Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:04

Snap het juist goed Ajesca. Zo sta in er dus ook in. Heb lang niet hetzelfde te bieden, maar die instelling deel ik wel. Ben zelf (25jaar geleden) ook zo begonnen. Was een manege ruiter die op 'alle gekke pony's reed'. Maar mocht toen op een pensionstalling komen helpen, en was daar superblij mee! Mesten, vegen, helpen paarden binnen/buiten zetten, poetsen.. en heel soms uitstappen: vond ik super! Uiteindelijk mocht ik steeds meer en kon ik echt leren rijden.. tja, dat het verschil tussen manege en privepaarden groot was hoef ik niet te zeggen. Maar verbaas me daar dus over dat dit tegenwoordig als bijna gelijk wordt gezien.. op mijn pony kun je ook niks met alleen manege ervaring. (Uitzonderingen zullen er altijd zijn, wil geen discussie aanwakkeren)
Dus ja, ik begrijp goed dat je iemand wil die er echt voor gaat. Lekker met de paardjes bezig zijn en helpen op stal. Zo fijn als je dan iemand hebt waarmee het klikt!

Eske_B

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:52

Zulke mensen zijn er wel... maar die zijn meestal geen 18+ denk ik, maar 12-16.

Ik heb zelf ook genoeg geveegd, klusjes gedaan, enzovoorts. Ben nu 20 en zou het nog heerlijk vinden om te knuffelen en tutten. Maar voor hele middagen klusjes en knuffelen zou ik geen tijd meer hebben.(en zou ook liever 1 of 2 vaste paarden hebben, maar dat is mijn eigen voorkeur :) ) Eerder 's avonds 2 -3uurtjes ofzo. Denk dat meer dat hebben van mijn leeftijd.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:03

Vind het stiekem wel grappig dat er zo veel mensen zijn die een bijrijder zoeken, maar ook zoveel bijrijders die een bijrijdpaard zoeken :D . Al snap ik natuurlijk wel dat je niet zomaar de eerste de beste met je paard laat werken/omgaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:07

MoppieFilou schreef:
Vind het stiekem wel grappig dat er zo veel mensen zijn die een bijrijder zoeken, maar ook zoveel bijrijders die een bijrijdpaard zoeken :D . Al snap ik natuurlijk wel dat je niet zomaar de eerste de beste met je paard laat werken/omgaan.

Is ook heel regio gebonden, hier barst het van de paarden dus dan is het al moeilijker om een bijrijder te vinden.
In een stad heb je meer ruiters met minder paarden dus automatisch ook meer verzorgers zeg maar :+

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:10

Regio is idd vervelend soms :) .

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:12

Inderdaad.
Hier is veel goede en goedkopere grond. Dus stalling valt wel mee in prijs.
De fanatiekelingen hebben zelf wel een paard. En de andere zijn dan weer de meisjes die je niet wilt omdat ze afzeggen bij een drup regen of een zuchtje wind.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:31

Ik heb echt onwijs veel reacties gehad. (denk zeker 30)
Maar te jong, te onervaren, niet passend bij mijn manier van paard houden, geen goede klik etc.
Ook mensen waar je niets meer van hoort.
Of oudere dames die mij de les willen lezen. :evaw:

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:39

Eske_B schreef:
Zulke mensen zijn er wel... maar die zijn meestal geen 18+ denk ik, maar 12-16.

Ik heb zelf ook genoeg geveegd, klusjes gedaan, enzovoorts. Ben nu 20 en zou het nog heerlijk vinden om te knuffelen en tutten. Maar voor hele middagen klusjes en knuffelen zou ik geen tijd meer hebben.(en zou ook liever 1 of 2 vaste paarden hebben, maar dat is mijn eigen voorkeur :) ) Eerder 's avonds 2 -3uurtjes ofzo. Denk dat meer dat hebben van mijn leeftijd.

