Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:03

@mnkorteleve, gaat me niet zo zeer om de klusjes hoor. die doe ik nu ook zelf. maar was meer van, ze hoeven geen vergoeding ofzo te doen dan zou dat wel iets zijn wat ik dan vind dat erbij hoort. maar heb geen hekel aan uitmesten ;)
voor nu idd nog niks, maar blijf gewoon rondkijken. mocht ik een advertentie zien die me aanspreekt kan ik altijd zien. maar ga zelf geen advertentie zetten.

wel tof dat je hem zon kans bied. je ziet wel vaker dat mensen met autisme een bijzondere klik hebben met dieren. kon hij ook al rijden voor ie bij je kwam?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 23:16

Dott Zo denk ik er ook over hoor, geen vergoeding, maar daar staat dan wel wat tegenover.
Ik denk dat het in jou geval ook zo is er moet gewoon iets op je pad komen.

Ik vind het zo jammer dat ik plots minder tijd heb, maar goed aan de andere kant ben ik natuurlijk ook blij dat ik weer werk heb.
Hij kon zeker al rijden en heel goed ook heel veel gevoel.
Hij doet aan begeleidend wonen aan de Harte Hoeve in Deil dat is een zorgboerderij die vnl met paarden werkt.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:14

Nou ik was altijd zo blij dat ik hier nooit wat hoefde te posten maar helaas, ben nu al een tijdje opzoek naar iemand die mijn pony wil leasen en tot nu toe niets gevonden. Lastige is dat ik zwanger ben dus ik heb echt iemand nodig. Ik vraag 100 euro per maand dat is in principe gewoon de helft van mijn stalling en zijn voer. Stro, dierenarts, hoefsmid en dergelijke blijf ik betalen. Leaser krijgt dagen naar keuze en kan dan alles met hem doen. Gewoon een parttime eigen pony dus. Nadeel is dat het dalijk als ik verder in mijn zwangerschap zit wel om vier a vijf dagen per week gaat en dat valt niet zo in de smaak geloof ik. :(

Gister zou iemand komen kijken, een volwassen persoon met twee kindjes dus ik dacht dat wordt het! Komt ze niet opdagen.... :/

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:37

Ik denk dat het lastig wordt om iemand te vinden.... Veel mensen hebben ook niet de mogelijkheid om doordeweeks overdag een paard buiten te zetten. En ik vind de bijdrage vrij hoog.

Maar ik hoop dat je snel een geschikt persoon vindt! Ik kon tijdens mijn zwangerschap tot week 41 gelukkig wel blijven komen voor de verzorging buiten het rijden om, en gelukkig een trouwe bijrijdster die drie-vier keer per week kwam rijden.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:01

Ik vind de bijdrage totaal niet hoog. Omgerekend betaal je tien euro per keer. Hier heb je geen eigen paard voor en zo kun je het toch proberen. Nee, ik heb veel leasepaarden gehad in het verleden en dit is niet duur. Overdag buiten zetten is geen must dat staat ook nergens.

Jammere is dat ik genoeg meiden van een jaar of 12 te horen krijg die interesse hebben. Helaas zijn de ouders niet bereid om mee te gaan naar stal en ik laat geen kind alleen rond banjeren.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:41

Ik had hieruit begrepen dat je hem overdag buiten moesten zetten:
Citaat:
's zomers staat hij 24/7 op het weiland en 's winters is het de bedoeling dat je zelf naar stal komt om hem buiten te zetten. Hier ben ik streng in want ik wil niet dat hij te vaak binnen komt te staan

Maar dan lees ik niet goed :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:04

Ik vind een paard verzorgen/doorrijden tijdens een zwangerschap ook een dienst hoor. Imo is dat niet te vergelijken met bijrijden van een paard. Persoonlijk zou ik dat niet eens gratis doen, laat staan dat ik ervoor ging betalen en al helemaal niet dit bedrag. Ik zou er dan voor kiezen 'gewoon' een bijrijder te zoeken, die voor 100 euro per maand het paard in principe tot haar beschikking heeft (evt minus één vaste dag die je zelf wilt gaan ofzo) en het dan door laten lopen na de zwangerschap. Het hele zwanger-verhaal er dus buiten laten. Maar nu klinkt het uit je advertentie alsof je gewoon echt hulp nodig hebt en ik twijfel of je dan iemand zo ver krijgt je daarvoor te gaan betalen. Maargoed, enkel mijn mening.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:25

Vind de 100 euro ook aardig wat, aangezien het vooral is om jou uit de brand te helpen.
(niet rottig bedoeld, maar zo zullen potentiele bijrijders het eventueel ook zien)
En dat met die 12 jarigen zonder ouders ben ik met je eens, probleem is hier ook.
Leasen een paard en ouders denken dat kinders alles alleen kunnen met het lieve, wachten op ongelukken...

