bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:40

Er word hier steeds over rotklusjes gesproken (uitmesten, water brengen etcetc)

Ben ik nou de enige die dit juist leuk vind :+ ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:41

@Mirgino
Mijn bijrijdster deed ook genoeg hoor, absoluut.
Maar dit deed ze omdat ze het leuk vond en daarom bood ze het zelf aan.

Niet omdat ze moest betalen en haar verplichtingen vast lagen in een contract.
Ik ben gelukkig ook niet afhankelijk van een verzorger en zou dat ook nooit willen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:47

mirgino schreef:
mijn bijrijdsters wilden graag zelf de stal mesten,op de manege mag dat niet en hun [ jaaa ongelooflijk he :D :j ]wilden alles zelf doen
en op hun dagen werd echt niet altijd gereden ,vaak gingen ze lekker tutten of wandelen.

als ik sommige verhalen lees heb ik echt in mijn handjes mogen knijpen met zulke fijne betrouwbare bijrijdsters met liefde voor mijn paard
bij wie de omgang met paard belangrijker was dan alleen maar rijden!

de mentaliteit van de meeste hier valt mij zwaar tegen :j

Zo was ik vroegah ook en nu valt mij de mentaliteit idd zwaar tegen.
Ook dat men van zichzelf vind dat men goed kan rijden en wat dan natuurlijk ook zwaar tegenvalt als ze het komen laten zien.
Natuurlijk zijn mijn paarden dan héél anders (ja ze staan goed aan de hulpen én ze zitten niet vast in hun lijf dus je voelt alles en reageren op alle (onbedoelde en/of lompe) hulpen)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:51

Vind inderdaad de mentaliteit tegenwoordig veel minder :7

2 weken terug (?) kwam er iemand kijken om mijn pony bij te rijden. Helemaal gratis :) .
Bos op loopafstand waar ze heen mocht.

Laat ze niets meer horen. Graag of niet, las wel mn pb's maar reageerde niet :7

Corelli

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:53

Dat is echt erg xxriiannee :\ Ik heb ook vaak het gevoel dat de bijrijders door dit soort mensen in een negatief daglicht komen te staan en de goeden zich echt moeten gaan bewijzen..Jammer is dat...

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:56

Laatst leek ik een leuk bijrijdpaard te hebben gevonden.. Het was een draverruin van 5 jaar, en als ik hem wou komen rijden moest ik 100 euro per maand betalen. Ik mocht dan 3x rijden per week (eigenaresse reed hem de andere dagen) en had daarbij een buitenbak tot mijn beschikking. Paard moest nog doorgereden worden en daarbij moest ik de stal uitmesten als ik zou komen. Ik heb het niet gedaan, vond het simpelweg te duur, er is hier zat gratis te krijgen...

Nu heb ik denk ik het meest ideale gevonden.. Super leuk paard waar ik veel van kan leren, hoef niets te betalen, heb een goede buitenbak met verlichting helemaal voor mijzelf tot mijn beschikking en de eigenaresse rijdt er zelf niet mee dus kan zo vaak als ik wil komen en zelf echt iets opbouwen. Klusjes op stal nog niet over gehad, denk eigenlijk dat ze het belangrijker vind dat ik het paard gewoon goed verzorg maar vind het niet erg om de stal te doen en de boel aan te vegen etc :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:57

Brainless schreef:
@Mirgino
Mijn bijrijdster deed ook genoeg hoor, absoluut.
Maar dit deed ze omdat ze het leuk vond en daarom bood ze het zelf aan.

