Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:15

Ja dank je.

Hebben jullie dat ook niet dat jullie vaak denken, van als ik vroeger zo'n aanbod had gekregen.

En nu is het andersom en moet je niet eens het lef hebben om een geld bedrag ervoor te vragen want men moet maar blij zijn dat je hun paard wilt rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:02

R.X. schreef:
Ja dank je.

Hebben jullie dat ook niet dat jullie vaak denken, van als ik vroeger zo'n aanbod had gekregen.

En nu is het andersom en moet je niet eens het lef hebben om een geld bedrag ervoor te vragen want men moet maar blij zijn dat je hun paard wilt rijden.

Behoorlijk vaak ja!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:46

[***] schreef:
Wat doet hij dan qua uittesten? Want als hij bv. gaat bokken of springen kan ik me wel voorstellen dat ze het eng gaan vinden, ookal heb je dat verteld (ik zou daar zelf ook geen held in zijn hoor, maar ik zou ook wel afhaken als je mij dat op voorhand zou vertellen ;) ). Cobe test ook uit :j Die gaat stilstaan :+ En heul langzaam lopen :') Maar daar moet je ook maar net doorheen kunnen & willen gaan natuurlijk ...

Als je komt kennis maken neem je inderdaad de tijd vind ik :j Neem dan een dag dat je vrij bent of na je werk of weet ik het.
En de afstand blijft ook hetzelfde, maar ik kan me voorstellen dat een bepaalde afstand via de snelweg beter doenbaar is dan een bepaalde afstand via kleine binnenwegen. Misschien was het onderweg qua verkeer veel drukker dan gedacht ofzo? Kan ook nog wel meespelen denk ik ...

Hij test behoorlijk uit. De eerste paar keren is hij braaf, dan is hij aan het kijken wat ie op zijn rug heeft zitten. Als je hem na enkele malen niet aan het werk zet, krijgt hij teveel tijd om te denken. Je merkt dat hij klierig is dan al bij het opzadelen, als ie dat doet, weet je dat je in de bak wat kan verwachten. Hij test een maal uit of je goed kan blijven zitten, door eens te bokken of wat. Omhoog komen van voren doet ie niet. Als je hem dan gewoon op een galop zet, is dat over (hij is liever lui dan moe). Hij probeert dit eenmalig, blijf je zitten probeert ie het niet weer. Dan gaat hij de keer daarna staken, zweepje erbij en hij doet ook dat niet meer. Hij is bij eentje gaan liggen, maar die reed stiekum met sporen zweep en omgekeerd bit. Dit laatste is eenmaal gebeurd, ruiter was ook veel te zwaar voor een paard wat nog niet goed in balans is en verder heeft ze het paard nogal wat geflikt. Alles valt in 3 keer op te lossen, als je hem gewoon doorpakt en aan het werk zet.

Ik meld in een advertentie dat er geen beginner op kan en ook als men komt kennismaken, vertel ik alles, zodat men gelijk kan afhaken als men dat niet zit zitten. Zijn bokken zijn vrij vlak en goed uit te zitten, als je er bedacht op bent is dat dus prima te doen.

Elise_K

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:56

Ik weet van vroeger hoe vervelend het is om een bijrijdster te vinden. Vaak is het na 10 keer rijden niet meer zo leuk, en dan komen ze niet meer opdagen. Dan krijg je na een half jaar een telefoontje dat ze hun cap weer willen ophalen.... En bedankt hè?

Ik ga maandag kijken bij een nieuw bijrijdpaard, na een lange zoektocht eindelijk eentje gevonden die hopelijk bij mij past. Wel op 10 km afstand, maar dat heb ik er inmiddels ruim voor over!!

saluut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:53

Heej, als je een bijrijder hebt, en je zou daar een kleine vergoeding voor willen vragen, hoeveel zouden jullie er dan voor vragen? Als het gewoon om een leuk dressuurpaard gaatdie een nette M1/2 proef kanlopen?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:53

Voor hoeveel dagen? En wat voor klusjes e.d. zouden er gedaan moeten worden?

saluut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:55

Voor 5/6 dagen per week, alleen rijden, want tuig schoon maken wilden ze niet. Ook het uitmesten doe ik zelf.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:56

Zo 5/6 dagen is behoorlijk veel.. tsja uhm wat is dan reëel. Ze doet verder niks, dus dan 100 euro!

saluut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:09

Dank je wel!! Ja, en vaak het na verzorgen doe ik ook nog zelf want dan zijn ze met jongens aan het praten!!!:D Maar ja. wie weet komt er een andere!! Gewoon wachten

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:19

In welke omgeving woon je dan?

saluut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:26

Ken je misschien Weert? Waar koninginnendag was vorig jaar. Daar ligt het vlak bij.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:31

Hmm oke, succes iig! & gefeliciteerd met je verjaardag :)

saluut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:31

Dank je wel!!!! :D Ik word al weer oud :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:38

Mindim schreef:
Hij test behoorlijk uit. De eerste paar keren is hij braaf, dan is hij aan het kijken wat ie op zijn rug heeft zitten. Als je hem na enkele malen niet aan het werk zet, krijgt hij teveel tijd om te denken. Je merkt dat hij klierig is dan al bij het opzadelen, als ie dat doet, weet je dat je in de bak wat kan verwachten. Hij test een maal uit of je goed kan blijven zitten, door eens te bokken of wat. Omhoog komen van voren doet ie niet. Als je hem dan gewoon op een galop zet, is dat over (hij is liever lui dan moe). Hij probeert dit eenmalig, blijf je zitten probeert ie het niet weer. Dan gaat hij de keer daarna staken, zweepje erbij en hij doet ook dat niet meer. Hij is bij eentje gaan liggen, maar die reed stiekum met sporen zweep en omgekeerd bit. Dit laatste is eenmaal gebeurd, ruiter was ook veel te zwaar voor een paard wat nog niet goed in balans is en verder heeft ze het paard nogal wat geflikt. Alles valt in 3 keer op te lossen, als je hem gewoon doorpakt en aan het werk zet.

