Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 11:46

Zoals Chelle_Dora hem heeft aangepast vind ik hem bijna perfect!
Enige is dat er in de eerste alinea veel 'ik' staat aan het begin van de zin. Daar zou ik dan dit van maken.

Voor mijn pony ben ik op zoek naar een fijne verzorgster. Het is voor mij belangrijk dat ik erop kan vertrouwen dat er zowel met Sun als met mijn spullen netjes en verantwoordelijk wordt omgegaan.
Ik heb geen haast met het vinden van een verzorgster, de klik is voor mij het belangrijkste!
Sun wordt niet verplaatst. (....)

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 15:52

chelle_dora schreef:
Hiphorse, ik heb de vrijheid genomen om je advertentie wat te herschrijven. Misschien zitten er stukjes tussen die je over kunt nemen :j

Voor mijn pony ben ik op zoek naar een fijne verzorgster. Ik ben op zoek naar iemand die verantwoordelijk met het dier en de spullen om kan gaan.
Ik heb geen haast met het vinden van een verzorgster, ik ben op zoek naar de juiste klik!
Sun wordt niet verplaatst, hij blijft lekker op zijn eigen stalletje staan.

Sun is een ruin van 7 jaar, en is ongeveer 1.45 groot.
Het zal voorlopig om de woensdag en zaterdag gaan. Dit kan uiteraard nog veranderen in overleg.

Ik ben op zoek naar een verzorgster die zich in de volgende punten herkent:
-Verantwoordelijk; je houden aan gemaakte afspraken
-Netjes omgaan met de spullen die bij het paard horen
-Rijden staat niet voorop! Ook de verzorging hoort erbij.
-Zelfstandig bezig zijn
-Lessen vind ik erg belangrijk. Sun wordt western gereden en veel NH mee gedaan. Een geschikte instructeur kunnen we samen naar op zoek gaan.

Wat krijg je ervoor terug?

-Een lieve, sociale pony waar je veel van kunt leren
-Er komen géén klusjes bij kijken (enkel de mest uit de bak halen wanneer hij mest!)
-Wanneer de combinatie goed klikt is het een optie om naar buiten te gaan (eerst ernaast wandelen, daarna pas erop!)

iedereen bedankt voor het advies ga het meteen aanpassen!

chelle_dora dank je dank je dank je!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:26

Bij een bekende vind ik het nadeel dat zodra het minder gaat je zo iemand toch moeilijker er op aan spreekt en dat het de vriendschap kan aantasten. Als het via via is gegaan, kan het ook nog zijn dat de "tussenpersoon" er zich onprettig bij voelt als het toch niet werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:55

En weer iemand "Ik wil het echt heel graag maar ik ben 13 is dat ook goed".

Kan iemand m'n broek ophijsen, hij zakt er een beetje van af.. :')

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:00

Ja het erge is dat je fe onrijpheid nog eens extra merkt wanneer je een grens aangeeft: " lieve schat, het is een paard van 1,70. Ik heb hem nu 15 jaar en geloof me... hij is nog altijd een puber van 600kg en heeft echt een volwassen ruiter nodig". Kreegnog drie mails van het dietske dat ze echt heel goed was e.d. vind dat dan heel sneu maar nee is nee...

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:25

als iemand hier nog een pony/klein paard weet voor een meisje van 13 met 5 jaar rijervaring. in hoofddorp en omgeving, dan hoor ik het graag.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:50

Haha chelle_dora, ik vroeg om 20+ In mijn advertentie en ik heb ook meerdere reacties van 13-jarigen gekregen. Wat is dat toch op die leeftijd?
Ze zijn alleen niet zo gemotiveerd als het lijkt, want als ik dan zeg dat ze wel met onze shets aan de slag mogen (om dan evt. later te rijden op een van de groten) hoor je nooit meer wat.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:57

@Jibbel, ik zou dat heel graag willen, ook al ben ik 13. Dus niet alle 13jarigen zijn ongemotiveerd.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:03

Ik zeg ook niet alle 13-jarigen, maar wel diegenen die op mijn advertentie hadden gereageerd. Die gingen het dus duidelijk om het rijden en niet om 'knollenknuffelen'.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:06

Ja, dat soort mensen vind ik altijd irritant, op de manege heb je ze ook. Hun ouders zadelen dan het paard op en zij gaan alleen maar rijden...