Niet omdat ze moest betalen en haar verplichtingen vast lagen in een contract.
Ik ben gelukkig ook niet afhankelijk van een verzorger en zou dat ook nooit willen.

gelukkig maar :D

maar goed jij schrijft het wel :j
en dat is dan toch jouw ervaring of mening en ik vind dat ongelooflijk :+
juist omdat mijn ervaring met al mijn bijrijdsters juist tegenover gesteld waren
die vonden het heerlijk om te mesten en te tutten en het rijden was niet prio 1
en ik ben altijd flexibel geweest wat hun ook moesten zijn,bij erge regen reden we niet en dan gingen ze gewoon op een andere dag
en de dagen waren wel vaste dagen maar dat kon elke week anders zijn,alles in overleg
en als paard kreupel was gingen ze ermee wandelen en afspuiten en ik heb nooit iets gehoord van ongenoegen daarover,ze waren juist erg meelevend naar paard
en we huilden en lachten samen.

daarom kan ik echt sommige reacties in dit topic niet begrijpen

en ook ik ben nooit afhankelijk geweest van de bijdrage,wilden ze stoppen dan kon dat ,wel graag van te voren even melden ;)
maar geen verplichtingen die de bijrijdster niet wilde hoor, alles werd eerst goed door gesproken zodat we beide wisten wat we wilden en als dat klikte werd het wat en anders niet
de bijdrage stond niet bovenaan ,het belangrijkste was de klik met mij en mijn paard

en paarden eigenaren zijn geen geld wolven :+ ,maar ook geen filantropische instelling :n

brithorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:25

tja.
de helft van 100 euro is 50,
en dat is best wel duur.
ik zou het niet mogen van mijn ouders.
maar meschien kun je het iets goedkoper maken.
maar ik zou wel eke dag willen komen!
dus ik heb het er wel vor over maar mijn ouders niet.
maar ik zou me ook wel aan de afspraken houden.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:58

Het licht er een beetje aan...

Ik vraag geen vergoeding, ben al erg blij met de hulp zodat ik ook een avondje thuis kan blijven.
Verder mag ze er alles mee doen, rijden, longeren, buitenritje...
Maar voor 1x per week ga ik geen vergoeding vragen.

Maar voor meerdere keren per week lijkt me dat je best wel een vergoeding kan vragen.

Bij mijn verzorgpony hoefde ik ook niks te betalen, dus kocht ik af en toe dekje/halster/wormenkuur of betaalde het voer. Ook van mijn kant liet ik merken blij te zijn met mijn toenmalige verzorgpony.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:19

ik heb nu sinds maart een nieuwe verzorgpaard.
Mijn moeder betaald hetzelfde dan er voor ( 100 euro) en mag 3/4keer gaan en wnr ik wil en mag lessen wanneer ik wil. Er is een grote buitenpiste en kleine binnenpiste en mag gaan wandelen met de eigenares wanneer het mooi weer is en heb al het materiaal ter beschikking.

Moest ik een paardje hebben zou het ook nooit gratis ter bijrijden stellen hoor :O als mensen naar de manege gaan betalen ze toch ook ;) en trouwens als het gratis zou zijn haken ze ook af en laten ze sneller niets van zich weten.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:37

@denice ik woon in jouw omgeving en heb ook het geluk gehad om echt in een paardenparadijs terecht gekomen te zijn ;-).
Paardje moet ook nog doorgereden worden, mag haar pakken wanneer ik wil want ben de enige die er op rijd. Mensen met 6 paarden aan huis, prachtige stallen en weilanden, super buitenbak (altijd te rijden), mooi springmateriaal, het erf af en je komt op de Veluwetrail. Begin nu echt een band met het paard op te bouwen en we vinden elkaar steeds leuker :j
Enige klus is dat ik zaterdag met de eigenaresse alle 5 de stallen helemaal uitmest en hooi haal, daar zijn we al met al zo'n 1,5 uur mee bezig samen. Maar we gaan ook elke zaterdag met de paarden heerlijk naar het bos en dat is altijd onwijs gezellig, daarna word ik steevast uitgenodigd voor lunch met soep.
Als ik ’s avonds na het werk kom vragen ze altijd “wil je nog iets eten?”

