Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:12

Marocje schreef:
DuoPenotti schreef:
3 keer in de week is toch meer dan genoeg.
Zeker voor iemand recht vanuit de manege die maar 1 keer rijden.
Plus alle andere dingen die geleerd kunnen worden.
Nee, snap ze echt niet.

Veel rijden, zeker wedstrijden dat moet iemand ook "verdienen".
Daar gaan ze nooit aankomen zonder fatsoenlijke ervaring.

ervaring dieze bij jou op kon doen.

Weggegooide kans dus

Precies dit. Ze had echt veel kunnen leren. En logisch dat je ‘klein’ begint toch?

Toen ik op de manege reed, ging ik daarna naar een e om te helpen met de verzorging (mesten, voeren, poetsen). Enkele keer mocht ik een paard uitstappen. Uiteindelijk ben ik de paarden gaan rijden en gaan lessen ed, maar dat was pas na maanden/jaren. Ik was 14 trouwens toen ik begon op die stal, 17/18 toen ik echt mocht gaan rijden.

Ze hoeft bij mij geen klusjes te doen. De dingen die echt moeten worden gedaan door de stal of ik doe dat zelf. Ze hoefde alleen voor mijn paard te komen.

Rosae

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:15

Ah, jammer dat het zo gelopen is! Maar goed — als zij niet bereid was om een beetje moeite te doen voor zo’n geweldige kans, dan was het uiteindelijk niet de juiste match. Zelf zou ik juist ontzettend blij zijn met een eigenaar die zoveel tijd en aandacht aan mij zou willen besteden!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:16

Marocje :j

Ik heb dat dus geleerd bij ons op de manege.
Dat was eigenlijk een handelsstal in laag segment, maar omdat er veel vraag was naar les zijn ze lessen gaan geven.

Er waren maar een paar vaste manege pony's en paarden en de rest rouleerde steeds omdat ze bleven handelen.

En de meiden die wilde konden daar dus naast de les dus helpen met alles wat er maar gebeuren moest.
Spullen poetsen, helpen opzadelen, voeren.
En dan mocht je gratis rijden.
Wisten wij veel dat we hem daarvoor zelfs hielpen want paard was weer gereden. Maar wij trots en blij.
En ja zo kwam je steeds op een moeilijker paard, leerde je steeds meer en kwam je verder.

Maar elk vrij uur was ik daar.
In de ochtend vroeg al in de weekenden, na school.
En hoe trots, mee groomen op wedstrijd.

En zo uiteindelijk ook zelf wedstrijden kunnen gaan rijden. Elders, maar toen had ik die ervaring opgedaan.
Als je zelf de middelen niet hebt tot aankoop gaat het toch zo.
En dat komt niet aanwaaien door steeds af te zeggen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:18

Gizeppie, je hebt niets verkeerd gedaan :(:) Een hoop mensen zouden onwijs blij worden van een kans zoals jij biedt. Genoeg mensen die willen leren van een paard, zonder wedstrijdambities en dergelijke. Dit meisje heeft, om welke reden dan ook, haar kans niet gepakt en je hebt groot gelijk dat je het hebt afgerond.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 15:24

Hhilde schreef:
Gizeppie, je hebt niets verkeerd gedaan :(:) Een hoop mensen zouden onwijs blij worden van een kans zoals jij biedt. Genoeg mensen die willen leren van een paard, zonder wedstrijdambities en dergelijke. Dit meisje heeft, om welke reden dan ook, haar kans niet gepakt en je hebt groot gelijk dat je het hebt afgerond.

Bedankt voor je lieve woorden.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 18:07

Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. Je hebt niets verkeerd gedaan, en zij laat de dingen lopen. Blijkbaar staat rijden op nummer 1 en zullen er dingen zijn tegen gevallen.

