Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:37

Mag ik daarop reageren Amable?
Ik zoek zelf een verzorgpaard... maar als ik
ergebs op reageer hoop ik het gewoon heel erg. Misschien net zoals bij een sollicitatie?

Als het niet op zo'n zelfingenomen manier is, is het dan erg? Beter iets te enthousiast dan niet, toch?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:39

Tuurlijk mag je reageren! Graag zelfs :)
Ik zou het fijn vinden als mensen zich gewoon even voorstellen, uitleggen wat ze kunnen, op welke punten van mijn advertentie ze aansluiting vinden en bijvoorbeeld aangeven dat ze graag kennis willen maken om te kijken of het klikt. Enthousiasme is juist leuk! Maar het moet mij niet het gevoel geven dat zij besluiten dat ze mijn paarden komen verzorgen, snap je wat ik bedoel?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:39

Ja, dat snap ik :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:41

Snap wat je bedoelt Amable :j Zijn er inderdaad tussen die nog net niet roepen 'leg de sleutel maar klaar, dan doe ik vanavond je paard alvast'. Enthousiasme is goed, maar sommige mensen raken te enthousiast of te vol van zichzelf, ik vind dat zelf ook heel moeilijk om daar voor open te staan hoor :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:55

Amable schreef:
Ik kom ook even binnenvallen :o Merken jullie ook wel eens dat sommige mensen in het eerste contact, als ze reageren op een advertentie, al meteen het idee hebben dat ze het gaan worden? Zo van, jij zoekt iemand, hier ben ik! Wanneer kan ik beginnen? Merk dat ik met zulke mensen eigenlijk meteen al klaar ben :o

Gelukkig geen ervaring ermee, maar kan me voorstellen dat je daar snel klaar mee bent. Zelf heb ik sinds een paar maandjes een verzorgpony erbij, en de eerste keer dat ik kwam kijken, was ik juist erg afwachtend. Ik vind het heel belangrijk dat het klikt tussen verzorger, eigenaar en pony. En de verzorger 'moet' zich helemaal aanpassen aan de eigenaar en pony, dus ik wilde niks verkeerd doen. Na die keer nieuwe afspraak gemaakt, en daarna een keer alleen... Dat was zelfs alleen poetsen, mede omdat pony ook moest opbouwen na blessure.

Daarna vroeg de eigenaar of ik het doe/wil blijven verzorgen, en toen pas begreep ik dat we juist op elkaar aan het wachten waren: ik of ik mocht verzorgen/zij of ik wilde verzorgen!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:23

Nouja, ik kreeg bericht of de pony dan wel even verplaatst kon worden. En of ze mee naar de ponyclub kunnen. Ik heb geen pony's!!!! :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:25

RTM schreef:
Nouja, ik kreeg bericht of de pony dan wel even verplaatst kon worden. En of ze mee naar de ponyclub kunnen. Ik heb geen pony's!!!! :D

Maar verplaatsen is toch heel logisch :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:26

Bij de een wordt het ponyclub genoemd, bij de ander paardenclub :p Dat is denk ik niet iets wat aan je ponies (sorry, paarden :D ) ligt, maar misschien aan hoe de "vereniging" daar heet :) Al moet ik zeggen, een ijslander noem ik ook in eerste instantie een pony hoor :+ Ook al weet ik dat het voluit 'ijslandse paarden' zijn :+

Al is de vraag of ze verplaatst kan worden wel brutaal, maar helaas wel veel voorkomend ja.. :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:11

ik lees hier geregeld mee, en kan me soms verbazen over de verhalen die gepost worden.

nu zit ik zelf een beetje met een dilemma, waar ik het ook nog met een stalgenoot over gehad heb.
korte situatieschets:
- ik ben een enorme controlefreak, vind het moeilijk om dingen los te laten en mn paarden zijn mijn dierbaarste bezit.
- mijn merrie heb ik in t verleden gedeeld met een vriendin, die na 4 maanden afhaakte. Merrie werd hier niet per se beter van, maar kende ons ook nauwelijks en is wat eenkennig.

Merrie is 17, 1.56 en wel pittig. het heeft voor mij een tijd geduurd voor ik de 'gebruiksaanwijzing' door had.
ze houd niet van knuffelen, en kan wat ongeduldig en snel geirriteerd zijn.
ik heb naast haar nog mijn ruin staan maar in principe bewegen ze beide 5a6 dagen per week, onder t zadel of longe, wandelen, losgooien noem maar op. dus ik heb niet per se een bijrijder nodig, maar zou ergens wel iemand de kans willen geven.