Heb een dilemma..
Ga morgen bellen met meisje dat tijdje geleden keer is wezen kijken (sjol was toen net kreupel), hoop alleen dat ik haar tel nr. kan terug vinden in oude smsjes, heb al lopen zoeken, maar niet kunnen vinden, dat is %$^$#&.

In tussentijd heeft namelijk dochter van vriendin van me al die tijd met Sjol lopen wandelen etc. Ken haar ook al jaren, ze had een verzorg haffie, maar die mocht ze niet meer doen.
Reden daarvan was nogal vreemd.. haar zus verplaatste haar paard en toen mocht ze de haf niet meer doen (die ze ontworden, naar de smid deden, paardettandarts, noem maar op)
En aangezien ze ook altijd mee gaat met mij op menwedstrijd als groom, heb ik afgelopen zaterdag, nadat ze bestgereden heeft mogen rijden op de keuring met Sjol (die ahum.. net die donderdag weer goed was) haar gevraagd als verzorgster.
Ze moet er nog over nadenken, omdat er lidmaatschap vereniging aan vast zit.
Ik heb in haar geval wel de voorwaarde 1 x per week in de les rijden en nog een keer in de bak.
Voorlopig niet alleen buiten rijden, alleen met mij erbij, of moet zijn naar de les met groepje van stal, anders lopend.
Is heel trouw en niet zo snel bang en ook best handig met paarden. (Hoewel Hepsie op de keuring afgelopen zaterdag zich zwaar misdragen heeft bij haar, oeps.. Wat even later weer opgelost is. Combi jong paard (3 jaar), vreemde omgeving, gescheiden van d'r moeder (die had ik beet voor de keuring) en niet haar hele bekende mens (ikke, had er namelijk 's morgens al keuring mee gelopen, was toen super braaf. ).

Kortom, grappig dat je dan strand met "oude" bekende.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:04

Leuk Sjolvir, maar ga je die meid nou bellen dat ze niet nodig is? Want dat haal ik niet uit je verhaal..

Vandaag heeft een leuke meid voor de tweede keer op mijn pony gereden, en dat ging best goed! Helaas is dit alleen voor de vakantie, aangezien ze op school zit en een eigen pony heeft.

Ik zit dus ook te twijfelen, wil er eigelijk wel een leuke verzorger/bijrijder bij, maar toch wel het liefst viavia. Heb nl best wel wat eisen: niet groter dan 1.60/45kg. Zacht in de hand, goede onafhankelijke zit. En verder nog rustig en eerlijk ivm zeer sensibele pony.. (Naja, neem aan dat iedereen een eerlijke verzorger zoekt :Y) )

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:22

Ja dat zijn idd wel wat eisen, maar niet onmogelijk denk ik :)

Ik had een pb ontvangen door wat ik hier had geschreven, klonk allemaal best goed maar toen ik haar advertentie bekeek zag ik dat onze stal daarin niet echt meewerkte gezien onze bak niet altijd te rijden is en dat wilde ze wel graag. logisch ook :)
Daarnaast kun je met mijn merrie niet/moeilijk buiten rijden, das echt een gevecht en springen mag niet te vaak ivm blessure uit het verleden. Dus ik snap dat dat het paard op zich ook al wat minder aantrekkelijk maakt haha.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:20

Lastig dan he? Ik heb hier op boktmarkt ook ff wat advertenties doorgegeken, maar er staat amper wat. Heb op postcode gekeken, maar degene die me wel aanspraak was van een paar maanden geleden.. Nouja, zoals ik al schreef: ik ben niet echt op zoek, en nu is er toevallig een meisje die hem twee keer heeft gereden en er leuk mee weg kan rijden. Maar zij heeft ook alleen deze vakantie de tijd, dus meer dan een paar keer rijden zal het het ook niet worden.

Maargoed, daar ben ik ook al een stuk mee geholpen, want nu zie ik mijn pony eindelijk eens bij iemand lopen die ook kan rijden.. EN dat is toch wel heel leuk om te zien hoe goed dat gaat!