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:15

Bokkers denken dat het mij ook om het rijden gaat, ik heb al uitgelegt dat dat niet zo is, daarbij heb ik nog nooit op mijn verzorgpony gereden ivm blessure en momenteel ga ik er dagelijks heen... Ach ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:04

Doordat ik geen paard kon vinden om aan huis te rijden, heb ik maar een paard in training genomen en hier in de buurt gestald, en dat bevalt me zo veel beter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:50

rhian schreef:
Ja het erge is dat je fe onrijpheid nog eens extra merkt wanneer je een grens aangeeft: " lieve schat, het is een paard van 1,70. Ik heb hem nu 15 jaar en geloof me... hij is nog altijd een puber van 600kg en heeft echt een volwassen ruiter nodig". Kreegnog drie mails van het dietske dat ze echt heel goed was e.d. vind dat dan heel sneu maar nee is nee...

Inderdaad.. Met ervaring met 'hele sterke arabieren'.. Tuurlijk.. Zal er vast wel een tussen zitten die écht zo'n ervaring heeft.. Maar de helft roept ook maar iets.. :=

Gaat bij mij nog geeneens om het feit of dat die merrie anders niet aan te pakken is ofzo, maar ik wil gewoon duidelijk afspraken met iemand kunnen maken en dat is toch handiger als je dat met de persoon zelf kan doen.. :+

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:26

Ik vind t superleuk om te poetsen en te knuffelen en dan later rijden, alleen er zijn ook mensen die 50 euro per maamd vragen voor poetsen uitmesten en knuffelen ( ook niet later rijden) , nou sorry hoor maar voor dat geld kan ik ook iets zoeken waar ik op kan rijden ( desnoods later)

JustxMe14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:23

Ik vandaag bij iemand kijken waar ik 2 paardjes mag gaan verzorgen en op 1tje 1 keer in de maand rijden. Na 2 1/2 jaar zoeken heb ik toch weer iets leuks gevonden :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 07:59

Jibbel schreef:
Ik zeg ook niet alle 13-jarigen, maar wel diegenen die op mijn advertentie hadden gereageerd. Die gingen het dus duidelijk om het rijden en niet om 'knollenknuffelen'.

Mijn grootste irritatiepunt mbt verzorgsters, niet eerlijk zijn over hetgeen ze willen.
Zeggen dat het gaat om het verzorgen, echter is het te klein om op te zitten, weg is de zogenaamde motivatie?!?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:02

liliekska schreef:
Ik vind t superleuk om te poetsen en te knuffelen en dan later rijden, alleen er zijn ook mensen die 50 euro per maamd vragen voor poetsen uitmesten en knuffelen ( ook niet later rijden) , nou sorry hoor maar voor dat geld kan ik ook iets zoeken waar ik op kan rijden ( desnoods later)

Poetsen, verzorgen, mesten, wei onderhoud en voeren. Is iets waar niemand geld voor zou mogen vragen.
Rijden is een ander verhaal.

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:40

Toen ik nog halve stal deed, betaalde ik 50euro. Vaak meste ik de stallen uit en was veel klusjes aan het doen, rijden gebeurde soms weken niet. Nu achteraf besef ik dat dat niet fair was.
Gelukkig heb ik nu mijn eigen paarden :-)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:25

Ik vind het ook niet kunnen dat sommige een bijdrage vragen terwijl degene meer als stalhulp gebruikt word. En er dan niet gereden mag worden.
Ik denk dat diegene juist blij mag wezen dat er iemand is die alle klussen en zorg uit handen neemt.

Kijk als het paard all in staat en dat je dan een bijrijder een bijdrage laat betalen, oke.

Maar aan de andere kant ben ik van mening dat wanneer jij zelf niet genoeg tijd hebt om je paard te rijden (en/of) verzorgen je blij moet wezen dat iemand die zorg voor je overneemt. Ze helpen jouw ermee.