Ik zou juist blij zijn met een eigenaar die ook moeite voor mij wil doen. Tja, ik geloof niet dat je in mijn buurt woont, maar man, Chablis is altijd zo gaaf gebleven... :~
(en verraad mijn leeftijd, want ik kan me nog herinneren dat hij werd goedgekeurd 8-))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 18:08

Ik ben nu heel benieuwd waar dit is? :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 22:46

Wat rot dat t zo gelopen is Gizeppie, maar idd; jij hebt echt niks verkeerd gedaan. En sorry, maar van een 18 jarige mag je toch verwachten dat die de moeite neemt om te communiceren? Zeker omdat tegenwoordig alles digitaal gaat.
Zo iemand ben je liever kwijt dan rijk. Maar je gaat echt wel iemand vinden uiteindelijk. Via een stalgenoot of iemand in je omgeving… Voor nu niet rouwig om zijn; hij wordt prima verzorgd

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 00:29

Siamsmeesje schreef:
Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten. Je hebt niets verkeerd gedaan, en zij laat de dingen lopen. Blijkbaar staat rijden op nummer 1 en zullen er dingen zijn tegen gevallen.

Ik zou juist blij zijn met een eigenaar die ook moeite voor mij wil doen. Tja, ik geloof niet dat je in mijn buurt woont, maar man, Chablis is altijd zo gaaf gebleven... :~
(en verraad mijn leeftijd, want ik kan me nog herinneren dat hij werd goedgekeurd 8-))

Chablis staat niet in de buurt waar ik zelf woonachtig ben. Hij is nog steeds zo knap als toen, alleen een stukje rustiger en braver geworden. Maar helaas wel met pre pensioen door artrose en een tussenpees blessure. Maar hij doet het super goed en mag hem nog in lichte beweging houden (rijd 2/3 keer per week) en dat gaat super.

Ik vind het belangrijk om dingen samen op te pakken, zodat het volgens 1 lijn gaat. Hij kent veel en kan iemand die geen eigen paarden ervaring veel leren. Ik blijf verantwoordelijk als er wat gebeurd. Chablis is braaf, maar kan als iemand niet weet wat hij of zij doet ook zijn eigen plan trekken en dan wel gevaarlijk worden. En wil Chablis ook graag heel houden.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 00:31

Pallatin schreef:
Wat rot dat t zo gelopen is Gizeppie, maar idd; jij hebt echt niks verkeerd gedaan. En sorry, maar van een 18 jarige mag je toch verwachten dat die de moeite neemt om te communiceren? Zeker omdat tegenwoordig alles digitaal gaat.
Zo iemand ben je liever kwijt dan rijk. Maar je gaat echt wel iemand vinden uiteindelijk. Via een stalgenoot of iemand in je omgeving… Voor nu niet rouwig om zijn; hij wordt prima verzorgd

Bedankt voor je lieve woorden. Ik denk dat ik het er voorlopig bij laat. Ik ben wel even genezen. Het geeft mij meer stress dan dat het mijzelf, maar vooral m’n paard iets heeft opgeleverd.

Ik heb vanavond een reactie gehad. Dat ze het gelezen had en dacht ik reageer later. Dat ze het vergeten was om erop te reageren. Dat ze het wel jammer vond.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 08:42

Wijze les voor haar dat ze voortaan bij lezen dan direct even terugstuurt dat ze later reageert :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 08:45

Dat.
En als je iets belangrijk genoeg vindt, vergeet je dat echt niet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 09:32

Als ze het belangrijk had gevonden, dan had ze wel gelijk gereageerd en/of was ze het niet vergeten. Goede keuze dus om er een punt achter te zetten.

Hier gisteren iemand komen kennis maken. Of nou ja, met de paarden dan. Want we kennen elkaar al. Lijkt allemaal heel leuk, dus ik ben hoopvol. Ook fijn dat ze mijn andere bijrijdster al kent. Ik heb 4 paarden die steeds meer op een leeftijd komen fanatiek aan de slag te kunnen, dus ze is erg welkom.