Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:31

Niet eens veel eisen, maar het feit dat ik op een kleine stal sta --> zelfstandig iemand nodig... En je krijgt (tenminste mijn ervaring) vooral reacties van kids tussen de 10-13... Dat vind ik gewoon geen fijn idee dat zij alleen op stal zijn :)

Ik was daar makkelijk in geweest als ik op een vollere/drukkere pension stal zou staan.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:20

Ook hier "bijna" geen eisen maar een jong iemand alleen laten met twee sterke paarden is niet zo'n goed idee :=
Vaak geef ik aan dat de jonge meiden wel mogen komen en als ik erbij ben dat er gereden wordt, ben ik er niet dan mogen ze wel komen maar niet rijden en dan wordt er al snel gezegt "sorry wil wel rijden".

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:52

Naar mijn mening heb ik ook niet veel eisen, maar daar kan een ander heel anders over denken natuurlijk :D

Mijn paarden staan erg achteraf en midden in de bossen, ik ga daar geen jong meisje naar toe laten fietsen.
Vandaar dat ik 18+ zoek met een eigen auto.
Ik rij zelf (als ik al rij, is maanden geleden) recreatief en heb totaal geen ambitie's, dus een bijrijdster hoeft ook echt geen natuur talent te zijn.

J_B_GR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:20

Haha. Echt grappig om het een keer van een ander standpunt te kijken.
Ik zoek namelijk een verzorgpaard, en ik vind het maar moeilijk haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:30

Hier moet een bijrijder wel weten waar ze mee bezig is, is voor mijn paard belangrijk. Maar ik heb wel zo iets dat alles te leren valt, dus het hoeft geen natuurtalent te zijn... Maar ik wil wel graag dat mijn paard op mijn manier gereden wordt :P

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:04

Ik snap dat als het een zelfstandige stal is, of als de stal ergens in de bossen ligt. Dat jullie dan een ouder persoon zoeken.
Toen ik 12 was, kon ik toentertijd bij een "handelaar" terecht. Ben ik blij mee dat ik dat heb mogen ervaren. Ik weet nu dus hoe ik wél om zou moeten gaan met paarden :)
Als persoon zijnde die een verzorgpaard zoekt is het ook moeilijk om wat te vinden. Ik heb bijvoorbeeld als "eis" dat ik niks ga betalen. Nou dat is een zoektocht haha :P en nee mijn interesse ligt niet meer bij een shet, haha

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:29

ik meld mij ook hier
ben nu al een maandje of 2 aant kijken voor een verzorgster voor jaron
jaron is een kruising 3 jarige ruin en kan nog niet bereden worden maar van de zomer wil ik wel gaan beginnen met het echte werk :P
nu zoek ik iemand voor 2, 3 dagen om hem te verzorgen zodat die ook in andermans handen komt
maar het lijkt wel of iedereen alleen maar wilt rijden
met jaron doe ik van alles schriktraining , agility , fietsen , vooral veel spelen
maar dat zien mensen niet zitten kennelijk :P
of het nou komt omdat het winter is ? geeenn ideee
t is een lief paardje dat geen vlieg kwaad doet
mischien heb ik te hoge eisen?
zoek toch echt iemand boven de 16 jaar want ja het blijft een jong dier (het aller liefst zelfs boven de 18 )
en met ervaring en dan geen manege ervaring :P

Faithx12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:38

Ik kom ook even binnen vallen..
Ik zoek ook een verzorgster.. Rijden moet de komende tijd alleen geen eis zijn, want momenteel zit ik er zelf ool niet op. De mijne heeft een trap gehad en is nog aan t herstellen.. Maargoed in de toekomst is rijden natuurlijk wel mogelijk, maar tot die tijd kan de verzorgster gewoon een band opbouwen door te tutten, wandelen enz.

Maar ik zie alleen advertenties van jonge meisjes hier in de buurt en voor hun is het niet verantwoord om alleen naar een stal toe te fietsen, half uur a 3 kwartier.. Zeker niet als t sneeuwt of regent..

Is dus echt lastig iets te vinden.. Iemand die nog even kan wachten met rijden en het dus niet erg vind dat dta pas over een tijdje kan.. En ook nog iemand die altijd kan komen ook als t weer slecht is en waarbij de ouders niet ongerust worden.. Daarnaast moet er hij mij op stal gemest worden door jezelf, dus dit hoort er ook bij. Heb necht niet veel eisen aan een verzorgster, behalve verantwoordelijkheif en iemand die gewon de afspraken nakomt.. Maarja wie wil dat nou niet in een verzorgster!? Haha

Iemand tips? Omgeving schipluiden gaat het om! Dit ligt in de buurt van vlaardingen, maassluis en delft.

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:38

yasminhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:00

ik wil me ook effe melden want ik rijd nu bijna 6 jaar en ben al 1en een half jaar op zoek naar een vp en ben 12 jaar bijna 13 verderen info vind je in mijn profiel maar ik wil dus anderen helpen en heb zelf ook hulp nodig
xxxxxxx <3

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:41

Nette advertentie hoor Wilma :j Nu maar wachten op reacties.

