Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:16

Je hebt dus geen bak aan huis? Dan vind ik de 100-150 euro echt te veel..als er nog extra kosten voor het huren van een bak bij komen kan je net zo goed zelf een paard aanschaffen :o Maar dat is mijn gedachten..

Mocht je wel een bak aan huis hebben zou ik 100/125 euro echt geen gek bedrag vinden.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:17

Er komen kosten bij voor het huren van een binnenbak, maar dat is eigen keus als je dat wil in het winterseizoen.

Ik stel een paard ter beschikking voor iemand die de stap naar een eigen paard nog niet kan maken, maar ik ga niet de hobby van een ander bekostigen. Alleen aan voer ben ik al €100 per maand kwijt. Dan nog tuigage wat ik beschikbaar stel, hoefsmid/beslag, inentingen, mestonderzoek/ontworming..

Andere optie is het paard te verkopen, maar ik gun dan liever iemand het plezier van het 'hebben' van een paard, zonder de zorgen of eindverantwoording.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:23

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:23

Hallo,

Ik meld me even. Ik heb een bijrijder maar ik heb een paar problemen (probleempjes). Mijn bijrijder betaald 40 in de maand en als er iets nodig is schaf ik het aan. In de zomer is er een bak bij stal maar in de winter moeten we naar de ponyclub waar hij ook 2x in de week les krijgt. We hebben deze prijs afgesproken want hij zocht een verzorg pony dus ik zou er minder werk aan hebben maar nu heb ik dit.

[JHK] verzorger??? neee bijrijder...

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:14

Hey Jibbel,

Ik zou echt kijken dat je je prioriteiten eerst helder hebt. Het klinkt alsof je het het belangrijkste vindt dat er een prettig iemand komt die je jonge paard bevestigd in het rijden en alles een beetje op een leuke en eerlijke manier leert.

Ik zou echt eerst proberen iemand te vinden die aan dit plaatje voldoet. Micht het echt klikken kun je altijd overleggen of het mogelijk is om een financieele bijdragete doen die ook voor haar goed voelt. Dit kun je van te voren wel al aangeven maar ik zou echt eerst zien of je de juiste perspon voor je vierbenige vriend kunt vinden :)

Dat is immers belangrijker dan al het geld in de wereld...

Ik zelf heb eigen paarden maar heb ook 2 jaar een paardje bijgereden wat ik als mn eigen mocht zien. Alles werd betaald. Alleen smid en ontworming betaalde ik ( omdat zij dit vergat....).

De eigenaar was allang blij dat ik haar ex koerser omturnde naar reacreatie paard. Dat was haar veel waard en ik heb in die twee jaar heeeel veel geleerd van dit paard :) is toch fijnste als iedereen geholpen is...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:03

Thnx rhian, aan jouw reactie heb ik echt wat!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:25

Als je geen bak hebt en het paard zelfs nog bevestigd moet worden, dan zo ik 50 echt het max vinden. En denk ik dat je beter geen bijdrage kunt vragen, maar wel iemand met wat meer ervaring.
Zet je gratis in de advertentie, dan krijg je ook een hoop (jonge) beginners die reactie geven, dus raad je aan om 'in overleg' neer te zetten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:31

Ik had gisteren m'n advertentie ook weer opnieuw op bokt gezet, binnen een dag meer dan 1000 keer bekeken maar geen enkele reactie gehad helaas.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:03

Ik blijf toch van mening dat een bijdrage voor het hebben van een 'eigen paard' niet meer dan normaal is, ongeacht hoe jong en onervaren het paard is. De bijrijder doet er tenslotte een hoop ervaring mee op. Meer dan in een manegeles waar je al gauw €15,- voor een uurtje rijden betaald. Als je dan omrekent en €5,- per x betaald, is dat nogal een win-win situatie voor alleen al de bijrijder.
Het is ook geen móeten he, vind ik niets, dan doe ik het zelf, óf paard gaat de verkoop in. Maar het lijkt mij juist een mooie kans voor iemand die een eigen paard (nog) niet kan betalen, maar wel ambitie heeft.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:13

Eens. Ik wil ook niet de hobby van een ander betalen. Maar als je een student hebt die relatief goed kan rijden en ik de hulp kan gebruiken....dan is het toch een win-win situatie. Maar een leerpaard met goede rijmogelijkheden is imo een ander verhaal-daarin heb je veel ruiters die wel willen en kunnen en mag je daarvoor meer terug verwachten.

