Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:48

Oud eigenaren kunnen natuurlijk ook gewoon zijn opgehouden omdat ze hun paard hebben moeten verkopen.
Zo ben ik er dus wel een paar tegen gekomen maar die zijn dan weer geen match met ons paard omdat ze graag dressuur willen rijden en daar wordt mijn paard niet echt vrolijk van.

Ons paard staat dus nu te koop maar ik heb nog wel een advertentie staan voor een leaser.
Ik zoek echt een leaser omdat ik het zelf allemaal niet meer kan betalen, maar ik heb en wil wel tijd investeren in een leaser.
Een leaser hoeft van mij dus ook niet uit te mesten of andere klusjes te doen als alleen tijd door brengen met mijn paard.

Maar op de een of andere manier durven mensen het niet aan als ik uitleg dat je hem moet benaderen met geduld en hem niet onder druk kan zetten omdat je dan een middel vinger krijgt :') .
Tis een paard met een sterk karakter die je beter op een zachte manier aanmoedigt en motiveert :o .
En anders zijn ze niet bereid om een bijdrage te betalen want het is geen paard waar je meteen mee kan rijden.
Dat kom ik ook wel tegen, dat meteen willen rijden nog voordat ze het paard goed kennen.

Dott

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:39

oh, laat ik wel meteen zeggen dat ik manege ruiters niet afkeur hoor!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:00

Geloof me... het zegt niet altijd iets... Ik had een meisje dat in Deurne op school zat en alles.... Heb hem nog nooit zo slecht zien lopen :') En dan "Ja, jij bent een recreatieruiter, je snapt dat niet." *zaagzaagzaag* in combi met niet voorwaarts en super scheef lopend... Meteen erop zitten en voordat ie los is al gaan zagen.... En ik snap het dan niet... Exit :')

Hier nog steeds wat getwijfel...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:26

Joolien schreef:
Dat is een beetje een dooddoener in mijn geval, ik wil niet zeggen dat een manege te min is, maar laat ik zeggen dat ik tot voor kort nog betaald werd om andermans paarden te rijden :+

Maar als je dan zelf les geeft en betaald werd om andermans paarden te rijden dan snap ik het niet helemaal, want ik neem aan dat als je echt goed ben dat ze in de rij staan voor je.

Wbt een manege ruiter, je kan het wel goed zien en merken maar als ze er echt voor open staan om te leren waarom niet zou ik zeggen we hebben allemaal ergens moeten beginnen.

Als er hier iemand komt om te verzorgen/bijrijden dan wil ik ze er ook vaak gelijk op hebben even zien wat ze kunnen en hoe ze reageren.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:20

Ik denk dat het ook verschilt of en hoeveel keuze je hebt. Tot nu heb ik altijd behoorlijk wat reacties gehad als ik een advertentie plaats (laatste keer bijna 20) dan doe ik een eerste selectie via mail en laat die mensen proefrijden. In die fase valt iemand met enkel manege ervaring dus inderdaad al af. Tuurlijk moet iedereen ergens beginnen, maar niet op mijn paarden. En gelukkig zijn er ook heel veel eigenaren die daar anders in staan :)

Mijn huidige bijrijdster had via mail al een streepje voor, o.a. doordat ze mij vroeg wat voor karakter mijn paarden hadden en hoe ze waren. Dat stukje interesse, die wedervraag maakte dat ik meteen een goed en serieus gevoel had bij haar. Het maakt duidelijk dat ze zelf ook op zoek is naar een goede match :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:50

Ik sta wel in de rij voor Joolien eigenlijk.. :o Met lessen ben ik ook al tevreden *D . Alleen de afstand werkt niet mee helaas.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:03

