Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:15

Balen Patricia, jij bent ook al een tijd op Zoek?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:16

_PatriciaH schreef:
Brrrr ben zo klaar met bijrijders....ik hou er iedere keer weer rekening mee maar ze zeggen elke keer weer af -:(-

En dan vaak nog diep beledigd zijn dat je ze weg stuur omdat hun zich niet aan hun afspraken houden. :=

Hier is het helaas met de autistische jongen ook niets geworden, hij bleek toch te veel begeleiding nodig te hebben die ik omdat ik niet thuis ben helaas niet kon geven, alleen laten ging niet er moest echt iemand bij zijn, hij zei heel vaak af net voordat hij zou komen voor mij absoluut niet handig omdat ik mijn dag er al wel naar gepland had.
Best jammer het was een aardige jongen die ook best goed kon rijden.

Ik zou eigenlijk wel iemand willen die lekker op een zaterdag de tijd heeft om mij ook met mijn andere paarden te helpen, daar komt nu weinig van.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:20

kan me voorstellen dat je dat zat word :(:)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:27

mnkortleve schreef:
_PatriciaH schreef:
Brrrr ben zo klaar met bijrijders....ik hou er iedere keer weer rekening mee maar ze zeggen elke keer weer af -:(-

En dan vaak nog diep beledigd zijn dat je ze weg stuur omdat hun zich niet aan hun afspraken houden. :=

Hier is het helaas met de autistische jongen ook niets geworden, hij bleek toch te veel begeleiding nodig te hebben die ik omdat ik niet thuis ben helaas niet kon geven, alleen laten ging niet er moest echt iemand bij zijn, hij zei heel vaak af net voordat hij zou komen voor mij absoluut niet handig omdat ik mijn dag er al wel naar gepland had.
Best jammer het was een aardige jongen die ook best goed kon rijden.

Ik zou eigenlijk wel iemand willen die lekker op een zaterdag de tijd heeft om mij ook met mijn andere paarden te helpen, daar komt nu weinig van.

Hij heeft mij ook benaderd maar heb meteen gezegt dat ik het niet wilde omdat ik hem echt niet alleen kon of wilde laten maar ook dat werd niet gewaardeerd...ik zag een foto wat me bekend voor kwam maar hij gaf aan echt alleen te kunnen, ik noemde je naam en in eens had hij toch begeleiding nodig....jammer dat ze zo moeten liegen.

Ik zou het ook zo fijn vinden op zaterdag samen te gaan en ook mijn andere paarden extra te kunnen verwennen....als ik geen paarden had dan was ik meteen gekomen Mirjam!! Maar helaas...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:31

Marocje schreef:
Balen Patricia, jij bent ook al een tijd op Zoek?

Ik heb al tijden een super leuke en lieve meid maar ze is op zoek naar een eigen paard en wil helaas niet die van mij overnemen, het is dus maar afwachten hoe lang dat nog duurt...
Ook staat mijn merrie te koop wat mensen afschrikt maar heb nog 2,5 (jaarling) paard dus ze komen echt niet zonder....

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:40

_PatriciaH Omdat ik thuis liep wou ik hem de kans geven, hij gaf bij mij ook aan dat hij het allemaal alleen kon en alleen wat doof was, maar al snel had ik in de gaten dat dat niet zo was, hij heeft toen ik werken was nog een keer gereden onder toezicht van mijn andere bijrijdster en dat is goed mis gegaan en toen heb ik aan gegeven dat hij best mocht rijden maar dat ik er dan bij wou zijn en toen hebben we de afspraak gemaakt dat hij dus woensdag zou komen om te helpen en de zaterdag om te rijden, maar van die afspraken kwam niks terecht.
Hij heeft geen inlevingsvermogen en ziet dus geen grenzen.
Verder echt een lieve jongen hoor daar niet van, maar door zijn ''gebrek'' kan je hem echt niet alleen laten, misschien ook wel mijn fout hoor en dacht ik er te makkelijk over, hij gaf zelf aan niks te mankeren toen ik wat vroeg en ik heb er zelf geen ervaring mee.

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:54

Nee ik was (gelukkig) gewaarschuwd door jouw eerdere bericht. Ik weet ook totaal niets af van zoiets, hoef jij je zeker niet schuldig om te voelen! Je hebt hem een kans gegeven en als het niet goed gaat houd het op...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:12

Patricia: ben stiekem wel benieuwd waarom jouw advertentie vd tinkermerrie gesloten is, de link doet het wel.

Mensen met een beperking zullen niet snel toegeven wat hun tekortkomingen zijn.
Jammer dat het niets is geworden.
2,5 paard? Een 2,5 jarig paard of twee paarden en telt de jaarling voor half?

Meeste bijrijders houden alleen rekening met zichzelf.
Overigens hebben ze vaak niet door dat de eigenaar voor niets staat te wachten.
Ze hebben vaak de visie: die moet toch zijn paard verzorgen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:47

Hallo mag ik hier jullie aandacht vragen voor mijn paard. Hij staat nu te koop maar als ik via dit topic toch nog iemand kan vinden die een paard zoekt om te leasen dan zou dat mooi zijn.
Paard staat in Friesland omgeving Drachten.
Helaas zit ik op de phone en kan geen linkje plaatsen maar via mijn boktnaam kun je hem wel vinden op de boktmarkt.