voor onze pony vind ik een goede ruiter ook belangrijker dan geld. Komt ook omdat er weinig kinderen op niveau rijden. Mijn buurmeisje geef ik gratis les. Zo rijdt ze nu onze andere pony ook door en hoop ik dat ze er straks ook nog wat zadelmak kan maken en of kan starten. Dan is dat ook een win-win situatie. Alleen wel investeren nu en hopen dat het uiteindelijk gaat lonen.... Dat is nog de vraag

JustxMe14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:01

Ik zoek nog steeds nog steeds een bijrijd/verzorg pony of paard omgeving Drunen,heusden elshout enz. Maar nog steeds niks gevonden :(

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:35

Sinds ik mijn pony gratis aanbied blijven de reacties komen....heel apart dat meiden er niets voor over hebben! Voor nu ben ik er even mee geholpen en heb een super meid gevonden die echt durft dus dat is alweer een voordeel want de rest haakte af na een bokje!

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:19

Ik heb enorm veel geluk gehad. Had mijn paard als verzorgpaard aangeboden, maar ik kreeg er amper reactie op (niets dus). Opeens krijg ik een mailtje van een meisje (vrouw zeg maar:)) die graag eens wilt komen. Nu is ze komen rijden en WAUW ik heb het echt getroffen. Haar rijstijl is fantastisch, ze weet wat ze doet, maar heeft een superzachte hand en rijdt echt op haar benen. Ik vraag geen geld, want ze kan mijn paarden veel meer leren dan mij, dus ze helpt me enorm. Enkel als we les nemen betaald zij haar deel, maar dat vind ik niet meer dan normaal.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:36

Jibbel schreef:
Hallo allemaal! Ik ben ook op zoek naar een bijrijder voor zo'n 4/5 dagen per week.
Ik wil hiervoor een vergoeding vragen en ik heb wat in mijn hoofd, maar weet niet wat reëel is, dus graag jullie advies!
Wij hebben een paard staan waar ik niets mee doe of ga doen, dus eigenlijk kan de bijrijdster het paard als 'eigen' beschouwen, maar blijft hier staan en wij blijven eigenaar. Verder krijgt diegene alle mogelijkheden en ruimte om lekker aan de slag te gaan. Paard is ingereden, maar kentt nog niet veel.
Ik wil sowieso 'uit de kosten zijn' qua voer en huisvesting (ik sponsor immers al iemand zijn hobby door het beschikbaar stellen van een paard incl. spullen). Concreet zou dit inhouden dat ik onderscheid maak tussen zomer en wintertarief. Is dit handig of beter een zelfde tarief per maand wat een gemiddelde is van zomer/winter?

En dan de hamvraag, wat kan ik hier voor vergoeding voor vragen?

Als jij een paard had dat goed doorgereden was dan denk ik wel dat je daar ea aan geld voor kan vragen, maar ik betwijfel of iemand gaat betalen voor een paard dat alleen ingereden is en verder niets kent.

lovechamp schreef:
Hallo,

Ik meld me even. Ik heb een bijrijder maar ik heb een paar problemen (probleempjes). Mijn bijrijder betaald 40 in de maand en als er iets nodig is schaf ik het aan. In de zomer is er een bak bij stal maar in de winter moeten we naar de ponyclub waar hij ook 2x in de week les krijgt. We hebben deze prijs afgesproken want hij zocht een verzorg pony dus ik zou er minder werk aan hebben maar nu heb ik dit.

[VP] verzorger??? neee bijrijder...

Als het niet gaat dan gaat het niet en kun je beter maar afscheid nemen.

Jibbel schreef:
Ik blijf toch van mening dat een bijdrage voor het hebben van een 'eigen paard' niet meer dan normaal is, ongeacht hoe jong en onervaren het paard is. De bijrijder doet er tenslotte een hoop ervaring mee op. Meer dan in een manegeles waar je al gauw €15,- voor een uurtje rijden betaald. Als je dan omrekent en €5,- per x betaald, is dat nogal een win-win situatie voor alleen al de bijrijder.
Het is ook geen móeten he, vind ik niets, dan doe ik het zelf, óf paard gaat de verkoop in. Maar het lijkt mij juist een mooie kans voor iemand die een eigen paard (nog) niet kan betalen, maar wel ambitie heeft.

