Betálen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femkex

Re: Betálen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:00

Jaa idd vindt het zo raar. Je helpt hun en dat moet je nog betalen ook? Ik snap het aan de ene kant wel, maar vindt het wel belachelijk.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:08

Hoezo helpen? Als meneer 2 dagen minder per week gereden wordt heeft hij daar echt geen last van hoor. Ik stel mijn paard ter beschikking omdat ik het een ander die een eigen paard niet kan betalen ook gun om echt een band op te bouwen en veel te leren op een soepel, braaf paard. Bij de meeste mensen die ik ken werkt het zo. Wanneer het ook niet lekker loopt, stoppen ze er ook meteen mee, dus zoooo nodig is het dan ook weer niet.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:19

Inderdaad, ik kan mijn paard gewoon 7 dagen in de week doen, dus als ik een bijrijdster zou nemen heeft die ook gewoon mazzel om te beschikken over een fijn paard waar diegene een band mee op kan bouwen.

Qua tijd en geld redt ik het heus wel.

Maar als eigenaar neem ik ook een risico door het nemen van een bijrijdster: zij gebruikt mijn spullen én belangrijker nog, mijn paard. De spullen slijten, maar kunnen ook (per ongeluk hoop ik dan Knipoog) kapot gaan. De ijzers slijten. Mijn paard kan minder fijn te rijden worden door de andere manier van rijden van de 2e ruiter of erger, hij kan zich ook blesseren.

Ik kan er dus ook de lasten van hebben en ben sowieso degene die daar 100% financieel voor opdraait.

alleen al daarom lijkt een bijdrage per maand in de stalling toch niet meer dan logisch.

en tuurlijk, als voor mij de maandelijks af te dragen kosten aan mijn paard een kleinigheid waren dan zou dat anders liggen, maar het is toch een hoop geld. En ik heb elke cent er voor over Knipoog maar waarom zou iemand anders gratis van mijn dure hobby kunnen genieten?

zal wellicht ook schelen in welke streek je woont, hier in de randstad is het gewoon duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:20

aan de ene kant vind ik het wel logisch om te betalen als verzorger, want je maakt toch gebruik van de spullen van de eigenaar.
Maar aan de andere kant vind ik het weer onlogisch , want je ''red'' de eigenaar als het ware door het paard te rijden/verzorgen en dat is waar de eigenaar om vraagt.
Ik zou het ook niet zo snel betalen,alleen als het niet zo veel is of een onwijs leuk paardje

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:31

Javayo schreef:
Inderdaad, ik kan mijn paard gewoon 7 dagen in de week doen, dus als ik een bijrijdster zou nemen heeft die ook gewoon mazzel om te beschikken over een fijn paard waar diegene een band mee op kan bouwen.

Qua tijd en geld redt ik het heus wel.

Maar als eigenaar neem ik ook een risico door het nemen van een bijrijdster: zij gebruikt mijn spullen én belangrijker nog, mijn paard. De spullen slijten, maar kunnen ook (per ongeluk hoop ik dan Knipoog) kapot gaan. De ijzers slijten. Mijn paard kan minder fijn te rijden worden door de andere manier van rijden van de 2e ruiter of erger, hij kan zich ook blesseren.

Ik kan er dus ook de lasten van hebben en ben sowieso degene die daar 100% financieel voor opdraait.

alleen al daarom lijkt een bijdrage per maand in de stalling toch niet meer dan logisch.

en tuurlijk, als voor mij de maandelijks af te dragen kosten aan mijn paard een kleinigheid waren dan zou dat anders liggen, maar het is toch een hoop geld. En ik heb elke cent er voor over Knipoog maar waarom zou iemand anders gratis van mijn dure hobby kunnen genieten?

zal wellicht ook schelen in welke streek je woont, hier in de randstad is het gewoon duur.

Als jij zelf 7 dagen per week kunt rijden heb je ook geen bijrijder nodig, maar als iemant niet elke dag zijn of haar paard de nodige beweging en verzorging kan geven is het alleen maar een service dat een ander dat dan over wil nemen.
Daar hoeft hij of zij dan niet voor te betalen neem ik aan.
Ik doe het in elk geval niet omdat ik er zo over denk.
Ik ben zuinig op de spullen van een ander, wil graag lessen volgen zodat ik het paard op de goede manier kan berijden en zelfs het paard naar hoger niveau kan leiden.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:31

Veel mensen zeggen hier ook:
je loopt wel het risico dat er iets fout gaat met de spullen,
en dat er dingen kapot gaan...

