Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
justdiesel schreef:Oke dat klopt, maar bij de mijne staat duidelijk de plaats vermeld....
En dan nog kan je iets meer typen als alleen waar staan de ponys.....
Zoek schreef:Ik heb een hele tijd geleden een onwijs leuke mail van iemand gehad die haar zelf deed voorstellen en toen pas meer over de paarden vroeg en wat de bedoeling was enz. ik heb haar laten komen en na een week was ik haar al helemaal zat....nu kreeg ik dus vorige week een reactie waar alleen in stond dat ze meer informatie wilde en of er kosten aan vast zaten? dus ik dacht "nee hè, wat is dit.." ik heb haar uit fatsoen terug gemaild en krijg netjes antwoordt op mijn vragen en ze gaf dus aan dat ze eerst wat meer wilde weten voordat ze een hele mail ging maken met al haar prive dingen erin, kan het me nu best voorstellen maar het kwam wel heel raar over.....ze is nu een paar keer mee geweest en tot nu toe gaat het heel goed dus misschien toch netjes blijven en terug mailen wie weet wat er uit komt!
Sheran schreef:Nou, laat al die 13-jarigen je probleem maar lekker oplossen dan!
Bijrijders moet je ook wel een kans geven vind ik, ze zullen het in het begin niet allemaal perfect doen en je zult er veel in moeten investeren in het begin. Ik denk dat een bijrijder je in het begin meer tijd kost dan als je gene bijrijder had gehad (anders is het wel een heel geweldige bijrijder, daar teken ik voor). Maar als ze goed luistert en dingen in zich opneemt kan ze steeds meer zelfstandig doen.
Als ik het zo hoor zou ik straks niet veel moeite moeten hebben met het vinden van een verzorgpaard... alleen hopen dat er eentje in de buurt is! En dat ik het paard ook wil. Want ik vind zelf alleen maar poetsen niet leuk meer.
Marlinda schreef:justdiesel schreef:Oke dat klopt, maar bij de mijne staat duidelijk de plaats vermeld....
En dan nog kan je iets meer typen als alleen waar staan de ponys.....
Een plaats zegt ook niet altijd allesEen paard aan de andere kant van mijn plaats is voor mij bijv. te ver weg, aangezien ik er met de fiets naartoe wil kunnen en dan vind ik een half uur fietsen genoeg. Dat is ook realistisch omdat ik hier vlakbij het Amsterdamse bos zit, dus echt veel stallen op fietsafstand binnen een half uur. Ik wil liever niet te ver met de fiets omdat ik in de winter door de sneeuw en over gladde wegen ook nog naar stal moet kunnen komen
mnkortleve schreef:Ik lees nog steeds mee![]()
Ik plaats ook wel eens een advertentie, het blijft steeds tegen vallen wat er reageerd
Ik kan me een korte reactie hier op best voorstellen als de plaats niet duidelijk is of als bijv de leeftijd jonger is dan gevraagd, waarom zou je dan een ellen lange mail sturen, je kan eerst vriendelijk kort beginnen, ik vind het vooral belangrijk hoe de mail begint en eindigd, ik stel het zeer op prijs dat het begint met hallo, geachte, beste oid he of hoi vind ik brutaal naar een persoon die je niet ken en waarvan je de leeftijd niet weet.![]()
Het eindigen van een mail idem dito, met vriendelijke groeten zegt mij wat meer dan mvg ik vind dat kortaf en niet de moeite genomen/waard.
En dan heb je ook nog de reacties met geen kopstuk en geen eindeabsoluut niet gepasd
![]()
Een mail met 13 jaar 6 jaar ervaring met rijden van paarden ook moeilijk paarden geen probleemdaar moet ik toch best heel erg om lachen als ik deze reactie krijg en die heb ik niet zomaar 1 keer gekregen
![]()
''Meisjes'' die het helemaal geweldig vinden om 3 keer in de week te komen rijden..... en dan wil je afspreken en dan hebben ze vandaag, morgen, overmorgen en volgende week geen tijdof nadat ze zeggen dat ze 3 weken op vakantie gaan na 6 weken ineens een mail sturen dat ze het zo leuk vinden om weer te komen rijden
nou dan is het bij mij ook klaar
en dat vonden ze toch raar want ze had het zo druk gehad
![]()
''Meisjes'' die helemaal geweldig lijken of anders gezegd zich zo voor doen en zeeen van tijd denken te hebben en vervolgens er na 2 keer er achter te komen toch niet zoveel tijd te hebben
''Meisjes'' die heel enthousiast een mail sturen en nooit meer wat van zich laten horen.![]()
''Meisjes'' die denken Ankie te zijn en nog geen paard kunnen longeren.