Ik vind dat een bijrijder ook wel een hoop risico neemt en jij als eigenaar ook paard is niet 100% bevestigd en dat neemt de nodige risico met zich mee je blijft ter aller tijden verantwoordelijk voor je paard.
Jij wil iemand die jou paard beter rijd en anders word hij verkocht en wat als hij beter gereden is word hij dan ook verkocht dat zou ik me wel afvragen als ik bijrijdster was en jou post zo zou lezen.
De bijdrage hier is dat er wat werk verricht word en verder niet, maar goed de mijne staan aan huis.

Maurice_Z schreef:
Ik heb enorm veel geluk gehad. Had mijn paard als verzorgpaard aangeboden, maar ik kreeg er amper reactie op (niets dus). Opeens krijg ik een mailtje van een meisje (vrouw zeg maar:)) die graag eens wilt komen. Nu is ze komen rijden en WAUW ik heb het echt getroffen. Haar rijstijl is fantastisch, ze weet wat ze doet, maar heeft een superzachte hand en rijdt echt op haar benen. Ik vraag geen geld, want ze kan mijn paarden veel meer leren dan mij, dus ze helpt me enorm. Enkel als we les nemen betaald zij haar deel, maar dat vind ik niet meer dan normaal.

Dat klinkt echt goed zeg.
Hier zijn rijlessen ook voor eigen rekening vind ik ook echt wel meer dan normaal.

Vandaag is er iemand geweest om te komen rijden, was helemaal niet op zoek hoor en ik heb er al 1 lopen, maar toevallig tegen het lijf gelopen.
Hij ja jullie lezen het goed het is een hij en ik zit nog steeds te lachen, zo wat ging dat goed zeg wat heeft die jongen daar gevoel voor. +:)+
Meestal als er voor de 1e keer iemand op zit dan gaat het voor geen meter ze moet dan echt wennen aan een andere ruiter, maar bij hem was dat maar zo kort ze liep al snel zo netjes, was kei braaf, goed aan het been en ook op stem.
Hier was echt duidelijk gelijk een klik te zien.
Woensdag komt hij weer.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 07:56

Mnkortleve: geen aannames doen...Het paard is gewoon ingereden en braaf, zeg b-waardig, maar verder kent het paard nog niet zoveel. Een risico neemt iedereen zodra die op een paard stapt, het is bij dit paard niet ineens een groter risico.

Ik zoek ook niet iemand specifiek om het paard beter te rijden, maar om lekker aan de slag te gaan en een leuke tijd te hebben. Bovendien zeg ik nergens dat het paard verkocht zal worden tzt. Ik heb alleen aangegeven dat als ik niemand vind, er 2 opties over blijven en dat is toch zelf oppakken óf verkopen (omdat het ook zonde is van zo'n paard om het te laten staan.). Als ik het paard écht beter zou willen maken en verkopen, dan ga ik echt niet lopen tobben met een bijrijder, maar dan breng ik het dier weg om te laten doortrainen voor verkoop bijvoorbeeld. Zo jammer dat mijn posts totaal uit hun verband worden gerukt door je eigen aannames en interpretaties...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:02

Hier ook weer koos bijrijdsterloos. Het hoe en wat ga ik me verder niet over uitlaten, dat vind ik niet netjes, het is gelukkig netjes afgehandeld, geen scheve gezichten.

Merk wel dat nu de 'voor de operatie druk' eraf is, ik mezelf toesta een stuk kieskeuriger te worden, wat denk ik alleen maar goed is :j heb ook besloten dat ik het een bepaalde periode geef, en anders is het pech en doe ik het lekker zelf. Het is een nice to have maar geen noodzaak, al is soms lekker 's avonds op de bank kunnen zitten met m'n vriend natuurlijk wel fijn. Aan de andere kant, dat kan om 10 uur 's avonds ook nog wel, dus dat scheelt :+

Merk wel dat er nog steeds een hoop zijn die gewoon advertenties maar half lezen, of alleen mails sturen met ' wat mag ik '… Nouja.. Wat denk je van jezelf voorstellen.. Daar mag je mee beginnen… :+

Mag nog niet te vroeg juichen, maar er komt dinsdag iemand kijken. Ben erg benieuwd, weet nog niet of het kieskeurige van mij in m'n voordeel gaat werken of niet haha :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:04

Wat balen chelle_dora, ik had het idee dat het juist wel goed ging met je bijrijdster? Maar gelukkig is het toch netjes afgehandeld.

Waarom zou je het eigelijk een bepaalde periode geven? Ik bedoel, als je nu niemand vindt, en over een half jaar biedt zich een mooie kans voor, dan kan je dat toch alsnog proberen? Of bedoel je dat je nu nog actief gaat zoeken, en anders laat je het even zijn beloop?