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:42

OsMo schreef:
Hallo mag ik hier jullie aandacht vragen voor mijn paard. Hij staat nu te koop maar als ik via dit topic toch nog iemand kan vinden die een paard zoekt om te leasen dan zou dat mooi zijn.
Paard staat in Friesland omgeving Drachten.
Helaas zit ik op de phone en kan geen linkje plaatsen maar via mijn boktnaam kun je hem wel vinden op de boktmarkt.

Dit is toch wel heel jammer! ik ben net sinds 2 weken weer bezig met een leuk paardje na een lange zoektocht!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:23

Om de zoekenden van hoop te voorzien.. ik ben nog steeds dolgelukkig met mijn bijrijdster. Ze heeft de afgelopen maanden 1x afgezegd door ziekte, en komt vaker als ik in de knoei zit qua tijd. Ze rijdt goed en paard blijft braaf. Echt een topper! Ik heb haar van marktplaats, dus niet viavia. Het is een kwestie van mazzel hebben denk ik.

@PatriciaH ik zou een vast bijrijdpaard willen en het inderdaad vervelend vinden als het paard te koop zou staan

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:03

Ik ben op zoek naar een verzorgster/bijrijdster of leaser voor mn mini shet.
In de omgeving van Schermerhorn/Stompetoren/Ursem/Grootschermer (per fiets)
Er stopt ook een bus bijna voor de deur, bus 129/123 vanuit Alkmaar, Purmerend & Beemster ,Grootschermer.
De pony komt per volgende maand in Schermerhorn te staan (net buiten het dorp).

Heb hier op Bokt en op marktplaats ook een uitgebreide advertentie...

Als iemand iets weet, hoor ik het graag!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:51

Ik vind 40,-/maand veel voor 1/2 keer per week wat te grondwerken.
Dat je geld vraagt om te rijden, kan ik goed begrijpen.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:08

Anke schreef:
Ik vind 40,-/maand veel voor 1/2 keer per week wat te grondwerken.
Dat je geld vraagt om te rijden, kan ik goed begrijpen.

Dat is de advertentie van mn NRPS merrie die pas zadelmak is gemaakt...

Het gaat nu om mn mini shetje...daar vraag ik voor 1 dag per week alleen verzorgen geen geld.
Ik vraag 20,- per maand voor 1-2x per week rijden&verzorgen (zonder zadel of met zadel als dat word meegenomen)
Of 50,- voor fulltime leasen, tot 5x per week rijden&verzorgen, de pony mag als "eigen" beschouwd worden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:32

Ik ben blij *\o/*

Zocht een jonge springruiter (Tot 14 jaar) voor mijn New forest pony, die ik gestart wil hebben. Maarja lastige doelgroep en ik bood ook begeleiding en vervoer naar wedstrijden etc aan, dus misschien dat de ouders ook wel dachten dat het veel zou kosten. Wat absoluut niet zo is, leek me super om een ruiter te vinden waarvan de ouders het niet konden betalen en diegene toch de kans te geven.

Maar toen plaatste het zusje van een oude vriendin van mij een filmpje en toen heb ik haar direct een berichtje gestuurd met wat ik te bieden heb en of haar dat leuk leek.

En ja dus *\o/* Meisje rijd op een manege, maar zo'n nette houding, rustige handen... Vind het een talentje :j Ben er heel erg blij mee, zij een leuke kans om wedstrijden te rijden en hopelijk kan ik straks genieten van een leuk team ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:53

Hier ook nog steeds of alweer zoekende, de jongen met begeleiding is uiteindelijk afgehaakt omdat hij lastig een goede fietsbegeleiding kon krijgen en hij niet zonder hulp kon komen.

Daarna alweer net de tweede advertentie gezet sinds die tijd maar nul reactie, helemaal niks. Toch blijf ik stug doorzoeken al zal het nu wel helemaal lastig worden nu knollief echt niks meer mag behalve wandelen en tutten.

Daphne gefeliciteerd, nu maar hopen dat het blijvend is ook.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:40

Dat hoop ik ook! :j Opzich heb ik er wel vertrouwen in, ken haar en haar ouders al zeker 10 jaar. Maargoed het is natuurlijk een jong meisje en het kan zijn dat ze het toch niet leuk vind oid, daarom worden de laatste paar maanden van 2014 gewoon trainen, oefenspringen en onderlinge wedstrijden en als het dan nog goed gaat, dan ga ik er geld aan uitgeven voor een startpas etc.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:27

Ik ben/was gezegend met een ontzettend leuke bijrijdster, maar ik ga mijn paard verhuizen naar een andere stal. De nieuwe stal is voor mijn bijrijdster echt niet te bereizen, dus met pijn in mijn hart moet ik op zoek naar iemand anders.

De zoektocht valt me altijd weer zoooo tegen.