Maar daarvoor lijkt het mij dan wél weer logisch om de verzorger te laten betalen Clown
Als hij/zij iets kapot maakt moet dat niet jouw probleem zijn...
Lijkt me veel logischer dan 'voor de zekerheid' elke maand wat te betalen

_Shaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:41

ik betaal niet voor mijn verzorgpaard! ik heb wel eens gekeken naar andere verzorgpaardjes, maar vaak moet je dan daar ook betalen.
en dat wil ik niet! ik verdien zelf amper wat en mijn ouders willen het niet betalen dus ja... maar nu bij mijn verzorgpaard hoef ik gelukkig niet te betalen Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:14

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:21

Voor de zekerheid is imo misbruiken van een verzorgster.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:06

magda_90 schreef:
Voor de zekerheid is imo misbruiken van een verzorgster.

Waarom gebruiken van een verzorgster?

Als jij € 50,- per maand betaald en nooit wat kapot maakt, maar die ene keer laat je het zadel bijvooreeld vallen wat een behoorlijke waarde heeft en er is veel schade. Dan heb je als eigenaar niet genoeg aan die € 50,-.. Voor al die maanden dat er niets is gebeurd, heb je nu wel een aardig bedrag om de schade te betalen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:07

Imo hoort een verzorger niet op te draaien als in jou voorbeeld een zadel valt. De eigenaar blijft voor het zadel verantwoordelijk.

En ik weet dat ik hier mensen tegen in springen, maar dat is mijn mening.

Kijk als ik iets kapot maak dan haal ik zelf wel wat nieuws, maar kapot door slijtage is verantwoordelijkheid voor de eigenaar.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:10

Nja het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het meer dan normaal om er voor te betalen.. Ja

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:07

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:19

maar die ook gebruik maakt van jouw spullen, en dus spullen verslijt zodat jij op een gegeven moment nieuw spul moet halen. Geldt ook voor jezelf, je slijt immers ook zelf spul dus op een gegeven moment zul je nieuw spul moeten aanschaffen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:31

Maar de spullen blijven van de eigenaar en dus haar verantwoordelijkheid. Imo hoort een verzorgster daar geen bijdrage in te leveren.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:34

Ik heb mijn eigen borstels dus als er iets kapot gaat is dat mijn probleem. Verder is het gewoon voor de eigenaar. Ik ga niet voor slijtage opdraaien.
Vandaag ook. Ik had een vrouw aangeboden die nooit bij haar paardje kwam om het paardje met regelmaat te poetsen en af en toe te berijden voor haar omdat ze zelf rugproblemen had.
Zij begon over huren...nou dan is het voor mij klaar. Ik wil haar alleen maar helpen en daar is zij zelf mee geholpen...dar ga ik echt niet voor betalen.
En verzorg geen paarden om er dan maar op te kunnen rijden, maar omdat ik lekker met ze wil rommelen, borstelen, wandelen, knuffelen en soms ook even rijden.
Rijden staat niet op de eerste plaats, wat ook niet hoort volgens mij.
Maargoed...Ik wil graag paarden verzorgen voor mensen maar zal er nooooit voor betalen...Ik help de eigenaar alleen maar uit de brand, en daar mogen ze dus geen geld voor vragen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:37

magda_90 schreef:
Maar de spullen blijven van de eigenaar en dus haar verantwoordelijkheid. Imo hoort een verzorgster daar geen bijdrage in te leveren.

Dat vind jij... Vork

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:41

_PassoaJus schreef:
magda_90 schreef:

Dat vind jij... Vork

Is gwoon zo. De eigenaar kiest ervoor om een paard te houden en een bijrijder te zoeken omdat ze zelf te weinig tijd heeft, of wat voor reden dan ook...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:47

Idd Boktlid Ja

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:52

Een onbegonnen discussie dus.

Je hebt mensen die er niet voor willen betalen en je hebt mensen die dat wel willen, daar ben ik één van. Amen. Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:53

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:54

Idd ieder zijn mening, maar imo blijft het uitbuiterij.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:33

Uitbuiterij, dat vind ik overdreven hoor. Nogmaals, ik red het best zelf, zet ook beslist geen advertentie oid, maar gun mjn paard een extra vriendinnetje en doe daarvoor een stapje terug. Mijn huidige bijrijdster heeft hem met veel plezier twee jaar gedaan, maar gaat nu in Wageningen studeren. Ik geloof niet dat zij zich uitgebuit voelt. Ze heeft ontzettend veel op hem geleerd en een fijne band met hem opgebouwd.
De volgende staat al klaar, dus zo beroerd zal het allemaal wel niet zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:52

Uitbuiterij in de zin van dat er betaald moet worden voor iets wat imo niet correct is. Geldklopperij had er beter kunnen staan.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:32

Borg schreef:
ik gun mjn paard een extra vriendinnetje en doe daarvoor een stapje terug.

En het extra zakcentje komt je zeker wel goed uit of gaat het alleen om dat extra vriendinnetje...ik geloof dat niet.
Begrijp me niet verkeerd...als iemant een bijrijder zoekt en mss ook vind die wil betalen heb ik er niks op tegen maar om het zo te brengen vind ik echt huichelen.