Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:49

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:18

@love_horse1 hoe was het bij stal yadoki?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:19

lienieminie was ff vergeten dat ik nog door moest geven hoe het ging
ik ben vanochtend bij de dokter geweest en heb bloed laten prikken
en heb volgende week maandag de uitslag

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:32

haha maakt niet uit ik vergeet ook wel eens wat (zo kwam ik een keer 2 uur en een kwartier te laat toen ik moest oppassen O:) O:) O:) )

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:51

lienieminie schreef:
haha maakt niet uit ik vergeet ook wel eens wat (zo kwam ik een keer 2 uur en een kwartier te laat toen ik moest oppassen O:) O:) O:) )

haha en toen ? :D

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:19

hij zei dat het niet erg was en dat hij ook wel wat vergeet 8-) maar ik ken hem heel goed en het is ook een hele goede vriend van mijn ouders

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:26

love_horse1 schreef:
Ik ben er weer!
Dus we gingen rondkijken
En ze zei dat ik anders gewoon eerst een paar x kom poetsen enz
Om te kijken wie ik leuk/lief vind
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze best wel klein zijn alleen Snowy en Tinka zijn aan de grote kant
Dus ja :)

Ik ga vanmiddag weer en ga dan waarschijnlijk rijden :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:51

love_horse1 schreef:
love_horse1 schreef:
Ik ben er weer!
Dus we gingen rondkijken
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze best wel klein zijn alleen Snowy en Tinka zijn aan de grote kant

super leuk +:)+ veel plezier :j

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:52

lienieminie schreef:
hij zei dat het niet erg was en dat hij ook wel wat vergeet 8-) maar ik ken hem heel goed en het is ook een hele goede vriend van mijn ouders

haha mooi toch :j

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:54

Pfoe, ben best zenuwachtig voor zaterdag eigenlijk.. Dit is de eerste keer dat ik ga kijken. Heeft iemand tips ofzo? :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:11

lolove schreef:
Pfoe, ben best zenuwachtig voor zaterdag eigenlijk.. Dit is de eerste keer dat ik ga kijken. Heeft iemand tips ofzo? :)

gewoon jezelf zijn dat is de beste tip die ik je kan geven

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:12

Neem iemand mee die je kent, vraag bijvoorbeeld een vriendin mee en/of je ouders! :j
(En je kan er natuurlijk ook bij zeggen dat je best zenuwachtig bent, zodat ze hier rekening mee kunnen houden :D )

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:14

Citaat:
Neem iemand mee die je kent, vraag bijvoorbeeld een vriendin mee en/of je ouders! :j

Mijn moeder gaat mee! :+

Citaat:
gewoon jezelf zijn dat is de beste tip die ik je kan geven

Bedankt haha :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:17

lolove schreef:

Laat het over je heen komen en wees jezelf.
Tip ga niet helemaal in een rij outfit dat komt vaak over alsof je perse wil rijden. Als je dit van te voren hebt afgesproken is het natuurlijk wel goed maar anders kan je het beste je cap in een rug tas stoppen en heb je schoenen met chaps trek dan niet je chaps al aan maar stop die ook in de tas bij je cap. De tas kan je dan ergens neer leggen en loopt je niet met alles te slepen. Mag je op de eerste ontmoeting al meteen rijden kan je je tas pakken en het daar aantrekken. Ik zelf heb er een pest aan als meiden al helemaal aangekleed aankomen, rubberen rijlaarzen aan, cap in de handen, zweep erbij... je hebt dan het gevoel dat ze alleen voor het rijden komen net zoals op een manege terwijl we iemand zoeken voor de verzorging van de paarden en daarbij komt rijden maar dat moet niet op de eerste plaats staan!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:20

_PatriciaH schreef:
lolove schreef:

Laat het over je heen komen en wees jezelf.
Tip ga niet helemaal in een rij outfit dat komt vaak over alsof je perse wil rijden. Als je dit van te voren hebt afgesproken is het natuurlijk wel goed maar anders kan je het beste je cap in een rug tas stoppen en heb je schoenen met chaps trek dan niet je chaps al aan maar stop die ook in de tas bij je cap. De tas kan je dan ergens neer leggen en loopt je niet met alles te slepen. Mag je op de eerste ontmoeting al meteen rijden kan je je tas pakken en het daar aantrekken. Ik zelf heb er een pest aan als meiden al helemaal aangekleed aankomen, rubberen rijlaarzen aan, cap in de handen, zweep erbij... je hebt dan het gevoel dat ze alleen voor het rijden komen net zoals op een manege terwijl we iemand zoeken voor de verzorging van de paarden en daarbij komt rijden maar dat moet niet op de eerste plaats staan!

Heel erg bedankt voor de tip! Maar ik mocht meteen al komen proefrijden zei ze, is het dan ook beter alles in een tas enzo te stoppen? Of..? :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:30

Ja ik zal het zeker in een tas stoppen. Eerst even kennis maken en poetsen en dan rustig je cap en eventueel chaps aantrekken. Komt veel volwassener over. Je moet maar eens goed kijken naar het verschil daar op stal of op je manege. Op de meeste stallen loopt niemand in zijn laarzen of chaps rond altijd gewoon schoenen en pas als we gaan rijden trekken we het aan. Op de manege lopen alle meiden de hele dag in hun laarzen of chaps. Als er bij ons op stal een verzorgster komt roept iedereen al "oo daar heb je die manege meid ook weer" :o Niet rot bedoelt maar probeer dat te voorkomen!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:35

Ja, dan nog zou ik het in een tas stoppen. Het ziet er zo raar uit als je met cap op je kop verschijnt :Y) . edit: wat PatriciaH dus al schrijft :=

Zelf heb ik inmiddels een verzorgpony erbij, wat niet helemaal de bedoeling was. Maar via een topic waarin ik actief ben, ben ik in contact gekomen met een meid die een verzorger/bijrijder zocht. Ze schreef dat het vrij lastig was en dat degene die ze had, net had afgezegd. Dus ik had naar de reden gevraagd (waarom ze een verzorger zocht) en de mail contacten verliepen al prettig.

Ik werd toch wel nieuwsgierig, maar wilde ook geen valse hoop geven/beloftes doen. Dus stelde voor om vrijblijvend kennis te komen maken. Ik vind het nl wel erg belangrijk dat het klikt tussen de eigenaar, en vooral de eigenaar moet er een goed gevoel over hebben.

Ik heb wel mijn rijkleding aangetrokken, maar dat doe ik meestal al ik naar de paarden ga. Ik wist overigens dat ik niet zou gaan rijden, want pony was nog herstellende van een blessure. Cap heb ik altijd in mijn auto liggen overigens.

Inmiddels ben ik een paar keer geweest met de eigenaar, en twee keer alleen. De keren dat ik alleen ging, heb ik alleen gepoetst: we hebben nog niet samen gelongeerd, dus dat wil ik eerst doen. En in het donker ga ik niet buiten wandelen. (tenzij we omgetoverd tot kerstboom :Y) ).

Wo hebben we weer afgesproken, en dan gaan we longeren. Daarna is het een stuk makkelijker, want dan kan ik hem gewoon zelf longeren. (of werken aan de hand oid) Overigens kan ik best longeren, doe nl ook een andere pony. Maar de precieze hulpen bij deze pony weet ik dus niet, en vind dat wel erg belangrijk dat we daarin op lijn liggen. (bijvoorbeeld: deze pony staat echt stil bij 'HO', das handig om te weten, want mijn commando bij de andere pony om rustig te gaan, is 'hohooo' )

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:41

_PatriciaH schreef:
Ja ik zal het zeker in een tas stoppen. Eerst even kennis maken en poetsen en dan rustig je cap en eventueel chaps aantrekken. Komt veel volwassener over. Je moet maar eens goed kijken naar het verschil daar op stal of op je manege. Op de meeste stallen loopt niemand in zijn laarzen of chaps rond altijd gewoon schoenen en pas als we gaan rijden trekken we het aan. Op de manege lopen alle meiden de hele dag in hun laarzen of chaps. Als er bij ons op stal een verzorgster komt roept iedereen al "oo daar heb je die manege meid ook weer" :o Niet rot bedoelt maar probeer dat te voorkomen!