Maar ik ben bang dat dit niet ten goede zal komen van de rust van haar, ze is erg op zelfde patronen en manieren gesteld, dus zal iemand moeten zijn die op dezelfde manier met haar omgaat als ik. Te veel druk is een no go. dat word vechten.
het is echt: vragen en dan krijg je het. afdwingen werkt ze niet aan mee.
respect verdien je.

Als ik een bijrijder voor haar zou zoeken dan zou dat dus zijn om die persoon de kans te geven, mezelf iets te ontzien qua klusjes, geen bijdrage of wat ook.. maar ik vraag me af of ik daar verstandig aan doe, zowel voor haar als voor mezelf. haha.
zijn er meer mensen in een soortgelijke situatie? wat hebben jullie toen gedaan?

ik neus overigens regelmatig tussen de advertenties maar nog niks in de buurt gevonden wat me aanspreekt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:34

Sommige zijn idd best vol van zichzelf, kan daar ook echt op afhaken.

Van de week ook een reactie van iemand van 14 (in advertentie staat 18+, al wil ik daar gerust iets in zakken bij de juiste persoon).
Ze had een eigen paard die ze moest verkopen en wilde nu een bij rijpaard.
Haar plaatje, lessen bij de club, dressuur, springen, wedstrijden.
Had heel veel ervaring, oa op een handelsstal gewerkt en paarden ingereden en door gereden.

Ik kan daar zo op afknappen. 14 Jaar maar alsof ze al 20 jaar in de paarden wereld meedraaien

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:49

Dott. Jij hebt zelf moeten zoeken naar de gebruiksaanwijzing wat natuurlijk samen ging met fouten maken.
Als je voor een verzorgster gaat, zal die ook "een pad af moeten leggen. "
Het is niet goed om te denken dat je de enige bent die met je paard om kan gaan.
Echter bij wat moeilijkere paarden moet je heel goed overwegen of je daar open voor wil staan. Soms kan extra ervaring bij een ander juist toevoegen en soms juist een stap terug- daar kunnen ze van leren. Als je dat risico niet durft te nemen- als je bang bent voor fouten van een ander- dan moet je het gewoon niet doen. Als jij niet open staat, dan gaat het mislukken, want je paard voelt dat ook gelijk. Beste is juist om afstand te nemen bij een eenkennig paard, zodat die ook ruimte kan maken voor een nieuw persoon, anders zien ze het nut niet.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:03

Klopt, en dat vind ik dus zo lastig, want als er idd een stap terug gemaakt word heeft dat weer invloed op haar 'gesteldheid'.
Maar aan de andere kant kan mij dat ook gebeuren, ik ben niet heilig, en ik denk ook niet dat ik de enige ben die met haar om kan gaan, ook al snap ik wel dat dat misschien zo over komt :) er zullen ook ongetwijfeld mensen zijn die haar beter/sneller door hebben en daar beter op in kunnen spelen dan ik dat doe.

en afstand nemen? hoeveel afstand dan? want ik zou ook nog wel graag zelf met dr bezig blijven.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:47

Afstand nemen zal per paard verschillen. Kan ook zijn dat je er voor het vvertrouwen er eerst bij moet blijven.

Mijn eenkennige pony was iig erg veranderd toen ik hem had weggeven. Was makkelijker geworden.(voor mij was loslaten ook moeilijk, maar vond dat ik op dat moment ook niet genoeg meer kon bieden) En de eigenaren voor mij hadden het nog zwaarder gehad ;-).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:54

@Dott
Mijn pony hangt heel erg aan mij, vertrouwd andere ook niet snel. Is onzeker maar heeft wel duidelijke leiding nodig anders word ze wel behoorlijk dominant. En daarbij een uitgesproken mening over mensen, ze moet je of ze moet je niet. Moet ze je niet dan kan je ook niks met d'r.
En toch is het voor haar het best dat ik ze even help opstarten en dan uit het zicht weg ga. Dit omdat ze anders heel erg aan mij blijft plakken en letten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:03

Dott: lastig is dat he? Aan de ene kant gun je iemand het plezier met je paard en je paard de extra aandacht, maar aan de andere kant moet je dan zelf eerst veel opofferen, voor je echt de juiste persoon hebt gevonden. Zelf ben ik dus niet actief op zoek, maar degene die ik nu heb is er net te groot voor, en zal straks helemaal wegvallen als ik op een andere stal sta (te ver weg).

Ik kijk dus wel een beetje rond, maar meer wat ik graag zou willen..