Denk dat het ook een beetje ligt aan de omgeving waar je woont, hier op de Veluwe staan zoveel paarden…en meestal ook aan huis. In de Randstad is het wat dunner bezaaid met paarden en die staan dan vaak ook in pension (wat je weer terugziet in de bijdrage voor een bijrijdpaard) :j

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:41

Ik vind €100 zelf eigenlijk wel te duur, het is en blijft niet je eigenpaard. Je kan het wel beschouwen als eigen paard maar het is toch niet zo..
Ik zou er eerder ongeveer €60 in de maand van maken, ik denk dat je dan veel meer mensen vind die jou pony wil leasen en dan aantal keer in de week komen. Kon ook een pony leasen op een pensionstal moest ik €100 betalen & het is ook nog een lespony..

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:15

Ik zie het zo,
je zoekt een bijrijder voor je paard omdat je zelf niet genoeg tijd hebt / geen zin / lichamelijke klachten.
Je zoekt iemand die je kan vertrouwen, die goed om kan gaan met paarden en een klik heeft met jouw paard, dat zijn de belangrijkste dingen. Zulke meiden zijn er niet veel dus als een goede hebt gevonden waarom zou je dan ook nog geld vragen?

JIJ zoekt iemand voor JOUW paard. Als ik naar de kapper ga zeg ik toch ook niet, nou omdat mijn haar zo mooi is en omdat jij nu weer extra ervaring hebt opgedaan wil ik graag een vergoeding.

Beetje krom toch? ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:20

xHelene schreef:
Ik zie het zo,
je zoekt een bijrijder voor je paard omdat je zelf niet genoeg tijd hebt / geen zin / lichamelijke klachten.
Je zoekt iemand die je kan vertrouwen, die goed om kan gaan met paarden en een klik heeft met jouw paard, dat zijn de belangrijkste dingen. Zulke meiden zijn er niet veel dus als een goede hebt gevonden waarom zou je dan ook nog geld vragen?

JIJ zoekt iemand voor JOUW paard. Als ik naar de kapper ga zeg ik toch ook niet, nou omdat mijn haar zo mooi is en omdat jij nu weer extra ervaring hebt opgedaan wil ik graag een vergoeding.

Beetje krom toch? ;)

je vergeet erbij te zetten, voor een extraatje een bijdrage dus :+

al jouw redenen had ik niet,ik wilde mijn paardje best uitlenen maar wel in ruil voor een bijdrage :j

en zulke meiden zijn er zat ,die ik kon vertrouwen,die goed met paard om kon gaan,een klik had met paard en met mij :D

beetje krom dus jouw stelling :j

JIJ zoekt een biijrijdpaard en daar staat een vergoeding tegenover ,waarom moet dat gratis?
een hobby kost altijd geld dus ook voor de bijrijdster :j

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:26

mirgino schreef:
xHelene schreef:
Ik zie het zo,

Beetje krom toch? ;)

je vergeet erbij te zetten, voor een extraatje een bijdrage dus :+

al jouw redenen had ik niet,ik wilde mijn paardje best uitlenen maar wel in ruil voor een bijdrage :j

en zulke meiden zijn er zat ,die ik kon vertrouwen,die goed met paard om kon gaan,een klik had met paard en met mij :D

beetje krom dus jouw stelling :j

JIJ zoekt een biijrijdpaard en daar staat een vergoeding tegenover ,waarom moet dat gratis?
een hobby kost altijd geld dus ook voor de bijrijdster :j

Waar heb ik dat vergeten bij te zetten?

Nee ik zocht geen bijrijdpaard, het kwam toevallig op mijn pad.
En daarbij, moet alles tegenwoordig voor geld? Het is toch ook fijn als je weet dat je paard en je bijrijder plezier hebben samen? Dat is toch ook al een beloning?

