wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat mag/wil je allemaal? wat mag verzormeisje wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:40

Bij vorige verzorgpony's mocht ik rijden en longeren maar niet van het erf af, met een andere mocht ik alles, ook buitenrijden en zonder zadel, waar ik zin had.
Nu huur ik een pony en ik mag alles zelf weten, al z'n spullen zijn van mij behalve het zadel. Ik ga nu ook sparen voor een zadel aangezien dat van hem niet perfect ligt. Ik mag pas buitenrijden als ik m'n ruiterbewijs heb en die haal ik hopelijk deze zaterdag Knipoog

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 12:05

aukje91 schreef:
Bij vorige verzorgpony's mocht ik rijden en longeren maar niet van het erf af, met een andere mocht ik alles, ook buitenrijden en zonder zadel, waar ik zin had.
Nu huur ik een pony en ik mag alles zelf weten, al z'n spullen zijn van mij behalve het zadel. Ik ga nu ook sparen voor een zadel aangezien dat van hem niet perfect ligt. Ik mag pas buitenrijden als ik m'n ruiterbewijs heb en die haal ik hopelijk deze zaterdag Knipoog

als je een beetje kunt rijden en vooral belangrijk je paard onder controle hebt dan kun je wel buitenrijden hoor Lachen ik rijd al jaren buiten en ben nog nooit gecontroleerd op ruiterbewijs..
(vind t trouwens geldklopperij)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 00:55

Ik heb ook een verzorgfjord naast mijn eigen paard omdat die nog te jong is (bijna 2)

Ik mag alles, maar dan ook alles.

-Rijden
-Longeren
-Zonder zadel (soms even zitten op het land (a)
-Buitenrit
-Binnen/Buiten zetten
-Voeren
-Waterbakken vullen
-Manen knippen, sokken knippen etc.
-Poetsen
-Buitenrit
-Wandelen
-Iemand anders erop (ook zonder zadel)
-Longeren met iemand erop (op eigen risico Haha!)

Geheel gratis.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:45

Ik vind het belangrijk dat het verzorgen op nummer 1 staat ook bij degene die mijn paardje zouden verzorgen.
Het altijd maar willen rijden wil ik ook absoluut niet. Rijden prima maar het moet er niet alleen maar om gaan.
Buitenrijden mag niet op mijn haf. Hij is nogal lastig en ga geen risico nemen.
Verder moet er goed met mijn spullen om worden gegaan.
Verder mag alles wel van mij maar als het dingen zijn al hoeven vetten ofso dan wel graag in overleg.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:45

Met Eefje mag ik eigenlijk alles.
Poetsen, mesten en dat soort dingen sowieso.
Dressuur, springen, buitenrijden Knipoog
Soms rijden we zelfs springwedstrijdjes.
Dit is helemaal gratis.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:48

Ik mag zoals je wel kan zien alles, maar ik doe liever grondwerk, ook omdat ik dit nog veel moet oefen voor mijn jonge paard.

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:55

Ik verzorg al 2 jaar bij iemand.. En mag daar echt alles Bloos

Maar verzorg/rijdt nu ook al weer ong 5 maanden iemand anders paarden, daar is het eigenlijk eerst longeren, en tijdens longeren iemand anders uitmesten 4 boxen zijn het , poetsen en daarna rijden.. buiten rijden gaat niet het zijn wedstrijd paarden en we zijn hard aan het trainen om met wedstrijden te beginnen. Tong uitsteken

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:40

Bij Glóblesi mag ik bijna alles wel.
Eerst reed ik veel in de bak te dressuren en springen.
Maar nu ben ik bezig hem in te tölten, dus de rest moet even wachten.
Longeren mág ik wel doen, maar glóblesi is doodsbang voor de zweep.
Grondwerk, poetsen, aan de hand mag ik alles doen.
Buitenritten mag alleen als het wat rustig op de weg is, omdat er al eens een paard is doodgereden.
Ben er wel tevreden over nu.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:17

Wat er kan en mag hangt bij mij af van diegene die verzorgt.
Als iemand leuk kan rijden, graag wil leren en enthousiast is en veel initiatief neemt en dingen vraagt, dan kan en mag er een heleboel en wil ik ook helpen met dingen.

Als ik er steeds achteraan moet heb ik het idee dat diegene het niet leuk vind en dan houdt het een keer op...

Ik heb een verzorgster gehad die alles met hem mocht doen op haar dagen en zichzelf helemaal alleen redde. Hij stond op een pensionstal en ze reed hem in de bak, of ging met hem buitenrijden, ze heeft er les mee gehad (zowel priv'e, als mee naar manegeles en ze heeft er een paar keer een onderlinge wedstrijd mee gereden, zowel dressuur als bb-springen.

Ik bracht haar af en toe naar les, naar wedstrijd, ging af en toe mee op buitenrit, las proefje voor, hielp soms met rijden enz.
Met haar heb ik nog steeds leuk contact.

