Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Samsie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:16

@emily2105 Wat een gaaf paard! Veel plezier, van soon paard kan je ook veel leren.

@vivja1997 Dat is zeker asociaal... Je eerst laten komen en vervolgens negeren. Ik zou haar niks meer sturen en het hierbij laten. Als de communicatie ook zo gaat als je het paard uiteindelijk verzorgt, gaat het niet lang goed denk ik. Ik zou verder gaan kijken er zijn vast genoeg leuke paardjes en anders geduld hebben er komt heus wel iets op je pad.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:20

Ik had een vraagje, ik heb mijn eigen haflinger en heb daar een verzorger van 14 voor die verzocht nu bijna 2 maanden en een andere verzorger van 13 die verzorgt nu 2 weken.
Toen ze kennis kwam maken was die andere verzorger er ook bij, (Ik noem ze even A (De oudste ) en B de jongere) A vroeg iets aan B, maar B heeft dat niet gehoord want ik stond erbij, A had een vriendin mee genomen (C) en ze zat meteen tegen C te zeggen NOU LEKKER BELEEFD HOOR, GA JE ME VAKER NEGEREN OFZO?! Nu weet ik niet wat IK moet doen, ik ben er zelf niet elke dag en hun mogen komen wanneer ze willen, stel dat A nog zo kattig doet ofzo?

Heeft iemand tips/ervaring? Of waarom ze dit misschien zou hebben gedaan?

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:24

@kelseyclover Het is maar 1 keer voorgekomen? Dan zou ik me er verder niet druk om maken. Tenzij je een keer hoort van de verzorger dat er kattig tegen haar gedaan word, dan pas zou ik er wat van zeggen.

maaike_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:25

ik denk dat a bang is dat b dr rol in gaat nemen, ik zal met ze beide duidelijke afspraken maken wie wanneer rijd enzo.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:27

maaike_j schreef:
ik denk dat a bang is dat b dr rol in gaat nemen, ik zal met ze beide duidelijke afspraken maken wie wanneer rijd enzo.

Ze vaste dagen geven inderdaad. Anders krijg je ook teleurstellingen als A er al is en B ook komt om te rijden, of andersom.

vivje1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:40

Samsie schreef:
@vivja1997 Dat is zeker asociaal... Je eerst laten komen en vervolgens negeren. Ik zou haar niks meer sturen en het hierbij laten. Als de communicatie ook zo gaat als je het paard uiteindelijk verzorgt, gaat het niet lang goed denk ik. Ik zou verder gaan kijken er zijn vast genoeg leuke paardjes en anders geduld hebben er komt heus wel iets op je pad.

Daar heb je idd gelijk in zulke communicatie kan nooit lang goed blijven gaan als het doorgegaan was.. Maar wel jammer

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:53

Ja, snap dat je teleurgesteld bent. Vooral omdat er eindelijk een paardje was waar je wel kennis mee mocht gaan maken

etoile1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:59

Hei , ik wou heel graag Mumba als verzorg pony , maar het bleek heel duur te zijn ik was intens verdrietig maar na maanden lang zeuren heb ik een prachtig paardje ! etoile du bonheur

nathalie2000Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:29

@vivje1997 Wat naar! Ze zeuren wel altijd over de verzorgers, maar sommige eigenaren zjn ook niet de liefste..:o.

Vroeger had ik 2 verzorgshetlanders. Stonden samen met schapen en een bok in een grote weide met bos etc. De ene pony had een enorme klit in de voorpluk, super zielig. Heb die er helemaal (voorzichtig) uitgehaald. Allebei de pony's warem harstikke dik, niet normaal. We hebben gewandeld, gesprongen en gerend met ze zodat ze wat meer in vorm kwamen en dat lukte ook! :) Jammer genoeg werden wij ervan beschuldigd dat we de pony's bij de zwangere schapen hadden gezet; terwijl dit niet was gebeurd. Niet door ons.
Toen werd ons gezegt dat we niet meer mochten komen, terwijl we al een jaar voor die pony's zorgde en bijna elke dag kwamen.. Jammer dat het zo moest..

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:35

nathalie2000 schreef:
@vivje1997 Wat naar! Ze zeuren wel altijd over de verzorgers, maar sommige eigenaren zjn ook niet de liefste..:o.

Vroeger had ik 2 verzorgshetlanders. Stonden samen met schapen en een bok in een grote weide met bos etc. De ene pony had een enorme klit in de voorpluk, super zielig. Heb die er helemaal (voorzichtig) uitgehaald. Allebei de pony's warem harstikke dik, niet normaal. We hebben gewandeld, gesprongen en gerend met ze zodat ze wat meer in vorm kwamen en dat lukte ook! :) Jammer genoeg werden wij ervan beschuldigd dat we de pony's bij de zwangere schapen hadden gezet; terwijl dit niet was gebeurd. Niet door ons.
Toen werd ons gezegt dat we niet meer mochten komen, terwijl we al een jaar voor die pony's zorgde en bijna elke dag kwamen.. Jammer dat het zo moest..

tjonge jonge! dat klinkt nogal als misbruiken -O- zo goed voor die pony zorgen en dan vals beschuldigen en weg gestuurd worden :? :oo gemeenheid

nathalie2000Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:44

We waren ook niet de beste ruiters, dat klopt. Soms lieten we perongeluk een bekertje staan, maar dat was miss 1/2 keer per maand.. We waren ook nog jong, denk 11/12 jaar oud. Misschien waren we een beetje slordig, maar we hadden wel altijd sorry gezegd. En dan beschuldigen voor iets wat we niet deden..

