Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:28

Mijn bedoeling is dan ook 1 dag doordeweeks en 1 dag weekend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:26

EskeGirl: dan zou ik dat wat duidelijker erin zetten, dat scheelt een hoop :j

Ik heb 1 meisje via de mail het voordeel van de twijfel gegeven, ook al is ze geen 16, ik had al eerder mailcontact met d'r gehad en toen klonk ze ook al erg volwassen. Maar goed, eerst zien dan geloven, en verder nog iemand van 29 op de mail dus ben benieuwd :j

maar 13 jaar doen we nooit meer. Sorry dat ik het zeg, maar godsnondeju.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:47

Heb het erin gezet!
Toch jammer dat ik te groot ben voor Dora, succes met zoeken! Ik ga weer praten in het topic waar ik hoor, mocht iemand nog tips
hebben voor m'n advertentie, graag :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:00

Vandaar dat 'trainen' tussen haakjes staat. Ligt er puur aan wat voor paard je rijd. Is jouw niveau hoger dan t paard of eigenaar, vind ik best dat je het trainen mag noemen. :j ik denk dat mijn eigen niveau zo rond het L ligt. Dit zeg ik omdat ik niet weet wat voor oefeningen in t M gereden moeten worden. B niveau ben ik in ieder geval niet, maar ik heb nooit wedstrijden gereden. Ben al vroeg gestopt met FNRS proefjes rijden omdat ik nog enorm in de groei was toen die tijd, en toen ik eenmaal een beetje was uitgegroeid vond ik dat weer zonde van mijn geld want dat doe je alleen met een manegepaard.. Daar haal je toch niet de ervaring uit dat je met een eigen paard zou doen..
Dus om het voor mijzelf veilig te houden rijd ik ongeveer L niveau. Kan iets beter of iets slechter zijn. Voor mij is het gewoon heel vervelend dat ik niet het paard tot mijn beschikking heb waarmee ik dit kan oefenen of laten zien of wat dan ook.

JastieHorse, dat is een hele goede! Denk dat ik dat er wel bij ga zetten. Kan uiteindelijk altijd nog uitleggen hoe mijn situatie is. Kwa bezine en werken enzo.

Chelle_Dora, nee hoor! :) door de weeks is ook geen probleem. Hangt alleen van mijn schoolrooster af hoelaat ik dan kan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:02

Haha. Ik heb er 1 uit groep 8, dus zal wel 11 of 12 zijn. Daar moet je niet zoveel zelfstandigheid van verwachten. Maar met begeleiding gaat het top. Nu is ze ook wel slim hoor, dat scheelt. Maar ik verwacht wel een heftige puber tijd Haha. We zien wel.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:22

Met L niveau is het echt geen trainen, ongeacht het niveau van de eigenaar of zelfs het paard.

Nu moet ik ook zeggen dat ik zonder wedstrijd ervaring je zeker van het laagste uit kunt gaan. Het verschil tussen thuis rijden en op de wedstrijd is gewoon groot.

Zijn de foto's in je profiel een beetje zoals je nog rijdt?

Ik heb Z gereden en leer op elk paard nog.
Ook op de groene leer ik, dus wie traint wie????
Conditie kun je idd trainen, maar dat kun je ook aan de Longe doen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:39

Nee niet het recentste. Maar die van Amira met de shoot zijn dan het recentst als ik praat over een paard dat ik regelmatig reed (1x pw). Nu vond ze het die dag heel 'eng' om langs de paarden in de paddock te gaan, dus echt ontspannen was ze niet, dus om dan te zeggen dat het goede foto's van mij zijn om te zien hoe ik rijd...
Mag je in dit topic een foto plaatsen? Ik heb wel een recente foto waarop je goed ziet hoe ik echt rijd, maar daar loopt paard weer niet correct :+

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:03

LoveUggs, met alle respect, maar jij rijdt echt niet op L niveau. Ik heb een en ander aan foto's en video van jou gezien, ook met je laatste pony en als je het over B/L/M/Z niveau gaat hebben ga ik uit van winstpuntwaardig KNHS kunnen starten in die klasse. En ik denk, eerlijk gezegd, dat je daar in de B al een hele flinke kluif aan zou hebben. Wat wel altijd een ontzettend pluspunt vind aan jou is dat je ontzettend leergierig en precies bent. Wat mij betreft zou je alleen daarmee voorrang krijgen op iemand die een hoger niveau heeft omdat ik denk dat je met de juiste begeleiding wel heel snel zal leren.
Voor jou is imo de beste oplossing om lekker eens per week of desnoods per twee weken te gaan lessen op een fijne dressuurstal. Er zijn best wel hier en daar stallen waar dat kan, op een fijn, goed opgeleid paard lessen onder hele goede begeleiding. Ik denk dat dat onwijs leuk zou zijn voor jou en dat je er ongelofelijk veel van oppikt.

