Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:56

Voila, bij mij is het zeker niet luxueus maar wel met alle faciliteiten, dressuurpiste, springpiste, longeerpiste, binnenpiste en uitrijmogelijkheden.
En heel rustig, je kan altijd rijden, nooit geen groepslessen ofzo waardoor je altijd moet wachten en je niet kunt komen wanneer je wilt.

Dus ik vind het niet abnormaal dat ik een bijdrage vraag en aangezien ze minimum 3 keer per week kan rijden (vaak meer) vraag ik de helft van stalgeld, dierenartskosten,hoefsmid, ontwormingen enzo zijn allemaal voor mijn rekening dus vind dat niet overdreven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:57

Citaat:
Hangt puur van de accommodatie af.. Als je in een buitenbak moet hobbelen is dat toch echt anders dan als er ook een binnenbak en goede buitenrij gelegenheid aanwezig is... Dit houd ook in dat je altijd kan rijden. Met een buitenbak is het met slecht weer en zelfs vorst vaak onmogelijk. wat heb je dan aan je 3 x in de week als dit dan niet kan...

Een jaar heeft 12 maanden.
Daarvan is er misschien in Nederland 1 maand dat je geen gebruik kunt maken van een buitenbak (en dan ligt het er nog aan of de buitenbak met zout ijsvrij wordt gemaakt.
Dus wat wil je: binnenbak, of buitenbak in goede conditie dat er ook bij vrieskou goed in gereden kan worden?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 03-10-12 22:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:57

Cassidy schreef:
Sorry, jij wilt hem wedstrijdklaar hebben? En daar dan iemand voor hebben die nog gaat betalen om hem zover te krijgen?
Think again....

Dat zeg ik niet daar ben ik zelf mee bezig. Maar ik zoek wel een bijrijdster en als ik iemand zoek, dan wil ik iemand die hem verder kan rijden en niet blijft klojooen op dit niveau. Dus ja, ik wil iemand waar ik iets aan heb.

En als je mijn eerdere posts zou lezen (kleine moeite, fijn voor de discussie) dan zou je lezen dat ik dan geen bijdrage vraag aangezien zo'n bijrijder mij ook een gunst verleent en het dus een win-win situatie

dus...read again

vuurneon

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:58

Ah oké, zou je geld toegeven Colway als je een goede bijrijder zou vinden die paard echt tot een hoger niveau kan tillen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:01

@ Colway: op het moment dat ik een ruiter kan vinden die hem naar ongekende hoogte kan rijden, dan ben ik zelfs bereid om er geld op toe te leggen.

Helaas vind je deze niet, of niet zo makkelijk.

Als je je paard na het bijrijden mag laten corrigeren of een serieus verknipt paard terugkrijgt, vraag ik me serieus af of het echt om een win-win situatie gaat.
Negen van de tien keer profiteert de een van de ander.

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:01

Wel meer aangezien nederland met die regen er ook voor zorgt dat een buitenbak verandert in een modder/glibberboel... Ik zelf als ruiter vind dat niet prettig maar ook voor het paard beperkt het je wel met rijden. Daarbij is een binnenbak erg prettig als je in een omgeving rijd waar vooral veel prikvliegen zijn en het een uitkomst is als je dan naar binnen kan vluchten. Voor mij heeft het dus wel meerwaarde.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:04

Of een buitenbak in de herfst/winter verandert in een modder/glibberpoel heeft niets te maken met de bijrijder maar alles te maken met de accomodatie waar je voor kiest en uiteindelijk voor betaalt.
In de winter heb je hoegenaamd geen last van prikvliegen?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 03-10-12 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:05

Cassidy schreef:
Voor niets gaat de zon op.
Wil je het niet betalen voor een bijrijdpaard, dan ga naar een manege toe.
Waarom zou een bijrijdpaard minder moeten kosten dan rijlessen op een manege?
Het voordeel van een bijrijdpaard is toch dat er beperkt mensen met het dier omgaan.
Leertraject kan en is vaak sneller dan op een manege....

