Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:19

jeetje z`n eind met het openbaar vervoer...als hij dat maar vol houd!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:24

Zoek schreef:
jeetje z`n eind met het openbaar vervoer...als hij dat maar vol houd!

Ja we zullen zien, hij is in ieder geval heel serieus en al wat "ouder" dus neem aan dat hij het wel kan inschatten of hij dat kan redden. Al hoewel ik heel eerlijk moet zijn dat ik veel voor paarden over heb maar niet om meerdere keren per week zolang te reizen als hij moet doen. Maar zolang ik er zelf bij ben kan ik hem wel even oppikken bij de bus(hoeft hij niet te lopen) en daarna bij het station afzetten. Maar hij zal ook zelfstandig aan de slag gaan dus dan zal hij wel moeten.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:27

Nou ja als hij serieus en al wat ouder is moet hij wel beter weten, hoop voor je dat het wat wordt en dat hij blijft!! je moet dan wel een super paard hebben := +:)+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:29

Zoek schreef:
Nou ja als hij serieus en al wat ouder is moet hij wel beter weten, hoop voor je dat het wat wordt en dat hij blijft!! je moet dan wel een super paard hebben := +:)+

Ik ben er in ieder geval heel happy mee en we zien wel hoe het verder gaat lopen. Ik heb dus zeker geen klagen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:33

Ik hoop ook dat hij het volhoudt. Maar super dat het voor jou goed voelt!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:04

Geen nood iedereen die een bijrijder zoekt..
De mensen die er veel voorover hebben zijn er echt wel!

Ik ben bijvoorbeeld 16 jaar, woon in Mijdrecht, en mn verzorgpaard staat in Soest.
In totaal zo'n 2 uur reizen. ENKELE REIS. En dan weer terug. :')
Dat gaat dan zo: fiets>bus>trein>trein>fiets.
En weer terug uiteraard :D

Hou hoop mensen, ze zijn er wel, alleen 'even' goed zoeken! :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:08

Pff meld me ook!
Ik zoek een verzorger/'bijmenner' ( :)) ) voor m'n kleintjes.

Was 2jaar terug al drama om bijrijder voor ponylief te vinden. :+

Zoek iemand die m'n mini's wil verzorgen en er lekker mee gaat mennen (bos tot beschikking). Maar krijg alleen maar jonge kids maarja, ik ga niet een 13jarige alleen op pad sturen t bos in met mijn pony.
Oh, en nog leuker, van die mooi-weer ruiters... alleen willen komen als het mooi weer is :+ pff

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:11

Mooiweerruiters, daar kan ik zo om lachen. Heb dus sinds een week of wat een bijrijdpaardje en heb één keer in de binnenbak gereden. Verder alleen in het bos en de buitenbak. En geloof me, je bent zelfs in de buitenbak de enige die rijdt. De rest rijdt met z'n 10'en binnen. Beetje motregen of helder, geweldig vind ik dat. :D :=

Om over die reactie's maar niet te spreken:
"Is het niet koud?" Valt wel mee, gewoon in beweging blijven. :j
"Word je niet nat?" Tsja, onder de douche gebeurd dat ook. :j
"Het is toch donker?" Ja, maar een geweldig persoon heeft de lamp uitgevonden, en zijn nageslacht heeft het in werking gesteld (= licht aangedaan)! :D
"Is je paard dan niet heel druk?" Lekker z'n energie kwijt. Ben jijzelf ook meteen weer warm. :j

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:58

Wow 2 uur reizen en dan ook nog eens terug? :oo Ik ben blij dat er hier zoveel stallen in de buurt zitten :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:00

Nouja als ik de keuze had tussen binnenbak of buitenbak rijden zou ik ook binnen gaan rijden _O- maargoed, lekker diehard heb ik alleen een buitenbak dus rijd altijd lekker buiten haha.

BoktLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:11

Stiekem moet ik lachrn om het geld gedeelte....

Noodgedwongen door langdurige ziekte zoek ik ook een bijrijder. 3 jonge vrouwen gehad. 1 was al voor het opstijgen bang (20jarige hengst), 2e wilde meteen na opstijgen galopwissels rijden en toen dat niet mocht steeg ze af en liet paard in bak staan en vandaag 3e: die vond een Wintec zadel te min en vond maar dat ik een leren zadel voor haar kocht....

Dus mocht iemand (zonder betaling) intresse hebben in een gevoelige hengst te rijden? Het is mega goed leerpaard en goedzak, als je maar niet bang bent (en hij je mag). Hij heeft een verleden!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:18

BoktLover schreef:

Noodgedwongen door langdurige ziekte zoek ik ook een bijrijder. 3 jonge vrouwen gehad. 1 was al voor het opstijgen bang (20jarige hengst), 2e wilde meteen na opstijgen galopwissels rijden en toen dat niet mocht steeg ze af en liet paard in bak staan en vandaag 3e: die vond een Wintec zadel te min en vond maar dat ik een leren zadel voor haar kocht....

Dus mocht iemand (zonder betaling) intresse hebben in een gevoelige hengst te rijden? Het is mega goed leerpaard en goedzak, als je maar niet bang bent (en hij je mag). Hij heeft een verleden!

Ja even een leren zadel van 1000 euro aanschaffen voor iemand die komt rijden, gezien het ego komt die misschien een paar weken en dan zijn ze foetsie, sta je dan met je zadel.
Verbazingwekkend en serieus afstappen en vertrekken. Jeetje wat een verschrikkelijke mensen lopen er ook rond.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:20

Tigra_ schreef:
BoktLover schreef:

Ja even een leren zadel van 1000 euro aanschaffen voor iemand die komt rijden, gezien het ego komt die misschien een paar weken en dan zijn ze foetsie, sta je dan met je zadel.
Verbazingwekkend en serieus afstappen en vertrekken. Jeetje wat een verschrikkelijke mensen lopen er ook rond.

