Mocht je wel een bak aan huis hebben zou ik 100/125 euro echt geen gek bedrag vinden.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jibbel schreef:Hallo allemaal! Ik ben ook op zoek naar een bijrijder voor zo'n 4/5 dagen per week.
Ik wil hiervoor een vergoeding vragen en ik heb wat in mijn hoofd, maar weet niet wat reëel is, dus graag jullie advies!
Wij hebben een paard staan waar ik niets mee doe of ga doen, dus eigenlijk kan de bijrijdster het paard als 'eigen' beschouwen, maar blijft hier staan en wij blijven eigenaar. Verder krijgt diegene alle mogelijkheden en ruimte om lekker aan de slag te gaan. Paard is ingereden, maar kentt nog niet veel.
Ik wil sowieso 'uit de kosten zijn' qua voer en huisvesting (ik sponsor immers al iemand zijn hobby door het beschikbaar stellen van een paard incl. spullen). Concreet zou dit inhouden dat ik onderscheid maak tussen zomer en wintertarief. Is dit handig of beter een zelfde tarief per maand wat een gemiddelde is van zomer/winter?
En dan de hamvraag, wat kan ik hier voor vergoeding voor vragen?
lovechamp schreef:Hallo,
Ik meld me even. Ik heb een bijrijder maar ik heb een paar problemen (probleempjes). Mijn bijrijder betaald 40 in de maand en als er iets nodig is schaf ik het aan. In de zomer is er een bak bij stal maar in de winter moeten we naar de ponyclub waar hij ook 2x in de week les krijgt. We hebben deze prijs afgesproken want hij zocht een verzorg pony dus ik zou er minder werk aan hebben maar nu heb ik dit.
[VP] verzorger??? neee bijrijder...
Jibbel schreef:Ik blijf toch van mening dat een bijdrage voor het hebben van een 'eigen paard' niet meer dan normaal is, ongeacht hoe jong en onervaren het paard is. De bijrijder doet er tenslotte een hoop ervaring mee op. Meer dan in een manegeles waar je al gauw €15,- voor een uurtje rijden betaald. Als je dan omrekent en €5,- per x betaald, is dat nogal een win-win situatie voor alleen al de bijrijder.
Het is ook geen móeten he, vind ik niets, dan doe ik het zelf, óf paard gaat de verkoop in. Maar het lijkt mij juist een mooie kans voor iemand die een eigen paard (nog) niet kan betalen, maar wel ambitie heeft.
Maurice_Z schreef:Ik heb enorm veel geluk gehad. Had mijn paard als verzorgpaard aangeboden, maar ik kreeg er amper reactie op (niets dus). Opeens krijg ik een mailtje van een meisje (vrouw zeg maar:)) die graag eens wilt komen. Nu is ze komen rijden en WAUW ik heb het echt getroffen. Haar rijstijl is fantastisch, ze weet wat ze doet, maar heeft een superzachte hand en rijdt echt op haar benen. Ik vraag geen geld, want ze kan mijn paarden veel meer leren dan mij, dus ze helpt me enorm. Enkel als we les nemen betaald zij haar deel, maar dat vind ik niet meer dan normaal.
Jibbel schreef:Mnkortleve: geen aannames doen...Het paard is gewoon ingereden en braaf, zeg b-waardig, maar verder kent het paard nog niet zoveel. Een risico neemt iedereen zodra die op een paard stapt, het is bij dit paard niet ineens een groter risico.
Ik zoek ook niet iemand specifiek om het paard beter te rijden, maar om lekker aan de slag te gaan en een leuke tijd te hebben. Bovendien zeg ik nergens dat het paard verkocht zal worden tzt. Ik heb alleen aangegeven dat als ik niemand vind, er 2 opties over blijven en dat is toch zelf oppakken óf verkopen (omdat het ook zonde is van zo'n paard om het te laten staan.). Als ik het paard écht beter zou willen maken en verkopen, dan ga ik echt niet lopen tobben met een bijrijder, maar dan breng ik het dier weg om te laten doortrainen voor verkoop bijvoorbeeld. Zo jammer dat mijn posts totaal uit hun verband worden gerukt door je eigen aannames en interpretaties...
Marocje schreef:Wat balen chelle_dora, ik had het idee dat het juist wel goed ging met je bijrijdster? Maar gelukkig is het toch netjes afgehandeld.
Waarom zou je het eigelijk een bepaalde periode geven? Ik bedoel, als je nu niemand vindt, en over een half jaar biedt zich een mooie kans voor, dan kan je dat toch alsnog proberen? Of bedoel je dat je nu nog actief gaat zoeken, en anders laat je het even zijn beloop?
Zelf verzorg ik inmiddels ook weer een pony erbij, nadat mijn vorige bijrijdpaarden zijn verhuisd naar DL. De pony die ik al verzorgde, is inmiddels helemaal van mij, maar toch blijf ik de andere pony nog verzorgen tot iemand anders dit graag wil. Zelf hoop ik dat dit mijn bijrijdster is: als ik van stal ga verhuizen zal dit voor haar geen doen meer zijn, en wil ik mij volledig gaan richten op mijn eigen pony.
chelle_dora schreef:Marocje schreef:Wat balen chelle_dora, ik had het idee dat het juist wel goed ging met je bijrijdster? Maar gelukkig is het toch netjes afgehandeld.
Waarom zou je het eigelijk een bepaalde periode geven? Ik bedoel, als je nu niemand vindt, en over een half jaar biedt zich een mooie kans voor, dan kan je dat toch alsnog proberen? Of bedoel je dat je nu nog actief gaat zoeken, en anders laat je het even zijn beloop?
Zelf verzorg ik inmiddels ook weer een pony erbij, nadat mijn vorige bijrijdpaarden zijn verhuisd naar DL. De pony die ik al verzorgde, is inmiddels helemaal van mij, maar toch blijf ik de andere pony nog verzorgen tot iemand anders dit graag wil. Zelf hoop ik dat dit mijn bijrijdster is: als ik van stal ga verhuizen zal dit voor haar geen doen meer zijn, en wil ik mij volledig gaan richten op mijn eigen pony.
Ik bedoel inderdaad dat ik nu actief zoek, dat geef ik 2 maanden en anders blijf ik het zelf doenAls ik dan tegen iemand aanloop is het natuurlijk een ander verhaal
Moet zeggen dat het wel weer tegen valt. Op het laatste moment afzeggen, spontaan toch wel een paardje vinden en nog steeds een hoop die niet lezen.. Als ik 16+ vraag, dan is 'ik ben bijna 15' niet echt in de buurt van 16...
lienieminie schreef:chelle_dora schreef:
Ik bedoel inderdaad dat ik nu actief zoek, dat geef ik 2 maanden en anders blijf ik het zelf doenAls ik dan tegen iemand aanloop is het natuurlijk een ander verhaal
Moet zeggen dat het wel weer tegen valt. Op het laatste moment afzeggen, spontaan toch wel een paardje vinden en nog steeds een hoop die niet lezen.. Als ik 16+ vraag, dan is 'ik ben bijna 15' niet echt in de buurt van 16...
even een vraagje als verzorgster;
als je zegt een minimale leeftijd van 16+ dan begrijp ik natuurlijk dat je bijna 15 te jong vind maar wat nou als je over een maand 16 word? zou je er dan wel interesse in hebben? of 15 en een half?
ik begrijp uiteraard dat dit per eigenaar verschilt hoor