Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
billy3105 schreef:Ik heb er inmiddels 1, mijn huidige (s) heeft aangegeven het op vrijdag niet meer te willen. Als zijn vrouw ineens weeën krijgt moet ie dus direct naar huis kunnen om haar naar het ziekenhuis te brengen. Hoe meer hij op stal is des te meer kans er is dat zoiets kan gebeuren. Dus mijn nieuwe (2)rijd hem nu op vrijdag en mijn huidige nu nig op donderdag
meggiesannie schreef:Lianne86 schreef:Hier nu het probleem dat ponylief er niet zo goed tegen kan dat het bij mij "tralalalalaah" is en bij de bijrijdster wel wat meer werken. Vroeg vandaag net iets meer van hem (hij liep niet voorwaarts, reageerde niet op mijn been, dus ik gaf hem een tikje bij, volgende volte ging lekker, springt ie in de hoek opzij en achteruit vanuit een drafje... en ik zat daar dus met mijn lange teugeltjes en verwachte dit niet... Dus lag er af... Weet niet wat het beste is... Verzorgster ook gesproken, 1 ruiter zou beter voor hem zijn... En misschien moet ik hem gewoon weg doenWant ik zie het rijden niet meer zitten, waarvoor ik hem gekocht heb, gaat ook niet.... Dus twijfel....
Nu dus iemand zoeken die hem 4-5x per week wil rijden... of hij gaat eruitAls ik hem niet meer vertrouw en ik heb met hem eigenlijk geen klik.... (iig niet zo als bij mijn vorige paardje...) waarom dan doorgaan?
Maar wat is nou het nut van iemand die hem dan vijf x per week doet?
Het is niet jou "droompaard" om zo maar te zeggen en je vind het rijden eigenlijk niet zo leuk meer.
Kan je dan niet beter je paardje verkopen?
(ik weet niet wat je situatie is, dus ik weet niet of je hierna een ander paard koopt, een bijrijdpaard neemt).
_BlingBling_ schreef:Hallo!
213 pagina's verder en mijn oog valt eindelijk op dit topic...
Ik ben inmiddels ook alweer een poosje opzoek naar een leuk bijrijpaard. Dat is namelijk ook heel lastig...
Ik lees gezellig mee, wie weet!
Lianne86 schreef:Ik ben zo ontzettend gek op rijden (niet dus :p) voor mijn part had ik een shetlander gehad en was ik er mee gaan wandelen elke dag... (kan ik met hem eigenlijk ook gaan doen, maar dat is dan weer zo zonde om de een of andere kromme reden.... Mijn droompaard heb ik gewoon al gehad... En zijn dubbelganger is alleen in uiterlijk gelijk...
Maarja, er vandaag weer opgezeten met heel veel pijn.... Draven lukt niet (door de pijnpoging gedaan tot)...
Ik heb gewoon eigenlijk niets met rijden.. Dus als ik dan iemand voor meerdere dagen heb, dan doe ik hem gewoon wat longeren, beetje knuffelen elke dag en al die dingen en dan is het ook goed... Dat ik gewoon weer terug ga naar wat rondhobbelen zonder hem wat te vragen...
Haha zoals Amable al zegt, als ie ooit weg zou gaan, dan staan we elke zaterdag en zondagochtend bij jou met zijn 3en de stallen te doenNiet te vroeg anders word je meteen wakker gekwebbeld
(Plannen staan al hoorde ik :p)
Maar tis zo'n eikel, want dan doet ie iets stoms en dat weet ie zo goed en dan komt ie het goed maken met zijn lieve grote puppy-ogen en dan denk ik weer "ja... stiekem ben je toch ook wel lief"... Alleen vreselijk eigenwijs, ongeduldig en lui :p
Kwam er vandaag wel achter dat ie boven in zijn nek vreselijk vast zit... Dus misschien dat dat ook wel meespeelde... Snel maar weer langs de kraker in de hoop dat het gewoon zoiets was... En daarna dan ben ik gewoon weer hobbelaar geworden ipv ruiter... wat rondjes stappen... (Niet voetballen, want dat durft ie niet, zijn 2e carrière plan ook al gefaald) gewoon niets vragen, erop zitten en vragen "wil je alsjeblieft naar links gaan" in de hoop dat
maarja... Ik vind het zo eigenlijk ook goed en als dan iemand anders lol met hem kan hebben met rijden, prima!
Amable schreef:Ik zal dus ook nooit voor een manege ruiter kiezen, mijn voorkeur gaat over het algemeen uit naar een oud-eigenaar. Iemand die eerder een eigen paard gehad heeft en dus meestal bij iets van een ponyclub of rijvereniging gereden heeft en weet wat er komt kijken bij het hebben van een eigen paard.