Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:47

Stilletjes hier ... Hoe komt het? :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:50

Iedereen is in de sneeuw aan het spelen? :P

Als het goed is komt er vrijdag iemand kijken om anouk te verzorgen :D Het mailcontact is fijn, dus ik ben heel benieuwd of het ook met merrielief klikt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:56

Heb nog geen sneeuw ^)
Zo snel al! Leuk! *\o/* Hopelijk is het echte contact ook zo fijn +:)+

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:56

Iedereen heeft ineens een verzorger gevonden haha :))
Was het maar zo'n feest he..

Succes bromfiets! Hopelijk word het wat! :)

En wij hebben ook nog geen sneeuw ^)

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:25

Hier inmiddels een flink pak. Ga zo eerst maar eens lekker sleeen!!!!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:54

Dat is snel bromfiets, succes!!

Hier ook veel sneeuw...pfff drama op de weg |(

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:12

sabine, ik zou zo reageren op je advertentie!
en bij alfi ook, alleen is het beide net te ver :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:38

Nog steeds geen reactie op mijn mail. Ik ga ervan uit dat het dus niets gaan worden. Blijft dus rustig doorzoeken zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:42

Hier ook nog niks .. Had heel even hoop maar zij wil enkel met haar eigen paarden lessen en heeft geen vervoer, dus dan houdt het ook op .. Spijtig.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:56

Het is idd best snel gegaan :j Maar ik moet zeggen dat ik haar zelf benaderd heb hoor. Kwam toevallig in haar profiel uit waarin stond dat ze een verzorgpaard zocht en nog in de buurt ook, dus ik heb er een mailtje aan gewaagd :D Toevallig heeft ze ook op dezelfde manege gereden waar ik lang heb gereden.

Karuna: Balen dat ze niet reageren dan, lijkt me toch een kleine moeite :?

Sabine: -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:06

Lekker snel idd gegaan, nu maar hopen op goed en volhouden dan voor je.

Ik snap het ook niet, echt moeite gedaan een uitgebreide mail geschreven op de net geplaatste advertentie. Maar niets dus aan reactie terug, de advertentie is inmiddels ook weg trouwens. Maar ben je voorzien meldt dat dan even, niet reageren betekent voor mij niet nog eens een mail eraan wagen bij een nieuwe advertentie. Alleen kan nog zijn dat mail niet is aangekomen op de goede plaats. Maar ja de advertentie is weg dus nog eens sturen heeft geen zin.

Er is nog een andere weg mogelijk maar daarvan zouden we pas over een week of 3 reactie van krijgen. Via een zorgboerderij mogelijk een persoon met eventuele begeleider. Dat zou heel goed kunnen gaan klikken. Maar ja eerst maar eens een reactie daarvan terugkrijgen. En dan kijken of het klikt met knollie en of de begeleiding ook daadwerkelijk meekomt en snapt hoe het werkt. Vooral het niets extra s mogen geven dan zijn eigen hooi moet goed opgevolgt worden, net als geen boterhammen of koekjes eten bij knollie in de buurt zonder goed handenwassen en kruimels weghalen. Anders hebben we weer een stikbenauwd dier lopen dat lange tijd erg benauwd is en hoest. Daarmee kunnen we geen enkel risico nemen omdat het op een gegeven moment einde oefening is met zijn longen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:14

Vandaag heb ik zelf de mams van mijn 2 gupjes gemaild en voor gesteld vandaag maar niet te komen.
Vanaf hun huis naar hier is normaal 15min rijden maar monteur voor scootmobiel deed er zojuist 5 kwartier over. :(
Mams blij die stond al klaar maar is niet zo'n held met dit weer.

Ach veel is er in de paddock nu toch niet te doen.
Water zit in ton, stal is oke, mest is onzichtbaar onder de sneeuw, dus dat wordt vanavond zoekwerk, en vegen is niet echt een optie. Sneeuw schuiven dan weer wel maar dat doet manlief vanavond.
Ik wilde kijken of ze konden sleeën met de mini shet maar dat komt wel een andere keer.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:14

Ik zit ook even te bedenken wat ik zondag ga doen :s Meisje komt voor de 2e keer.... Maar de grond is dan vast nog bevroren, dus echt veel doen wordt het ook niet. Vervelend, maar is even niet anders...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:18

Hier ook nog niks gevonden hoor........ -O-

Had wel een reactie maar dat was van een meisje van 14.
Niks tegen de leeftijd maar dat gaat gewoon niet gezien de situatie.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:24

Hihi ik kreeg nog van een oud collegaatje (weet niets van paarden) een geweldig lief berichtje omdat ze wist dat ik iemand zocht.. (heb nu iemand, even kijken hoe dat gaat... eigenlijk ook te jong.. maar wel ervaring genoeg...)

Maar iig over het berichtje "Ja, ik weet nog wel iemand, maar dan is Nuenen wel te ver... Als je anders in Best een stal zoekt, dan weet ik wel iemand! Een meisje van 10..." Maar niet uitgelegd hoe het zit en lief bedankt en gezegd dat ie gewoon in Nuenen blijft staan :')

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:26

Lianne86 schreef:
Ik zit ook even te bedenken wat ik zondag ga doen :s Meisje komt voor de 2e keer.... Maar de grond is dan vast nog bevroren, dus echt veel doen wordt het ook niet. Vervelend, maar is even niet anders...

Gewoon een beetje borstelen en tutten: kun je ook heel veel aan zien hoor.
En misschien eens laten opzadelen/hoofdstel in laten doen: kan ze dat? vraagt ze hulp als het niet lukt? pakt ze het snel op als je het uitlegt?
Kun je heel veel nuttige informatie uithalen om te zien of ze geschikt is voor je paardje en of er tussen jullie een klik is (is natuurlijk ook heel belangrijk).
is bij mij altijd de eerste selectie, als ze daar niet door heen komen (zeggen dat ze alles kunnen en dan geen shetlander kunnen opzadelen), laat ik ze niet eens meer terug komen voor een vervolg (grondwerk, wandelen, uit het land halen, rijden etc).
Succes.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:29

Ik ben vanmiddag voor de tweede keer naar mijn nieuwe verzorgknol geweest! Man, wat is dat een leuk dier. Ik heb nu al echt een klik met haar. Ik heb met haar een rondje door het bos gewandeld en haar oortjes stonden echt de hele tijd naar voren, haha. Ik ben helemaal blij :D

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:32

Klinkt goed Sassii. Veel plezier!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:34

Lianne86 schreef:
Hihi ik kreeg nog van een oud collegaatje (weet niets van paarden) een geweldig lief berichtje omdat ze wist dat ik iemand zocht.. (heb nu iemand, even kijken hoe dat gaat... eigenlijk ook te jong.. maar wel ervaring genoeg...)

Maar iig over het berichtje "Ja, ik weet nog wel iemand, maar dan is Nuenen wel te ver... Als je anders in Best een stal zoekt, dan weet ik wel iemand! Een meisje van 10..." Maar niet uitgelegd hoe het zit en lief bedankt en gezegd dat ie gewoon in Nuenen blijft staan :')

Hahahahaha ja echt he....... _O-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:35

Alfi2010 schreef:
Lianne86 schreef:

Gewoon een beetje borstelen en tutten: kun je ook heel veel aan zien hoor.
En misschien eens laten opzadelen/hoofdstel in laten doen: kan ze dat? vraagt ze hulp als het niet lukt? pakt ze het snel op als je het uitlegt?
Kun je heel veel nuttige informatie uithalen om te zien of ze geschikt is voor je paardje en of er tussen jullie een klik is (is natuurlijk ook heel belangrijk).
is bij mij altijd de eerste selectie, als ze daar niet door heen komen (zeggen dat ze alles kunnen en dan geen shetlander kunnen opzadelen), laat ik ze niet eens meer terug komen voor een vervolg (grondwerk, wandelen, uit het land halen, rijden etc).
Succes.

Mjah, maar dat hebben we dus al gedaan de eerste keer en dat doet ze gewoon allemaal netjes :$ dus ik wilde eigenlijk een stuk het bos in gaan omdat hij in de bak slome Sjakie is en in het bos net wat heter :D Meisje heeft genoeg ervaring daarmee (is 15, heeft lang paarden gereden voor iemand anders, vorige week ook nog een ander iemand laten kijken hoe het ging... Maar wil eigenlijk dat ze zo snel mogelijk een "hele indruk" van het paardje heeft... En had stiekem gewoon gehoopt op een relaxe buitenrit :D

Maar met bevroren grond, ben ik sowieso heel voorzichtig... Meneer is dan ook wat frisser en dan is een stukje over de straat (mits het niet glad is) wandelen wel een optie... Rijden kan eventueel ook nog, maar hij is niet beslagen dus mjah... (En het is zo'n weg waar je 60 mag, dus iedereen 80 rijdt :'))

Ken het meisje via via dus dat scheelt ook, ze gaat heel wat om met een oud-stalgenootje van me :) Dus dat zit allemaal wel goed... Wil me (omdat ik er maar 1x per week met haar ben) voornamelijk richten op het rijden :S Dat ik over een tijdje kan zeggen "je kan ook alleen" (wel op het terrein dan ;)) Hij test redelijk uit en kijkt waar grenzen zitten, vandaar... Bij verzorgen is het gewoon een beetje een sulletje :S (soms wat draaierig als er veel gebeurd om de stal heen, maar dat is het ook :S)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:36

justdiesel schreef:
Lianne86 schreef:

Hahahahaha ja echt he....... _O-

Lief bedoeld natuurlijk... maar dan merk je weer dat sommige mensen echt denken dat het een fiets is :')

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:42

Alfi2010 schreef:
Klinkt goed Sassii. Veel plezier!

Dankjewel, gaat helemaal goed komen. Ik heb mn plekkie gevonden. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:20

Hier helaas geen sneeuw, alleen vorst. En dus niet rijden. Bijrijder heeft denk ik nu net 2 keer gereden. Tja, is niet anders.

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:43

lies mee hier mischien kan ik een leuke pony in hhw vinden hihi ik sta altijd klaar

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:08

Is dat dan zo moeilijk om een bijrijder te vinden? Waar ik woon staan er bijna geen advertenties. Heb 6 maanden geleden (alweer) zelf een advertentie op mp gezet. Met als doel om een leuk verzorgpaard te zoeken. Kreeg vele mails van mensen voor jonge onbeleerde paarden, waar ze veel geld voor vroegen. (halve stal geld, ben niet gek :+ ). Na een week een email gekregen van de eigenaresse van mijn verzorgpaard. Paard was 'moeilíjk' in de zin van: niet een paard voor iedere ruiter. Prima, ik wil best een keer komen kijken. Zo gezegd zo gedaan. En twee weken later had ik eindelijk mijn droompaardje gevonden :D . Nog steeds verzorg ik haar met alle plezier.

Heb zelf twee jaar terug een eigen paard gehad. Heb toentertijd een hele lieve verzorgster voor mijn paardje kunnen vinden.
Hebben jullie veel eisen, of is het daar echt schaars met verzorgsters??