Eskegirl, zelfde verhaal. 8,5 jaar manege-ervaring en dan B/L1 niveau....ik heb niet echt een beeld bij jou maar ik ben er wel echt allergisch voor als mensen beweren een bepaald niveau te rijden zonder dat ze ooit KNHS zijn gestart en ze dus eigenlijk nauwelijks een idee hebben wat het niveau eigenlijk is. Je foto's geven het niveau in ieder geval zeker niet weer, als je jezelf op dit niveau wilt aanbieden zorg dan voor een foto waarop jij netjes zit op een paard dat fijn in aanleuning, nagevelijk, actief en recht loopt. Verder vind ik je advertentie wel erg netjes, helaas wonen jullie beiden volledig uit de richting.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:19

0000 schreef:
LoveUggs, met alle respect, maar jij rijdt echt niet op L niveau. Ik heb een en ander aan foto's en video van jou gezien, ook met je laatste pony en als je het over B/L/M/Z niveau gaat hebben ga ik uit van winstpuntwaardig KNHS kunnen starten in die klasse. En ik denk, eerlijk gezegd, dat je daar in de B al een hele flinke kluif aan zou hebben. Wat wel altijd een ontzettend pluspunt vind aan jou is dat je ontzettend leergierig en precies bent. Wat mij betreft zou je alleen daarmee voorrang krijgen op iemand die een hoger niveau heeft omdat ik denk dat je met de juiste begeleiding wel heel snel zal leren.
Voor jou is imo de beste oplossing om lekker eens per week of desnoods per twee weken te gaan lessen op een fijne dressuurstal. Er zijn best wel hier en daar stallen waar dat kan, op een fijn, goed opgeleid paard lessen onder hele goede begeleiding. Ik denk dat dat onwijs leuk zou zijn voor jou en dat je er ongelofelijk veel van oppikt.

Eskegirl, zelfde verhaal. 8,5 jaar manege-ervaring en dan B/L1 niveau....ik heb niet echt een beeld bij jou maar ik ben er wel echt allergisch voor als mensen beweren een bepaald niveau te rijden zonder dat ze ooit KNHS zijn gestart en ze dus eigenlijk nauwelijks een idee hebben wat het niveau eigenlijk is. Je foto's geven het niveau in ieder geval zeker niet weer, als je jezelf op dit niveau wilt aanbieden zorg dan voor een foto waarop jij netjes zit op een paard dat fijn in aanleuning, nagevelijk, actief en recht loopt. Verder vind ik je advertentie wel erg netjes, helaas wonen jullie beiden volledig uit de richting.

Bedankt, leuk compliment! Vind het echt moeilijk om mezelf in zo'n hokje te plaatsen en te zeggen wat voor niveau ik rijd, maar ik wil idd graag leren, en neem dat ook altijd weer mee in de keer daarop. :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:22

@0000, ik heb geen betere rijfoto's dan deze. En hoe dan ook, een manegepaard netjes rijden met aanleuning en al is een stuk lastiger dan een paard dat niet wekelijks door tich ruiters wordt bereden
...
Ik ken oefeningen uit de B en L1, ik probeer zo dus een indicatie te geven ;)
Ik zie ook advertenties van meisjes die 'op M-Z niveau rijden op de manege' en ondertussen foto's van paarden die in de krul worden getrokken met open mond en al...

Ik wil iig wel beter leren rijden, in elk geval is het op een 'privepaard' heel anders dan een manegepaard :)
Bedankt voor compliment op advertentie!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:38

EskeGirl schreef:
@0000, ik heb geen betere rijfoto's dan deze. En hoe dan ook, een manegepaard netjes rijden met aanleuning en al is een stuk lastiger dan een paard dat niet wekelijks door tich ruiters wordt bereden
...
Ik ken oefeningen uit de B en L1, ik probeer zo dus een indicatie te geven ;)
Ik zie ook advertenties van meisjes die 'op M-Z niveau rijden op de manege' en ondertussen foto's van paarden die in de krul worden getrokken met open mond en al...

Ik wil iig wel beter leren rijden, in elk geval is het op een 'privepaard' heel anders dan een manegepaard :)
Bedankt voor compliment op advertentie!