Zelf verzorg ik inmiddels ook weer een pony erbij, nadat mijn vorige bijrijdpaarden zijn verhuisd naar DL. De pony die ik al verzorgde, is inmiddels helemaal van mij, maar toch blijf ik de andere pony nog verzorgen tot iemand anders dit graag wil. Zelf hoop ik dat dit mijn bijrijdster is: als ik van stal ga verhuizen zal dit voor haar geen doen meer zijn, en wil ik mij volledig gaan richten op mijn eigen pony.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:08

Hier helaas ook tot de conclusie gekomen dat voor 1 verzorgster het doek valt.
Erg jammer, super leuk meisje... echter zegt ze me te vaak af.
Snap best dat er leukere dingen te doen zijn op een zonnige dag.
Mij ergert en frustreert het afzeggen, vaak pas op het laatste moment. Meestal als ze vooraf hoort dat we iets minder leuks gaan doen. Na tig irriteermomenten, vandaag de knoop door gehakt. Erg jammer zoiets, maar uiteindelijk wel het beste.
De ander is gelukkig wel betrokken en toont veel verantwoordelijkheid, ook mbt communicatie.
Wie weet vinden we er nog zo eentje, dat matcht prima hier.

Landgraaf is een 20 min met de auto hier vandaan.

Als je uit de kosten wil, dan klinkt dat meer als verleasen.
Als het paard niet verplaatst mag worden, is het moeilijk om zo iemand te vinden.
Een bijrijder zal ca. 50-100 euro per maand bij(willen) dragen. Daarmee kom je niet uit de kosten.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:24

Jammer van de bijrijder, maar het klinkt inderdaad beter zo... je elke keer moeten irriteren daar heb je ook niks aan.

Nou ik heb net een mailtje de deur uit gedaan naar iemand die een verzorgpaard zocht via MP.
haar verhaal sprak me erg aan, nu maar weer hopen op een reactie terug.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:27

PenP, Anke, Lovechamp, Zie het al weer, een en al ellende hier..
Afzeggende bijrijders, te veel van paard eisende bijrijders etc.

Jibbel die ene post, waar jij blij mee was is denk ik wel een passende, je wilt allicht een vergoeding, maar
denk dat je het fijner vind als het goed passende ruiter is, die zelf al inziet dat je op een jonkie geen 7 dagen in de week rond gaat rijden.
Lastig hoor.

Hier had laatst iemand gereageerd, is 1 x geweest, moet nog een keer komen rijden (nog niet erop gezeten, maar onderweg wandelend, wist Sjol wel heel heel veel gras te pakken te krijgen, de stouterd!)
Maar Sjol was niet goed, ga morgen kijken of ze weer oke is (ondertussen ook menkamp etc. gehad).
Dan eens laten komen.

Vandaag echt hilarisch, gelukkig niet mijn bijrijders, anders waren het nu mijn ex-bijrijders.
Zucht...
Moet zeggen na dit vanmiddag had ik echt zoiets van ik hoef ook helemaal nooit geen bijrijder meer, levert alleen maar gezeik en frustratie op. Doe het wel zelf, lopen ze maar dagje minder, maar man!
Wat een rust geeft dat! Krijg ik tenminste niet het idee dat er paarden en mensen gaan verongelukken.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:02

Jibbel schreef:
Mnkortleve: geen aannames doen...Het paard is gewoon ingereden en braaf, zeg b-waardig, maar verder kent het paard nog niet zoveel. Een risico neemt iedereen zodra die op een paard stapt, het is bij dit paard niet ineens een groter risico.

Ik zoek ook niet iemand specifiek om het paard beter te rijden, maar om lekker aan de slag te gaan en een leuke tijd te hebben. Bovendien zeg ik nergens dat het paard verkocht zal worden tzt. Ik heb alleen aangegeven dat als ik niemand vind, er 2 opties over blijven en dat is toch zelf oppakken óf verkopen (omdat het ook zonde is van zo'n paard om het te laten staan.). Als ik het paard écht beter zou willen maken en verkopen, dan ga ik echt niet lopen tobben met een bijrijder, maar dan breng ik het dier weg om te laten doortrainen voor verkoop bijvoorbeeld. Zo jammer dat mijn posts totaal uit hun verband worden gerukt door je eigen aannames en interpretaties...

