Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:04

Mindim schreef:
Vingertje wijzen, valt best mee toch?

Ik heb vroeger altijd verzorgpaarden gehad en ik was er altijd. Ik zie dat tegenwoordig niet meer. Het frequent komen en de passie voor het wezen paard, mis ik af en toe wel een beetje. Men komt en dan weer niet, je kunt er niet van op aan. Alle kansen hier hoor, ze hoefden niet te betalen, ik betaal de lessen voor ze, geen klussen. Tis toch nog niet goed genoeg schijnbaar.

Nogmaals, generaliseren is ook een vak... Maar misschien hoor ik dan ook niet meer bij de patatgeneratie... (met mijn 25... :') )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:05

Nee hoor, niet moeilijk voor beide parijen.
De eigenaar kan altijd nog beslissen om te verkopen.
Helaas is het voor de bijrijder niet altijd mogelijk om daar invloed op te hebben, al helemaal niet als het allemaal gratis gaat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:05

Gimme_Spurs schreef:
Nogmaals, generaliseren is ook een vak... Maar misschien hoor ik dan ook niet meer bij de patatgeneratie... (met mijn 25... :') )

In mijn ogen zou je daar nog net onder kunnen vallen...:D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:07

Ongelukkig getypt, ik ben daar weggegaan omdat veel afspraken steeds geannuleerd werden. Ik moest bijvoorbeeld les nemen bij A waar we met een trailer naar toe moesten. Gezien het gebrek aan eigen vervoer was het voor de eigenaar geen probleem ons te brengen. Het is tot 6x last minute afgezegd, sta je daar te wachten met het paard en geen eigenaar die op komt dagen. Dus ook geen blije lesgever want die kon weer afgezegd worden.

Of als dag A jouw dag was en je komt op stal en ziet dat het paard al gereden is.

Dat soort zaken kun je imo niet maken met bijrijders.

Qua verkopen, wat je zegt, is jammer voor mij als bijrijder, maar dat risico weet je.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 03-10-12 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:08

ja nou bij mij hadden ze altijd 6 om te verzorgen
heb er nu nog maar 2 ben erg uitgedund maar ik had zoiets van je leeft je maar uit zolang het in het belang van het paard vriendelijk is en blijft ga je gang maar nee ik blijf nu lekker verzorsters loos want ik ben er nu wel een beetje klaar mee ik vind het jammer dat het zo is gegaan maar dan doe ik ze liever zelf in plaats van continu aan horen vandaag kan ik niet nee morgen moet ik daar heen en nee het weekend zit ik volgepland en oh nee ik moest tog daar nog even heen nee ik moet van iemand op aan kunnen en niet in die onzekerheden gaan zitten komt ze nu wel of niet kan ze vandaag wel of niet en is ze al geweest of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:09

Gimme_Spurs schreef:
Mindim schreef:
Vingertje wijzen, valt best mee toch?

Ik heb vroeger altijd verzorgpaarden gehad en ik was er altijd. Ik zie dat tegenwoordig niet meer. Het frequent komen en de passie voor het wezen paard, mis ik af en toe wel een beetje. Men komt en dan weer niet, je kunt er niet van op aan. Alle kansen hier hoor, ze hoefden niet te betalen, ik betaal de lessen voor ze, geen klussen. Tis toch nog niet goed genoeg schijnbaar.

Ik heb het over mijn ervaring, niet over het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:10

magda_90 schreef:
Ongelukkig getypt, ik ben daar weggegaan omdat veel afspraken steeds geannuleerd werden. Ik moest bijvoorbeeld les nemen bij A waar we met een trailer naar toe moesten. Gezien het gebrek aan eigen vervoer was het voor de eigenaar geen probleem ons te brengen. Het is tot 6x last minute afgezegd, sta je daar te wachten met het paard en geen eigenaar die op komt dagen. Dus ook geen blije lesgever want die kon weer afgezegd worden.

Of als dag A jouw dag was en je komt op stal en ziet dat het paard al gereden is.

Qua verkopen, wat je zegt, is jammer voor mij als bijrijder, maar dat risico weet je.

Nee, dat is inderdaad niet netjes.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:11

Cassidy schreef:
Gimme_Spurs schreef:

In mijn ogen zou je daar nog net onder kunnen vallen...:D

Hahaha is dat een compliment of een belediging? _O-

Goed, ik vind zelf van niet, ook door mijn opleiding, opvoeding en gebeurtenissen in mijn leven...

Puistjes krijg ik daarentegen nog wel, als ik mijn maandelijkse dingetje heb... Ik geef inmiddels les aan 16-jarigen (havo ckv...) en zie wel duidelijk verschil... :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:12

Mindim schreef:
magda_90 schreef:

Nee, dat is inderdaad niet netjes.

Excuus, en vervelend dat dit is voorgevallen! |o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:14

Communicatie blijt uiteindelijk essentieel.

