Wat is nou reeël om aan een bijrijd(st)er te vragen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vivi_

Re: Wat is nou reeël om aan een bijrijd(st)er te vragen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:50

ik vind €100 p.m echt superveel. Ik zou er überhaupt geen geld voor vragen. Sorry hoor, maa rik vind dat dom. Jij wilt toch een paard kopen? Dan moet je ook zorgen dat je ervoor kan zorgen, en erop kan rijden. Als je dat niet kan, dan mag je blij zijn als er iemand is die je WÍLT helpen, omdat jij niet genoeg tijd hebt voor een paard. Dan ga je toch geen geld vragen? Maarja, ik snap t eigenlijk ook wel een beetje, die stalling is wel veel geld =|
Ik zou toch maar eerst nadenken of je zeker een paard neemt, want je moet er gewoon wel de tijd voor hebben. En anders kan je hem toch altijd nog proberen ergens anders te stallen?

en sorry als ik een beetje grof was Bloos Ach gut

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:53

de mensen die het normaal vinden dat er geld wordt gevraag, die mogen naar mij toe komen Haha!
ik moet 100euro krijgen en jij doet de stallen en komt ze 's morgens vroeg eten geven :p

(dit zou mooi geweest zijn)

dit hierboven is dus irronisch bedoeld hé, maar daar komt het op neer, je laat de mensen werken en ze moeten dan nog eens betalen voor hun werk...
hun eigen lessen laten betalen ja, hun eigen zadeldoekje laten betalen ook ja, un eigen schade betalen ja, maar toch geen stalgeld laten betalen.
zoals de ts dat rekensommetje maakte met de lessen kan ik uiteindelijk dan nog begrijpen, maar zoals andere mensen reageren dat ze zoveel moeten hebben zonder lessen erin, hmm dat gaat er echt bij mij in, dan blijf je toch gewoon op de manege en koop je zelf nooit een paard, dan heb je gewoon de kosten van een hoefsmid, veearts,... er niet bij
mensen moeten echt eens beginnen nadenken wat een paardje kost, en niet enkel stalkosten, maar alle kosten erom heen voordat ze een paard kopen
toen ik een paardje kocht, kocht ik het voor mezelf, dus ook met alle kosten erop en eraan, als ik de kosten te veel vind, dat moet ik maar boos zijn op een ander, dat is m'n eigen fout dan geweest van er eentje te kopen, maar toch niet iemand anders de kosten laten betalen?
als ik op reis ga en ik wil hebben dat m'n paarden inorde gedaan zijn, dan zal ik die persoon daarvoor betalen, maar toch geen geld vragen

dus ts, als die ruiter ermee instemt om zoveel lessen te nemen is die 100euro ok
Laatst bijgewerkt door ulestro op 28-05-07 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:54

Vivi_ schreef:
ik vind €100 p.m echt superveel. Ik zou er überhaupt geen geld voor vragen. Sorry hoor, maa rik vind dat dom. Jij wilt toch een paard kopen? Dan moet je ook zorgen dat je ervoor kan zorgen, en erop kan rijden. Als je dat niet kan, dan mag je blij zijn als er iemand is die je WÍLT helpen, omdat jij niet genoeg tijd hebt voor een paard. Dan ga je toch geen geld vragen? Maarja, ik snap t eigenlijk ook wel een beetje, die stalling is wel veel geld =|
Ik zou toch maar eerst nadenken of je zeker een paard neemt, want je moet er gewoon wel de tijd voor hebben. En anders kan je hem toch altijd nog proberen ergens anders te stallen?

toen ik mijn eerste bericht schreef d8 ik hier ook over, MAAR zíj kiest voor deze stalling en dat is best! maar de bijrijd(st)er heeft er geen invloed op! dus waarom moet ze dan betalen voor haar beslissing? Tong uitsteken

