Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsieslii

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)pony gekomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:34

Door mijn vader :D

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:15

nou.. ik ging eerst met iemand mee op wedstrijd, en ik had het met haar al een tijdje over verzorgpony's enzo. En toen bedacht ze dat ik haar wel kon verzorgen.. dus zij t gevraagd aan de eigenaar van stal.. (eigenaar kwam&komt nooit!) mocht.. dus de eerste paar keer alleen gepoetst daarna vrijheidsdressuur en nu ook rijden...

Kiki95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:47

Via een advertentie op marktplaats "gezocht: verzorgpaard/pony"
Binnen een week had ik een ingesproken voicemailbericht en sinds dien ben ik niet meer weg te krijgen van dat verzorgadres. Had het niet beter kunnen treffen!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:59

Ik heb meerdere verzorgpony's gehad en inmiddels een eigen pony.

Verzorgpaard 1 en 2 via de manege waar ik toen reed. De eerste was een manegepony (mijn lievelingspony) die verkocht werd. Toen ben ik als de gesmeerde bliksem kennis gaan maken met het meisje dat haar ging kopen en heb enorm bij haar geslijmd haha. Dat had succes want ik mocht vergzorgster worden, ook al waren er meerdere meisjes die dat graag wilden. Voor die pony werd ik te groot. Bij nummer 2 was het eigenlijk andersom, ik kende een meisje, zij kocht een paard, ik werd verzorgster. Maar dat paard en ik hadden geen klik, hij was Z dressuur en 1.80 m. en veel teveel paard voor mij als iel meisje van 15 dat altijd op (manege) pony's hobbelde.

De 3e en 4e waren een Fjord en een shetlander. Een dynamisch duo dat altijd tegen mij samenspande haha. Daar ben ik vaak mee op mijn gezicht gegaan. Prachtige tijden! Een vriendinnetje van mij had ze ontdekt, maar ze durfde niet alleen te gaan de eerste keer dus vroeg ze mij mee. Ook de kennismaking met de eigenaresse vond die dag plaats en ik weet niet meer precies hoe of wat, maar mijn vriendin wilde me vaker mee hebben en die eigenaresse vond het best als we het met z'n 2en deden (het waren immers ook 2 pony's), dus ik werd ook verzorgster. Mijn vriendin zag het al snel niet meer zo zitten dus toen moesten ze het maar met mij doen.

Toen het dat jaar zomervakantie werd, kreeg ik er nog een verzorgpaard bij. Nummer 5. Dit was een grote favoriet van mij toen ik nog op de manege reed, en zij werd verkocht. Ik had nog gevraagd of ik haar mocht verzorgen, maar dat mocht niet want de nieuwe eigenaresse wilde eerst zelf kennis maken met haar paard. Alleen een jaar later ging ze in de zomer op vakantie en zocht iemand die in die periode haar paard wilde verzorgen; of mijn aanbod nog stond. Ook toen die vrouw terugkwam van vakantie mocht ik voor het paard blijven zorgen. Ik had vakantie en dus iedere dag vrij en ik fietste gewoon van de ene stal naar de andere. 2 buitenritten per dag met 2 verschillende paarden, en dan nog lekker wandelen met de shet.

Dus mijn eerste 5 verzorgpaarden kreeg ik via via. Als je bij een manege rijdt en gewoon wat contacten legt, een praatje maakt met mensen die daar een paard/pony kopen, dan is er vast wel iemand die een verzorger zoekt. Als je zelf paardrijles neemt ben je sowieso al een betere kandidaat dan iemand die geen ervaring heeft.

Inmiddels was ik 18 en ging studeren en op kamers, dus ook van die verzorgpaarden heb ik afscheid genomen. Omdat ik niet zonder paarden kon heb ik toen een advertentie op marktplaats gezet voor een verzorgpaard in mijn nieuwe omgeving en daar kreeg ik al gauw een reactie op van een hobbyfokker die een verzorger zocht voor zijn jonge Quarters. Dit was superleuk en ik heb er heel veel van geleerd, maar na een jaar of 2 ging ik verhuizen en samenwonen met mijn vriend. Toen werd de afstand te groot en ben ik ook met deze paarden gestopt.