En dat is precies wat ik bied. Ik zeg nergens dat er klusjes gedaan moeten worden en diegene is iedere dag welkom om het moment dat uitkomt. Zitten geen tijden aan vast. Vind het wel fijn om zekwr in het begin een en ander samen te doen om te zien hoe het gaat en zoal ik al aangaf ben ik ook bereid mijn tijd er in te steken zodat iemand er bvb in het zadel ook weer een hoop van kan leren. Maar iemand die direct intensief wil rijden is niet wat ik zoek. En ik geloof niet dat alleen meisjes van 12 nog een hoop moeten en kunnen leren ;)
Ik wil de verantwoording niet voor het kind van een ander. Het ligt hier in het buitengebied en er gebeuren al genoeg nare dingen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:25

Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont :(
Succes met je zoektocht!

Champ0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:32

Ik kom even binnen vallen!
Zelf heb ik altijd in Zeeland gewoond en had ik altijd een verzorgpaard.
Nu ik in Rotterdam woon zoek ik een leuk paardje maar dat is bijna niet te vinden hier.
Of ze vragen een belachelijke bijdrage.. is dit tegenwoordig normaal of ben ik een beetje hangen in de tijd dat je elkaar helpt?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:37

In Rotterdam en omgeving is het idd redelijk normaal dat er een bijdrage wordt gevraagd om een paard bij te rijden.

Persoonlijk zou ik niet betalen voor een erg groen of "gevaarlijk" paard, enkel verzorgen of wanneer het een doe het zelf stal is met veel klusjes de dagen dat je het paard rijdt.

Champ0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:43

Nee dat vind ik ook.
Als ik naar een paard ga zorg ik dat zijn stalletje er netjes bij ligt, het paard goed verzorgen voor en na het rijden..
Rijtechnisch verbeteren 2x in de maand lessen op eigen kosten natuurlijk.

En dan alsnog een flink bedrag per maand betalen?

Ik denk dat het heel wat waard is hoe iemand met je paard en spullen om gaat maar dat zal wel aan mij liggen haha!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:45

Champ0 schreef:
Nee dat vind ik ook.
Als ik naar een paard ga zorg ik dat zijn stalletje er netjes bij ligt, het paard goed verzorgen voor en na het rijden..

Ik denk dat het heel wat waard is hoe iemand met je paard en spullen om gaat maar dat zal wel aan mij liggen haha!

Ligt ook aan de omgeving.
Waar ik woon betaal je zo 200 per maand en meer voor een doe het zelf stal met klusjes.
Dan begrijp ik best dat er daarnaast een (kleine) bijdrage gevraagd wordt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 00:26

Champ0 schreef:
Nee dat vind ik ook.

Wat noem jij een flink bedrag?

Natuurlijk willen de meeste eigenaren beide hebben. Tijden veranderen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:53

Champ0 schreef:
Nee dat vind ik ook.

Is hier normaal in de omgeving. Soms vind ik het wel aan de dure kant. Hoewel er ook iemand 50 euro in de maand vroeg voor een 2-jarige shet, dat is gewoon vaag :') . Dat betaalde ik voor een paard en een shet samen, mocht doen wat ik wilde op mijn dagen (+2 stallen mesten).

Maar 50-75 euro voor 2-3 dagen is hier redelijk normaal, helaas.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:57

@Tigra oneens. Zijn zat eigenaren die er niet aan te hoeven verdienen dat ze hulp krijgen. Hangt ook af van de situatie, het paard, de rijkunsten en verzorging die erbij kom kijken. Maar die discussie is nu al zestig keer gevoerd, lijkt me overbodig om daar weer aan te beginnen.

@Champ0 Blijft een kwestie van vraag en aanbod. Omgeving Amsterdam is nou eenmaal laag in aanbod van paarden, hoog in vraag. Hoe hoger de vraag voor paarden, hoe aantrekkelijker om een bedrag te vragen. Dan schift je de boel (voor sommige bijrijders is een bijdrage een motivatie om structureel te blijven komen) en heb je een financieel steuntje in de rug.