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:26

mandy13 schreef:
Vivi_ schreef:

toen ik mijn eerste bericht schreef d8 ik hier ook over, MAAR zíj kiest voor deze stalling en dat is best! maar de bijrijd(st)er heeft er geen invloed op! dus waarom moet ze dan betalen voor haar beslissing? Tong uitsteken

dan KIEST die bijrijder er toch voor om dat paard NIET te doen en dan een andere. Tjee je kan ook weigeren hoor

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:31

Ik denk dus ook dat ze niet zo veel Keus gaat krijgen (aan bijrijders)

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:37

sorry hoor, doe maar rustig splash1999!!

ik maak mijn mening duidelijk, moet je dan zo aanvallen??
ik heb niks tegen de TS als dat soms denkt DUS BEETJE RUSTIG AAN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:39

En hoe vinden jullie het dan dat als de bijrijder alleen de leuke dingen hoeft te doen? Alleen rijden en andere dingew at ze leuk vinden?
Dus niet voren, geen stallen mesten en weilanden schoonhouden, niet hoeven vegen etc etc etc Zo is het namelijk met mijn bijrijders. EN die geven wel een bijdrage. En die zeggen ook : ja omdat wij erop rijden slijten de hoeven ook, wij gebruiken ook jouw spullen waardoor het sneller slijt en meer onderhoud nodig heeft etc etc etc

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:40

sorry aan mijn kant maar was ook niet zo bot bedoeld maar af en toe, grrrr. Je hebt keuze van wel of niet doen net als de keuze van wel of niet geld vragen

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:41

dan vind ik het anders Knipoog maar echt verzorgen omdat iemand er geen tijd voor heeft, en dan geld vragen zou ik niet mee akkoord gaan Bloos

pedro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:02

Ik zou zelf 70 zeggen, want ik denk niet dat je snel iemand vind die zoveel wil betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:03

ik krijg van bijde bijrijders 75 euro in totaal

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:05

Mijn bijrijder geeft 30 euro per maand uit voor het lidmaatschap van de vereniging, en zelf wil ik er niks voor hebben.Ik wil zelf een paard,en dan moet ik ook zelf voor de kosten op draaien vind ik.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:11

Foxy1980 schreef:
Ben op dit moment ook bezig met de aanschaf van een paard, heb een megadrukke baan ('s avonds en in de weekenden overwerken is doodnormaal) maar geen haar op mijn hoofd die aan een bijrijder denkt. Eerst lekker alles zelf doen. En als ik het dan echt niet red kan ik er altijd nog over nadenken.

Vind het dus een beetje een vreemd uitgangspunt voor de aanschaf van een paard.

Waarom wil je in hemelsnaam een eigen paard als je er geen tijd voor hebt? Je kunt al op je klompen aanvoelen dat het paard te weinig aandacht/beweging gaat krijgen. Je leest wel eens van die verhalen dat paarden een hele week op stal staan en dan komt de eigenaar op zondagmiddag en moet het dier ineens aan het werk.
Dus die bijrijder zou ik alvast maar gaan zoeken Haha!

Verder hoef ik geen bijrijder die er niets voor overheeft, financieel gezien. Ga maar fijn op een manege rijden, maar dat kost geld en dat hebben jullie niet, of er niet voor over.

Op de stal van TS wordt alles gedaan qua verzorging dus de bijrijdster hoeft niets anders dan te rijden en mag voor dat geld nog lessen ook. Ik denk dat het in die regio niet moeilijk zal zijn voor dat geld iemand te vinden die geen tijd heeft voor een eigen paard en dit een perfecte oplossing vindt.

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:19

€100,- vind ik echt niet teveel voor die faciliteiten etc. hoor ! Lachen
En als het dan ook nog een goed rijpaad is,al helemaal..
Als mensen er niet voor willen betalen,,verzorgen ze er maar lekker niet..
Je hoeft daar ook geen stallen uit te mesten etc. begreep ik ?
dus je kan gewoon gaan poetsen,opzadelen en gaan rijden..?
Dan vind ik 100 euro echt gewoon goed hoor Knipoog

De eigenaar moet immers ook stallingsgeld etc. betalen,en als je je verzorger dan 2x in de week bijv. laat komen..
bij sommige is het toch al €10,- per dag aan stalling (maar dan per maand gerekend vaan).
Die moet de eigenaar toch ook gewoon doorbetalen ?
En zelf doet de eigenaar er niets mee die dag..
Dan is een bijdrage vragen het gewoon waard is mijn mening Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:10

Pas wel op dat geen paard aanschaft voor je bijrijder, dat gebeurd erg vaak de laatste tijd.Zelf geen tijd hebben en dan doet de bijrijster alles met je paard.Moet je zelf weten hoor maar dat zie ik er van komen, ja en dan is 100 euro niet te veel.