Omdat ik met mijn vriend in een vrij landelijke omgeving woon, vond ik het toen tijd worden voor een eigen paard. Maar die kosten natuurlijk geld, dus ik heb een tijdje ieder weekend zaterdag en zondag van 08.00 tot 18.00 op een stoeterij gewerkt (ook via marktplaats) en het geld dat ik daar verdiende samengevoegd met wat er nog op mijn spaarrekening stond. Toen vond ik Tirzah op marktplaats en ik wist meteen dat zij het was.

Zo dat is een heel verhaal geworden, maar het komt er dus op neer: zorg dat je mensen kent die iets met paarden hebben en hou marktplaats in de gaten/zet een advertentie. Je kunt jezelf een betere kandidaat maken door ervaring op te doen (bijv. helpen op de manege en les nemen). Succes!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:39

Ik heb pas een verzorgshet !! een bonte met wit en bruin, ze heet Merel !!
hoe ik er aan kom...
Ik was met een vriendin( die nu toevallig naast me zit !) naar 2 pony's in de buurt geweest met de hond.we hebben ze 1 keer verzorrgd en daarna niet meer want die meneer begreep niet echt dat we terug wilden komen ik denk dat hij dement is. We gingen terug naar huis en gingen langs de roesthoef , een boerderij waar je huifkartochten kan maken. En toen zagen we een shet staan in een weitje aan de voorkant !! toen hebben we haar wat geaaid en zijn naar huis gegaan . toen heb ik een paar dagen later een brief geschreven om te vragen of ik haar mogt verzorgen !! een paar dagen later ging ik naar haar toe en kwam de eigenares naar me toe. ze zei dat ik in de week wel mogt langs komen !! nou... zo gebeurde het dus !! maar ik vind het maar een rare vrouw maar die man is wel lief !! groetjes

Juulke_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:09

Mijn eerste verzorg pony
ben ik aan gaan bellen bij een huis met een paar shetlanders,
heb ik tijdje verzorg en gereden.
maar dat is al weer een tijdje terug.
Toen via bokt eentje maar die is te verweg..
dus daar ben ik mee gestopt.
zoek nu weer een nieuwe

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:23

Ik heb zelf al een pony, en de eigenaar van de boerderij waar ze staat kreeg een shetje omdat z'n vader naar het bejaardetehuis ging. Toen heeft hij gevraagd of wij de shet willen verzorgen en ja, dat wilden wij wel :D

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:01

horsieslii schreef:
Door mijn vader :D

ik ook *D

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:54

marktplaats :P

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:18

Huurpony op de manege :D Al bijna 2 jaar <3

Esmee2112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:03

Ik ben al heel lang op zoek naar een verzorgpaard, ik kijk op marktplaats en bokt, maar niemand is dicht bij mij in de buurt, ik woon in loenen gld, en de buren hebben ook een paard, zal ik er naartoe gaan?? Weet iemand anders trouwens nog een paard?

Esmee

MichellexH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:29

Door bij mensen thuis aan te bellen. :D

Ik ging met twee vriendinnen langs huizen, belde aan sommige zonder succes, andere met.
We hadden anagebeld bij een vrouw en man met shetlanders. Maar daar zijn we nooit meer heen geweest.
Toen bij een met 6 paarden. En daar was het meteen raak.
Helaas zijn er 2 paarden verkocht. Maar met deze 4 heb ik nog erg veel plezier.
Ik doe ze nu ook alleen trouwens. :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:06

Via Bokt en daar ben ik heel dankbaar voor!

KUDOS!