Maar de willekeur en het risico van verkoop van een bijrijdpaard hebben mij ertoe gezet om te wachten tot ik zelf een paard had en niet afhankelijk was van de eigenaar van dat paard. Met alle ups en downs die de verkoop van dat dier met zich meebracht....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:14

Vandaar de opmerking dus dat niet de bijrijders alle schuld op zich moeten krijgen, de eigenaren zijn soms ook niet heilig (even generaliserend gezegd, maar jullie snappen vast mijn punt nu).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:16

Gimme_Spurs schreef:

Goed, ik vind zelf van niet, ook door mijn opleiding, opvoeding en gebeurtenissen in mijn leven...

Puistjes krijg ik daarentegen nog wel, als ik mijn maandelijkse dingetje heb... Ik geef inmiddels les aan 16-jarigen (havo ckv...) en zie wel duidelijk verschil... :+

Of dat een compliment is of niet mag je zelf invullen.
Het hebben of niet van jeugdpuistjes is daar geen criterium voor..:D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:16

Cassidy schreef:

Maar de willekeur en het risico van verkoop van een bijrijdpaard hebben mij ertoe gezet om te wachten tot ik zelf een paard had en niet afhankelijk was van de eigenaar van dat paard. Met alle ups en downs die de verkoop van dat dier met zich meebracht....

Hier nu ook hoor. Vanwege mijn studie red ik het momenteel ook niet eens meer, maar mijn eigen paard gaat er absoluut komen in de toekomst!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:17

magda_90 schreef:
Vandaar de opmerking dus dat niet de bijrijders alle schuld op zich moeten krijgen, de eigenaren zijn soms ook niet heilig (even generaliserend gezegd, maar jullie snappen vast mijn punt nu).

Ik snappum, maar durf te beweren dat ik als eigenaar de bijrijder teveel ruimte heb gelaten waardoor het allemaal ge-escaleerd is.
In mijn geval een leerproces waardoor ik de beslissing heb genomen om GEEN bijrijders meer te accepteren....

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:17

Cassidy schreef:

Ja kan ook een keuze zijn. Maar, ik zou alle lol nu niet willen laten. Helaas hoort bijvoorbeeld het overlijden van een dier erbij. Natuurlijk kan je het laten omdat je niet zou willen dat het paard plots verkocht wordt, maar dat heb ik er echt wel voor over en dat staat niet in verhouding tot het plezier dat ik nu heb. (een beetje raar geparafraseerd, maar wat ik bedoel is dat ik liever lol heb met niet in eigen handen of het paard verkocht wordt, dan helemaal niks.)

Cassidy

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:19

Jou keuze, en de keuze van degene die jou dat bijrijdpaard gunt. Persoonlijk heb ik mijn lesje geleerd. Voor mij geen bijrijders meer.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:19

Cassidy schreef:
Gimme_Spurs schreef:

Of dat een compliment is of niet mag je zelf invullen.
Het hebben of niet van jeugdpuistjes is daar geen criterium voor..:D

Dat van die puistjes was ook een grapje. En ik kan zelfs zeggen dat ik nooit tot de patatgeneratie heb behoort. Als je wilt weten waarom, pb me maar

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:21

Dat hoeft wat mij betreft echt niet per Pb....

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:26

Ik heb liever niet dat iedereen dat kan lezen. Anyway, ik heb altijd een andere soort verantwoordelijkheid gehad dan menig puber.

Geeft verder niets hoor, dat heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Ik zal nóóit afspraken maken, en deze dan niet nakomen, tenzij er echt een hele goede rede voor is. Maar, dit is geen sollicitatiegesprek en bovendien zéér off-topic

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:29

Gimme_Spurs schreef:
Geeft verder niets hoor, dat heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Ik zal nóóit afspraken maken,

"Altijd " en "Nooit "zijn twee woorden waarbij je altijd moet onthouden dan je ze nooit gebruikt... :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:30

Ok... Ergens wist ik dat je hier over zou vallen. Weer wat geleerd! Dit zal ik Altijd onthouden, om het Nooit te vergeten! :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:31

Braaf.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:33

Zeg nooit nooit, soms kom je er niet onderuit om afspraken te maken.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:35

Zie je? Ik had ook kunnen uitbarsten in een puberale tirade over wat een ontzettende kloof er groeit tussen mijn generatie en de "wat ouderen generaties" (want ik ga ervan uit dat jij niet meer tot de patatgeneratie behoord, aangezien je mij daar wel onder schaart), maar ik ben opzoek naar een consensus en Catharsis. Geen these, antithese, maar een synthese. Heerlijk!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:37

Mindim schreef:
Zeg nooit nooit, soms kom je er niet onderuit om afspraken te maken.

Nee klopt, maar dat zou dan een rede hebben. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om de knollie in de stront te laten staan zonder voer en beweging, ook al is het niet mijn knollie :n