Om die reden vraag ik zelf ook geen bijdrage. Ik kan zelf met enige regelmaat niet of weinig rijden door mijn rug. Ik ben juist blij dat iemand dat dan voor mij wilt doen.
Ik heb dan wel als eis dat degene bereid moet zijn om les te nemen, en deze kosten zijn wel voor hun zelf. Maar goed ik zie dat ook als een investering in jezelf.

Maar goed dat is mijn mening erover, en dat andere het anders doen of over denken is hun goed recht :)

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:10

Ik ben op dit moment ook op zoek naar een bijrijder. Vind het al erg moeilijk om iemand anders op mijn paard te laten, dus ben behoorlijk kieskeurig. Ik heb als leeftijd 16+, vooral om te zorgen dat er geen pennymeisjes reageren. Nu heeft een vriend van me echter gezegd dat hij misschien wel zou willen. Hij is wel jonger, maar kan goed rijden, goed met mijn pony opschieten & ik vertrouw hem. Dus ik hoop dat dat wat word. En anders zoek ik weer verder. :P

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:44

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een paardje om bij te rijden. (al sinds ik gestopt ben met paardje van Ladyson, hier in t topic)
Punt is, dat het maar voor 1 dag in de week is, en eventueel later meer.. Een keer extra is echt geen probleem, maar met mijn school is het gewoon lastig om dit iedere week te doen..
De reacties die ik krijg zijn absurt.. L= (ik woon ter hoogte van drievliet, Den Haag) Ik krijg reacties of almere te ver is terwijl er duidelijk in mijn advertenties staat, dat het binnen een half uurtje met de scooter te doen moet zijn...
Een bijdrage (lees bijdrage van 50,-) kan ik me niet veroorloven, maar ben niet de beroertste om te lessen of wat te halen als t nodig is... Nu snap ik dat veel mensen nou niet geintresseerd zijn in iemand die in principe maar 1 dag kan, maar mijn andere paardje wil ik er niet voor opgeven.. :n
Ik heb gelukkig geen haast, maar mijn advertenties zakken zo enorm naar beneden.. :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:01

50,- kan je niet betalen, maar wel lessen...
vind dat tegenstrijdig. Tenminste als ik uit ga van de kosten van een priveles in deze omgeving...
Dat valt me iig op aan je verhaal.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:05

sneeuwpop schreef:
50,- kan je niet betalen, maar wel lessen...
vind dat tegenstrijdig. Tenminste als ik uit ga van de kosten van een priveles in deze omgeving...
Dat valt me iig op aan je verhaal.

Ja klopt. Ik zoek een paard waar ik lekker mee kan dressuren. Veel mensen willen dan dat je les neemt. Ik kan niet beide betalen. Het is OF bijdrage en les krijgen van eigenaar, OF geen bijdrage, en zelf de lessen betalen. Als ik het geld had om een flinke bijdrage te betalen, had ik wel een eigen paard gehad denk ik dan :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:03

Voor 50,- ga je geen eigen paard houden.
Maar je zoekt dus een gratis bijrijdpaard omdat je wil lessen.

Dat vind ik anders over komen dan een bijdrage kan ik niet betalen.

Heb ook eens een verzorgster gehad die geen bijdrage kon betalen, maar wel merkkleding en op vakantie gaan. Dan zie ik het dus als niet willen ipv niet kunnen. Ook ik maak die keuze, ik kies voor een paard en niet voor merkkleding en vakantie.
Prima als je wat anders kiest, maar het is niet "ik kan niet- het is ik wil niet. "

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:06

Wat een onzin. Er zijn 100 redenen om geen paard te willen. Niet genoeg tijd, de verantwoording niet willen of wat dacht je van een leven hebben naast paarden. Ken genoeg bijrijders die er warm bijzitten maar gewoon niet zelf een paard willen, maar wel berijd zijn een fatsoenlijke bijdrage te betalen voor hun hobby. En genoeg eigenaren die de endjes aan elkaar knopen om hun paard te kunnen houden.