Ejena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:09

Ik heb een heel jong, gevoelig paard met een gebruiksaanwijzing die ik nu langzamer hand aan het klaar maken om haar door te rijden. Ik ga aankomend schooljaar een pittige opleiding volgen op het MBO waardoor ik misschien niet meer elke dag de tijd heb om haar de aandacht en beweging te geven die ze verdiend. Ik heb al eens een oproepje geplaatst maar krijg alleen berichten van jonge meisjes die enkel op een manege hebben gereden of mensen die denken op haar te stappen en weg te rijden want dat paard zullen ze wel even temmen...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:24

Ejena, misschien handig om een plaats of linkje naar je advertentie erbij te plaatsen?

Als je in de buurt van een universiteit zit kun je vaak wel oudere meiden vinden die zelf nog geen paard kunnen kopen, maar wel al 15 jaar rijden.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:19

Ik lees hier even mee. Ook voor mij is de zoektocht naar een bijrijder (omgeving Groningen) begonnen...

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 01:16

Bij mij komt elke keer een jongen zeuren wordt er gestoord van ik woensdag met iemand rijden mijn nieuwe verzorgster kom die ook weer mee :? niet leuk dan wil hij op mijn paard dacht het toch niet ik zoek nog wel een bijrijdster das waar maar dan wel iemand die door wind en weer komt.
Die jongen schept altijd op niet leuk ik wilde graag samen met dat meisje gaan rijden lijkt me best leuk maar een goede bijrijdster vinden is moeilijk heb nu wel 2 lieve verzorgsters voor de pony's.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:39

Marocje schreef:
Lastig dan he? Ik heb hier op boktmarkt ook ff wat advertenties doorgegeken, maar er staat amper wat. Heb op postcode gekeken, maar degene die me wel aanspraak was van een paar maanden geleden..

Hier precies het tegenover gestelde :)

Ik zoek een leuk paardje om op te rijden ik wil best betalen alleen ik heb al 2 lieve verzorgponys (kan ik niet op rijden) en kan dus niet al te vaak iets van 1 a 2 x per week.
Alleen zoekt er niemand een verzorger, en de bijdrage moet niet re veel zijn, ong 40 wil mijn moeder betalen en ik wil ook lessen en dat betaal ik dan zelf.

Waar letten jullie op bij een verzorger (heb meerdere verzorg/bijrijd ponys gehad dus niet gelijk van een manege :+ )
En ik ben 14 dus geen 16 of 18 helaas.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:24

Meggiesannie: Ik 'zoek' een verzorger/bijrijder. De leeftijd maakt me niet heel erg uit, maar hoe je ermee omgaat dus wel. Het is een kleine pony waar ik wel op rij, maar je moet dus niet te groot/zwaar zijn wil je erop gaan.

Het is een super gevoelige pony, dus ik kijk als eerste naar de klik. Natuurlijk heb je die niet meteen, maar het is wel bepalend hoe je op de pony reageert en andersom. Je moet dus rustig en duidelijk zijn.

Ik heb mijn 10 jarige buurmeisje eens meegenomen, en die hadden een goede klik. Rijden zat er nog niet in, maar ze mocht wel uitstappen. Helaas ging dat dus al niet goed: een onverwachte beweging en de pony was weg --> zij vloog eraf.

Verder kijk ik dus of ik wat info kan vinden over iemand, als ik diegene echt niet ken. Dus als diegene via bokt reageert, zal ik ook bij een paar berichten van die persoon kijken, om te zien hoe diegene is/overkomt. Als ik dan (meerdere?) negatieve dingen lees, dan haak ik ook af. Die negatieve kunnen dingen zijn die die persoon zelf heeft geschreven, maar ook wat over die persoon geschreven wordt.. Maar het is niet zo dat ik bij 1 negatief bericht gelijk iemand uitsluit hoor, dan zal ik hierop ingaan en mijn 'zorgen' delen.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:45

Marocje schreef:
Meggiesannie: Ik 'zoek' een verzorger/bijrijder. De leeftijd maakt me niet heel erg uit, maar hoe je ermee omgaat dus wel. Het is een kleine pony waar ik wel op rij, maar je moet dus niet te groot/zwaar zijn wil je erop gaan.

Het is een super gevoelige pony, dus ik kijk als eerste naar de klik. Natuurlijk heb je die niet meteen, maar het is wel bepalend hoe je op de pony reageert en andersom. Je moet dus rustig en duidelijk zijn.