Ik heb een écht oprecht leuke merrie waar mijn bijrijdster alles mee mag doen. Ze is makkelijk, super braaf en heel werkwillend. Daarnaast is het gratis!!

Helaas is mijn netwerk in de omgeving niet heel groot, dus ik ben een beetje afhankelijk van Bokt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:28

Plukje schreef:
Ik ben/was gezegend met een ontzettend leuke bijrijdster, maar ik ga mijn paard verhuizen naar een andere stal. De nieuwe stal is voor mijn bijrijdster echt niet te bereizen, dus met pijn in mijn hart moet ik op zoek naar iemand anders.

De zoektocht valt me altijd weer zoooo tegen.

Ik heb een écht oprecht leuke merrie waar mijn bijrijdster alles mee mag doen. Ze is makkelijk, super braaf en heel werkwillend. Daarnaast is het gratis!!

Helaas is mijn netwerk in de omgeving niet heel groot, dus ik ben een beetje afhankelijk van Bokt.

Naar welke stal ga je? Misschien weet ik wel iemand.

iamjanex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:06

Hallo,

ik ben een enthousiast meisje, bijna 19 jaar en studeer nu in Arnhem.
Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn sport moeten opgeven,
en mijn d-pony moeten verkopen omdat ik ging verhuizen naar mijn
huidige woonplaats en een opleiding begon. Nou mis ik het rijden
behoorlijk en het lijkt me leuk om een pony 1 of 2x in de week bij te rijden
of te trainen.

Ik heb zelf bijna 13 jaar rijervaring (begon op mijn 6e op de manege) ,
heb 2 eigen pony's gehad waarvan een welsch en een pittige arabier x newforest. Heb met mijn laatste pony M1 gereden voordat ik hem verkocht.

Ik hoop dat iemand in omgeving Arnhem een serieuze bijrijder zoekt voor zijn/haar paard en evt. mij zou willen contacten.

Mvg, Jane

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:35

Hoi Jane, ik heb je een pb terug gestuurd. Dit topic is eigenlijk bedoeld voor eigenaren die ervaren dat het lastig is een bijrijder te vinden. Een advertentie kun je dus beter op Boktmarkt plaatsen, en dan de link in je onderschrift zetten.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:18

Hier nu het probleem dat ponylief er niet zo goed tegen kan dat het bij mij "tralalalalaah" is en bij de bijrijdster wel wat meer werken. Vroeg vandaag net iets meer van hem (hij liep niet voorwaarts, reageerde niet op mijn been, dus ik gaf hem een tikje bij, volgende volte ging lekker, springt ie in de hoek opzij en achteruit vanuit een drafje... en ik zat daar dus met mijn lange teugeltjes en verwachte dit niet... Dus lag er af... Weet niet wat het beste is... Verzorgster ook gesproken, 1 ruiter zou beter voor hem zijn... En misschien moet ik hem gewoon weg doen :) Want ik zie het rijden niet meer zitten, waarvoor ik hem gekocht heb, gaat ook niet.... Dus twijfel....

Nu dus iemand zoeken die hem 4-5x per week wil rijden... of hij gaat eruit :) Als ik hem niet meer vertrouw en ik heb met hem eigenlijk geen klik.... (iig niet zo als bij mijn vorige paardje...) waarom dan doorgaan?

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:41

Lianne86 schreef:
Hier nu het probleem dat ponylief er niet zo goed tegen kan dat het bij mij "tralalalalaah" is en bij de bijrijdster wel wat meer werken. Vroeg vandaag net iets meer van hem (hij liep niet voorwaarts, reageerde niet op mijn been, dus ik gaf hem een tikje bij, volgende volte ging lekker, springt ie in de hoek opzij en achteruit vanuit een drafje... en ik zat daar dus met mijn lange teugeltjes en verwachte dit niet... Dus lag er af... Weet niet wat het beste is... Verzorgster ook gesproken, 1 ruiter zou beter voor hem zijn... En misschien moet ik hem gewoon weg doen :) Want ik zie het rijden niet meer zitten, waarvoor ik hem gekocht heb, gaat ook niet.... Dus twijfel....

Nu dus iemand zoeken die hem 4-5x per week wil rijden... of hij gaat eruit :) Als ik hem niet meer vertrouw en ik heb met hem eigenlijk geen klik.... (iig niet zo als bij mijn vorige paardje...) waarom dan doorgaan?

Maar wat is nou het nut van iemand die hem dan vijf x per week doet?
Het is niet jou "droompaard" om zo maar te zeggen en je vind het rijden eigenlijk niet zo leuk meer.
Kan je dan niet beter je paardje verkopen?
(ik weet niet wat je situatie is, dus ik weet niet of je hierna een ander paard koopt, een bijrijdpaard neemt).

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:51

Lianne86 schreef:

Heel eerlijk? Eigenlijk vraag ik me dat al langer bij jullie af :P Als je jou hoort over je vorige paardje dan klink je zo anders! En als je bang bent dat zus en mams niets meer te doen hebben, ze zijn welkom in Veghel hoor :D Genoeg te klussen haha

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:36

welke omgeving zoek je iemand voor?