Verder veel meiden die er op het erf en in de bak mee mochten rijden en onder begeleiding op buitenrit. Met of zonder zadel, met of zonder hoofdstel/bit, wandelen, laten grazen, poetsen, wassen, vlechtjes maken (en er diezelfde dag nog uithalen Knipoog ) en verder hoorde de verzorging als stal uitmesten, voeren, poetsen, controleren op wondjes en jeukplekjes of mok en insmeren er ook bij.

Ik heb nu de pony aan huis en heb het liefst dat ze komen als er iemand thuis is zodat als er iets gebeurt (ongeluk zit in klein hoekje), er iemand is om te helpen. Of dat ze samen met iemand komen.
Ze mogen zichzelf redden op het terrein. Stallen, Erf, paddock, 20 bij 60 bak, bosje, 3ha weiland en rij/looppad om het weiland heen van zo'n 800 meter lang. Buitenrijden onder begeleiding (ander paard of fiets of lopend) i.v.m. veiligheid. Ik zelf rijd om die reden ook maar zelden alleen buiten met mijn eigen paard.
Samen met trailer naar het bos of ander leuk rijgebied doe ik ook graag.

Helaas is mijn pony niet helemaal gezond meer, dus echt intensief trainen en flink dressuren, springen en urenlange pittige buitenritten maken wordt hem niet meer. En je moet maar net iemand vinden die daar genoegen mee neemt, maar wel enthousiast is en die de pony heel leuk vind.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:52

Ik mag álles..
Het is als het ware mijn eigen..

Ik koop ook heel veel spullen voor hem en er gaat niemand op zonder mijn toestemming of toezicht, wat wil je als verzorger nog meer? Clown

Ik hoef nooit iets te vragen, behalve als ik ooit iets nodig heb wat ik zelf niet in mijn kast heb liggen.
Verder bemoeit zij zich er niet mee..

Het is mijn paard en daar komt zij zelf ook niet aan,, dat zijn haar woorden..
Het enige wat er zonder mij met Aaron gebeurt is het in en uit de wei halen..
Verder zorg ik voor alles..

EquiNatura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:02

Bij ons hangt het er ook een beetje van af hoe veel ervaring iemand heeft. Er staan ook regelmatig paarden die gecorrigeerd worden bij ons op stal en daar is dus wat mee aan de hand en willen daar geen risico mee lopen. Wanneer iemand veel intitiatieven toont, ook het "werk" aan paarden ziet en zich er voor inzet, dan wil ik er ook heel veel voor doen. Het is niet zo dat het allemaal van een kant moet komen. Lessen en rijkleding staan daar dan ook tegen over.

Ik heb gister ook nog met een van de vaste bijrijders een prachtige buitenrit gemaakt in bakkeveen, dan pak ik ook de trailer en gaan we lekker samen. Ze doet op stal ook ontzettend veel. Vaak zijn het net die kleine klusjes waar je zelf even niet aan toe komt of waar je net even hulp bij nodig hebt! En dat is het helemaal fijn dat iemand dat soort dingen uit zich zelf ook inziet.

Als iemand wedstrijden wil rijden is dat ook mogelijk, mits deze persoon daar zelf ook de nodige energie in steekt.

Bij ons mag er veel mits je zelfstandig kan werken. Buitenritten liever onder begeleiding in ieder geval worden deze altijd van te voren gemeld. Daarnaast gewoon lekker rijden in de bak en de meest voorkomende paardenklusjes. Voor de rest hebben we met zn allen afspraken op papier gezet en komen we eens in de zoveel tijd bij elkaar om dingen te bespreken.

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:00

Ik mag alles doen met mijn verzorgfjordje.
Heb al veel ervaring en ken die mensen al een hele tijd en de fjord ook.

Ik heb 2 vaste dagen en dan mag ik alles doen met hem wat ik wil. Springen, dressuur, buitenritten en ik knip zijn maantjes:)

Ik mest die dag ook zijn stal uit en zet zijn voer klaar. IK betaal er niet voor. Wel houden de eigenaresse en ik bij wat we doen en dat zetten we in een schrift.

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:36

Ik mag alles doen wat ik zelf wil!
Clown

Sann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:05

Ik mag ook eigenlijk alles wel:
- Rijden (Dressuur en springen)
- Alleen buitenritjes
- Met de trailer weg
- Zonder zadel
- Longeren
- Les op de ponyclub
- Wedstrijden
- Volgend jaar gaat ze mee op ponykamp
- Wassen, poetsen etc.

Je kan beter vragen wat ik níet mag. Haha!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:37

Ik mag mijn verzorgpaard beschouwen als eigen.
Ik mag dus alles.