Ik heb mijn 10 jarige buurmeisje eens meegenomen, en die hadden een goede klik. Rijden zat er nog niet in, maar ze mocht wel uitstappen. Helaas ging dat dus al niet goed: een onverwachte beweging en de pony was weg --> zij vloog eraf.

Verder kijk ik dus of ik wat info kan vinden over iemand, als ik diegene echt niet ken. Dus als diegene via bokt reageert, zal ik ook bij een paar berichten van die persoon kijken, om te zien hoe diegene is/overkomt. Als ik dan (meerdere?) negatieve dingen lees, dan haak ik ook af. Die negatieve kunnen dingen zijn die die persoon zelf heeft geschreven, maar ook wat over die persoon geschreven wordt.. Maar het is niet zo dat ik bij 1 negatief bericht gelijk iemand uitsluit hoor, dan zal ik hierop ingaan en mijn 'zorgen' delen.

Dat begrijp ik hoor, als ik een pony had zou ook niet de eerste de beste erop mogen rijden etc.
Hoe gaat het met je buurmeisje?
Wordt er dan negatied hie op bokt over leden gepraat, waar?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:22

Het is een bijna een jaar geleden dat dit gebeurde, maar ze is er goed vanaf gekomen hoor. Behalve dat ze in de brandnetels terecht kwam en met haar heup tegen het hek, dus ook blauw.. Wel jammer dat ze na een valpartij op de manege nu niet meer rijdt, dat is dus ook nog het risico: angst.

Maar er wordt niet over leden gepraat zoals jij denkt. Maar het zijn de berichten. Neem nu het bericht hierboven van Aniekepiek: ik zou dan beteffende bokker Elaineloise dus wel nakijken op meerdere negatieve berichten. Zijn die er, zou ik diegene dus niet uitnodigen. Zijn die er niet, zou ik diegene via pb de reden vragen van dit negatieve bericht voordat ik haar uitnodig..

Maar dat is ook de reden dat er (ook hier) vaak genoeg gewaarschuwd wordt met wàt je op internet zet..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:29

Ik meld me ook even, heb al een verzorgster voor de kleine D pony maar voor de 2 A pony's is gewoon niks te vinden.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:39

Marocje schreef:
Het is een bijna een jaar geleden dat dit gebeurde, maar ze is er goed vanaf gekomen hoor. Behalve dat ze in de brandnetels terecht kwam en met haar heup tegen het hek, dus ook blauw.. Wel jammer dat ze na een valpartij op de manege nu niet meer rijdt, dat is dus ook nog het risico: angst.

Maar er wordt niet over leden gepraat zoals jij denkt. Maar het zijn de berichten. Neem nu het bericht hierboven van Aniekepiek: ik zou dan beteffende bokker Elaineloise dus wel nakijken op meerdere negatieve berichten. Zijn die er, zou ik diegene dus niet uitnodigen. Zijn die er niet, zou ik diegene via pb de reden vragen van dit negatieve bericht voordat ik haar uitnodig..

Maar dat is ook de reden dat er (ook hier) vaak genoeg gewaarschuwd wordt met wàt je op internet zet..

Balen zeg.
Nu bgrijp ik het :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:42

inowa schreef:
Ik meld me ook even, heb al een verzorgster voor de kleine D pony maar voor de 2 A pony's is gewoon niks te vinden.

Ik heb even in je profiel gekeken, zijn het de ponys die te koop staan? Vaak schrikt dat mensen af: omdat je dan net misschien een band krijgt en dan wordt de pony verkocht.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:23

Uhm nee staan niet te koop.
Heb nu een welsh C cobtype fokmerrie die ook gereden is.
en nog een gereden A fokmerrie en haar groene dochter die ook ingereden gaat worden.

Heb alleen maar een hengst te koop die staat in de eifelopfok.
Zoek ik dus ook niemand voor.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:52

inowa schreef:
Uhm nee staan niet te koop.
Heb nu een welsh C cobtype fokmerrie die ook gereden is.
en nog een gereden A fokmerrie en haar groene dochter die ook ingereden gaat worden.

Heb alleen maar een hengst te koop die staat in de eifelopfok.
Zoek ik dus ook niemand voor.

Oh dan zag ik het verkeerd sorry :o

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:50

Brrrr ben zo klaar met bijrijders....ik hou er iedere keer weer rekening mee maar ze zeggen elke keer weer af -:(-