Ja of daar sta je dan, zonder je zadel, want die hebben ze dan gezellig weer meegenomen :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:24

Liesje1611 schreef:
Tigra_ schreef:

Ja of daar sta je dan, zonder je zadel, want die hebben ze dan gezellig weer meegenomen :')

Ja nog gekker, paard misschien wel verpest in die paar weken en dan nog je zadel weg.
Kan er serieus met me gedachten niet bij dat mensen zo zijn, zo onuitstaanbaar.

BoktLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:29

Stiekem moest ik erom lachen.... Kunststof was te slecht voor haar, dressuurzadel kon ze niet op rijden (heb ook een vz en western liggen, dus keuze genoeg...

Maar ja, de zoektocht gaat verder, met een beetje geluk kan en mag ik eerder rijden dan dat ik een bijrijder heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:05

Ik meld me hier ook maar aan.
Ik heb mijn pony verzorgster net verteld dat het beter was om te stoppen.
Ik zoek alweer voor mijn pittige maar lieve knuffelbare haflinger en mini shet een verzorgster voor 2 x in de week, in overleg kan ook meer dagen.
Ze staan aan huis, ik ben bijna altijd aanwezig.
Wat is het moeilijk om iemand te vinden die ook door weer en wind komt en zich aan alle afspraken houdt.

Voorlopig zet ik nog geen advertentie, ik moet nog even alles laten bezinken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:07

Sylvia :(:)
Ik hoop dat je snel iemand vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:17

Ik hoop het ook!
Dank je voor die aai over de bol!

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:29

Respect voor die 2 uur reizen! Zou ik ook niet kunnen!

Moest net erg lachen om alle reacties. Ik heb ze zelf ook gehad. Had een advertentie op mp staan. Met duidelijk erbij vanaf 18 jaar (want buiten gebied en vertrouw mijn peerd niet helemaal, zeker niet met vreemden, stond er ook bij.) Heb tig reacties gehad van 10 tot 13 jarigen die het 'probleem' met hem wel even op zouden gaan lossen....
Heb vandaag besloten om toch door te gaan zetten met zoeken. Peerd is nog licht kreupel, gaat de goede kant op. Maar mag ws niet meer intensief met hem trainen. Maar in de toekomst recreatief rijden moet lukken. Wil wel graag de uitdaging houden dus ga er een bijrijden. Maar wil wel dat mijn peerdje de aandacht krijgt. Maar in eerste instantie iemand die niet perse wil rijden! Maar (hier komen de eisen..) wel gevoel heeft voor paarden en rustig is en weet wat wel en niet kan en blijft komen en afspraken nakomen....
Best een lijstje, maar toen ik eerder vzpony's had moest het ook!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:44

Nou, laat al die 13-jarigen je probleem maar lekker oplossen dan!
Bijrijders moet je ook wel een kans geven vind ik, ze zullen het in het begin niet allemaal perfect doen en je zult er veel in moeten investeren in het begin. Ik denk dat een bijrijder je in het begin meer tijd kost dan als je gene bijrijder had gehad (anders is het wel een heel geweldige bijrijder, daar teken ik voor). Maar als ze goed luistert en dingen in zich opneemt kan ze steeds meer zelfstandig doen.

Als ik het zo hoor zou ik straks niet veel moeite moeten hebben met het vinden van een verzorgpaard... alleen hopen dat er eentje in de buurt is! En dat ik het paard ook wil :'). Want ik vind zelf alleen maar poetsen niet leuk meer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 23:27

maaikiemike schreef:
Zoals ik ook al eerder melde, sta ik achter een eigen bijdrage. De verschillende rgumenten zijn al genoemd.
Denken jullie dt het ook mogelijk is een verzorger te vinden die niet wil rijden? (heb een kreupelpaardje) En die er niet stiekem op gaat zitten? En ook nog betrouwbaar is? Zit te twijfelen of deze combi wel bestaat! Dit is trouwens zonder bijdrage.

Ik rij momenteel ook niet ;)
ik wandel, poets, tut, vlecht..
en dingen als uitmesten, waterbak bijvullen etc..
en ik vind het superleuk :):)

dus ze zijn er wel :=
edit: okeey, dit klinkt heel penny :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:10

Heb toch maar weer een ad gezet, vraag erin om een mail te sturen waarin je wat over jezelf vertelt.
Krijg ik een mail met alleen waar staan de ponys?
Nou daar heb ik dan al helemaal geen zin in om op te reageren.........

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:12

justdiesel schreef:
Heb toch maar weer een ad gezet, vraag erin om een mail te sturen waarin je wat over jezelf vertelt.
Krijg ik een mail met alleen waar staan de ponys?
Nou daar heb ik dan al helemaal geen zin in om op te reageren.........

Ik begrijp dat soort reacties heel goed hoor, veel advertenties missen informatie en dan heeft het geen nut om een hele voorstelmail te typen als vervolgens blijkt dat het paard veel te ver weg staat...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:49

Oke dat klopt, maar bij de mijne staat duidelijk de plaats vermeld....
En dan nog kan je iets meer typen als alleen waar staan de ponys..... :roll:

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:22

Eindelijk reageerden er vorige week mensen via mail, ze wilden zondag 12/1u afspreken, maar ik zei dat rond 9u me beter uitkwam... Nou zaterdag avond 23:30 niks gehoord, nog maar een mailtje gestuurd dat de afspraak verviel, ik had gister gewoon geen uren de tijd (om te kijken hoe laat ze zouden komen). Nu hoor ik niks meer van ze, erg jammer. Als ze eind van de week niet reageren willen ze het blijkbaar niet graag en ga ik op zoek naar iemand anders.