Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:40

:j Ja, maar het is niet meer noodzakelijk.
Wil je op je fietsje vanuit Eindhoven komen.. ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:58

Beetje doortrappen naar Grûn vanuit Eindhoven....wel de juiste instelling als je dat ervoor over hebt ;)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:11

in de tijd dat ik iemand zocht:

meisje reageerde op mp, telefonisch hebben we een afspraak gemaakt. Vervolgens heb ik 1,5 uur op stal staan wachten. Je raad het al: ze kwam niet. Kon haar niet bereiken. Uiteindelijk smste ze in de avond dat ze aan het werk was en het vergeten was. Of we opnieuw konden afspreken. Heb haar per sms laten weten dat ik op zoek was naar een betrouwbaar iemand en dat zij niet in die categorie viel. Ik was echt boos!

Anoniem

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:22

En terrecht! Als ze zoiets al vergeet, hoe moet dat dan verder. :roll:
Belachelijk..

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:35

Als ik zo'n afspraak heb ben ik 2 dagen van te voren al aan het zenuwen..
ik zou zoiets nooit kunnen vergeten _O-
echt raar..

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:26

ja ik vond t ook nogal vreemd!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:30

Pff lekker is dat idd.
Had hetzelfde gereageerd als jij. :j

Ik denk dat het wel gaat lukken met mijn bijrijder, mailen over en weer dus. :j
Maarja, helaas nog steeds niet kunnen rijden -O- Sneeuwbak :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:01

Fijn! Komt vast wel goed. :j
Ja, het weer is erg slecht.
Ben vandaag voor Kim's neus uitgegleden, ik meende toch echt een sneaky lachje te horen. :\ :D
Het is gewoon erg gevaarlijk op de plekken waar bijvoorbeeld bandensporen zijn.. erg glad.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:02

dat vind ik wel iets voor Kim om je stiekem uit te lachen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:17

Ik bracht haar terug naar de paddock, gleed uit en kwam echt heel mooi voor haar op de grond terrecht. :D
Gelukkig bleef ze staan... als ze had gekund, had ze afkeurend met haar hoofd geschud en drie keer met haar tong geklakt.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:17

_O-
waarschijnlijk wel ja..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:12

Oh, wat een sneaky paard dat ze je stiekem uitlacht! ;)

Vrijdag is mijn potentiele verzorger geweest. Aardige meid, leek heel verantwoordelijk. Was ook duidelijk over wat ze wilde.
Ze gaat nu overwegen of ze het wil of niet en ik hoor het (tzt) nog omdat ze ook gaat beginnen met een stage en daardoor niet helemaal weet hoe ze zit qua tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:22

Fijn dat je er een goed gevoel over hebt. :)
Jammer dat je niet meer zekerheid hebt.
Ik hoop voor je dat dit een meisje is dat gewoon met je in contact blijft en niet zomaar 'verdwijnt'.. :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:35

Ach, het geeft voor nu niet dat ik niet meer zekerheid heb, ik kan zelf ook niet echt meer zekerheid bieden op dit moment.
Ze wil graag 2 of 3 dagen, maar voor nu is dat teveel, het kan later meer worden, maar dan pas wanneer mijn jongste telg naar huis komt.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:00

Ik heb sinds half december ook een bijrijdster, een leuke meid en ze is erg lief voor Sanne.
Maar nu zijn de eerste ergernissen er bij mij al......
Ze legt de gebruikte borstels gewoon vuil terug in de mand, is toch een kleine moeite om die even schoon te maken!
En ze reageerd gewoon niet op mijn mails.....
Toen ze reageerde op mp toen was ze vlug genoeg met terug mailen maar nu ze eenmaal bijrijd krijg je gewoon niks terug!
Ik erger me daar kapot aan!
Is toch een kleine moeite om een mail terug te sturen?
Ik zie haar nooit op stal omdat ze op de twee dagen komt dat ik ben werken, dus ik zou een beetje communicatie wel prettig vinden.
Of ben ik nu zo'n muts en zie ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:12

Ik vind de communicatie een heel belangrijk onderdeel van de samenwerking met elkaar.
Heb helaas zelf ook ervaring met mensen die in het begin gelijk reageren, maar ineens niet meer mailen of heel sporadisch.
Ik zou haar er wel op aanspreken, gewoon op een nette manier. :j

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:18

Tja die nette manier..... :o
Ik ga inderdaad een mail sturen met mijn mening, maar moet nog even de juiste woorden weten te vinden ;)
Aan de ene kant wil ik haar niet kwetsen want het is een leuke meid en ik ben super blij met haar!
Maar van de andere kant is dat gewoon 1 van de weinige dingen die ik wel wil hebben!
Ze mag doen wat ze wil op die dagen dat ze komt en ik vind toch wel dat ik dan een mail mag terug verwachten...