Mijn reactie was hoe het bij mij over kwam niks uit het verband getrokken. :n
De 1 noemt een paard wat net ingereden is en niet veel kent net zadel mak en ruiter gewent en een stuur er op en thats it en jij vind dus een paard wat B waardig is zo'n paard daar zit een heel verschil tussen, dat kan hoor maar dat kan een ander niet ruiken. :)
Na je laatste post is het nu wat duidelijker. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:24

Marocje schreef:
Wat balen chelle_dora, ik had het idee dat het juist wel goed ging met je bijrijdster? Maar gelukkig is het toch netjes afgehandeld.

Waarom zou je het eigelijk een bepaalde periode geven? Ik bedoel, als je nu niemand vindt, en over een half jaar biedt zich een mooie kans voor, dan kan je dat toch alsnog proberen? Of bedoel je dat je nu nog actief gaat zoeken, en anders laat je het even zijn beloop?

Zelf verzorg ik inmiddels ook weer een pony erbij, nadat mijn vorige bijrijdpaarden zijn verhuisd naar DL. De pony die ik al verzorgde, is inmiddels helemaal van mij, maar toch blijf ik de andere pony nog verzorgen tot iemand anders dit graag wil. Zelf hoop ik dat dit mijn bijrijdster is: als ik van stal ga verhuizen zal dit voor haar geen doen meer zijn, en wil ik mij volledig gaan richten op mijn eigen pony.

Ik bedoel inderdaad dat ik nu actief zoek, dat geef ik 2 maanden en anders blijf ik het zelf doen :j Als ik dan tegen iemand aanloop is het natuurlijk een ander verhaal :j

Moet zeggen dat het wel weer tegen valt. Op het laatste moment afzeggen, spontaan toch wel een paardje vinden en nog steeds een hoop die niet lezen.. Als ik 16+ vraag, dan is 'ik ben bijna 15' niet echt in de buurt van 16... :+

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:11

chelle_dora schreef:
Marocje schreef:

Ik bedoel inderdaad dat ik nu actief zoek, dat geef ik 2 maanden en anders blijf ik het zelf doen :j Als ik dan tegen iemand aanloop is het natuurlijk een ander verhaal :j

Moet zeggen dat het wel weer tegen valt. Op het laatste moment afzeggen, spontaan toch wel een paardje vinden en nog steeds een hoop die niet lezen.. Als ik 16+ vraag, dan is 'ik ben bijna 15' niet echt in de buurt van 16... :+

even een vraagje als verzorgster;
als je zegt een minimale leeftijd van 16+ dan begrijp ik natuurlijk dat je bijna 15 te jong vind maar wat nou als je over een maand 16 word? zou je er dan wel interesse in hebben? of 15 en een half?
ik begrijp uiteraard dat dit per eigenaar verschilt hoor :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:16

lienieminie schreef:
chelle_dora schreef:

even een vraagje als verzorgster;
als je zegt een minimale leeftijd van 16+ dan begrijp ik natuurlijk dat je bijna 15 te jong vind maar wat nou als je over een maand 16 word? zou je er dan wel interesse in hebben? of 15 en een half?
ik begrijp uiteraard dat dit per eigenaar verschilt hoor :o

Bijna 15 kan net zo goed pas net 14 zijn.... vandaar dat ik daar wel problemen mee heb :+ Als ik aangeef minimaal 16, dan houd ik me daar ook aan vast, dan wil ik hooguit nog 1 of 2 maanden afwijken, dus over 1 maand 16; geen punt. Maar 15 en een half jaar oud begin ik niet aan. Dat is dan misschien 'bijna 16' maar net zo goed 'pas net 15'. :+ . Dit omdat ik al een keer eerder heb meegemaakt dat iemand '13' zou zijn, en achteraf dat over 3 jaar pas was, maar anders 'had ze geen kans gemaakt'. Dat vind ik absoluut niet netjes en ik waardeer het dan ook erg als iemand eerlijk is, maar nog meer als iemand gewoon een advertentie goed leest en zichzelf daarmee de teleurstelling bespaart :+

Als ik had gezet dat ik iemand zocht die niet langer was dan 1.70 en mensen zouden zich dan melden met de mededeling 'ik ben 1.75 maar wel heel dun' is dat bijvoorbeeld ook nog steeds niet wat ik in de advertentie vraag of naar op zoek ben.

Ik heb voor mezelf dus wellicht de lat erg hoog gelegd, maar ik wil wel absoluut met iemand op 1 lijn zitten. Bij het simpelweg al niet lezen van een advertentie ben ik dan ook vrij snel uitgepraat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-06-14 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:19

Hoi , ik zoek een bijrijd /verzorg paard omgeving Elst Utrecht.