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:03

Ik moet me hier helaas ook melden. Na jaren verschillende paarden verzorgd/getraind te hebben lukt het me nu gewoon niet wat te vinden. Veel mensen die een bijrijder zoeken vragen ook een bijdrage, en naast lesgeld kan ik dat gewoon echt niet betalen. Ik denk dat meerderen van jullie hier ook wel mee zitten?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:05

ik heb nu gellukig weer een paardje gevonden en hoef gelukkig ook geen bijdrage te betalen
alleen kan ik niet rijden en dat mag ook nog niet want dat paardje is pas 4

alleen heel jammer dat ik nu ziek ben wil bij haar gaan kijken
een paar pagina,s terug staat informatie over haar :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:21

@M_erell Je zou nog wat puntjes kunnen verbeteren aan je advertentie.

Ik vind de advertentie nu niet zo concreet. Je bent ervaren en hebt veel paarden getraind, hierover is er in je profiel meer te zien. In je profiel zie ik vooral "losse" paarden waaruit ik niet kan halen wat jij met deze paarden bereikt hebt. Ik wil je aanraden om dit te omschrijven.

Ben je op zoek naar een paard om mee buiten te rijden, te dressuren of te springen? Ik zie veel springfoto's namelijk, maar niet elk paard is hiervoor geschikt natuurlijk.

Daarnaast onderbouw je hier met een goede reden dat je geen bijdrage kan betalen omdat je je geld alleen aan lessen wil/kan besteden, maar in je advertentie staat hier niks over. Je zou kunnen omschrijven hoe vaak je bereid bent te lessen op eigen kosten en dat je dit liever doet dan een bijdrage. Ik weet niet wat er bij jou gerekend wordt voor een les, maar €10 is ook al een bijdrage. Wellicht kan je dit wel betalen?

Voor hoeveel dagen en op welke dagen ben je beschikbaar?

Bovenstaande punten zijn natuurlijk wel mijn mening en er is vast over te discussieren, maar wie weet kan je hier wat mee.

vivje1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:17

@Nathalie2000 idd er zijn genoeg bijrijders, verzorgers die wel met goede bedoelingen komen maar zo als stront worden behandeld om het even grof te zeggen haha.

vivje1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:19

M_erell schreef:
Ik moet me hier helaas ook melden. Na jaren verschillende paarden verzorgd/getraind te hebben lukt het me nu gewoon niet wat te vinden. Veel mensen die een bijrijder zoeken vragen ook een bijdrage, en naast lesgeld kan ik dat gewoon echt niet betalen. Ik denk dat meerderen van jullie hier ook wel mee zitten?

Daar loop ik ook aardig tegen aan ja vragen bijvoorbeeld 80 euro maar dan moet daarbij ook nog les betaald worden..

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:02

Ik heb vandaag gereden op Snowy :D , en wat is ze lief!!! <3 , ze is echt een geweldige Tinker!!! , en kan ook mooi lopen :)
Ik ga Snowy 2 dagen in de week leasen
I'm happy!! *\o/* *\%/*

Ik op Snowy <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xLHHx op 28-03-14 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:08

love_horse1 schreef:
Ik heb vandaag gereden op Snowy :D , en wat is ze lief!!! <3 , ze is echt een geweldige Tinker!!! , en kan ook mooi lopen :)
Ik ga Snowy 2 dagen in de week leasen
I'm happy!! *\o/* *\%/*

Super leuk voor je !! *\o/*

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:01

Okedan.. Morgen is het mijn beurt, duim voor me!

En love_horse, super leuk! mooi beestje ook zeg! :)

nathalie2000Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:40

lolove schreef:
Okedan.. Morgen is het mijn beurt, duim voor me!

En love_horse, super leuk! mooi beestje ook zeg!

yey eindeelijk, ik zwl voor je duimen! :))

nathalie2000Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:42

Na een week nog geen reactie terug..
Snap natuurlijk dat mensen druk zijn maar alsnog!

Maandag dan maar brutaal briefjes in brievenbus van mensen met paarden gooien :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:05

Heyhoi,
Ik heb dus nu volgende zondag de afspraak (en tot mijn verbazing mag ik ook meteen het zadel in.) Dus ik ben meer dan blij! Al wou ik dat het nu al volgende week zaterdag was hihihi.

xxliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:45

Super gaaf love_horse1!
En succes lolove en MorganeR
Vervelend is dat hè Nathalie ;(

Ik heb vandaag ook weer gereden! Ik zal kijken of ik morgen nog een fotootje kan uploaden :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:16

@love _horse1 OMG IK HEB EEN ZWAK VOOR KLEINE WITTE PAARDJES!!! Echt super leuk!

Uk kan de komende paar weken niet rijden gister onverwachts aan mijn apendix geopereerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:34

Zo klein is dat paardje niet. Love_horse1 is 1,82m, moet je nagaan.