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:44

@ Justdiesel; communicatie is inderdaad erg belangrijk! Daarom ben ik van plan een schriftje op stal te leggen en daar in te laten schrijven hoe het is gegaan en wat ze heeft gedaan :)

Vanavond gaat mijn toekomstige bijrijdster ( Manon_king @ bokt ) weer mee naar Point.
Ze is zondag ook al meegeweest en dat ging erg goed!

Hoe staat het nu met jou Koudbloedkim?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:46

quincy123 schreef:
@ Justdiesel; communicatie is inderdaad erg belangrijk! Daarom ben ik van plan een schriftje op stal te leggen en daar in te laten schrijven hoe het is gegaan en wat ze heeft gedaan :)

dat heb ik ook bij mijn verzorgpony's, ik vind het heel fijn..
Ik vind het fijn om af en toe dingetjes te vragen aan de eigenaar en zij kan daar ook makkelijk op reageren ;)
ik vind het een heel fijn systeem :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:08

Quincy123: Leuk dat jullie voor de tweede keer afspreken! :j
Fijn dat het klikt.
Voor Kim nog niemand gevonden... maar ze komt gelukkig niks te kort. :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:11

@quincy123, Dat van dat schriftje zal ik in de mail naar haar zetten, goeie tip!
Misschien vind ze dat wel fijner als mailen, niet iedereen is immers zo computerverslaafd als mij :D
@tineke, ik duim voor je dat jij ook een fijne bijrijdster vind!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:35

Dat is echt frustrerend zeg..
Ik had dat ook met een pony van me die uiteraard toch is verkocht..
Daar kreeg ik ook gwoon niemand voor:S.. die kwam niet op dagen, die ander kon niet rijden..
weer een ander die kwam wanneer ze zelf wou, dan een week niet en dan ineens intensief rijden..
verschrikkelijk is dat

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:10

he justdiesel: Ik zou niet mailen maar even bellen en samen afspreken op stal. Misschien heeft zij ook nog vragen of dingetjes waar ze mee zit. En dan ga je samen je paard doen en laat jij zien hoe je de borstels teruglegt en of zij dat ook wil doen. Dat zou ik doen, even wat tijd investeren zodat jullie relatie verbetert.

verder heb ik een agenda bij de action vandaan ieder jaar. Iedere dag is een bladzijde. En dan schrijft diegene die is geweest op wat er met het paard is gedaan. Ook vragen of andere dingetjes schrijven we erin. Zo kun je ook kleine dingetjes vragen voordat ze je echt gaan storen.

Succes ermee!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:28

rakni schreef:
verder heb ik een agenda bij de action vandaan ieder jaar. Iedere dag is een bladzijde. En dan schrijft diegene die is geweest op wat er met het paard is gedaan. Ook vragen of andere dingetjes schrijven we erin. Zo kun je ook kleine dingetjes vragen voordat ze je echt gaan storen.

Dat vind ik echt een heel goed idee, dan kun je daar ook zaken inzetten als inentingen etc.!

liesasalida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 08:56

Hoi,

Ik wil laten weten dat een bijrijder ook heel goed kan gaan. Ik heb jaren eigen paardjes gehad, maar vind de verantwoording best groot (en het is kostbaar) waardoor ik nu bijrijder ben. Ik rijd nu al weer 2,5 jaar dressuurmatig en recreatief op een arobo-fries van een lieve (inmiddels) vriendin hier in de buurt. Toen ze me belde of ik interesse had, had ze 3 paarden; 2onbeleerd en 1 zadelmak waar ze zelf nog niet op durfde. Ik ben geen held, maar ben gaan kijken en longeren om een inschatting te maken en dacht het aan te kunnen. Inmiddels heb ik ze allle 3 ingereden en rijd ze zelf ook recreatief op een van de paarden. Eentje is verkocht omdat dat dat waarschijnlijk geen relaxte bosklos zou worden. De arabo-fries mag ik op wedstrijden uitbrengen en loopt nu L2+9 en recreatief.
Zo hebben we er allebei profijt van en kan een bijrijder ook heel waardevol zijn.