Yasminhorses: Misschien een advertentie maken, of heb je dat al gedaan? Daar bereik je wel meer mensen mee :)

Nou, de nieuwe bijrijdster is geweest en het is eigenlijk heel goed gegaan :D Anouk reageerde goed op haar (bij sommige mensen verrekt ze het om door te lopen, dus dan ga je heeeeeel langzaam door de baan :')) Ben wel benieuwd hoe dit uitpakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:28

Klinkt goed! Hopelijk heb je gewoon meteen geluk, is wel zo leuk :Y)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:34

Zou idd wel fijn zijn :P

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:38

ik vind het juist heel moeilijk een bijrijdpaard te vinden haha
woon in harlingen en heb alleen fiets dus max 5 km en dat dunt vaak de mogelijkheden uit
hihi leuk topic trouwens

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:52

Hier ben ik ook weer even.
Heb al de hele week leuk mail contact met een 11 jarig meisje met ervaring in rijden en verzorgen, ze heeft zelfs al eerder een verzorgFjord gehad. Ze wil graag onze Shet/welsh bijrijden. Haar moeder heeft verstand van paarden zegt ze (vroeger zelf paarden gehad). Ze twijfelen erover om zelf een pony te gaan aanschaffen en zien dit als een leuke opstap/test. We zijn bezig een afspraak te maken om kennis te maken en het evt. een maandje aan te kijken. Ze is bereid les te nemen op eigen kosten en haar moeder komt welke keer mee om haar te brengen en te helpen met de pony. In eerste instantie komen ze 1 dag per week omdat ze ook nog bij de manege rijdt, maar wie weet wat de toekomst gaat brengen.
Zou het dan eindelijk gaan lukken??? Duimen jullie mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:55

Ik duim +:)+
Ik denk zelf dat ik ook goed nieuws heb, maar ik ga het nog even voor mij houden tot alles geregeld is, anders zal je zien dat er op het laatste moment wat misloopt ofzo 8-)

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:07

Ik duim voor je Sabine.
Laat je het wel weten als het iets (of niets) wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:11

Als ik meer details weet laat ik het zeker weten :j
Denk wel dat het in orde komt, maar ben nog even op antwoord aan het wachten :Y)

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 10:38

Wat leuk dat iedereen opeens iemand gevonden heeft. Ik duim voor jullie +:)+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:26

Nou niet iedereen hoor :o

Veel succes, hoop voor jullie dat het echt wat gaat worden!

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:18

Wie heeft een bijrijder nodig in omg. Gelderland / Arnhem dan?

Mail gerust, Ik heb al een lease paard maar kan er altijd een bijdoen :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:41

Hier weer een beetje twijfel... Het is rotweer... Ik moet ruim 100 km rijden voordat ik bij mijn paard ben, dus met dit weer, vonden mijn ouders dit niet zo'n succesvol idee (begrijpelijk...) dus ik ben al een andere dag geweest doordeweeks... (Mams, paps en zusje gaan gewoon elke dag naar de pony, hij komt niets te kort... )

Maar het nieuwe verzorgstertje die 1x is geweest, doet ook niet echt moeite. Snap nog wel een beetje dat je met dit weer geen 5 km gaat fietsen... maar de rest van de week ook niets van haar gehoord :S Ze weet dat er altijd wel iemand gaat, maar ze doet ook geen moeite om daar mee af te spreken. (Er kan nu niet gereden worden, grond te hard/sneeuw... en ze mag (nog) niet met hem naar buiten, iig niet zonder mij :))... Maar dan kun je toch wel een keer komen borstelen of wat dan ook? (Of ligt dat gewoon aan mij? :S)

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:14

Lianne, dat is echt rot... Het is echt jammer dat het net iets te ver weg is voor me, maar ik hoop dat het snel beter gaat gaan met je verzorger en anders dat je snel een ander vind...

Er staat inmiddels een super leuk paardje op de Bokt markt, heel erg leuke advertentie en lekker dichtbij, maar '18+ en manege ruiters hoeven niet te reageren'. Toch jammer als je over een weekje 17 wordt en juist op zoek bent naar een uitdaging met veel begeleiding om veel te kunnen leren... Ik snap wel dat mensen deze grenzen stellen hoor, ik zou ook heel voorzichtig zijn met mijn paard (mocht ik er een hebben), maar ik hoop toch dat er iemand is die me de kans geeft om die ervaring op te doen. Zucht :(

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:23

Celestial schreef:
Lianne, dat is echt rot... Het is echt jammer dat het net iets te ver weg is voor me, maar ik hoop dat het snel beter gaat gaan met je verzorger en anders dat je snel een ander vind...

Er staat inmiddels een super leuk paardje op de Bokt markt, heel erg leuke advertentie en lekker dichtbij, maar '18+ en manege ruiters hoeven niet te reageren'. Toch jammer als je over een weekje 17 wordt en juist op zoek bent naar een uitdaging met veel begeleiding om veel te kunnen leren... Ik snap wel dat mensen deze grenzen stellen hoor, ik zou ook heel voorzichtig zijn met mijn paard (mocht ik er een hebben), maar ik hoop toch dat er iemand is die me de kans geeft om die ervaring op te doen. Zucht :(

Nee heb je, ja kun je krijgen? Proberen (met écht goede uitleg) kan nooit kwaad, of gewoon vragen wat de reden precies is, omdat je anders wel interesse hebt. Als het alleen te bereiken is met de auto, tja, dan kun je niks.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:25

Celestial schreef:

gewoon reageren en je motivatie erbij vermelden.
veel eigenaren stellen die eis omdat je echt niet wil weten wat er soms op een advertentie afkomt. [om te huilen]