Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:59

Ik loop soms op mn rijlaarzen op stal maar meestal op mn gympjes en in de winter op mn uggs.
Ik zou gewoon op schoenen gaan die gewoon een beetje vies mogen worden en niet op je rijlaarzen of jodphurs/chaps :)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:30

Tinus1909 schreef:
Als jij zelf graag wilt rijden, zal ik ook aangeven dat je wel wilt rijden.
Als jij denkt.. ik wil eerst kennis maken.. moet je dat gewoon aangeven.

Gewoon vermelden.

Hallo, ...
Heel erg bedankt voor de snelle reactie, en het aanbod.
Ik heb er even over na zitten denken, en voor mij voelt het het prettigst
om eerst kennis te komen maken. Mocht dit allemaal goed gaan,
wil ik graag eens komen proefrijden, om te kijken of ook onder het zadel
de klik aanwezig is.

Gr,

Zoiets, haha *\o/*

Jaaa, zoiets bedoel ik, bedankt :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:39

Ik was ook héél zenuwachtig toen ik voor het eerst ging kijken. Ik heb toen een topic geopend met wat ik het best kon doen

Hier is dat topic, misschien heb je er iets aan! Heeft mij wel heel erg geholpen
[YRT] Zenuwachtig voor bijrijdpony

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:46

Poek schreef:
Ik was ook héél zenuwachtig toen ik voor het eerst ging kijken. Ik heb toen een topic geopend met wat ik het best kon doen

Hier is dat topic, misschien heb je er iets aan! Heeft mij wel heel erg geholpen
[YRT] Zenuwachtig voor bijrijdpony

Bedankt!

nathalie2000

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:57

Oh wat erg, had sinds dit weekend geen reactie meer gehad en vandaag dus maar nog een keer hetzelfde gemaild.. :o
Oeps, ik kan echt niet wachten op mailtjes :')

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:10

Ik vind het een beetje lastig nu.. Want ik vind het opzich niet zo erg om al proef te rijden zaterdag, ze heeft het zelf ook in de mail gezet maar weet ik niet zo goed wat ik er van kan verwachten, en wil ik niet té kinderlijk overkomen zegmaar, ik kan sturen dat ik eerst kennis wil maken en dan ook een proefritje, of dat ik eerst kennis wil maken etc, en dan een andere keer een proefrit. maar er zijn zegmaar nog meer mensen en paarden en zo dus dan ben ik bang dat ze zelf niet weten wat ze met mij aan moeten enzo dusja, ik vind rijden niet erg hoor, maarja zal ik dat dan sturen: dat ik kom kennismaken etc en dan eventueel ook een proefrit maak. Dus dat ik eerst dan ff weet hoe of wat enzo, want ik weet echt niet wat ik ervan moet verwachten en ik ben gewoon echt zenuwachtig, en weet niet wat ik moet doen :=

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:26

Ik zou (als het klikt) een andere keer terug komen om te rijden. Je kent het paard dan al een beetje. (eigen ervaring)

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:54

Als je zelf nog twijfelt zal ik gewoon iets sturen in de zin van ;

Ik zal mijn rijkleding meenemen die dag, maar vind het toch belangrijk
om eerst kennis te maken. Voelt alles goed, en merk ik dat er naast het rijden om
een klik is, wil ik wel graag een proefritje maken.
Dan kunnen wij beide op de desbetreffende dag beslissen of het handig is
om een proefritje te maken.

Haha, ik bedenk ook maar wat hoor.
Misschien dat je dit niet wilt zeggen, maar zoiets zou ik gezegd hebben als ik twijfelde.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:50

Hoihoi, ik wil me hier ook even melden :D

@lolove: Het is echt niet raar om de eerste keer gelijk proef te rijden, dan weet je ook gelijk of je de klik met rijden ook hebt. Straks vind je het paardje hartstikke leuk met verzorgen etc. en dan kom je de tweede keer en dan is er onder het zadel geen klik.

Ik zou gewoon lekker gaan proefrijden, cap in je tas en je rijspullen verder gewoon aandoen :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:55

Samsie schreef:
Hoihoi, ik wil me hier ook even melden :D

@lolove: Het is echt niet raar om de eerste keer gelijk proef te rijden, dan weet je ook gelijk of je de klik met rijden ook hebt. Straks vind je het paardje hartstikke leuk met verzorgen etc. en dan kom je de tweede keer en dan is er onder het zadel geen klik.Ik zou gewoon lekker gaan proefrijden, cap in je tas en je rijspullen verder gewoon aandoen :)

En dit is dus hetgeen waar ik best 'bang' voor ben. Pony is een leuk ding, al kan ik nu nog niet spreken over een klik natuurlijk. Maar paar keer gepoetst en gewandeld met eigenaar erbij, en lange lijnen met eigenaar erbij. Dat ging allemaal wel fijn. Maar straks klikt het niet onder het zadel, of vindt de eigenaar het geen goed idee meer... Zou toch best jammer zijn van de tijd en energie die je er toch insteekt. En een teleurstelling ook dat je wordt afgewezen..

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:56

Ik ga vrijdag weer naar stal yadoki :D , waarschijnlijk dan op Snowy rijden en Snow poetsen *\o/*

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:03

love_horse1 schreef:
Ik ga vrijdag weer naar stal yadoki :D , waarschijnlijk dan op Snowy rijden en Snow poetsen *\o/*

super leuk veel plezier *\o/*

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:04

@marocje; Dat is vaak ook de reden dat eigenaren gelijk willen dat je proef rijd, zodat ze gelijk weten wat ze aan je hebben of het rijden goed gaat. Het kan best dat ze de eerste paar keer erbij willen zijn dat je rijd etc.