Gewoon blijven doorzoeken, zit er vast wel een keer een bij zonder bijdrage of met een lage bijdrage. Overigens zou ik je advertentie uitbereiden, hij nodigt mij niet echt uit tot gesprek. Welke dagen, je ervaring (manege/bijrijder/eigen paarden), bereid tot bijdrage, je mogelijkheden, wat je zou zoeken ect.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:17

miramii schreef:
@Tigra oneens. Zijn zat eigenaren die er niet aan te hoeven verdienen dat ze hulp krijgen. Hangt ook af van de situatie, het paard, de rijkunsten en verzorging die erbij kom kijken. Maar die discussie is nu al zestig keer gevoerd, lijkt me overbodig om daar weer aan te beginnen.

@Champ0 Blijft een kwestie van vraag en aanbod. Omgeving Amsterdam is nou eenmaal laag in aanbod van paarden, hoog in vraag. Hoe hoger de vraag voor paarden, hoe aantrekkelijker om een bedrag te vragen. Dan schift je de boel (voor sommige bijrijders is een bijdrage een motivatie om structureel te blijven komen) en heb je een financieel steuntje in de rug.

Gewoon blijven doorzoeken, zit er vast wel een keer een bij zonder bijdrage of met een lage bijdrage. Overigens zou ik je advertentie uitbereiden, hij nodigt mij niet echt uit tot gesprek. Welke dagen, je ervaring (manege/bijrijder/eigen paarden), bereid tot bijdrage, je mogelijkheden, wat je zou zoeken ect.

Hoeven te verdienen? }>
Je maakt toch hopelijk een grapje? Ik betaal alleen al aan stalling hier inde regio van champ0 475,- euro per maand. Er hoeft daar verder dus niets aan klusjes gedaan te worden en je staat echt luxe. Maar inderdaad deze discussie is al erg vaak gevoerd en is echt afhankelijk van wat jij ook al noemt. Ik vind de verdeling stalgeld gedeeld door het aantal dagen dat de bijrijder komt altijd wel een eerlijke. Dan betaal je automatisch minder bij doe het zelf en veel klusjes en méér bij meer luxe.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:32

@Dat dit bedoel ik nou, die discussie blijft toch wel. Iedereen zo zijn eigen mening. Heeft in mij opinie weinig zin om die weer te starten (en is off topic). Je vat verdienen overigens wel anders op dan bedoeld, daarom reageer ik wel.

Nee, je verdiend er niet op. Maar met een goede bijrijder, die klusjes doet én bijdrage betaald (waar Champ0 het over had, niet over de extreem luxe situatie waar jij over spreekt) ga je er in mijn opinie en ervaring wél op vooruit als eigenaar. Je hebt extra handen (die ontlasten in mesten/voeren), iemand die bijdraagt in de financiën (scheelt jou, gezien je de kosten sowieso wel moet betalen, met of zonder bijrijder) en iemand die je paard beweging geeft. Iets waar je zelf om vraagt (tenslotte je eigen keuze om een voor bijrijder te kiezen en niet voor extra dagen op de wei).

Én dan heb je nog het verschil tussen leasen, bijrijden en verzorgen. Laten we het er maar op houden dat iedere eigenaar zijn eigen keuzes maakt hierin (vaak de omgeving wel in overweging genomen) en de gevolgen moet accepteren van die keuzes (niet marktconform betekent nou eenmaal; moeilijk vinden van een bijrijder). Eveneens als de bijrijder een keuze moet maken in wat hij wilt, kan en ervoor overheeft. En daar de gevolgen van ondervind (ook hier geldt; niet marktconform, lastige zoektocht).

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:43

In deze regio is het helemaal niet zo heel lastig om een serieuze betalende bijrijdster te vinden,is mijn ervaring. Maar dat ligt het wel aan hetgeen je te bieden hebt. Een leuk sportpaard op een fijne stalling een aantal dagen tot je beschikking hebben, maar niet alle zorg en financiële lasten daarvoor hoeven dragen wordt gewoon niet heel veel aangeboden. Als je zelf niet de financiële middelen hebt voor een eigen paard, maar wel serieus aan de slag wilt is zoiets een mooie kans.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 31-10-17 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:50

Pfft reageerde weer een volwassen vrouw, super fijn. Vanmorgen afgesproken maar heb al weer een mailtje binnen dat kind ziek is.