Klopt wat je zegt, maar ik kan je een verklaring geven hoor. Veel eigen paarden 'klikken' meteen 'aan de teugel' zodra je gaat zitten. Veel eigen paarden 'geven meteen na' zodra je ze oppakt. Bij manegepaarden moet je er voor werken. Veel eigen paarden lopen 'aan de teugel' maar niet correct aan de teugel. Zelfde geld voor manege paarden. Ik heb tijdens lessen mijn paard lang niet altijd nageeflijk. Soms pas op het moment dat de rest gaat uitstappen en ik mijn paard even door dat laatste stukje wil rijden. Maar ik ben continu aan t schakelen, en eerst goed op mijn buitenteugel aan het rijden, en dan pas pak ik mijn binnenteugel op. Sommige paarden hangt mijn binnenteugel zelfs bijna los, omdat ze anders op de buitenschouder gaan lopen. Moet m'n paard daar eerst los hebben, voor ik hem überhaupt kan oppakken. Heb ik dat voor elkaar en zoekt m'n paard de hand op, ga ik flink schakelen en figuren rijden, en zo rijd ik mijn paard nageeflijk. Van de week was t paard waar ik op reed een beetje down, z'n maatje was 3 dagen ervoor ingeslapen, en tijdens t rijden begon hij ineens enorm te hoesten, terwijl we daarvoor lekker bezig waren. Waren er nog niet maar toch.. Na dat hoesten bleef hij bezig, dus paard lange teugel gegeven zodat hij kon hoesten, maar wel door gereden (na 10 min stap!). De echte verbinding was weg, maar m'n paard liep wel heel ontspannen en over de rug. Beiden waren we gesloopt en kreeg achteraf te horen dat m'n singel heen en weer bungelde tijdens het rijden en we dus beiden heel goed in balans liepen. Ondanks het hoesten, en de lange teugel, liep hij onwijs lekker. Dus met manegepaarden kan het echt wel. Ligt er aan hoe je het aanpakt. Zaag je wat heen en weer in de mond, zal het ene paard 'in knikken' en t andere paard steekt z'n kop in de lucht, en zo zijn er nog meer manieren. Maar niet ieder eigen paard loopt netjes nageeflijk zoals het zou moeten hoor. :n

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:41

@ Eskegirl: Snap ik heel goed, maar juist die indicatie zorgt voor hoge verwachtingen en teleurstellingen als je die niet waar kunt maken. Aan jouw kant omdat het paard niet bij je blijkt te passen, of aan de kant van de eigenaar omdat je toch minder handig bent dan ze verwachtte. Wat ik altijd fijn vind als ik een advertentie lees is bijvoorbeeld 'ik heb een correcte houding' 'ik ben erg consequent' 'ik vind het soms nog lastig om mijn been stil te houden' dat soort dingen. Die geven mij persoonlijk veel meer een beeld van wat jij kan dan een random niveau.

Edits; ik maak me toch een bult schrijffouten vandaag zeg 8-)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:48

Ik zal er vanavond nog even naar kijken, bedankt! Ik wil er wel mee uitkijken, zeker met dat 'ik kan wilde paarden aan' 'ik ben de enige die erop kan rijden' enz., dan denk ik zelf ook altijd van jaja.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:00

Ik vind rijfoto's erbij altijd het meest duidelijk. Als mensen hun "niveau zonder wedstrijd ervaring" erbij zetten weet je gelijk of ze zichzelf overschatten.
Dat kan voor de verzorgster behoorlijk tegenvallen op paarden die wel reageren op de juiste hulpen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:06

sneeuwpop schreef:
Ik vind rijfoto's erbij altijd het meest duidelijk. Als mensen hun "niveau zonder wedstrijd ervaring" erbij zetten weet je gelijk of ze zichzelf overschatten.
Dat kan voor de verzorgster behoorlijk tegenvallen op paarden die wel reageren op de juiste hulpen.

Ik praat in een advertentie niet over niveau.. Vertel gewoon in het kort wie ik ben, hoeveel ervaring ik heb, wat ik kan/doe/belangrijk vind, en bij interesse ga ik daar verder op in.
Zet er wel altijd foto's bij. Zie de advertentie op de BM (zie mijn onderschrift)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:19

Tja er zijn een paar dingen die me erg tegen staan in je advertentie. En wat je nu hier vertelt en dus niet in je advertentie staat geeft nog een beter beeld dat ik geen interesse zou hebben.helemaal niet om rottig te doen, maar imo overschat jij jezelf en als eigenaar is dat meestal niet prettig.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:24

Nee, ik weet juist heel goed wat ik kan. :j :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:27

Dan verschillen we gewoon van mening.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:30