Het is is geen stelling het is mijn mening. En mag ik vragen wat je er krom aan vind?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:47

Dan moet je lekker in een manege gaan rijden! Dan kan je ook plezier hebben, mits je het juiste paard treft natuurlijk!
Een paard kost geld...VEEL GELD! en dan kan iedereen zeggen, moet je geen eigen paard nemen, maar ik denk dat heel veel bijrijders denken voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen gaan zitten!
Kijk alleen al eens naar de advertenties! Braaf moeten ze zijn, liefst willen ze buiten rijden...en natuurlijk ook dan braaf! springen is toch ook wel heel leuk ( kost in elke manege meer qua les!!!) maar iemand die b.v goed kan longeren kom je niet tegen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:46

xHelene schreef:

En daarbij, moet alles tegenwoordig voor geld? Het is toch ook fijn als je weet dat je paard en je bijrijder plezier hebben samen? Dat is toch ook al een beloning?

Het is is geen stelling het is mijn mening. En mag ik vragen wat je er krom aan vind?

Heel leuk als mijn paard en z'n bijrijder plezier hebben, maar ik zie dat echt niet als beloning.
Zeker mijn paard moet er plezier in hebben, anders gaat het iig al niet door. En voor het plezier (hobby) van de bijrijder ga ik niet betalen :Y)
Daarbij of alles voor geld moet...tja een paard is voor de eigenaar ook niet gratis....
(BTW geen verzorgsters meer voor mij ;) )

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:55

superwoman schreef:
xHelene schreef:

Heel leuk als mijn paard en z'n bijrijder plezier hebben, maar ik zie dat echt niet als beloning.
Zeker mijn paard moet er plezier in hebben, anders gaat het iig al niet door. En voor het plezier (hobby) van de bijrijder ga ik niet betalen :Y)
Daarbij of alles voor geld moet...tja een paard is voor de eigenaar ook niet gratis....
(BTW geen verzorgsters meer voor mij ;) )

Ja maar zoals je al zegt, je vind het belangrijk dat jouw paard het goed heeft met die bijrijder. Je wil dus liever dat je paard lekker vertroeteld en gereden word dan dat de hele dag in het land of op stal staat. Logisch dat je dat wil, als je dat dan hebt, je hebt een bijrijder die hem/haar vertroeteld en doet, waarom zou je daar dan geld voor willen?

Ook als het je niet perse een bijrijder nodig hebt, doe je het voor je paard neem ik aan? Want je paard HOEFT niet perse bereden te worden maar je vind het wel leuk als hij/zij aandacht krijgt. Waarom zou je daar geld voor willen? Jij krijgt toch geen extra kosten op je bordje als je iemand anders met jouw paard plezier laat hebben?

Ik zie het zo, je paard vind het leuk, je bijrijder vind het leuk en jij vind het leuk (neem ik aan anders zoek je geen bijrijder) dus waarom dan steeds dat geld?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:07

xHelene schreef:
Ik zie het zo,

Mijn paarden staan in volpension (dus heb niemand nodig), rijd er zelf niet mee, alle mooie spullen liggen in de kast, stal aan het bos gelegen, zou je er dan ook niet voor betalen? JIJ hebt er plezier in, voor mij maakt het niet uit of er wel of niet iemand op mijn paard rijdt :)

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:18

Quellian schreef:
xHelene schreef:
Ik zie het zo,

Mijn paarden staan in volpension (dus heb niemand nodig), rijd er zelf niet mee, alle mooie spullen liggen in de kast, stal aan het bos gelegen, zou je er dan ook niet voor betalen? JIJ hebt er plezier in, voor mij maakt het niet uit of er wel of niet iemand op mijn paard rijdt :)

Ik zou er zelf misschien wel voor betalen maar als ik dat had, zou ik geen geld vragen. Je rijd er zelf niet mee en misschien vinden je paarden het wel heel leuk buiten te rijden dus ik zou alleen maar blij zijn als ik iemand kon vertrouwen met mijn spullen en paard. Ik zou er geen last van hebben als mijn paarden bereden worden en mijn paarden + bijrijder zouden het erg leuk vinden dus zou ik er geen geld voor hoeven.

