Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xHelene schreef:Tja ik denk dat we het hier nooit over eens gaan worden
Nog even mijn reactie hierop:
Als jij echt een bijrijder nodig hebt (en dat heb je neem ik aan want anders zou je niet iemand "aannemen" die je nog zoveel bij moet brengen) dan zou ik dat er toch echt voor over hebben. En ik heb al gezegd hoe ik er over denk als je echt een bijrijder nodig hebt.
Als je niet echt een bijrijder nodig hebt dan zou ik nooit iemand "aannemen" waar ik zoveel tijd in zou moeten steken. Hoe je het ook wend of keert, ik vind dat als het geen kosten maakt dat je dan ook geen geld hoeft te vragen
Gelukkig mag iedereen dat zelf bepalen maar dit is hoe ik er over denk
xHelene schreef:Ik zou er zelf misschien wel voor betalen maar als ik dat had, zou ik geen geld vragen. Je rijd er zelf niet mee en misschien vinden je paarden het wel heel leuk buiten te rijden dus ik zou alleen maar blij zijn als ik iemand kon vertrouwen met mijn spullen en paard. Ik zou er geen last van hebben als mijn paarden bereden worden en mijn paarden + bijrijder zouden het erg leuk vinden dus zou ik er geen geld voor hoeven.
Als het me geld zou kosten, dan zou ik wel geld vragen maar in een situatie zoals die jij beschrijft zou ik dat niet doen
mirgino schreef:@superwoman
hou maar op,ze willen gewoon niet betalen,ze willen dat wij -paarden eigenaren krom liggen om ons paard te kunnen onderhouden-gewoon gratis ons paard beschikbaar stellen aan meisjes die vinden dat ze ons een dienst bewijzen ect
![]()
ze denken echt dat we gek zijn geloof ik ,omdat wij er geld voor durfden te vragen![]()
![]()
voor niks gaat de zon op , als hij komt![]()
ik geef het op![]()
ik heb er geen nodig en zulke meisjes hoef ik zeker niet op/bij mijn paard
ik heb nog nooit meiden meegemaakt die zo dachten gelukkig!
ik heb geen idee hoe het komt dat er op bokt zoveel zitten![]()
ik lees soms echt met grote verbazing de posts
xHelene schreef:MamboBeach schreef:Dan zou ik wel betalen hoor of geld vragen. Je gebruikt ook andermans spullen en levende have. Als ik ga fitnessen moet ik ook betalen en 'huur' betalen voor het gebruiken van de toestellen. Voor niets gaat de zon op.
Dat vind ik anders. Een sportschool met winstoogmerk is anders dan een individu met een paard. Die sportschool is gemaakt om geld te verdienen, jouw paard is er als het goed is niet voor bedoelt om voor jou geld op te brengen
superwoman schreef:xHelene schreef:Waar heb ik dat vergeten bij te zetten?
Nee ik zocht geen bijrijdpaard, het kwam toevallig op mijn pad.
En daarbij, moet alles tegenwoordig voor geld? Het is toch ook fijn als je weet dat je paard en je bijrijder plezier hebben samen? Dat is toch ook al een beloning?
Het is is geen stelling het is mijn mening. En mag ik vragen wat je er krom aan vind?
Heel leuk als mijn paard en z'n bijrijder plezier hebben, maar ik zie dat echt niet als beloning.
Zeker mijn paard moet er plezier in hebben, anders gaat het iig al niet door. En voor het plezier (hobby) van de bijrijder ga ik niet betalen![]()
Daarbij of alles voor geld moet...tja een paard is voor de eigenaar ook niet gratis....
(BTW geen verzorgsters meer voor mij)
hou maar op,ze willen gewoon niet betalen,ze willen dat wij -paarden eigenaren krom liggen om ons paard te kunnen onderhouden-gewoon gratis ons paard beschikbaar stellen aan meisjes die vinden dat ze ons een dienst bewijzen ect
![]()
ze denken echt dat we gek zijn geloof ik ,omdat wij er geld voor durfden te vragen![]()
![]()
ik geef het op![]()
![]()
![]()
ik geef het op![]()
mandylfmarca schreef:Dan kan je toch beter je paard verkopen lijkt wel en een bijrijdpaard nemen aangezien dat ''gratis'' blijkt te zijn!
superwoman schreef:Brainless schreef:Ik ben een eigenaar en ik vraag echt geen geld aan een bijrijdster.
Maar dat is ook harstikke lief vind ik.
Alleen dat het raar zou zijn om een bijdrage te vragen vind ik te ver gaan, want er zijn genoeg goede redenen aangedragen.
superwoman schreef:Hihi, daar heb je gelijk in!
Regelmatig de eigendunk dat ze het paard "beter" maken is helemaal iets waar ik van van stoel van val (van het ongeloof en van het lachen dus)
Jessicajoann schreef:Jeetje zijn eigenaren beter dan bijrijders? Want de meeste eigenaren hier doen wel heel hooghartig tegenover bijrijders. Als je niks zonnigs ye zeggen hebt en alleen mensen wil beledigen wat doe je hier dan?
laetitia schreef:superwoman schreef:Hihi, daar heb je gelijk in!
Regelmatig de eigendunk dat ze het paard "beter" maken is helemaal iets waar ik van van stoel van val (van het ongeloof en van het lachen dus)
Ik denk dat je het met deze opmerking ook over mijn posts hebt, en ik moet eigenlijk lachen om jouw arrogantie.
In jouw referentiekader kunnen bijrijders niet fatsoenlijk rijden én zeker geen paard doorrijden. Toch vreemd dat ik nu een groen paard aangeboden heb gekregen, juist om door te rijden. En natuurlijk rijd ik niet perfect, ik ben geen Anky of andere Grand Prix ruiter, maar ik kan het paard wel tot een bepaald niveau trainen. Ben sinds kort bezig en paardje was in het begin behoorlijk onstuimig en heel erg stijf, inmiddels loopt ze in een regelmatig tempo, over de rug én kan ze steeds meer lengtebuiging aan. Zal haar echt niet tot een hoog niveau kunnen rijden, maar een begin kan ik zeker maken...