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:29

Hoor zoveel bijrijdster zeggen dat ze er nooit voor zouden betalen. Denk dat je als bijrijdster blij zou moeten zijn dat er mensen zijn die hun paard beschikbaar stellen voor een ander. Van een eigen paard leer je zo veel meer als op de manege anders zou je ook niet op zoek hoeven naar een bijrijdpaard.
Ik had een pas een meisje die kwam kijken bij mijn paard. Zij voelde zich te goed voor de manege maar een kleine bijdrage in de maand was ze niet van plan te betalen. Nou dan hoeft ze ook niet te komen.

jantjeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:54

Wij hebben ook bijrijdsters, maar vragen daar geen geld voor.Wij vind het belangrijker dat ze goed met het paard om gaan, dat gaat bij ons voor geld en je hebt er zelf ook profijt van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:38

Al die bijrijdsters die maar zielig doen omdat ze er geen geld voor krijgen Haha!

Je rijdt een paard toch bij voor je lol...?
Leuke dingen kosten geld... Vrij rijden op een manege kost ook geld, je stelt wel je paard ter beschikking hoor...

Als je een paard bij rijdt 'werk'' je niet, dat doe je toch omdat het je hobby is? sorry hoor, maar de meeste (let op: niet iedereen!) mensen die vinden dat er geld voor moeten krijgen, zijn pennymeisjes die het geld niet hebben, maar het wel hartstikke leuk vinden om te doen...

En dan heb ik het niet over mensen die paarden corrigeren of verder qua niveau brengen, dan is het logisch dat je als je dat doet er geld voor krijgt...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:44

Juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:46

mandy13 schreef:
ik ben het met Sandra_Horse eens Ja er zijn hier meerdere dingen gezegt waar ik het wel mee eens ben. maar toen ik het zat te lezen dacht ik: Is het niet genoeg "beloning" dat je paard helemaal goed word verzorgd? ik vind persoonlijk dat in deze situatie geld geen rol speelt! jij hebt er niet altijd tijd voor, dus iemand bied zich aan om te helpen en steekt zijn/haar vrije tijd om JOU paard heerlijk te verzorgen, en moet diegene 100 euro opbietsen.. ik had gezegt doe het maar lekker zelf Bloos

de lessen is btw wat anders, die zouden ze wel zelf kunnen betalen Knipoog

heb nog niet alles gelezen! Bloos Knipoog mee bezig

Ja maar je doet dat verzorgen toch om dat jij het leuk vindt... Als je het niet leuk vindt moet je het niet doen, ipv er geld voor gaan vragen... (het is geen dienst die je aanbied, het is een hobby die je uitoefent!) Genoeg mensen die zitten te springen om een bijrijdpaard!

En over het feit dat de TS voor een dure pensionstal kiest... Dat kiest ze misschien dan wel zelf, maar daar profiteert de bijrijdster net zo hard van hoor... Of denk je dat de stal hulp zegt, jij bent een bijrijdster, als jij komt ga ik niet mesten, of dat de eigenaar van de stal zegt jij bent de bijrijdster jij mag niet in de binnenbak rijden Koe

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:46

Sandra_Horse schreef:
áls ik eerlijk moet zijn zind ik het stom dat er geld voor word gevraagd,
want ze rijd/verzorgd jouw paard omdat je er op dat moment weinig tijd voor hebt
er zijn ook mensen die geld vragen om jou paard te rijden,
dat vind ik dus ook stom omdat ze op jou paard mogen rijden.

dus ik vind dat je er helemaal geen geld voor moet vragen (tenzij de stalling enorm duur is of als ze de hele week erop mag rijden) en i vind ook niet dat je de rijder geld moet geven.

