer actief aan het zoeken.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:07

De gedachte dat ik beter zou rijden dan mijn bijrijder heb ik persoonlijk nooit in mijn hoofd gehaald...op een paar na dan :D
Vergeet niet Paddenpad, dat de eigenaar zijn/haar eigen paard het beste kent...dat vergeten sommige bijrijders dan weer ;-)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:10

Dat heeft nooit bij mijn teksten gestaan.... Dus ik ga me niet aangesproken voelen...

Wel zeg ik er even bij: veel goede ruiters zijn al bezet ;) Dus de reacties die je krijgt, zijn vaak van mensen met minder ervaring.

Nu rijdt er op mijn paardje iemand die meer ervaring heeft, ideaal... Maar voor mij niet per se nodig...

@myk, ik zit dus ook nog rond te kijken, maar voor nu is het goed.. Bij ons op stal is het zo dat iemand haar paard laat doorrijden en graag zelf verder wil rijden/leren... dus in dat opzicht... qua tijd komt het goed, maar helaas wel tijdelijk... (En als ze het lang genoeg volhoudt, komt der kindje onder het zadel uit :') probleem opgelost ;) (nee gewoon rustig verder aan het kijken, maar elkaar zo vooruit kunnen helpen is wel fijn, vertrouwder iig dan weer een vreemd iemand en maar afwachten...)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:12

@myk... hoe bedoel je? "Lessen is een investering in jezelf, dus waarom moet een ander ervoor betalen".

Ik prakkiseer er niet over om de lessen van mijn bijrijdster te betalen. Dat is de investering voor hun zelf. Ik stel alles gratis beschikbaar, ze hoeven niks te doen qua mesten oid.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:23

Ik lees sinds een paar dagen mee en kijk altijd bij iedereen in dit topic waar ze wonen en of ik in aanmerking kom als bijrijder/verzorgster. Maar toch even voor het geval ik iemand die in mijn omgeving een bijrijder zoekt (midden-friesland) heb gemist; in mijn onderschrift staat mijn advertentie.
Voor de rest die niet in mijn omgeving woont; succes met zoeken :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:07

Hoi
ik help mijn zusje nu met zoeken en we hebben nu een whats appje gestuurd en de eigenaresse is wel online geweest maar heeft niet gereageerd
Zal ik nog een appje sturen of is dat te snel (gistermiddag contact op genomen) hoe zouden jullie daar als eigenaren op reageren? Wat zouden jullie als eigenaren nu verwachten?

door mijn lange zoektocht weet ik hoe graag ze het wilt dus ik help haar daarmee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:12

Je ouders laten bellen. Er vanuitgaande dat je zusje een aantal jaar jonger is dan jou, zou ik not amused zijn als een 10/12jarige en 15 jarige dat zo aan zouden pakken en zo een whatsappje zouden sturen en dat na 1 dag al zo in de gaten houden. Maar wat ik al zei; waar zijn je ouders in dit verhaal?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:22

lienieminie schreef:
Hoi
ik help mijn zusje nu met zoeken en we hebben nu een whats appje gestuurd en de eigenaresse is wel online geweest maar heeft niet gereageerd
Zal ik nog een appje sturen of is dat te snel (gistermiddag contact op genomen) hoe zouden jullie daar als eigenaren op reageren? Wat zouden jullie als eigenaren nu verwachten?

door mijn lange zoektocht weet ik hoe graag ze het wilt dus ik help haar daarmee

Gewoon even afwachten. Misschien moet de eigenaresse even nadenken over wat ze jullie terug zal sturen. Ze kan ook verhinderd zijn geweest om direct te reageren. Ik weet niet hoe jullie communicatie verder is verlopen, maar wacht rustig even af. :)