Eerst dacht ze neeuhh geen paard! Want ze is bang dat 'k dan mijn opleiding verkne*k..
Qua financiën moet het wel gaan lukken, heb alles al uitgerekend & met mn nieuwe job gaat het lukken.
Mn pa zei vandaag dat ze misschien wel wilde bijdragen in de kosten, dus dat zou zeer fijn zijn

Ik denk, heel stiekem, dat het dit keer allemaal door gaat. Ik wil het gewoon zo graag,
en ik krijg elke minuut het gevoel dat mn ouders neigen ja te zeggen, als ik ze hoor
meedenken met mn plannen

Ik heb wei, enkel een stalletje moet nog geregeld worden. We hebben een schuur
dus ik zat dr aan te denken daar een schot in te bouwen. Wss wil mn pa daar ook
de kosten in bijdragen, maar we moeten nog even kijken of het wel kán, een stal in onze schuur.
Dan heb ik al geinformeerd voor een weitje, ik mag Tink bij Woodie zetten & morgen gaan
we het hebben over de prijs (zal niet al te hoog zijn), dat is ongeveer 200m hier vandaan,
dus ik kan Tink 's ochtends en 's avonds gewoon naar dr wei brengen en halen.

Verder krijgt Tink 1kg brok per dag (in de winter wat meer), dat kost 50ct per kg, per maand is dat € 15,-
Er gaat 1 baal stro per week op, zo'n baal kost € 2,50 en per maand is dat € 10,-
Hooi is alleen in de winter van toepassing, 's zomers heeft ze genoeg aan 't gras in de wei.
's Winters ben ik € 10 extra kwijt aan hooi (1 baal per week is € 2.50)
De wei zelf huur ik, gok dat dit bedrag tegen de € 50 per maand zal liggen.
Hoefsmid om de 10 weken, alleen bekappen, is € 40, mn broer kan het ook en dan is het gratis.
Dierenartskosten hou ik € 60 per jaar achter de hand & nog een potje voor als ze ziek word oid.
In de zomer ben ik per maand rond de € 75 kwijt, en in de winter een tientje of misschien wel twee tientjes meer kwijt (ivm extra krachtvoer).
Dit moet haalbaar zijn, toch?