Daar ben ik het helemaal mee eens, tenzij de bijrijder het paard traint. Maar dan noem ik het geen bijrijder meer Knipoog

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:49

opzich zou het na inzien van de benodigde faciliteiten een reeel bedrag zijn.
wel zijn er vrij weinig mensen die dit bedrag ook willen gaan betalen aangezien er zat paarden te verzorgen zijn die gratis zijn of zelfs betaald worden.

ik denk dat je toch wel maximaal 50 tot 75 kan gaan vragen

groetjes

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:01

Verzorgen of bijrijden is iets heel anders. Als je verzorgt mag je uitmesten, poetsen e.d. Dat mag je bij mij ook gratis doen Haha!

Voorbeeld: bij manege Prinsenstad in Delft kost een pensionstal over de 400 euro. Er zijn geloof ik 3 binnenbakken en allerlei faciliteiten. Alles wordt gedaan. Denk je dan dat ik een bijrijdster neem die helemaal niets inbrengt? De bijrijdsters staan te dringen om daar een paard te mogen bijrijden tegen flinke vergoeding. Vanwege de luxe, de mooie accommodatie en omdat ze dus zelf geen tijd hebben om er een eigen paard op na te houden. Wel het geld maar niet de tijd. En dat is wat anders dan meisjes die geen inkomen hebben en toch willen verzorgen. Ik zou zo'n meisje alleen al niet willen omdat ze blijkbaar ook geen geld over heeft om te lessen, en een goede ruiter zou al een eerste vereiste zijn zodat mijn paard niet verkeerd gereden wordt of allerlei ondeugden aanleert.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:05

flicka schreef:
En dat is wat anders dan meisjes die geen inkomen hebben en toch willen verzorgen. Ik zou zo'n meisje alleen al niet willen omdat ze blijkbaar ook geen geld over heeft om te lessen, en een goede ruiter zou al een eerste vereiste zijn zodat mijn paard niet verkeerd gereden wordt of allerlei ondeugden aanleert.

Ik vind dit wel een beetje raar hoor. Ik heb geen inkomen om een eigen paard te kopen/houden, maar ik les elke week op een manege. Ik heb wel een bijrijdpaard, hier leer ik ook kei veel van en ik steek er super veel tijd in. Ik hoef hier niks voor te betalen. Ik ben ook maar een student, ben afgekeurd dus kan niet meer werken.
Waarom zou jij mij dan niet willen als bijrijdster? Omdat ik niks kan bijdrage?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:14

Ja het is duidelijk dat de meningen hier over verdeelt zijn! Haha! Mijn dochter en ik rijden 2 paarden waarvan we voor de één 40 euro betalen en voor de ander niets! Zelfde stal, andere eigenaren. De een heeft het zelf gewoon niet zo breed financieel wil daarom graag een bijdrage in de kosten. De andere eigenaar is al hartstikke blij dat ik haar paard goed behandel, netjes op de spullen ben en mijn afspraken altijd na kom, bij drukte en vakantie komen we altijd extra. Zij wil er geen geld voor omdat ze vind dat het haar paard is, zij heeft daar voor gekozen en ze is blij dat wij haar helpen zodat haar paard altijd genoeg aandacht krijgt. Ik heb voor beide eigenaren begrip. Ik vind 100 euro alleen wel veel geld, IK zou ook geen 3 lessen in de week hoeven, 1 is echt genoeg. Dus ik zou zeggen 75 euro is wel een beetje het maximum. Ik heb de indruk dat degene die deze topic begon, het zonder die 100 euro eigelijk niet kan betalen. Dat lijkt me niet handig:stel dat het paardje iets gaat mankeren en er kan voorlopig niet op gereden worden? Dan zal je bijrijder toch niet doorbetalen lijkt me?! Nee je moet het echt zien als iets extra's en er niet van afhankelijk zijn! Knipoog