volgens mij is het voor mij zo goed als voorbij bij de stal waar ik ruim een jaar twee verschrikkelijk geweldige paarden heb verzorgt en gereden.
Ik regelde alles op stal, eigenaren konden op vakantie, hadden er echt geen enkel omkijken naar.
Regelde afspraken met hoefsmid(uiteraard altijd in overleg) haalde dingen op bij de dierenarts, mestte, klusjes, zorgde voor goede spullen, trainen, voeren, dekens, alles. werkelijk geen omkijken naar want er was geen tijd vanuit hen.
Helaas is er sinds vorige week zaterdag ineens iets aan de hand waardoor ik eruit gewerkt wordt.
en ik weet niet wat.
Ik heb het gevoel dat ze niet eerlijk zijn tegen mij wat de werkelijke reden is dat ik weg moet.
Nu worden smoezen verzonnen dat het voer te duur is, dat ik niet teveel mest uit de stallen mag halen omdat hij het niet kwijt kan(de paarden gaan echt niet minder poepen?)
dat de hond gestraft moet worden om een onmenselijk manier(Waar ik fysiek en mentaal echt werkelijk niet toe in staat ben, dat heb ik duidelijk kenbaar gemaakt.. maar toch is dit een eis en een voorwaarde om te mogen blijven), de paarden mogen niet meer naar buiten, moeten 24/7 op stal.
Van volledige vrijheid en 100% tevredenheid vanuit de eigenaren ging ik in 5 dagen tijd naar het voeren op zijn manier(dit wilde hij voortaan zelf doen, de balle verstand van paarden, maar toch), mesten op zijn manier, paarden mochten niet meer naar buiten, hond moest gestraft worden op een onmenselijk manier, het was mijn schuld dat de paarden schuren in stal (zomereczeem).

Juist door dit soort dingen krijg ik echt de drang om gewoon niemand meer te helpen met zijn/haar paard terwijl ik heel veel te bieden heb en ook heel veel liefde te delen heb met paarden. Gewoon puur omdat iemand dan mijn hart kan breken door me weg te sturen bij mijn liefde/passie.

Het is toch verschrikkelijk dat je van geen vuiltje aan de lucht, in 5 dagen tijd, naar 'je doet alles verkeerd, maar ik leg niet uit waarom' kan gaan en zo je grote liefde je wordt ontnomen.

er moet bijna wel iets diepgaanders aan de gang zijn, en ik heb wel een idee maar het blijft gissen. \

echt, voor alle eigenaren: als je ooit je verzorger of bijrijder om wat voor reden dan ook weg wilt hebben van stal, wees alsjeblieft tactisch en eerlijk.
Smoezen en onzin maakt n mens zo verdrietig en roept zoveel vraagtekens op.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:12

Wat naar RM. Dat is idd iets wat ik altijd vraag: wees eerlijk. Ik kan niet ruiken of er iets aan de hand is, ik mis bepaalde signalen. Maar vertel het me als iets niet goed is of anders moet. Of wanneer je er om welke reden dan, de 'samenwerking' wil stopzetten.

Veel sterkte, ik hoop echt dat je snel duidelijkheid krijgt, dit is zo slopend...

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:27

@roycemack: dat er iets aan de hand is, lijkt me duidelijk.. Is er niet met ze over te praten? Zou iig zeggen dat je dit gedrag miet melden bij de dierenbescherming als het zo doorgaat, want dit klinkt echt als mishandeling/verwaarlozing!

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:39

Carmenxoxo schreef:
Zo jaloers, woonden jullie maar bij mij in de buurt. Hier is bijna niks te vinden. Of ze vragen er een bijdrage voor, en een bepaald niveau kwa rijden. Ik ben pas 13 en ben heel lang hierdoor kan ik bijna niet meer op pony's op haflingers en fjorden na. Ik heb nog geen wedstrijden gereden en ben niet bereid een bijdrage te leveren door geldomstandgheden thuis. Dus het is hier in Arnhem echt heel moeilijk om iets te vinden.
Ik ben wel bereid om wedstrijden te rijden, af en toe een lesje te nemen met het paard, spullen te kopen voor het paard. Ook vind ik het leuk om alleen te kijken, waarom reageerd een paard zo op dat? En ik hou van afwisseling, gewoon een beetje recreatief rijden. Ik sta er voor open nieuwe dingen te leren. Ook wil ik echt een band opbouwen met het paard, samen een team worden.
Maar mensen vinden mij vaak nog te jong of ze vragen er een bijdrage voor. En hier in Arnhem is bijna niks.

hee Carmen, ik woon ook in Arnhem/Elst/Driel (eingelijk in elden :') ) en ik kan inderdaad ook niks vinden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:42

Is dit niet het verkeerde topic voor jullie? :+ Ook voor mij hoor, daar niet van haha
Maarree Carmen, jij hebt Neeltje toch al?

Iris, goed zoeken en je vind echt wel wat! Zelf heb ik namelijk ook al wat gevonden, Evi (ook uit Arnhem) heeft er ook al een boel gehad. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:46

Zo zelf maar even iets met hem gaan doen... Mijn rug nog steeds niet helemaal goed :')

En zit nog steeds te twijfelen... Dus nog steeds veel vragen aan andere mensen "wat zou jij doen?" :')

Het probleem is alleen, als ik iemand wil, dan het liefst ook voor minimaal 5 dagen...