Een meisje van 14 die al veel ervaring heeft en eigen paard heeft gehad? Ik geloof best dat die er zijn hoor. Heb ook weleens op stallen gekeken waar dan een meisje van 15 super netjes reed, en daarna ff zadel af, en nog steeds super netjes de moeilijkere oefeningen zo reed. Of ander meisje die inmiddels Z startgerechtigd is met haar pony, geloof dat zij 16 is? Misschien wel jonger, kan ik zo opzoeken denk ik. Als zo iemand haar pony moet verkopen, kan ik me goed voorstellen dat je dus dit soort advertenties krijgt..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:23

Ik snap wat je bedoeld hoor, maar die lopen er niet op deze manier mee te koop als je snap wat ik bedoel.
Want niet oneerbiedig bedoeld, die hoeven niet op zoek naar een bij rij pony en zeker geen kruising tinker..... Zeker niet als ze naar eigen zeggen al jaren rijden op hun favoriete ras de arabieren :=

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:48

Ohja, daar heb je helemaal gelijk in! Deze meiden zullen genoeg aangeboden krijgen wanneer ze hun paardje zouden verkopen. IS het niet op hun eigen stal, dan wel viavia.

Ff niet bij nagedacht, maar dat is dus idd wat ik bedoel met in de gaten houden van de advertenties: ik zou zo'n advertentie ws juist goed eruit vinden zien, en diegene uitnodigen. Om dan vervolgens dus me nogal belazerd voelen, omdat ik er echt een andere gedachte bij had :roll:

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:51

Juist jij begrijpt wat ik bedoel, doe hoeven niet opzoek.
Nee ze reageerde op mijn advertentie hihi

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:10

vooral de arabier is dan ook wel een give away vaak xD

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:39

poeh ik had ook weer wat!!

ik heb al geruime tijd mijn trailer te koop staan...

kreeg laatst een mailtje ik zal hem ff knippen en plakken en de naam weghouden :

Reactie op uw advertentie '1,5 paards trailer'

Hallo Joyce,
In uw advertentie staat dat u een fjord heeft. Is het mogelijk deze fjord te rijden/verzorgen? Ik ben 13 jaar. Ik zit 2 jaar op voltige (tot nu bijna altijd op een fjord). Ik heb 2 bijrijdpony's gehad, een haflinger en een apaloosa. Ik heb een verzorgshetlander maar daar kan ik niet op rijden. Ik merk zelf dat ik toch wel graag wil rijden. Ik reed voornamelijk dressuur, maar ik heb ook wel een keer gesprongen, maar niet heel erg hoog. Verder heb ik ook een keer een westernles gehad, ik ben een aantal keer op ponykamp geweest, en op vakantie probeer ik ook altijd wel ergens te rijden. Ik hoor graag wat je hier van vind.

ik heb hier dus mijn TRAILER te koop staan!! ....krijg ik dus zo een mail kom op zeg!!

en van de week via facebook nog iemand zoo me oren klapperde!!

FB :Doe u ook iets met paarde
ik:Ja
ik:Hoezo
kennen wij elkaar dan ?

FB:neee maar ik wil graag met u paarden doen wand ik ben een bijrijder en ja
?

IK:ik zoek geen bijrijder, kan mijn paard zelf doen

is dit tegenwoordig normaal ??? ik adverteer nergens dat ik een bijrijder zoek? nergens!! ....echt sorry maar ik vind dit TE...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 06:43

oh dat laatste heb ik ook wel eens gehad.
op fb. een prive berichtje: heb jij een paard? ja, hoezo?
Ja ik wil graag verzorgen.

meisje kwam ook nog ergens bij utrecht vandaan.
maar met een advertentie met je trailer vind ik wel heel erg

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:23

Whaha, handig die kinderen die zelfstandig op "het net" mogen.
Vroeger gingen ze langs de deur.
Heb ik ook 2 x gedaan (beetje buren in de polder) en had wel beide keren geluk.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:08

Haahahahah een advertentie voor een trailer.. als iedereen dat zou doen, zou het vrij vermoeiend worden.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:22

nou, moet je eens een paard te koop zetten xD komen er ook genoeg op af _O-

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:00

Ik zelf als bijrijdster heb wel eens een bokker een PB'tje gestuurd dat het een brutale vraag is maar of ze toevallig iemand kenden o.i.d die misschien iemand konden gebruiken. Geen opdringerig PB'tje, gewoon een vraagje en meer niet. Ik heb altijd positieve reactie's terug gehad. Maar nooit via een trailer reactie gereageerd oid :=