Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:24

Klinkt luxe. Heb je zo'n moeilijk paard dan dat ze afhaken?

Maar inderdaad, als ze nu eens gewoon zouden zeggen dat ze er geen zin (meer) in hebben zou het een stuk makkelijker zijn allemaal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:47

Ik heb een tinker van 7 jaar. Ja, hij test uit, maar hij geeft snel op. Dus je moet er even door. Ik geef dit van te voren ook aan, maar omdat het om een tinker gaat, verwacht men automatisch een slomerd op de een of andere manier. En als hij zijn trucendoos dan open gooit, dan valt het schijnbaar tegen, want dat hadden ze ondanks mijn waarschuwingen niet op gerekend. Verder hebben de meesten ook nog een ander bijrijdpaard en blijft die belangrijker voor ze en hebben ze ineens geen tijd meer voor de mijne.

Een bijrijder kwam heel onregelmatig, soms weken niet en als ze kwam ging ze knuffelen en bij hem in de wei zitten, allemaal prima, maar er werd niet gereden. Dan heeft het voor mij geen meerwaarde. Nummer 2 heb ik weg gestuurd ivm het kwellen van mijn paard en ook zij kwam zeer onregekmatig.. En nu deze weer, pff. Ik vraag me af of mensen nog wel serieus reageren, halverwege gaan ze of niet komen of kwalijke middelen gebruiken, bah.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:53

Ik had iemand die kennis kwam maken met mijn paard.
Toen ze bij ons was kon ze met pijn en moeite net even borstelen, want ze moest naar der werk.
:? Je komt toch kennis maken dacht ik?
Maar goed ik kreeg later te horen dat ze het toch niet doet vanwege de afstand maar dat ik een leuk paardje heb.

Nou ik weet wist niet goed hoe ik moest reageren.
De afstand blijft hetzelfde, dacht ik dus waarom kwam ze dan kennis maken?
Klinkt als een smoes vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:50

Wat doet hij dan qua uittesten? Want als hij bv. gaat bokken of springen kan ik me wel voorstellen dat ze het eng gaan vinden, ookal heb je dat verteld (ik zou daar zelf ook geen held in zijn hoor, maar ik zou ook wel afhaken als je mij dat op voorhand zou vertellen ;) ). [***] test ook uit :j Die gaat stilstaan :+ En heul langzaam lopen :') Maar daar moet je ook maar net doorheen kunnen & willen gaan natuurlijk ...

Als je komt kennis maken neem je inderdaad de tijd vind ik :j Neem dan een dag dat je vrij bent of na je werk of weet ik het.
En de afstand blijft ook hetzelfde, maar ik kan me voorstellen dat een bepaalde afstand via de snelweg beter doenbaar is dan een bepaalde afstand via kleine binnenwegen. Misschien was het onderweg qua verkeer veel drukker dan gedacht ofzo? Kan ook nog wel meespelen denk ik ...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:22

Ja dat zou inderdaat kunnen, maar dat was het niet.
Want ze was ook totaal niet enthausjast.
Ik vond het zo vreemd.
Ze hoefd niet te komen denk ik dan.

Inderdaat er vandoor gaan, je klem zetten, aanvallen, hoog komen, dat soort dingen daar houd ik zelf ook niet van.
Heb het al teveel meegemaakt, ha, ha.
Maar stil gaan staan een andere kant op willen dat soort dingen vind ik heerlijk om mee aan de slag te gaan.
Maar ja wat willen ze dan een robot???
Ze kunnen ook altijd de fiets nog nemen, ha, ha.

saluut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:35

Hoi iedereen!!
Ik lees ook mee. *D
Hoe zoeken jullie naar een ruiter? Gewoon heel internet afspeuren en een advertentie op Bokt?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:37

Ooo, moet dat zo.
Weer wat geleerd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:38

Ik had een advertentie hier op bokt en keek daarbij zelf nog op internet rond :j
Ik heb er 2 gehad die ik zelf gecontacteerd had en dan eentje die op stal rondliep.

Hoe zoek jij ze dan R.X.? Via het telefoonboek? :P

saluut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:45

Inderdaat er vandoor gaan, je klem zetten, aanvallen, hoog komen, dat soort dingen daar houd ik zelf ook niet van.
Heb het al teveel meegemaakt, ha, ha.
Maar stil gaan staan een andere kant op willen dat soort dingen vind ik heerlijk om mee aan de slag te gaan.
Maar ja wat willen ze dan een robot???
Ze kunnen ook altijd de fiets nog nemen, ha, ha.

Hahah goedantwoord!!Dat denken de meeste wel!! Dat ze gratis kunnen rijden en verder niks!!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:46

Nou ga ergens zitten en dan hoop ik altijd dat er de juiste bijrijdster zo naar ons toe gehuppeld komt.
Ik denk daar dan heel erg aan en dan hoop ik dat het lukt.

Zo doe ik dat altijd en jij Sabine wat is jouw tactiek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:47

:oo Zo moet dat!
Daarom dat ik de juiste niet vind, ik zoek veel te actief 8)7

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:48

Inderdaat saluut.
Ze krijgen alles aangereikt, paard, spullen de omgeving niets hoeven ze te betalen, ze hoeven zelf geen klusjes te doen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:48

Nou Sabine toch, tja dan is het ook je eigen schuld hoor!