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Als ik een bijrijder zou zoeken, zou ik ook zeker een bijdrage vragen.

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:07

@cassidy uiteindelijk vind ik wel dat de accomodatie wel van toepassing is op het bedrag wat de bijrijder eventueel betaald. Althans als ik zou moeten bijrijden zou ik er meer voor over hebben als alles aanwezig dan als ik in een weiland bij een boer zou moeten rijden. Maar voor de rest zitten we op 1 lijn hoor ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:32

Aan jou de keus om een bijdrage voor een bijrijdpaard te accepteren of niet.
Als ik 150 Euro per maand neer moet tellen voor een slecht onderhouden buitenbak, of hetzelfde bedrag voor een goed verzorgde accomodatie in en binnenbak in de winter zou ik het ook weten....

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:39

Cassidy schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Daar heb je absoluut gelijk in. Ik betaal ongeveer hetzelfde als 4 lessen op een manege, en heb in twee jaar meer geleerd dan in 18 jaar één keer in de week op een manege taxi. Natuurlijk omdat ik western ging rijden, maar ook van de verzorging, theorie, wedstrijden, rijtechnieken enz. enz. En daarbij doe ik ook meer clinics (bijvoorbeeld bootcamp manege Noot) waar ik onder andere les kreeg van Chris Knol en Evelien Geerlof.

Ik sta zelf met drie paarden bij Evelien Geerlof op stal. Fantastische begeleiding, echtre paardenmensen, zowel Evelien als haar partner Henk van Amstel. Maar zelfs de nabijheid van professionele begeleiding is geen garantie dat bijrijders deze ook gaan volgen. Als ik gratis mijn paarden te beschikking stel en als enige eis stel dat daar les wordt gevolgd en dat niet wordt gedaan, dan is het uiteindelijk over.....

Wat een toeval! Doe Sandra en Rhea en Beau de groetjes van me! En Angelique natuurlijk, maar die zie ik zaterdag op het Quarter NK. Even weer on-topic: Begrijp ik natuurlijk. Daarom is een bedrag vragen echt niet raar. En de accomodatie hangt daar ook vanaf. Wij staan op Wennekers, dus ik heb niets te klagen! :j

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:41

Ik bof echt ontzettend met mijn bijrijpaarden. Hoef er niks voor te betalen, alleen mijn eigen lessen. 30 euro per week of om de 2 weken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:46

vuurneon schreef:
Ah oké, zou je geld toegeven Colway als je een goede bijrijder zou vinden die paard echt tot een hoger niveau kan tillen?

Ik wel ja, maar ja, die willen niet op een koudbloed :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:52

Het blijft een eeuwenoude discussie. :z

Wat ik wel wil toevoegen, er wordt steeds gezegd dat je geen garantie hebt met een gratis bijrijder. Maar als gratis bijrijder heb je net zo min geen garantie bij de eigenaar (afspraken ineens afzeggen, beloftes niet nakomen etc).

Dus ik blijf erbij dat het een samenspel moet zijn en vooral win-win (of je nu in natura of valuta betaald). Maar laten we bovenal dus niet steeds het vingertje naar bijrijders wijzen.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:54

mijn verzorgers hebben er nooit voor hoeven te betalen om op mijn paarden te rijden
maar ik heb gemerkt dat het in begin leuk is en na een jaar bij de ene verzorger dan geen tijd meer was, vriendinnen etc

en mijn andere verzorgster die al langer dan 4 jaar bij mij liep ineens niet meer kon dan moest ze dat doen dan dat, niet eens het fatsoen om te bellen ik kan niet.
of 2 weken trug ik haar drie dagen van te voren bel dat ik boy in laat slapen een van mijn paarden en ze wil er bij zijn ik vind dat allemaal goed! niet eens het fasoen nemen om die drie dagen even met hem te knuffelen of te poetsen en 5 min van te voren op de fiets komen twerwijl ze een auto heeft om dan mee te gaan om hem in te laten slapen toen heb ik haar weggestuurd dat vond ik zo erg even inlaten slapen en doei nee ik doe ze zelf wel de paarden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:55

@ magdan _90. Dito geldt voor de eigenaren.
Wil je echt zeggenschap over een dier, dan schaf er een aan.
Wil of kun je dat niet, accepteer de eisen van de eigenaar....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 03-10-12 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:56

Vingertje wijzen, valt best mee toch?

