Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Javayo schreef:Inderdaad, ik kan mijn paard gewoon 7 dagen in de week doen, dus als ik een bijrijdster zou nemen heeft die ook gewoon mazzel om te beschikken over een fijn paard waar diegene een band mee op kan bouwen.
Qua tijd en geld redt ik het heus wel.
Maar als eigenaar neem ik ook een risico door het nemen van een bijrijdster: zij gebruikt mijn spullen én belangrijker nog, mijn paard. De spullen slijten, maar kunnen ook (per ongeluk hoop ik dan) kapot gaan. De ijzers slijten. Mijn paard kan minder fijn te rijden worden door de andere manier van rijden van de 2e ruiter of erger, hij kan zich ook blesseren.
Ik kan er dus ook de lasten van hebben en ben sowieso degene die daar 100% financieel voor opdraait.
alleen al daarom lijkt een bijdrage per maand in de stalling toch niet meer dan logisch.
en tuurlijk, als voor mij de maandelijks af te dragen kosten aan mijn paard een kleinigheid waren dan zou dat anders liggen, maar het is toch een hoop geld. En ik heb elke cent er voor overmaar waarom zou iemand anders gratis van mijn dure hobby kunnen genieten?
zal wellicht ook schelen in welke streek je woont, hier in de randstad is het gewoon duur.
magda_90 schreef:Voor de zekerheid is imo misbruiken van een verzorgster.
magda_90 schreef:Maar de spullen blijven van de eigenaar en dus haar verantwoordelijkheid. Imo hoort een verzorgster daar geen bijdrage in te leveren.
_PassoaJus schreef:magda_90 schreef:Maar de spullen blijven van de eigenaar en dus haar verantwoordelijkheid. Imo hoort een verzorgster daar geen bijdrage in te leveren.
Dat vind jij...
Borg schreef:ik gun mjn paard een extra vriendinnetje en doe daarvoor een stapje terug.