Oke! Alleen ik doe mijn chaps wel al aan, omdat ik die heel moeilijk aan krijg en wil niet onhandig lopen doen daar :o Maar het gaat bij mij zeker niet om het rijden! En ik wil dus ook niet overkomen alsof het wel zo is..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:44

Maar dan heb je daar dus een reden voor. Ik loop ook weleens rond met mijn chaps om terwijl ik niet ga rijden hoor. Zeker toen het wat kouder was, voelt dat toch lekkerder aan de je benen tijdens het longeren.. toch wat beschermder tegen de kou/wind..

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:47

Ik loop altijd rond op de manege op mijn gympjes of laarzen (soort uggs). Lekker warm dus en ik kan er zo de hele dag mee lopen :o.
En voor het rijden doe ik dan m'n jodphurs & chaps aan :j

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:01

Ik kan ook mailen dat ik eerst alleen kom kijken, of is dat raar? Ze had zegmaar in de mail gezet dat ik mocht komen kijken, en als ik meteen wil proefrijden moest dat na zo en zo laat.. Dus zou ik gewoon alleen gaan kijken of ..?

Sorry dat ik zoveel vraag, ben nogal onzeker enzo haha :+
Laatst bijgewerkt door Doef op 25-03-14 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:05

love_horse1 schreef:
love_horse1 schreef:
Ik ben er weer!
Dus we gingen rondkijken

Ik ga toch maar vrijdag weer.
vind het te laat en heb ook huiswerk ;)

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:12

Nouja, ik zou gewoon terugmailen dat je niet persé hoeft te rijden,
wat voor haar het makkelijkste uit komt.
Ik zou tegen haar zeggen dat je toch eerst de klik tussen eigenaar en paard het
belangrijkste is, en wanneer dat goed voelt, je er pas op wilt gaan rijden.
Dan kom je al meteen heel serieus over.

Over de spullen.. Ik zou inderdaad in een tas stoppen en meenemen,
ik weet zelf dat ik er een hekel aan heb als mensen meteen met een cap bij me staan.
Eerst maak ik altijd een praatje met de bijrijdster, en daarna laat ik haar kennis maken
met mijn paard.
Als dat allemaal goed verloopt vraag ik of ze toevallig even wilde rijden..

Natuurlijk verschilt elke eigenaar.. Maar denk dat dat toch wel de standaard dingetjes zijn.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:20

Ja, ik ga zo even een mailtje terug sturen, dat ik alleen even kom kijken en kennis maken etc. En dan later wil gaan proefrijden. Is dat een idee? Vind ik zelf ook veel prettiger eigenlijk.. Alleen weet niet zo goed hoe ik dat in de mail ga zetten, zonder raar over te komen ofzo :o

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:46

Als jij zelf graag wilt rijden, zal ik ook aangeven dat je wel wilt rijden.
Als jij denkt.. ik wil eerst kennis maken.. moet je dat gewoon aangeven.

Gewoon vermelden.

Hallo, ...
Heel erg bedankt voor de snelle reactie, en het aanbod.
Ik heb er even over na zitten denken, en voor mij voelt het het prettigst
om eerst kennis te komen maken. Mocht dit allemaal goed gaan,
wil ik graag eens komen proefrijden, om te kijken of ook onder het zadel
de klik aanwezig is.

Gr,

Zoiets, haha *\o/*