Als het me geld zou kosten, dan zou ik wel geld vragen maar in een situatie zoals die jij beschrijft zou ik dat niet doen ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:20

Dan zou ik wel betalen hoor of geld vragen. Je gebruikt ook andermans spullen en levende have. Als ik ga fitnessen moet ik ook betalen en 'huur' betalen voor het gebruiken van de toestellen. Voor niets gaat de zon op. :)

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:25

MamboBeach schreef:
Dan zou ik wel betalen hoor of geld vragen. Je gebruikt ook andermans spullen en levende have. Als ik ga fitnessen moet ik ook betalen en 'huur' betalen voor het gebruiken van de toestellen. Voor niets gaat de zon op. :)

Dat vind ik anders. Een sportschool met winstoogmerk is anders dan een individu met een paard. Die sportschool is gemaakt om geld te verdienen, jouw paard is er als het goed is niet voor bedoelt om voor jou geld op te brengen ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:25

xHelene schreef:
Ook als het je niet perse een bijrijder nodig hebt, doe je het voor je paard neem ik aan? Want je paard HOEFT niet perse bereden te worden maar je vind het wel leuk als hij/zij aandacht krijgt. Waarom zou je daar geld voor willen? Jij krijgt toch geen extra kosten op je bordje als je iemand anders met jouw paard plezier laat hebben?

Ik krijg er wel extra werk van! Heb nog geen (zoekende) bijrijder meegemaakt die niet nog heel veel moet leren. Hierdoor moet ik het paard steeds corrigeren om hem aan de hulpen en rechtgericht te houden. Daarbij verbranden ze meer wanneer ze meer worden gereden én moet je spullen eerder vervangen. Ook heb je het risico dat de verzorgster een foutje maakt (zeker gezien de gemiddelde ervaring van verzorgsters) met grote gevolgen, dat is toch heel anders dan wanneer je zelf een foutje maakt.
Daarbij ga ik uit princiepe ook zeker niet betalen voor de hobby van een ander (waar ik ook nog extra werk aan heb), tenzij het bijv om een goede vriendin gaat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:27

xHelene schreef:
Dat vind ik anders. Een sportschool met winstoogmerk is anders dan een individu met een paard. Die sportschool is gemaakt om geld te verdienen, jouw paard is er als het goed is niet voor bedoelt om voor jou geld op te brengen ;)

Paard brengt geen geld op, ook niet doormiddel van een vergoeding van de verzorgster.... (of de verzorgster moet bijzonder veel betalen...maar dan kopen ze zelf wel een paard ;) )

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:33

superwoman schreef:
xHelene schreef:

Ik krijg er wel extra werk van! Heb nog geen (zoekende) bijrijder meegemaakt die niet nog heel veel moet leren. Hierdoor moet ik het paard steeds corrigeren om hem aan de hulpen en rechtgericht te houden. Daarbij verbranden ze meer wanneer ze meer worden gereden én moet je spullen eerder vervangen. Ook heb je het risico dat de verzorgster een foutje maakt (zeker gezien de gemiddelde ervaring van verzorgsters) met grote gevolgen, dat is toch heel anders dan wanneer je zelf een foutje maakt.
Daarbij ga ik uit princiepe ook zeker niet betalen voor de hobby van een ander (waar ik ook nog extra werk aan heb), tenzij het bijv om een goede vriendin gaat.

Tja ik denk dat we het hier nooit over eens gaan worden ;)

Nog even mijn reactie hierop:
Als jij echt een bijrijder nodig hebt (en dat heb je neem ik aan want anders zou je niet iemand "aannemen" die je nog zoveel bij moet brengen) dan zou ik dat er toch echt voor over hebben. En ik heb al gezegd hoe ik er over denk als je echt een bijrijder nodig hebt.

Als je niet echt een bijrijder nodig hebt dan zou ik nooit iemand "aannemen" waar ik zoveel tijd in zou moeten steken. Hoe je het ook wend of keert, ik vind dat als het geen kosten maakt dat je dan ook geen geld hoeft te vragen ;)

Gelukkig mag iedereen dat zelf bepalen maar dit is hoe ik er over denk :)