Vind ik zo lastig, wil ik dan nog wel proberen als dit meteen de eerste keer al zo gaat? Wil er wel een beetje van op aan kunnen dat ze ook echt komt als ik wat af spreek :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:52

DatBenIkNou schreef:
In deze regio is het helemaal niet lastig idd om een serieuze betalende bijrijdster te vinden,is mijn ervaring. Het is ook maar net wat je te bieden hebt. Een leuk sportpaard op een fijne stalling een aantal dagen tot je beschikking hebben, maar niet alle zorg en financiële lasten daarvoor hoeven dragen wordt gewoon niet heel veel

Helemaal mee eens, in de regio Rotterdam is het echt behoorlijk gebruikelijk dat er een financiële bijdrage geleverd, maar er zijn een paar situaties wanneer ik het niet logisch vind en daar hoort het mesten van alleen de stal van het bijrijdpaard niet bij.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:54

Azmay schreef:
Pfft reageerde weer een volwassen vrouw, super fijn. Vanmorgen afgesproken maar heb al weer een mailtje binnen dat kind ziek is.

Vind ik zo lastig, wil ik dan nog wel proberen als dit meteen de eerste keer al zo gaat? Wil er wel een beetje van op aan kunnen dat ze ook echt komt als ik wat af spreek :o

Er wordt tenminste afgezegd, dat gebeurd ook niet altijd. ;) :+
Ik zou alsnog afspreken en dan goed kijken/horen wat voor type het is. Misschien is deze afzegging echt een uitzondering voor deze persoon.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:54

Ik als kinderloze zou dan al meteen klaar zijn. Geef ik eerlijk toe. }:)
Ik denk dan kan dat kind niet bij papa of oma of zo blijven, want ik neem aan dat ze het kind ook niet naar stal zou nemen en er toch al iemand geregeld was om bij die kleine te zijn. Kan dat niet even 2 uurtjes ook al is het ziek.
Ook al heb je kinderen dan spreek je dingen af en kom je die na.

Azmay schreef:

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:58

Kan ook zijn dat het kind anders naar school was? En nu thuis is omdat die ziek is? Ik zou zo'n persoon echt nog wel een kans geven hoor, ziek zijn van je kind is echt wel overmacht.

Mocht ze nou de tijd zelf kunnen indelen, zou ze bijvoorbeeld inderdaad een oppas kunnen regelen of 's avonds naar paard gaan wanneer man/partner/oppas thuis is. Dus mocht het in de toekomst weer zijn dat kind ziek is, dan zijn er nog veel andere uurtjes op een dag waarop je wel naar het paard kan lijkt me.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:04

Rena100 schreef:
Kan ook zijn dat het kind anders naar school was? En nu thuis is omdat die ziek is? Ik zou zo'n persoon echt nog wel een kans geven hoor, ziek zijn van je kind is echt wel overmacht.

Mocht ze nou de tijd zelf kunnen indelen, zou ze bijvoorbeeld inderdaad een oppas kunnen regelen of 's avonds naar paard gaan wanneer man/partner/oppas thuis is. Dus mocht het in de toekomst weer zijn dat kind ziek is, dan zijn er nog veel andere uurtjes op een dag waarop je wel naar het paard kan lijkt me.

Kind zou normaal inderdaad naar school gaan, vorig jaar zou me dit ook echt niet dwars hebben gezeten naar heb het nu inmiddels mee gemaakt dat er zon 3 keer per maand(en ze kwam normaal hooguit 2 keer per week) af werd gezegd omdat kind ziek was/persoon zelf ziek was/oppas af zegde/ wat dan ook.

Vind dit gewoon even een bagger slecht begin en ze kan verder deze week alleen na 4 uur en dan ben ik gesloopt en is het al bijna donker tegenwoordig -O-
Laatst bijgewerkt door Azmay op 31-10-17 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt