Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Hangt puur van de accommodatie af.. Als je in een buitenbak moet hobbelen is dat toch echt anders dan als er ook een binnenbak en goede buitenrij gelegenheid aanwezig is... Dit houd ook in dat je altijd kan rijden. Met een buitenbak is het met slecht weer en zelfs vorst vaak onmogelijk. wat heb je dan aan je 3 x in de week als dit dan niet kan...
Cassidy schreef:Sorry, jij wilt hem wedstrijdklaar hebben? En daar dan iemand voor hebben die nog gaat betalen om hem zover te krijgen?
Think again....
Cassidy schreef:Voor niets gaat de zon op.
Wil je het niet betalen voor een bijrijdpaard, dan ga naar een manege toe.
Waarom zou een bijrijdpaard minder moeten kosten dan rijlessen op een manege?
Het voordeel van een bijrijdpaard is toch dat er beperkt mensen met het dier omgaan.
Leertraject kan en is vaak sneller dan op een manege....
Cassidy schreef:Gimme_Spurs schreef:Daar heb je absoluut gelijk in. Ik betaal ongeveer hetzelfde als 4 lessen op een manege, en heb in twee jaar meer geleerd dan in 18 jaar één keer in de week op een manege taxi. Natuurlijk omdat ik western ging rijden, maar ook van de verzorging, theorie, wedstrijden, rijtechnieken enz. enz. En daarbij doe ik ook meer clinics (bijvoorbeeld bootcamp manege Noot) waar ik onder andere les kreeg van Chris Knol en Evelien Geerlof.
Ik sta zelf met drie paarden bij Evelien Geerlof op stal. Fantastische begeleiding, echtre paardenmensen, zowel Evelien als haar partner Henk van Amstel. Maar zelfs de nabijheid van professionele begeleiding is geen garantie dat bijrijders deze ook gaan volgen. Als ik gratis mijn paarden te beschikking stel en als enige eis stel dat daar les wordt gevolgd en dat niet wordt gedaan, dan is het uiteindelijk over.....
magda_90 schreef:Je hebt de eisen van een eigenaar zeker te accepteren, anders zoek je maar wat anders ja. Maar loze beloftes en als eigenaar steeds zaken afbellen, ook dat heb ik als bijrijder genoeg meegemaakt en diegene mocht dan ook een nieuwe zoeken voor haar paard.
- vinger wijzen was in het algemeen bedoeld, niet alleen dit topic -
Isaboy schreef:@Mindim
dat vind ik nou ook en dan niet eens even afbellen
of zeggen ja maar ik kan maar een half uurtje uhh dat is er naar toe paard pakken borstelen enne tijd is om nee ik vind het jammer van mij mocht ze alles met ze doen alleen niet alleen naar buiten maar voor de rest leef je uit maar het is inderdaad niet genoeg de meeste krijgen vriendjes en andere vriendinnen en dan is het paard uit beel ik vind dat oke maar zeg het wel