Citaat:
Hallo,

Mijn naam is Esmée en ik ben 16 jaar oud. Ik ben 1.81 lang en weeg zo'n 77 kilo. Ik ben opzoek naar een verzorgpony of paard om lekker mee aan de slag te kunnen, onder het zadel of op de grond. Rijden is voor mij dus geen prioriteit. Ik heb zo'n 8,5 jaar manege-ervaring, wat inhoud dat ik met zachte hand rij, consequent ben en oefeningen ken uit de B en L1, als wijken. Op het moment rij ik bij Prometheus, waar ik mijn niveau al heb verbeterd. Met een bijrijdpaard zou ik dit niveau willen verhogen (d.m.v. van les bijvoorbeeld), maar als ik enkel mag buitenrijden, ben ik ook tevreden. Ik ben bereid om een (kleine) bijdrage te betalen als ik mag rijden.
Bij eerdere verzorgpony's, die ik vijf jaar heb gedaan, heb ik ervaring opgedaan met grondwerk (als beginselen van vrijheidsdressuur, longeren, wandelen etc) en met veulens. Uit het poetsen, tutten en grondwerken haal ik net zoveel plezier, misschien zelfs wel meer, als uit het rijden.

Ik ben 1-2x in de week beschikbaar, vanwege school. Mijn voorkeur gaat uit naar één dag in het weekend en één dag doordeweeks.

Wat ik zoek:
-Een lieve pony/paard om mee aan de slag te kunnen
-Omgeving Delft/Schipluiden/Delfgauw/eventueel Schiedam

Wat kunt u van mij verwachten:
-Iemand die door weer en wind komt
-Houd van met paarden bezig zijn, op de grond of onder het zadel
-Zachte hand en consequent
-60-80cm springen
-Ervaring met grondwerk
-Iemand die klusjes als mesten geen probleem vind

Hopelijk heeft u een leuk paardje staan!

Met vriendelijke groet,

Esmée

Laatste keer dat ik m'n tekst plaats :+

Sorry dat ik zoveel vraag in het topic, maar ik denk dat eigenaren hun mening goed kunnen qua advertentie om zo m'n succes qua zoeken te vergroten :o.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:30

Haha, dat kan. Wat in mijn adv. staat klopt in ieder geval. Ga daar geen dingen in zetten die ik niet weet. :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:39

Eskegirl, ik zou dat stukje met oefeningen uit de B en de L eruit halen. Wijken voegt niks toe.

Wat er imo wel duidelijk overkomt is dat je de omgang belangrijker vind dan het rijden (waardoor misschien mensen die een echte bijrijder(!) zoeken je overslaan) Als dat zo is, is het prima en anders moet je het even aanpassen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:46

Ik vind het prima om niet te hoeven rijden :)

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:46

Hoi! ik wil jullie vragen mijn advertentie te beoordelen. Ik zoek iemand voor mijn shetlander maar ik woon in een echt gat dus dat is zo makkelijk nog niet. Na briefjes in de supermarkt e.d probeer in het maar eens op bokt. Ik ben benieuwd wat jullie van mijn advertentie vinden! http://www.bokt.nl/markt/ad/271658/verz ... shetlander

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:49

bente_sat schreef:
Hoi! ik wil jullie vragen mijn advertentie te beoordelen. Ik zoek iemand voor mijn shetlander maar ik woon in een echt gat dus dat is zo makkelijk nog niet. Na briefjes in de supermarkt e.d probeer in het maar eens op bokt. Ik ben benieuwd wat jullie van mijn advertentie vinden! http://www.bokt.nl/markt/ad/271658/verz ... shetlander

Ziet er keurig uit. Ik zou zo'n advertentie ook juist op de manege en ponyclub ophangen of op marktplaats zetten denk ik. Jij moet eigenlijk vooral de ouders bereiken, het ruitertje wat jij zoekt is misschien nog net te jong om (zelfstandig) op internet te zitten of zelf te zoeken naar advertenties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:30

EskeGirl schreef:
Heb het erin gezet!
Toch jammer dat ik te groot ben voor Dora, succes met zoeken! Ik ga weer praten in het topic waar ik hoor, mocht iemand nog tips
hebben voor m'n advertentie, graag :)

Ja, als je 10 centimeter kleiner was geweest was het echt ideaal geweest!

Ik ga wat LoveUggs aangaat mee met sneeuwpop. Ik ken je dan niet IRL, maar moet zeggen dat ik vaak grote woorden zie en lees, maar om van trainen te spreken.. Nee.. En van wat ik heb gezien… Dan heb ik toch liever de B ruiter erop dan de L ruiter.. L is ook een relatief begrip.. Dat maakt je nog niet goed of handig, aangezien er ook genoeg L ruiters zijn die daar (in mijn ogen) helemaal niet thuishoren :+

En nee, ik kan het zelf ongetwijfeld niet beter want ik ben nog nooit van m'n leven gestart.