''Meisjes'' die de voor en achteruit niet weten te zitten.![]()
''Meisjes'' die ja zeggen, maar nee doenonverwachts eerder achter komen en dingen zien waarvan ik nadrukkelijk gezegd had dat ik dat niet wou hebben.
![]()
Het vreselijke sms taalgebruik het niet fatsoenlijk te kunnen reageren op een advertentie, ik ben zelf echt geen taal wonder, maar een beetje abn proberen te schijven is toch niet zo moeilijk![]()
En nu word ik sarcastisch en moet ik gaan stoppen, maar ik word het soms wel een beetje zatzeg wie je ben wat je kan en niks meer en liever minder dan kan het altijd meevallen.
![]()
Ik ben echt niet zo'n zeiktrut of zo, maar als je niet kan rijden en daar niet aan wil werken ben je bij mij niet aan het goede adres, ben je iemand die er echt mee aan de slag wil dan valt er best over te praten en kan er een hoop.
Ik wil er nog wel even aan toe voegen dat ik hier een bijrijdster heb die er nu bijna een jaar loopt.![]()
Er nog een hele leuke meid heb die enkel komt om te borstelen wandelen etc. rijden ging niet helemaal naar wens, maar ze blijft komen
perdjes schreef:Ik heb ook wel is gehad dat ik reageerde op een advertentie op marktplaats die er dezelfde dag nog op was komen te staan. Een uitgebreide en enthousiaste mail gestuurd, mij daarin voorgesteld enz.
Krijg ik 1,5 week later een mail. Sorry ik heb al iemand gevonden..
horzlover schreef:Ik vind het zo waardeloos dat deze meisjes het verpesten omdat ze haantjes de voorste zijn, haantje de acgterste worden dus zo benadeeld omdat ze ook 13 zijn enz enz enz dit is hoe het op mij over komt. Er zij genoeg die ABN kunnen. Zo hier zit ik even mee.
mnkortleve schreef:horzlover schreef:Ik vind het zo waardeloos dat deze meisjes het verpesten omdat ze haantjes de voorste zijn, haantje de acgterste worden dus zo benadeeld omdat ze ook 13 zijn enz enz enz dit is hoe het op mij over komt. Er zij genoeg die ABN kunnen. Zo hier zit ik even mee.
Nu heb ik dat stukje van jou al 5 keer gelezen en begrijp er nog geen snars van, of jou abn is slecht of ik ben![]()
Het 1e stukje volg ik nog, maar de rest![]()
Joyamu schreef:Wat een grappig topic om door te lezen.
Ik ben zelf ook opzoek naar een verzorgpaard voor in de vakanties/weekenden, en door dit topic weet ik hoe ik me niet moet gedragen, want ik lees nu de reacties van de eigenaren, en wat zij vervelend vinden aan het gedrag van hun verzorgster
mnkortleve schreef:Joyamu schreef:Wat een grappig topic om door te lezen.
Ik ben zelf ook opzoek naar een verzorgpaard voor in de vakanties/weekenden, en door dit topic weet ik hoe ik me niet moet gedragen, want ik lees nu de reacties van de eigenaren, en wat zij vervelend vinden aan het gedrag van hun verzorgster
En dan kijk ik onder je naam zie ik geen woonplaats, kijk ik in je profiel zie ik ook geen woonplaats, dan denk ik zal ik vragen waar ze woont of.....
Dit is iets wat mij dus vaker op valt, iemand die bijv in dit topic aan geeft een verzorgpaard te zoeken, maar nergens is te vinden waar degene woont.
Staat er nu onder de naam een woonplaats en die is in mijn buurt dan zou ik zeker een pb sturen, maar om nu de moeite te nemen een pb te sturen als ik nergens wat zie staan en de kans dus vrij groot aanwezig is dat degene niet bij mij in de buurt woont
xSCWx schreef:Tsja, sommige mensen die weinig naar hun paard omkijken maar niet willen verkopen zeggen daar misschien ja op...
Enne, brutale mensen hebben de halve wereld