Manen en staart doe ik altijd bijwerken, voeren doe ik ook. Ik zorg dat ze genoeg water hebben.
Ik zorg dat ze beweging krijgen en in een schone stal staan. Of dat ze in het land komen.
Als ze spullen nodig hebben zorg ik er voor dat die er komen.
Met andere woorden: Het is haast mijn eigen paard Tong uitsteken

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:35

Ik heb het ongeveer hetzelfde al diegene boven mij Ja
Ga d'r nu ook gewoon mee op kamp

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:10

Ik ben meer een bijrijder, maar omdat het toch 'handelspony's' zijn ben ik niet altijd bijrijder en begin ik soms vanaf 0 met een pony.
Maargoed, eigenlijk mag ik (bijna) alles... Mag ze toileteren, wandelen, stap ook wel is uit met iemand over straat, maar ook gewoon vegen, voeren, soms mesten. (stro gaat er hard doorheen...)

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:24

Ik mag: buitenrijden, longeren, voeren, stal uitmesten, losgooien in de bak, zwemmen (bij 23graden of meer), wassen (bij 23 graden of meer).
Eigenlijks mag ik alles wel.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:17

ik vind eigenlijk dat verzorgmeisjes zoveel mogelijk zelf moeten kunnen doen, ik verzorg een paard, en mag er alles mee, lessen, wedstrijden, buiten rijden alles..
maar het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe betrouwbaar het paard en de ruiter(verzorgmeisje) is!
is het iemand die niet zoveel verantwoording heeft moet je voorzichtiger zijn natuurlijk, maar is ze lief en weet ze wat wel en niet mag en snapt ze dat paarden ook levende wezens zijn, is het mogelijk haar meer te laten doen met de pony

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:18

ik mag eigenlijk bijna alles,wel in overleg uiteraard.
ik mag rijden,longeren, buiten wandelen,vrijheidsdressuur,ik voer muesli,ik mest af
buiten rijden mag ik nog niet alleen maar dat ligt meer aan het paard(is nogal schrikachtig en rij haar nog maar een maand of 5!)
ik mag haar wassen en de verzorging die er bij komt maar dat laatste is vrij vanzelfsprekend Knipoog
ik ben ook meestal alleen en soms doe ik ook wel wat met haar andere paard Knipoog

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:44

ik mag alles Ja
rijden, losgooien wandelen ect.
wel moet ik even uitmesten en voer klaar zetten maar dat is niet erg Haha!

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:23

Dapy schreef:
Ik heb ook een verzorgfjord naast mijn eigen paard omdat die nog te jong is (bijna 2)

Ik mag alles, maar dan ook alles.

-Rijden
-Longeren
-Zonder zadel (soms even zitten op het land (a)
-Buitenrit
-Binnen/Buiten zetten
-Voeren
-Waterbakken vullen
-Manen knippen, sokken knippen etc.
-Poetsen
-Buitenrit
-Wandelen
-Iemand anders erop (ook zonder zadel)
-Longeren met iemand erop (op eigen risico Haha!)

Geheel gratis.

Dit mag ik eigenlijk ook allemaal. De eigenaresse heeft er eigenlijk niet zo heel veel tijd meer voor, maar omdat de pony bij hun aan huis staat en ze haar eigenlijk niet weg willen doen mag ik daar altijd komen. Het enige wat ik eigenlijk niet mag is met haar met kar weg, maar dat zou ik niet eens durven. Veel te gevaarlijk! Tong uitsteken Logisch dus. Zij vinden het alleen maar fijn dat de pony beweging krijgt enz. Ik mag dit allemaal gratis, maar daar tegenover houd ik ook haar stal bij en koop ik af en toe wat voor haar, zoals hoofdstel, dekjes, halsters en een deken ofzo. Lachen

Ik mag trouwens ook met haar op concours en volgende week ponykamp! Ik heb er echt al veel zin in! Haha!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:06

Ik vind het nog steeds beetje raar om te praten over m'n 'verzorg' paarden. Want zo zie ik ze niet.
Zijn 2 paarden van m'n beste vriendin. Overigens is ze wel m'n beste vriendin geworden omdat ik haar paard ging 'verzorgen'.

Ik zorg ook voor ze als de eigenaresse dus op vakantie is oid.
Dus dan heb ik een weekje 2 paarden voor mezelf.
Het enige wat ik niet mag is op de 6jarige haflinger rijden, omdat ze bezig is met inrijden. Dus 2 verschillende personen er in het begin op is niet zo geslaagd.
Verder zou ik niet weten wat ik niet mag.

x_Mella_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:18

Ik ben zelf een verzorgster..
ik rij mijn verzorgpaard 2 of 3 keer in de weeek.. ik mag naar het bos,,Strand,,of meer.
Ik mag hem altijd uit stal pakken Knipoog
ik mag hem snoepjes geven en dat soort dingen.. ik mag heeel veel met hem! Clown

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:18

uhm...
Ik mag, poetsen, soms eten geven.
En af en toe rijden, en wandelen Haha! Tong uitsteken En als ik iets vraag bv, longeren mag dat ook! Haha!