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:15

via mijn vriendin, die had van een meisje in mijn straat gehoord dat ze een verzorgpony had maar niet meer genoeg tijd in der eentje.

mijn vriendin doet vwo dus had geen tijd,
ze vroeg aan mij of het wat voor mij was.

toen ben ik naar het meisje in mijn straat gegaan en heb info gevraagt en zijn we die week naar de pony gegaan.
kennis gemaakt met eigenaren, alles ging meteen goed
er was ook meteen een klik tussen mij en de pony, dus ben ze allemaal dankbaar dat ik Bikkel mag verzorgen. :D

xSimoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:38

Mijn vriendin heeft 2 paardjes en mijn zus verzorgt er 1 van . dat andere paardje werd niet veel mee gedaan , gewoon gevraagd aan haar en ik mocht dr verzorgen :D

loisje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:32

via marktplaats
ongeveer een jaar lang elke dag gekeken en toen gereageerd op een advertentie waar ze stalhulp zochten
daarna mocht ik dan op zaterdagmiddag rijden
nu rijd ik op die stal 3x per week

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 06:51

Ik had al een keer gereageerd in 2008 maar van de shetlanders die ik toen had daar heb ik er nog maar 1 van en dat is Bonnie de 2 veulens had ik verkocht en Maaike heb ik weggegeven toen ik mijn droom pony tegen kwam.
Een vriendin van mij verkoopt af en toe pony's en paarden voor haar zet ik de pony's en paarden op de foto voor marktplaats. Ze belde me op een gegeven moment op dit was in 2009 dat ze er weer een bonte pony had staan dus ik er naar toe en toen ik Floor zag wist ik gelijk dat zij bij mij hoorde ik heb haar op de foto gezet en toen bij haar op de computer om te verkopen ik had immers al 2 pony's en 4 zou teveel worden omdat Bonnie ook nog drachtig was. Maar Floor bleef door mijn hoofd heen spoken en toen heb ik Maaike op Bokt geplaatst, als gezeldschap pony heb ik haar toen aan geboden en binnen een dag had ik voor haar een mooi nieuw tehuis gevonden. Toen mijn vriendin opgebeld dat ik Floor van haar wilde kopen omdat deze pony mij niet losliet. Ik hab meerdere bonte pony's voor haar op de foto gezet maar Floor was het gelijk voor mij.
In 2010 kreeg Bonnie een heel mooi bont veulen Dora die na een maand ernstig ziek werd en het maar net gered heeft met deze kleine meid had ik ook gelijk een binding en omdat zij door de ziekte longschade op had gelopen wilde ik haar niet meer kwijt. (zij is er nu volledig overheen gegroeit en mankeert nu niets meer)
Ik heb nu dus weer 3 shetlanders en omdat ik Dora niet alleen wilde laten opgroeien maar geen geschikt shetlandermaatje kon vinden heeft mijn broer er een welsh a pony bijgekocht die ik volledig verzorg.
Ik hoop Bonnie en Floor dit jaar nog drachtig te krijgen, de veulens zullen dan tot hun 3de jaar blijven en daarna ga ik kijken welke ik aanhoud en welke ik eventueel verkoop.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:23

ik had een advertentie geplaatst op MP en een vriendin van de eigenaren van mijn bijrijdpaard zag mij daar, en heeft dit toen doorgegeven. zo ben ik een kijkje gaan nemen en aan dit leuke adresje gekomen.

louise_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:57

de vriendin van mijn tante had iemand nodig om haar pony'tje door te rijden want dat kon haar dochter nog niet en toen stelde me tante voor om mij te vragen en toen... had ik een verzorgpony :D maar ook gelijk 4 want ik mocht ze allemaal verzorgen! *\o/*

Lievemensjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:44

marktplaats!ik heb mijn pony 3 weken geleden gevonden. we hebben gelijk gebeld, en mochten gelijk de volgende dag komen kijken. paar rondjes gereden in de bak. met de mensen gepraat, en jaaa, ik heb de pony. wat een schatje zeg! <3
heb er elke dag nog heel veel plezier van!

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:36

ze hebben t zelf gevraagd :D

JWSIDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:32

/3 De een via Marktplaats (wel een jaar gezocht)
/3 Ander via via

Doyeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:30

Via marktplaats heb ik een keer een verzorgadres geregeld.
en de rest allemaal langs gegaan om te vragen of ze iemand zochten.

_Sjuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:59

Ik had eerst een verzorg dartmoor (viavia) toen dat niet zo goed meer ging (te groot en andere dingen) had ik het erover met mijn instructrice, en haar vriendin zocht een bijrijdster :)

belleloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:09

ik had me aangemeld op de manege :D
en toen kreeg ik belle een jaar later :o
nu heb ik haar drie maanden <3