Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:00

Pallatin schreef:
billy3105 schreef:
Zie ik net een stukje anders, als ze nu écht goed de sport onder de knie hebben betaal ik er met liefde voor, want dan kunnen ze op de dagen dat ik overdag werk gewoon getraind worden. Maar die zijn er niet, want die mensen die dat wel kunnen ken ik persoonlijk en wonen helaas te ver ;)

En daarbij ook nog is het risico, je rijd niet in een bak maar in het bos en langs de weg. Wat als er onderweg iets gebeurd, je bent alleen op zo’n moment.

En het is ook vrij simpel, nu heb ik niemand, net als afgelopen jaar en gaat er gewoon 1 aan de hand mee. Had best een leuke ruiter op kunnen zitten, nu niet en dat is oké. Het is niet dat ik tijd te kort kom. Wel wat gezelligheid :+

Maar jij bent toch ook alleen als er iets gebeurt? Mijn bijrijder gaat ook alleen met mijn paard naar t bos, ikzelf niet want ik ben een bangerd :D ookal heb ik een braaf paard.
Denk dat het voor jou ook belangrijk is dat je echt een klik met iemand hebt aangezien je samen op pad gaat voor langere ritten.

Precies, dat is mijn eigen risico met mijn eigen dikke schuld. Maar rijd een ander alleen met mijn paard is het alsnog mijn risico en mijn schuld :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

Haha ik bied me aan om af en toe voor de gezelligheid op je paard mee te gaan! :D

Eske_B

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

Ik had ook wel graag zo iets gedaan Billy, lijkt me een heerlijke plek! Maar goed, ik heb al 2 leuke verzorgpaarden :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

billy3105 schreef:
Pallatin"
[quote="billy3105 schreef:
Zie ik net een stukje anders, als ze nu écht goed de sport onder de knie hebben betaal ik er met liefde voor, want dan kunnen ze op de dagen dat ik overdag werk gewoon getraind worden. Maar die zijn er niet, want die mensen die dat wel kunnen ken ik persoonlijk en wonen helaas te ver ;)

En daarbij ook nog is het risico, je rijd niet in een bak maar in het bos en langs de weg. Wat als er onderweg iets gebeurd, je bent alleen op zo’n moment.

En het is ook vrij simpel, nu heb ik niemand, net als afgelopen jaar en gaat er gewoon 1 aan de hand mee. Had best een leuke ruiter op kunnen zitten, nu niet en dat is oké. Het is niet dat ik tijd te kort kom. Wel wat gezelligheid :+

Maar jij bent toch ook alleen als er iets gebeurt? Mijn bijrijder gaat ook alleen met mijn paard naar t bos, ikzelf niet want ik ben een bangerd :D ookal heb ik een braaf paard.
Denk dat het voor jou ook belangrijk is dat je echt een klik met iemand hebt aangezien je samen op pad gaat voor langere ritten.

Precies, dat is mijn eigen risico met mijn eigen dikke schuld. Maar rijd een ander alleen met mijn paard is het alsnog mijn risico en mijn schuld :')[/quote]
Hahaha ik snap je hoor, maar precies zoals je zegt: of je bijrijder er nou aftieft in jouw bijzijn of niet; jij bent altijd aansprakelijk. Daar ben je in beide gevallen voor verzekerd (lijkt me). En eens hoor, het is dat ik zelf een paard heb maar lange buitenritten zijn heerlijk, was voor mij ook perfect geweest als bijrijder

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:44

Klopt, maar zie dan wel graag hoe het gebeurd :Y)
Ik voel me dan al rot dat iemand eraf dondert, en dan ben je er ook nog eens niet bij om op te vangen (of je paard te zoeken) nein danke. Dan maar een dag vrij voor de paarden _O-

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:07

billy3105 schreef:
Ik ben na een korte zoektocht van 3 weken mijn tocht weer gestaakt :n

Ik vraag geen bijdrage, ook geen ‘jij moet dan en dan die klusjes doen’ maar als je er bent, en we hebben samen gereden even samen de mest van die dag weghalen, 5-10 minuten werk gok ik.

Best bijzondere types gehad, een aantal die alleen ‘s avonds konden komen, terwijl in de advertentie staat dat het in de ochtend over dag is. Nog een paar die alleen op pad met mijn paard wilde, terwijl in de advertentie staat dat het gaat om samen trainen van sportpaarden.
In de advertentie stond ook gewoon open en eerlijk dat de paarden aan huis staan, en dat er geen vrije toegang is naar de paarden.
Het liefste heb ik gewoon een vriendin uit mijn eigen netwerk, maar goed, die heb ik allemaal al een paard zelf aangepraat _O-

Ik train voorlopig gewoon maar bij tijd gebrek met 1 aan de hand mee. Werkte vorig jaar ook prima _O-

Vervelend dat mensen de advertentie niet goed lezen. Heel irritant is dat.

Ik ben wel heel eerlijk dat ik op een aantal punten al afhaak. Maar dat kan ook aan mij als persoon liggen.

Ik snap dat je wenst dat mensen overdag komen vanwege verlichting of andere dingen. Er zijn mensen die in ploegendiensten werken, maar veel werken gewoon overdag. Maar er zijn wel mensen die overdag zouden kunnen of samen kunnen gaan.

Ik begrijp best als de paarden aan huis staan, dat een vrije toegang niet gewenst is, maar voor mij zou dit al een heel benauwd gevoel geven. Als zoiets in de advertentie staat, geeft mij het gevoel dat ik niet welkom ben om jouw paarden met liefde te verzorgen en daar mijn tijd en energie in te investeren.

Ik begrijp je keuze daarin, maar ik denk dat de doelgroep voor een bijrijder wel beperkt wordt met deze eisen. Maar het zal vast mogelijk zijn.