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:58

Deetjeeuh schreef:
Is dit niet het verkeerde topic voor jullie? :+ Ook voor mij hoor, daar niet van haha
Maarree Carmen, jij hebt Neeltje toch al?

Iris, goed zoeken en je vind echt wel wat! Zelf heb ik namelijk ook al wat gevonden, Evi (ook uit Arnhem) heeft er ook al een boel gehad. :)

Hardstikke bedankt! waar heb je de jouwe gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:19

Het is nogal off topic dus je mag me pben. ;)

Petra8591

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:07

Succes met zoeken

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:10

Ik vraag me nog steeds af wat ik verkeerd heb gezegd tegen mijn bijrijdster :n
Vraag het me steeds iedere dag af. Ik vind het zo banketstaaf om dit via wapp te vragen maar zie der bijna niet meer

Word hier niet echt blij van :n

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 06:44

billy3105 schreef:
Ik vraag me nog steeds af wat ik verkeerd heb gezegd tegen mijn bijrijdster :n
Vraag het me steeds iedere dag af. Ik vind het zo banketstaaf om dit via wapp te vragen maar zie der bijna niet meer

Word hier niet echt blij van :n

Wat is er gebeurd dan?
Misschien toch maar vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:32

Billy, het hoeft natuurlijk niet aan jou te liggen he! Onthoud dat in je achterhoofd. :) Als je niet wilt whatsappen maar haar bijna nooit ziet toch maar bellen? Heb je ook een direct antwoord. ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:53

Net op de welsh keuring super nette meisjes die vroegen of ze mochten aaien. Gelukkig bestaat dat nog!
Mocht gelijk ff vasthouden (ik had het veulen nog vast) ,meisje blij. Daarna bedankt voor het vasthouden, ging ze mij ook bedanken voor het mogen vasthouden....zo Cute!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:54

sneeuwpop schreef:
Net op de welsh keuring super nette meisjes die vroegen of ze mochten aaien. Gelukkig bestaat dat nog!
Mocht gelijk ff vasthouden (ik had het veulen nog vast) ,meisje blij. Daarna bedankt voor het vasthouden, ging ze mij ook bedanken voor het mogen vasthouden....zo Cute!

Dat is leuk, en zo'n meisje heeft even de dag van haar leven :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:54

Dat is nog eens leuk! Doet me zo denken aan mijn penny tijd, zo blij als ik was als ik een vreemde pony mocht vasthouden: dat ze dat mij toevertrouwden...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:59

Ja. Het bestaat dus nog!
Gun die meisjes echt een pony. Kwam daar totaal niet uit de buurt dus verder niet over gehad...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:31

Ik meld me :D

Ik ben inmiddels ook op zoek naar een bijrijdster voor mijn paard. Het enige wat ik vraag van een bijrijdster is dat mijn paard er beter van wordt, dus een beetje rijervaring is vereist. Helaas nog geen reactie gehad.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:29

Hehe ik heb een bijrijder voor Bo *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
De dame die Bo heeft gereden tijdens mij vakantie gaat haar bijrijden.
Tijdens een gezellig gesprek op stal hadden we het erover dat het lastig is een bijrijder te vinden. Zij was dus verbaast dat ik een bijrijder zocht, waarop ze gelijk zei "dan ga ik haar toch bijrijden".
Nu kan ze goed overweg met Bo, dus dat scheelt heel veel.

Nu alleen wel even afwachten want grote kans dat Bo dus drachtig is. Voor haar geen enkel probleem.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:14

Ik had een leuke reactie op mijn advertentie, ja toch maar een advertentie gezet mijn huidige bijrijdster heeft laten weten ivm meer werk minder te kunnen nu komt ze maar 1 dag meer en soms op zaterdag.
Nu heb ik al wel een meisje van 15 die ik eerst op mijn andere merrie wou zetten maar op het paard gezet waar zij op reed dat gaat allemaal wat makkelijker en kan ik haar er ook mee alleen laten. Dus zocht ik er nog iemand bij, helaas was de afstand toch te ver, als er iemand een bijrijdster/verzorgster waarbij rijden niet op de eerste plaats staat rond Ijsselstein zoekt stuur maar een pb.