Ik meld in een advertentie dat er geen beginner op kan en ook als men komt kennismaken, vertel ik alles, zodat men gelijk kan afhaken als men dat niet zit zitten. Zijn bokken zijn vrij vlak en goed uit te zitten, als je er bedacht op bent is dat dus prima te doen.

Oh, dat zou ik nog wel durven :+
Maarja, niet echt tijd hier, aangezien ik er zelf 2 heb lopen die aandacht willen :))

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:44

Mindim schreef:
[***] schreef:
Oei, heb je er al zoveel gehad dan?
En wat was de flutsmoes deze keer? (ben niet nieuwsgierig hoor :+ )

Valt op zich mee hoor. Dit was de derde.
Ik heb liever dat mensen zeggen dat ze er geen zin in hebben, dan allerlei redenen verzinnen dat ze niet kunnen, terwijl het bij bijrijdpaard 2 wel allemaal kan. Wees dan gewoon eerlijk, heb ik een stuk meer respect voor.

Ik heb een paard wat kilometers moet maken, hoeft echt niet 5 keer per week, met 2 maal per week ben ik blij. Je krijgt vrijheid en ik betaal de lessen. Verder hoeft men behalve het rijden eigenlijk niets te doen. Ik heb het idee dat ze bang zijn voor mijn paard inmiddels.

Dan denk ik toch maar dat je als verzorgster in je handjes mag knijpen... *\o/*

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:49

martina1 schreef:
Ja eigenlijk wel, ik heb nu contact met twee meiden die langskomen dus ik ben benieuwd.
Hopelijk is het wat, want Carlo staat al weer 3 maanden stil.

Het is in deze omgeving gewoon heel moeilijk een bijrijdster te vinden. Er zijn hier zo veel paarden waardoor het aanbod groot is. Ik heb meiden op bezoek gehad die konden kiezen tussen 4 verschillende paarden, waaronder wedstrijd paarden die ze mochten uitbrengen. Daar kan ik niet tegenop met mijn recreatiepaard.

geef mij anders maar gewoon een recreatiepaard :o

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 00:23

Lees hier mensen die juist ren problrem hebben mrt het vinden van een bijrijder.
Hier (enschede) zijn er weinig mogelijk hedem en veel vraag naar verzorg/bijrijpony's.
*zucht, woonde ik nou maar op een betere plek* O:)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:51

Nog even off-topic, ik wil graag even laten weten wat de veearts zei.

Ben net terug van de kliniek met de pony.

Ze zakt linksachter door haar been.
Vermoedelijk doordat ze nog maar weinig gedaan heeft.
Ook haar bovenkant is pijnlijk.

Veearts rade aan, 2 maanden longeren, 4 á 5 keer in de week.
Met tussen door stappen om de verzuring weg te laten gaan.
Ze moet afvallen, omdat ze nu moeite heeft om zichzelf te dragen.
Er mag nu dus ook niemand op, ze heeft het immers zelf al moeilijk genoeg.
Mocht het na 3 weken niet beter gaan word ze verder onderzocht.
Wanneer het te pijnlijk word mag ze ondersteund worden door methacam (ik weet niet meer precies hoe je dat schrijft).

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:59

Ach jeetje! :(:)
Methacam heeft mn vzpony ook gehad :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:00

sterkte R.X. vervelend allemaal.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:06

Wat als je nou wel graag een verzorgster voor je paard wilt, maar niet iemand
die hem rijd, heeft iemand daar ervaring mee ?
Ik zou best iemand willen vinden die mijn paard wat extra liefde en aandacht geeft,
maar ik wil niet dat er ook op hem gereden gaat worden.
Is dit een onmogelijk en/of raar voorstel of komt het wel vaker voor ?

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:10

Nixxs schreef:
Wat als je nou wel graag een verzorgster voor je paard wilt, maar niet iemand
die hem rijd, heeft iemand daar ervaring mee ?
Ik zou best iemand willen vinden die mijn paard wat extra liefde en aandacht geeft,
maar ik wil niet dat er ook op hem gereden gaat worden.
Is dit een onmogelijk en/of raar voorstel of komt het wel vaker voor ?

Komt wel vaker voor hoor!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:11

Volgens mij kan het wel, maar je moet geluk hebben... Ik heb er zo eentje maar omdat ik dat leuk vind.. Maar er zijn veel meiden die er niks aan vinden (staan er ook veel in dit topic :) )

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:46

Verzorgen is hartstikke leuk, maar de meeste meisjes vinden alleen rijden leuk. Ik fiets 2/3 keer in de week 5 km heen en 5 km terug om: paarden binnen te halen en te voeren en soms te poetsen en heel soms, maar dan ook heel soms te rijden. Gratis. Hartstikke leuk, maar sommige meisjes zien dit anders en ik vind dat raar, maar die meisjes vinden mij raar. ;) Raar maar waar

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:49

Er zijn wel mensen die het al leuk vinden om alleen te poetsen miss te wandelen of ander grondwerk.
Maar dan moet je idd wel de goede persoon vinden.
persoonlijk zou ik als persoon al super blij zijn met een shetlandettje ofzo.