Ik heb vroeger altijd verzorgpaarden gehad en ik was er altijd. Ik zie dat tegenwoordig niet meer. Het frequent komen en de passie voor het wezen paard, mis ik af en toe wel een beetje. Men komt en dan weer niet, je kunt er niet van op aan. Alle kansen hier hoor, ze hoefden niet te betalen, ik betaal de lessen voor ze, geen klussen. Tis toch nog niet goed genoeg schijnbaar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:57

Patatgeneratie. Uit zich in meer dingen dan alleen de paarden....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:00

Je hebt de eisen van een eigenaar zeker te accepteren, anders zoek je maar wat anders ja. Maar loze beloftes en als eigenaar steeds zaken afbellen, ook dat heb ik als bijrijder genoeg meegemaakt en diegene mocht dan ook een nieuwe zoeken voor haar paard.

- vinger wijzen was in het algemeen bedoeld, niet alleen in dit topic -
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 03-10-12 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:01

Vroeger leefden we voor paarden. We reden ook op alles, van kwpn tot ponies en alles er tussen. Ras maakte nooit zoveel uit eigenlijk. Alles deden we en blij dat we waren als we in de trailer meegenomen werden om ook in de binnenbak van kennisen te rijden. En dat we met het verzorgpaard mee mochten naar de kliniek en dat wij het paard dan mochten vasthouden, ware hij van ons zelf. Tegenwoordig is het eisen stellen en is niets meer goed genoeg, afspraken maken en je er aan het houden ho maar. Nu is het eerder van, het bevalt niet, dus ik ga weer, doei.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:01

@Mindim

dat vind ik nou ook en dan niet eens even afbellen
of zeggen ja maar ik kan maar een half uurtje uhh dat is er naar toe paard pakken borstelen enne tijd is om nee ik vind het jammer van mij mocht ze alles met ze doen alleen niet alleen naar buiten maar voor de rest leef je uit maar het is inderdaad niet genoeg de meeste krijgen vriendjes en andere vriendinnen en dan is het paard uit beel ik vind dat oke maar zeg het wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:02

magda_90 schreef:
Je hebt de eisen van een eigenaar zeker te accepteren, anders zoek je maar wat anders ja. Maar loze beloftes en als eigenaar steeds zaken afbellen, ook dat heb ik als bijrijder genoeg meegemaakt en diegene mocht dan ook een nieuwe zoeken voor haar paard.

- vinger wijzen was in het algemeen bedoeld, niet alleen dit topic -

Wat kom jij dan tegen als loze beloftes en dingen wat je als eigenaar niet tegenover de bijrijder kan maken. Ik ben daar echt benieuwd naar.

Anoniem

Isaboy schreef:
@Mindim

dat vind ik nou ook en dan niet eens even afbellen
of zeggen ja maar ik kan maar een half uurtje uhh dat is er naar toe paard pakken borstelen enne tijd is om nee ik vind het jammer van mij mocht ze alles met ze doen alleen niet alleen naar buiten maar voor de rest leef je uit maar het is inderdaad niet genoeg de meeste krijgen vriendjes en andere vriendinnen en dan is het paard uit beel ik vind dat oke maar zeg het wel

Of men heeft meerdere verzorgpaarden.

Cassidy

Jij als bijrijder een nieuwe bijrijder zoeken voor het paard van een ander? Waar is de eigenaar mee bezig?

Maar idd, jij als bijrijder hebt de eisen van de eigenaar te accepteren. Indien niet mogelijk, of niet toe bereid: exit.

magda_90

Klopt, de normen en waarden veranderen, erg jammer want dat maakt het voor beide partijen moeilijk.