Nee, ik wil in iedergeval altijd gelijk proefrijden dan weten ze gelijk wat ze aan me hebben en of ik genoeg ervaring heb.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:06

Ik heb sinds vorige week een verzorgpaard. Een Arabier van 5 jaar. Pittig paardje maar wel heel erg lief.

Hiervoor ook een Arabier gereden, maar de eigenaar was erg onduidelijk naar mij toe. Paard ging ineens mee op stage (Moest ik op FB lezen) etc. Daar had ik geen zin meer in, was echt een lieverd en het rijden ging ook erg goed. Maargoed, ik wil wel gewoon duidelijkheid en eerlijkheid :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:22

Samsie schreef:
@marocje; Dat is vaak ook de reden dat eigenaren gelijk willen dat je proef rijd, zodat ze gelijk weten wat ze aan je hebben of het rijden goed gaat. Het kan best dat ze de eerste paar keer erbij willen zijn dat je rijd etc.

Nee, ik wil in iedergeval altijd gelijk proefrijden dan weten ze gelijk wat ze aan me hebben en of ik genoeg ervaring heb.

Begrijp ik. Maar hier ging dat niet lukken ivm blessure paard. Dus dat wordt nu langzaam weer opgebouwd (óók ivm leeftijd). En ik heb wel een referentie: heb samen gelest met haar instructrice. Dus zo heel slecht zal het ook wel niet gaan schat ik. Maarja, ik ben wel iemand die eerder te voorzichtig is, en dat kan ook verkeerd uitpakken natuurlijk. Ik zit nogal graag in het grijze gebied, terwijl paardrijden eigelijk heel zwart/wit is. Tja, theoretisch weet ik dat dus wel, maar in de praktijk uitvoeren vind ik dat dus erg lastig..

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:27

@Marocje Doordat het niet gaat lukken ivm een blessure van het paard, is het wel anders. Dan is het altijd even afwachten wanneer je kan gaan proefrijden en of de klik er is. Ga jij de eerste keer dat je er op klimt ook een les nemen met haar instructrice erbij?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:37

Nee, dat denk ik niet. Ik vermoed dat zij dan zelf aanwijzingen geeft. Of we spreken echt een les af (ze is nl ook instructrice) en dat betaal ik daar ook voor. Maar daar hebben we het nog wel over. Misschien is dat nog een stap te vroeg nl, omdat we echt weer moeten opbouwen. Dus echt les is dan best veel gevraagd (van de pony dus..)

Maar als we wat verder zijn, we hebben opgebouwd, het klikt allemaal, dan is het ook kijken van wie ik les ga krijgen: van haarzelf, of van haar instructrice (met wie ik dus samen bij onze instructeur leste) Helaas is die instructeur geen optie ivm vervoer.

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:58

Ik meld me hier ook, hb wel 2 ''verzorg pony's'' maar klikt niet echt meer tussen de eigenaar en mij. Eigenaar is een vriendin van mij, maar het is z'on rotzooi bij hun. Loop alles achter hun rug op te ruimen en zulke onhandige dingen 'S winters met je kruiwagen door de blubber heen te baggeren om naar de mesthoop te komen en dan r gwn niet door heen komen. Ouders van haar hebben geen verstand van paarden en t is dus meer voor haar. Ook kwa gezondheid gaan ze achteruit maar volgens haar niet. goed om lang verhaal kort te maken heb daar niet veel zin meer in en ben er klaar mee. Ga zondag bij een andere vrouw kijken met wel 7 paardjes. Ben erg benieuwd!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:27

Kel106@ Heb je het haar wel al verteld of hou je het aan totdat je een ander verzorgpaard hebt gevonden? Snap wel dat je er hartstikke moe van word :( Succes zondag, hopelijk is het wat!

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:10

Jeetje, dat is ook een nare situatie, vooral omdat het natuurlijk ook een vriendin van je is.
Ik hoop voor jou dat het wat gaat worden bij de andere vrouw,
zo komt jouw vriendschap ook niet in gevaar, en kan je zelf ook lekker je ding gaan doen
met de paardjes, zonder dat je je 'schuldig' voelt voor de omgeving waarin de paarden rondlopen.

Knap van je!

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:09

Nogsteeds geen reactie terug van eigenaar.. Al sinds weekend niks meer gehoord..
Misschien is ze druk? Maar ik heb er echt het geduld niet voor.. :')

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:20

nathalie2000 schreef:
Nogsteeds geen reactie terug van eigenaar.. Al sinds weekend niks meer gehoord..

Misschien gewoon even afwachten? Niet iedereen checkt zijn mail elke dag. Ik weet dat het moeilijk is, maar elke dag een nieuw mailtje sturen lijkt me geen slim idee

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:32

Poek schreef:
nathalie2000 schreef:

Misschien gewoon even afwachten? Niet iedereen checkt zijn mail elke dag. Ik weet dat het moeilijk is, maar elke dag een nieuw mailtje sturen lijkt me geen slim idee

Heb ook (nog) niks gestuurd. Was hier op Bokt. Zag al dat ze online was geweest maar ze had het berichtje niet gelezen. Kan ook zijn dat ze perongeluk online was! Heb volgens mij niks meer gestuurd verder, maar afwachten.. _/-\o_

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:29

Ik ben vorig weekend brutaal een privestal ingelopen en heb daar (met toestemming) een briefje opgehangen. Die dinsdag werd ik al gebeld om een 20 jarige ruin te gaan rijden. Volgende week zaterdag of zondag ga ik kennis maken, heb er zo'n zin in! Moet me helaas wel eerst nog door de proefwerkweek heen wurgen hihi.

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:01

Oh morgen ga ik voor het eerst alleen naar verzorgpaardjes, de eigenaresse die komt pas later namelijk :wow:
Best wel zenuwachtig, wat als er ineens iets gebeurd ofzo : o