Niet om je de grond in te trappen hoor Saluut, maar je was echt zo'n lekker helder licht met je opmerking.
Laatst bijgewerkt door R.X. op 30-08-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:50

R.X. schreef:
Inderdaat saluut.
Ze krijgen alles aangereikt, paard, spullen de omgeving niets hoeven ze te betalen, ze hoeven zelf geen klusjes te doen.

Dat is niet goed genoeg R.X., dat weet je ondertussen toch al ... :+

Ik ga met de hond wandelen, tot later ;)

En ja, inderdaad mijn eigen schuld, ik had het moeten weten -O-

saluut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:50

Ja, klopt!! Niemand begreep mij op stal. Maar ik betaal de stalling, mest zelf uit, en vaak ruimen ze de spullen niet eens op. En poetsen vinden ze ook niet leuk ;(

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:51

Ik ga ook met de honden wandelen, zullen we samen gaan, ha, ha.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:58

Als verzorger in mijn regio ( Bollenstreek / Haarlem ) worden er wel dingen aangeboden maar dan val je altijd buiten het criteria:

geen 18,16,21+, te ver, belachelijke bijdrage ( 100 euro voor 1 dag )

ok ik ben dan geen 16 maar heb wel al 9 bijrijdpaarden gehad en nog vinden je ze te on ervaren, te weinig verantwoordlijkheids gevoel etc.

de reden dat het er nu 9 zijn ( allemaal binnen 2 jaar! en van verschillende eigenaren ) is dat ze allemaal verkocht worden of verhuizen!

nu is er een tijdje niks dus wat kan ik doen ?

ik vind het trouwens een beetje raar dat als je 8 jaar rijdt en in een les zit met alleen maar 21+ en al zoveel ervaring hebt dat je alsnog on ervaren wordt genoemd!

maar ja misschien kijken jullie er anders naar

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:10

Als ik zie wat er tot nu toe bij mij is komen proefrijden dan is het eerlijk gezegd bedroevend. Jauke is een fijn, makkelijk te rijden paard, heb meerdere mensen die eigen paarden hebben (gehad) er zo mee weg zien rijden. Maar de bijrijders tot nu toe kregen hem tot nu toe geen van allen netjes nagevelijk. Dus mij zegt 8 jaar rijden in de manege les helemaal niets, het gaat mij om dressuurmatige ervaring.

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:31

ik heb ook veel e.p. ervaring en kan ong. L misschien M rijden

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:51

Ik meld mij ook in dit topic, ik ben inmiddels al een jaar opzoek naar een goede bijrijdster.
Heb er inmiddels 3 gehad. De eerste was behoorlijk bang voor mijn paard en kwam eens in de 3 weken terwijl we af hadden gesproken dat ze twee keer in de week kwam. Toen er iemand via een vriendin van mij vroeg of ik nog een bijrijdster zocht heb ik ja gezegd en aan mijn andere bijrijdster voor gelegd om de week in verschillende dagen te verdelen zodat ze beide konden rijden. Maar dat weigerde ze en die is toen weggegaan zonder ook maar te bedanken.
De andere bijrijdster kwam helaas ook maar 1 keer in de maand ook al beloofd ze telkens dat het beter word, zij vond het niet erg om Carlo te delen. Waardoor ik nog een oude vrouw uit het dorp had die op Carlo wilde rijden, dat ging super goed maar zij is na ander halve maand ook niet meer komen opdagen.

Wat ik zelf zo jammer vind, is dat het allemaal volwassen mensen zijn die beloven dat ze komen. Maar uiteindelijk komen ze geen enkele afspraak na en zijn ze er alleen de eerste twee a drie weken actief. Daarna moet je er achter aan gaan en ze smeken om nog te komen.
Ze hoeven bij mij niets te betalen en alleen kleine klusjes te doen. Ze zijn de enige die op Carlo rijden, hebben een bak, uitrij mogelijkheid en het enige wat ik vraag is dat ze komen rijden en les nemen.

Dit moest mij even van het hart :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:53

Welkom bij de club :+
Je bent wel nog steeds op zoek?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:55

Zo jij hebt dan veel tegenslagen gehad!

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:59

Ja eigenlijk wel, ik heb nu contact met twee meiden die langskomen dus ik ben benieuwd.
Hopelijk is het wat, want Carlo staat al weer 3 maanden stil.

Het is in deze omgeving gewoon heel moeilijk een bijrijdster te vinden. Er zijn hier zo veel paarden waardoor het aanbod groot is. Ik heb meiden op bezoek gehad die konden kiezen tussen 4 verschillende paarden, waaronder wedstrijd paarden die ze mochten uitbrengen. Daar kan ik niet tegenop met mijn recreatiepaard.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:06

Vroeger wel een heel fijne bijrijdster gehad.

Dus ze bestaan wel, houd moed, ha, ha.

Bbrrr plannen zijn gewijzigd, ze komen morgen niet de kreupelsheids proef op lokatie doen, '
we hebben ander vervoer kunnen regelen, via de dierenabulance, spannend 1 ste keer dat ze met ons de trailer op gaat.
Ben zeer benieuwd wat er uit de tekst komt.
Misschien worden er ook nog foto's gemaakt.

We zullen de portemonee maar vast leeg maken........

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:11

Succes morgen dan! Hopen op positief nieuws :)