Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AliceTwingo schreef:mayOOo schreef:AliceTwingo: Ik had in mijn advententie staan dat ze evt ook op wedstrijden mochten rijden met mij haflinger, maar ik kreeg er echt geen meer reacties om.
waarschijnlijk omdat de meisjes (of naar mijn idee wat verwendere meisjes) die wedstrijden als optie willen (dus echt willen !) dan ook meteen een echt sportpaard willen ofzo ..
dus KWPN of iets dergelijks..
Citaat:Je gaat akkoord met de situatie hoe het op dat moment is of wat je wordt beloofd (toekomst).
Citaat:Bovendien gaat het respect naar beide kanten; ik ben heel blij dat ik een paard mag verzorgen en rijden, maar aan de andere kant mag de eigenaar zelf ook wel blij zijn dat ik voor haar paard zorg en ook betaal.
Citaat:Iemand die een bijrijder of verzorger zoekt doet dat echt niet uit puur liefdadigheid hoor.
Olle schreef:pff bijrijdster en eigenaren perikelen
Er is altijd wel wat. Ik ben al jarenlang verzorgster/bijrijdster van verschillende paarden geweest. Ik weet momenteel wel dat ik me aan geen paard moet hechten wat niet van mezelf is, aangezien de eigenaar altijd wel andere plannen kan hebben (1 paard is verkocht, anders met spondylose naar Groningen verhuist en nog wat situaties)!
Persoonlijk betaal ik ook niet echt meer voor de bijrijdpaarden. Ik wil best een symbolisch bedrag neerleggen, maar als student zijnde kan ik het geld ook gewoon niet missen en soms vind ik dat er ook te veel geld wordt gevraagd voor het bijrijden van een paard.
Dat de bijrijder moet betalen vind ik eigenlijk nog niet eens zo heel onverstandig. Namelijk op het moment dat de bijrijder betaalt is hij/zij zelf verantwoordelijk voor wat er met het paard gebeurt of als het paard schade aanricht.
Stja en een voorkeur hebben voor paarden kan altijd. Je moet namelijk wel een klik hebben met het paard als je die gaat verzorgen. Zo vind ik het namelijk ook heel erg belangrijk dat je een klik hebt met de eigenaar.
Helemaal mee eens.Citaat:Ik (en ik denk vele met mij) zou niet zo snel een bijrijdster in de arm nemen uit eigenbelang. Eerder omdat ik iemand anders hetzelfde plezier als mij gun en zodat mijn paardje wat meer aandacht krijgt (mocht ik hem dat -tijdelijk- niet kunnen bieden)
Olle schreef:Als ik zelf ooit een gelukkige eigenaar van een paard zou worden zou ik misschien ook een bijrijdster willen. Omdat ik zelf ook wel iemand anders de plezier gun met mijn paardje dan. Alleen zou ik het denk ik ook heel moeilijk vinden, je vind toch altijd dat je zelf het beste bent voor je beestje.
Tinky12 schreef:Olle schreef:Als ik zelf ooit een gelukkige eigenaar van een paard zou worden zou ik misschien ook een bijrijdster willen. Omdat ik zelf ook wel iemand anders de plezier gun met mijn paardje dan. Alleen zou ik het denk ik ook heel moeilijk vinden, je vind toch altijd dat je zelf het beste bent voor je beestje.
Dat is het"zwaar-overdreven-moedergevoel-syndroom"niets is goed genoeg en zeker niemand anders is goed genoeg....heb ik ook verschrikkelijk last van
en het slaat werkelijk nergens op
Tinky12 schreef:Olle schreef:Als ik zelf ooit een gelukkige eigenaar van een paard zou worden zou ik misschien ook een bijrijdster willen. Omdat ik zelf ook wel iemand anders de plezier gun met mijn paardje dan. Alleen zou ik het denk ik ook heel moeilijk vinden, je vind toch altijd dat je zelf het beste bent voor je beestje.
Dat is het"zwaar-overdreven-moedergevoel-syndroom"niets is goed genoeg en zeker niemand anders is goed genoeg....heb ik ook verschrikkelijk last van
en het slaat werkelijk nergens op