Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arosafreek schreef:Ik ben iemand die dus wél zuinig is op de spullen van een ander, die wél afspraken na komt en die het verd*md om geld te betalen om paard te mogen rijden. Imo is het de grootste onzin om geld te moeten betalen, je zorgt er juist voor dat de eigenaar het een dagje NIET HOEFT te doen. als ik ooit het geluk heb een eigen paard te mogen bezitten, ga ik echt geen geld vragen aan een eventuele bijrijdster.
en als je financieel afhankelijk bent van een bijrijder, ben je imo echt verkeerd bezig! dan kun je nooit de financiele verantwoordelijkheid dragen voor het houden van een paard/pony; stel dat er wat gebeurd?? kreupelheidsonderzoek kost niet weinig bijvoorbeeld....
BeLoVeD schreef:Ik vind het ergens wel behoorlijk ondankbaar klinken als ik sommige mensen hier hoor praten dat ze never nooit niet gaan betalen.
Je moet je wel bedenken dat de eigenaar van een paard echt super veel betaald om een paard te houden en er altijd nog meer tijd insteekt dan de bijrijder (in de meeste gevallen)! Je mag blij zijn als bijrijder dat je het vertrouwen en de vrijheid van een paardeneigenaar krijgt! Want blijkbaar heb je zelf de kans niet om een eigen paard te kopen en te onderhouden of hier niet genoeg tijd voor.
Ik heb mijn eigen paard op mijn 18e gekocht en hem helemaal zelf betaald en zijn onderhoud betaal ik ook al 3 jaar zelf. En dan ook echt alles! Doordat ik voor mijn opleiding maandag en dinsdag lange stagedagen maak heb ik dus een bijrijder. En ik ben haar natuurlijk dankbaar dat ze Noran zo goed verzorgd op maandag en dinsdag, omdat ik het dan niet zelf kan doen. Maar ik vind het absoluut niet gek dat ze hiervoor een klein bedrag in de maand betaald.
Als je graag wilt paardrijden en je hebt geen eigen paard, dan zul je een paard moeten huren. En als jij 2 x per week een uur wilt rijden bijvoorbeeld dan kost een paard huren bij de gemiddelde manege echt wel € 15,- per uur. Ik vind het dus helemaal niet gek dat je moet betalen voor een bijrijdpaard.
Natuurlijk doen bijrijders veel voor paardeneigenaren die niet genoeg tijd hebben om hun paard te doen, maar andersom doet een paardeneigenaar ook veel voor meiden die geen kans hebben om een eigen paard te betalen!
BeLoVeD schreef:En wat denk je ervan als JIJ een paard hebt en je bijrijder krijgt een ongeluk met dat paard doordat hij/zij niet voorzichtig is geweest. Wie kan voor de kosten opdraaien? JUIST, de eigenaar. Ik vind dat je als bijrijder blij mag zijn dat je een paard mag rijden.
Myukii schreef:Ik ga nu zelfs een paard verzorgen waar ik voor betaald wórdt! Haha, ach, da's wel een grote uitzondering hoor, en niet voor vast.
Maarja, zo kan het dus ookMooi niet dat, nu ik weet dat ik er zelfs betaald voor kan krijgen, nog ga betálen voor een verzorgpaardje. Vind het hardstikke fijn dat ik iemands vertrouwen zo krijg hoor, en het paard mag rijden, maar we bewijzen elkaar toch een dienst? Zo zie ik het
x_Mliss schreef:Maar soms op marktplaats vragen mensen 150 euro per maand en dan mag je dat paard maar 2 dagen doen en alleen maar in de bak rijden.
Nou dat vind ik echt overdreven dan kan je net zo goed gaan lessen op manege's.