Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Wat doet hij dan qua uittesten? Want als hij bv. gaat bokken of springen kan ik me wel voorstellen dat ze het eng gaan vinden, ookal heb je dat verteld (ik zou daar zelf ook geen held in zijn hoor, maar ik zou ook wel afhaken als je mij dat op voorhand zou vertellen). Cobe test ook uit
Die gaat stilstaan
En heul langzaam lopen
Maar daar moet je ook maar net doorheen kunnen & willen gaan natuurlijk ...
Als je komt kennis maken neem je inderdaad de tijd vind ikNeem dan een dag dat je vrij bent of na je werk of weet ik het.
En de afstand blijft ook hetzelfde, maar ik kan me voorstellen dat een bepaalde afstand via de snelweg beter doenbaar is dan een bepaalde afstand via kleine binnenwegen. Misschien was het onderweg qua verkeer veel drukker dan gedacht ofzo? Kan ook nog wel meespelen denk ik ...
Mindim schreef:Hij test behoorlijk uit. De eerste paar keren is hij braaf, dan is hij aan het kijken wat ie op zijn rug heeft zitten. Als je hem na enkele malen niet aan het werk zet, krijgt hij teveel tijd om te denken. Je merkt dat hij klierig is dan al bij het opzadelen, als ie dat doet, weet je dat je in de bak wat kan verwachten. Hij test een maal uit of je goed kan blijven zitten, door eens te bokken of wat. Omhoog komen van voren doet ie niet. Als je hem dan gewoon op een galop zet, is dat over (hij is liever lui dan moe). Hij probeert dit eenmalig, blijf je zitten probeert ie het niet weer. Dan gaat hij de keer daarna staken, zweepje erbij en hij doet ook dat niet meer. Hij is bij eentje gaan liggen, maar die reed stiekum met sporen zweep en omgekeerd bit. Dit laatste is eenmaal gebeurd, ruiter was ook veel te zwaar voor een paard wat nog niet goed in balans is en verder heeft ze het paard nogal wat geflikt. Alles valt in 3 keer op te lossen, als je hem gewoon doorpakt en aan het werk zet.
Ik meld in een advertentie dat er geen beginner op kan en ook als men komt kennismaken, vertel ik alles, zodat men gelijk kan afhaken als men dat niet zit zitten. Zijn bokken zijn vrij vlak en goed uit te zitten, als je er bedacht op bent is dat dus prima te doen.
Mindim schreef:[***] schreef:Oei, heb je er al zoveel gehad dan?
En wat was de flutsmoes deze keer? (ben niet nieuwsgierig hoor)
Valt op zich mee hoor. Dit was de derde.
Ik heb liever dat mensen zeggen dat ze er geen zin in hebben, dan allerlei redenen verzinnen dat ze niet kunnen, terwijl het bij bijrijdpaard 2 wel allemaal kan. Wees dan gewoon eerlijk, heb ik een stuk meer respect voor.
Ik heb een paard wat kilometers moet maken, hoeft echt niet 5 keer per week, met 2 maal per week ben ik blij. Je krijgt vrijheid en ik betaal de lessen. Verder hoeft men behalve het rijden eigenlijk niets te doen. Ik heb het idee dat ze bang zijn voor mijn paard inmiddels.
martina1 schreef:Ja eigenlijk wel, ik heb nu contact met twee meiden die langskomen dus ik ben benieuwd.
Hopelijk is het wat, want Carlo staat al weer 3 maanden stil.
Het is in deze omgeving gewoon heel moeilijk een bijrijdster te vinden. Er zijn hier zo veel paarden waardoor het aanbod groot is. Ik heb meiden op bezoek gehad die konden kiezen tussen 4 verschillende paarden, waaronder wedstrijd paarden die ze mochten uitbrengen. Daar kan ik niet tegenop met mijn recreatiepaard.
Nixxs schreef:Wat als je nou wel graag een verzorgster voor je paard wilt, maar niet iemand
die hem rijd, heeft iemand daar ervaring mee ?
Ik zou best iemand willen vinden die mijn paard wat extra liefde en aandacht geeft,
maar ik wil niet dat er ook op hem gereden gaat worden.
Is dit een onmogelijk en/of raar voorstel of komt het wel vaker voor ?