Ben ik nou de enige die dit juist leuk vind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirgino schreef:mijn bijrijdsters wilden graag zelf de stal mesten,op de manege mag dat niet en hun [ jaaa ongelooflijk he![]()
]wilden alles zelf doen
en op hun dagen werd echt niet altijd gereden ,vaak gingen ze lekker tutten of wandelen.
als ik sommige verhalen lees heb ik echt in mijn handjes mogen knijpen met zulke fijne betrouwbare bijrijdsters met liefde voor mijn paard
bij wie de omgang met paard belangrijker was dan alleen maar rijden!
de mentaliteit van de meeste hier valt mij zwaar tegen
Brainless schreef:@Mirgino
Mijn bijrijdster deed ook genoeg hoor, absoluut.
Maar dit deed ze omdat ze het leuk vond en daarom bood ze het zelf aan.
Niet omdat ze moest betalen en haar verplichtingen vast lagen in een contract.
Ik ben gelukkig ook niet afhankelijk van een verzorger en zou dat ook nooit willen.
xHelene schreef:Ik zie het zo,
je zoekt een bijrijder voor je paard omdat je zelf niet genoeg tijd hebt / geen zin / lichamelijke klachten.
Je zoekt iemand die je kan vertrouwen, die goed om kan gaan met paarden en een klik heeft met jouw paard, dat zijn de belangrijkste dingen. Zulke meiden zijn er niet veel dus als een goede hebt gevonden waarom zou je dan ook nog geld vragen?
JIJ zoekt iemand voor JOUW paard. Als ik naar de kapper ga zeg ik toch ook niet, nou omdat mijn haar zo mooi is en omdat jij nu weer extra ervaring hebt opgedaan wil ik graag een vergoeding.
Beetje krom toch?
mirgino schreef:xHelene schreef:Ik zie het zo,
je zoekt een bijrijder voor je paard omdat je zelf niet genoeg tijd hebt / geen zin / lichamelijke klachten.
Je zoekt iemand die je kan vertrouwen, die goed om kan gaan met paarden en een klik heeft met jouw paard, dat zijn de belangrijkste dingen. Zulke meiden zijn er niet veel dus als een goede hebt gevonden waarom zou je dan ook nog geld vragen?
JIJ zoekt iemand voor JOUW paard. Als ik naar de kapper ga zeg ik toch ook niet, nou omdat mijn haar zo mooi is en omdat jij nu weer extra ervaring hebt opgedaan wil ik graag een vergoeding.
Beetje krom toch?
je vergeet erbij te zetten, voor een extraatje een bijdrage dus![]()
al jouw redenen had ik niet,ik wilde mijn paardje best uitlenen maar wel in ruil voor een bijdrage![]()
en zulke meiden zijn er zat ,die ik kon vertrouwen,die goed met paard om kon gaan,een klik had met paard en met mij![]()
beetje krom dus jouw stelling![]()
JIJ zoekt een biijrijdpaard en daar staat een vergoeding tegenover ,waarom moet dat gratis?
een hobby kost altijd geld dus ook voor de bijrijdster
xHelene schreef:Waar heb ik dat vergeten bij te zetten?
Nee ik zocht geen bijrijdpaard, het kwam toevallig op mijn pad.
En daarbij, moet alles tegenwoordig voor geld? Het is toch ook fijn als je weet dat je paard en je bijrijder plezier hebben samen? Dat is toch ook al een beloning?
Het is is geen stelling het is mijn mening. En mag ik vragen wat je er krom aan vind?
superwoman schreef:xHelene schreef:Waar heb ik dat vergeten bij te zetten?
Nee ik zocht geen bijrijdpaard, het kwam toevallig op mijn pad.
En daarbij, moet alles tegenwoordig voor geld? Het is toch ook fijn als je weet dat je paard en je bijrijder plezier hebben samen? Dat is toch ook al een beloning?
Het is is geen stelling het is mijn mening. En mag ik vragen wat je er krom aan vind?
Heel leuk als mijn paard en z'n bijrijder plezier hebben, maar ik zie dat echt niet als beloning.
Zeker mijn paard moet er plezier in hebben, anders gaat het iig al niet door. En voor het plezier (hobby) van de bijrijder ga ik niet betalen![]()
Daarbij of alles voor geld moet...tja een paard is voor de eigenaar ook niet gratis....
(BTW geen verzorgsters meer voor mij)
xHelene schreef:Ik zie het zo,
Quellian schreef:xHelene schreef:Ik zie het zo,
Mijn paarden staan in volpension (dus heb niemand nodig), rijd er zelf niet mee, alle mooie spullen liggen in de kast, stal aan het bos gelegen, zou je er dan ook niet voor betalen? JIJ hebt er plezier in, voor mij maakt het niet uit of er wel of niet iemand op mijn paard rijdt
MamboBeach schreef:Dan zou ik wel betalen hoor of geld vragen. Je gebruikt ook andermans spullen en levende have. Als ik ga fitnessen moet ik ook betalen en 'huur' betalen voor het gebruiken van de toestellen. Voor niets gaat de zon op.
xHelene schreef:Ook als het je niet perse een bijrijder nodig hebt, doe je het voor je paard neem ik aan? Want je paard HOEFT niet perse bereden te worden maar je vind het wel leuk als hij/zij aandacht krijgt. Waarom zou je daar geld voor willen? Jij krijgt toch geen extra kosten op je bordje als je iemand anders met jouw paard plezier laat hebben?
xHelene schreef:Dat vind ik anders. Een sportschool met winstoogmerk is anders dan een individu met een paard. Die sportschool is gemaakt om geld te verdienen, jouw paard is er als het goed is niet voor bedoelt om voor jou geld op te brengen
superwoman schreef:xHelene schreef:Ook als het je niet perse een bijrijder nodig hebt, doe je het voor je paard neem ik aan? Want je paard HOEFT niet perse bereden te worden maar je vind het wel leuk als hij/zij aandacht krijgt. Waarom zou je daar geld voor willen? Jij krijgt toch geen extra kosten op je bordje als je iemand anders met jouw paard plezier laat hebben?
Ik krijg er wel extra werk van! Heb nog geen (zoekende) bijrijder meegemaakt die niet nog heel veel moet leren. Hierdoor moet ik het paard steeds corrigeren om hem aan de hulpen en rechtgericht te houden. Daarbij verbranden ze meer wanneer ze meer worden gereden én moet je spullen eerder vervangen. Ook heb je het risico dat de verzorgster een foutje maakt (zeker gezien de gemiddelde ervaring van verzorgsters) met grote gevolgen, dat is toch heel anders dan wanneer je zelf een foutje maakt.
Daarbij ga ik uit princiepe ook zeker niet betalen voor de hobby van een ander (waar ik ook nog extra werk aan heb), tenzij het bijv om een goede vriendin gaat.